Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tamponin käytöstä asiallista kysyttävää.

Vierailija
25.10.2006 |

Olen 30v enkä koskaan ole käyttänyt tamponia (=oO). No, nyt ostin Daily Super-tamponeja kun vuoto on niin runsasta ja tulee läpi vaikka olisi minkälaiset siteet... Niin askarruttaa että pitääkö tuo tamponi vaihtaa joka ikinen kerta vessassa käydessä? Missä asennossa se asetetaan paikoilleen? Eikö se tipahda pyttyyn jos käy pisulla, saati isommalla asialla...? Kuinka usein yleisesti ottaen pitää vaihtaa? Saako käytetyn vetää pytystä alas?

Niin ja juu, kyllä varmaan pakkauksestakin löytyy ohjeita mutta kunhan nyt kyselen alustavasti täältä =o)

Kiitos asialliselle vastaajalle!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kait niitä opetettu mutta arvaapa muistanko enää... Ja todellakaan kun en ole tamponeja käyttänyt never ever.

ap

Vierailija
2/8 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaihdat liian usein niin tulee huimausta ja päänsärkyä kun " kuivut" liikaa. Ohjeissa onkin suositeltu aika minkä tulee vähintään olla.

Jos siis joudut käymään tunnin välein pissalla niin älä missään tapauksessa vaihda aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en vaihda välttämättä ihan joka kerta pissalla käydessäni.

Vierailija
4/8 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on naru aina häpyhuulien " sisällä" jemmassa kun en tykkää roikkuvista naruista. Eikä mulla sinne mene pissaa jos käyn vessassa.

Vierailija
5/8 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vaihda jokaisen vessankäynnin yhteydessä, narua siirrän vähän sivuun pissan tieltä. En katsos halua että se kuitenkaan likaantuu...

Paketin mukana pitäisi tulla ohjeet miten asetetaan, mutta minä seison ja joustan polvista vähän jolloin tamponi menee helposti.

Ei todellakaan tipahda pyttyyn kun käyt pissalla, se on sen verran syvällä siellä... Isommalla hädällä jos käy,se saattaa hieman laskeutua,joskus niinkin paljon että häiritsee ja pitää vaihtaa uusi kunnolla paikoilleen. Kivointahan se on käydä vessassa jos tamponin on ottanut pois, mutta itse en vaihda liian usein kun tamponi usein kuivattaa paikat muutenkin.

Hyvä vaihtoväli riippuu varmaan vähän myös vuodon määrästä, mutta minusta 3-4tunnin välein vois vaihtaa. Itselläni menee joskus siihen viiteenkin tuntiin. Ja minä vedän käytetyn alas pöntöstä, sen pitäisi olla siihen sopiva (lukenut jostain).

Minä olen monta vuotta jo käyttänyt tamponeja kun niiden kanssa on niin paljon " puhtaampi" tunne eikä tule sotkua. Ei tarvitse huolehtia siteen näkyvyydestä eikä mistään. En vaihtaisi pois!!!

Vierailija
6/8 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siteitä ei saa mutta tamppoonin kyllä. Suomessa sen verran hyvät viemäriverkostot että saa sinne heittää. Jossain maissa ei saa.

Vierailija
7/8 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin iljettää veristä tamponia jättää roskikseen haisemaan, yäh!! Vaikka niinhän ne siteetkin mutta kun ne kuitenkin aina kääritään johonkin.

Vierailija
8/8 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka maan omat viemäriverkostot olisivat kuinka hyvät, kyseisen rakennuksen ei välttämättä ole!

Naapurin rintamamiestalossa on jouduttu aukomaan reilusti viemäriputkia kun rouva oli vedellyt tampoonit surutta pytystä, ja karheapintaiset putket olivat keränneet niistä tukoksen.

Ja tampaxit esim (se pitkä malli) saattavat tehdä tukoksen myös muoviputkiin esim. mutkan kohdalle.

Roskiin ne kuuluu!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme