Kuinka moni on vähentänyt syömistä hintojen nousun takia?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
. Jäätelönä lapsille on tänä kesänä ollut halvinta xtra jäätelöä, vanukkaina xtra vanukkaat.
Osta harvemmin mutta laadukkaampaa, nuohan on vain kaikkea keinotekoista ja glukoosisiirapia.
Vierailija kirjoitti:
Syön vähemmän tai lähinnä syön vain aamupuuron ja vähän ruokaa . Näin jotta puolisolle riittää niin paljon kuin hän tarvii. En tosin sitä tee niin että hän huomaisi, ei muutenkaan syödä yhdessä kun vuorotyö. Hyvää tekee sinänsä minulle että paino putoaa, on varaa pudottaa. Eiköhän tää tästä taas normalisoidu, ainakin toivottavasti. Jos ei niin otan eron jotta puoliso saa etsiä varakkaamman puolison.
Ei se sellasta löydä, kukaan ota enää elättiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastoissa varmaan näkyy taas, että työttömät lihonneet tänä aikana kaikkein eniten, näihän se on ennenkin mennyt ja keskimäärin kaikkein köyhimmät ovat kaikkein lihavimpia, tehkää nyt jotain niille kohtuuttomille korvauksille!!!
Kuule, ei köyhän lihominen johdu kohtuuttomista korvauksista, ellet tarkoita kohtuuttoman pieniä. Kun rahat on tiukalla, ostetaan mitä kykenee, ja silloin on otettava elintarvikkeita, joista edullisimmin saa ruokaa. Ovat punalaputettuinakin rasvaisimmat ja epäterveellisimmät tuotteet.
No eikö näillä hiton työttömillä sitten ole enemmän aikaa harrastaa esim liikuntaa kompeisoimaan epäterveellisiä valintoja? Ei ne kaikki köyhien ostokset nyt sentään ole epäterveellisiä, vaan niitä epäterveellisempiä halppisvaihtoehtoja on siellä seassa enemmän kuin ei niin köyhällä.
Niin, tiedätkö miin köyhän aika kuluu?
- osa-töihin paljon aikaa vievine matkoineen, joihin sisältyy 3 tai 4 vaihtoa päivässä
- leipäjonossa seisomiseen
- lasten kasvatukseen
- täysin riittämätöntä hoitoa saavasta muistisairaasta äidistä huolehtimiseen
Siinä ei paljon aikaa jää liikunnalle.
Lopetin kahvin ja kauramaidon oston.
Pulloja voi kerätä matkalla kauppaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
. Jäätelönä lapsille on tänä kesänä ollut halvinta xtra jäätelöä, vanukkaina xtra vanukkaat.
Osta harvemmin mutta laadukkaampaa, nuohan on vain kaikkea keinotekoista ja glukoosisiirapia.
Ei me näitäkään usein osteta. Millä logiikalla siinä säästää, että ostaa harvemmin laadukkaampaa? Enkö anna lapsille siinä välissä mitään välipalaa? Tässähän oli kyse siitä miten on säästänyt ja onko joutunut olemaan syömättä. Sinun logiikallasi joutuu olemaan syömättä. Tuskin se Valion pingviinituutti on yhtään sen parempaa ravintoarvoltaan kuin Xtra jäätelötuutti. Sen korkeammasta laadusta minulla ei ole tietoa, koska en ole koskaan elänyt sellaista elämää.
Helppo on rikkaiden arvostella kun ei tarvi miettimään miten saisi perheensä pidettyä ruoassa kun kaikki hinnat jatkuvasti nousee mutta palkka ei.
Olen vähentänyt valmisruokien ostamista sekä kuljetuspalvelujen käyttämistä ruokaostoksissa.
En näitä mitenkään paljon käyttänyt kyllä ennenkään.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Missä slummeissa te elätte, jos kauppareissun varrelta löytyy tyhjiä pulloja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko tosissaan olet sitä mieltä, että lapsille ei saa antaa kesäisin jäätelöä? Mitä tämä laadukkaampi mielestäsi on? On lapset saaneet kesällä myös esim tuoreita mansikoita ja itse tehtyä mustikkapiirakkaa. Ei tässä ole kyse siitä, että lapset ruokittaisiin pelkästään jäätelöllä. Jäätelö kuuluu kesään. Ihmeellisiä kommentteja. Köyhällä lapsella pitää olla niin ankea lapsuus, että edes jäätelöä ei saa. Pitää kai sen sijaa tarjota itsepoimituista marjoista kiisseliä joka päivä, niin on halpaa. Ai niin mutta siinäkin on sokeria. Pelkkää porkkanaa siis.
En ole. Syön lähinnä kanaa, riisiä, pastaa, pakastevihanneksia, 10% jauhelihaa, rahkaa, maitoa, hedelmiä, kasviksia, yms. simppeliä "bodyruokaa". En voi säästää merkittäviä summia syömistä vähentämällä ja toisaalta riittävä määrä energiaa ja proteiinia on joka tapauksessa saatava.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole hintojen nousu vaikuttanut yhtään mitään vaan ostetaan samat tuotteet kuin ennenkin.
Meillä on kasvisvoittoinen ruokavalio. Mitään vanukkaita ei ole ikinä ostettu kaupasta vaan keitetty pakastemarjoista kiisseliä ja välillä maitokiisseliä jos haluaa syödä kerroskiiseliä.
Muutenkin olen leikannut jo aikaisemmin leivonnassa sokerista kolmanneksen pois tuloksen kärsimättä. Meillä ei leivota keksejä jne vaan ihan pullaa ja marjaisia muffinseja. Keliakian vuoksi pitää ostaa keliaakikoille sopivat jauhot ruoanlaittoon.
Monia valmisruokia ei voi ostaa keliakian vuoksi ja siksi osa ruoista tehdään itse isompana annoksena ja annoksia pakastetaan. Tarjouksia seuraan huolella, että voin suunnitella perheen ruoanlaittoa.
Kalaa en voi hylätä keliakian vuoksi enkä siirtyä kalapuikkoihin. Täytyy säästää muusta sitten. Meillä ei osteta mehuja, limuja eikä juurikaan karkkiakaan. Perjantaisin syödään kotitekoista pizzaa päivälliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulloja keräämällä kuulemma voi tienata paljonkin, mutta kukaan ei koskaan kerro mistä niitä pulloja oikein pitäisi kerätä..?
Ohis,
Herkkuja voi vaihtaa sellaisiin mitkä pitävät myös nälkää. Esim. pellillisen pullaa/mustikkapiirakkaa tmv. leipoo n. yhden karkkipussin hinnalla (jos poimii marjat itse) ja pulla/piirakka on terveellisempää. Toki sokeria on, mutta siinä missä moni karkki on sokeria+keinotekoisia väri-/makuaineita, on pullassa 'aitoja' aineksia ja marjapiirakasta saa myös vitamiineja.
+Itse en koskaan laita sokeria niin paljon mitä ohjeessa on, ja hyvää tulee. Pulla/piirakkaa pitää myös nälkää paremmin mitä kourallinen karkkeja, voi esim. korvata 'välipalan'.
Ja kyllä: ilman herkkujakin VOI elää, mutta lapsiperheissä on minusta ihan aiheellista joskus herkutellakin, eikä aina vaan tarjota pelkkää 'kaalisoppaa näkkärillä' (kärjistäen!) lapsille.
Ole lisännyt. Juuri kävin kahvilla ja ostin myös pullan, jota en yleensä ole tehnyt, ajatuksella että kannustan kohvilanpitäjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lisännyt sienestämistä :D Tykkään sienestämisestä, ja aikaisempina vuosina on syöty sieniruokaa noin 1 krt/vko. Nyt syödään ainakin 2 krt/vko, joskus montakin päivää putkeen.
Sienet tosin toimivat lähinnä mausteena, niissä ei juurikaan ole ravintoarvoa.
Enkä sano tätä mitenkään pahalla, sienestän itsekin ja tykkään esim. sienirisotosta ja ihan vaan sipulin kanssa paistettuna leivä päällä
Sienet ovat erinomaista ravintoa.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/09/20/kolme-hyvaa-syyta-syoda-sienia
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/92f1c661-b0e3-4786-ba9f-8cc32…
Lähteinä mm. Finell, Luke ja Terveyskirjasto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa jäätelökonetta alennuksesta. Minä tein jouluna vaihtelun vuoksi luumurahkan niin, että laitoin sen jäätelökoneeseen ja sitä syötiin jouluna jälkiruokana mieluummin kuin perinteisenä luumurahkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulloja keräämällä kuulemma voi tienata paljonkin, mutta kukaan ei koskaan kerro mistä niitä pulloja oikein pitäisi kerätä..?
Vappuna Kaivopuistosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän viikon saldo tölkkienkeräilyssä tähän asti: 30 senttiä (2 tölkkiä). Saakohan tuolla edes makaronipussia enää? Asun Helsingissä, ei löydy tölkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole hintojen nousu vaikuttanut yhtään mitään vaan ostetaan samat tuotteet kuin ennenkin.
Meillä on kasvisvoittoinen ruokavalio. Mitään vanukkaita ei ole ikinä ostettu kaupasta vaan keitetty pakastemarjoista kiisseliä ja välillä maitokiisseliä jos haluaa syödä kerroskiiseliä.
Muutenkin olen leikannut jo aikaisemmin leivonnassa sokerista kolmanneksen pois tuloksen kärsimättä. Meillä ei leivota keksejä jne vaan ihan pullaa ja marjaisia muffinseja. Keliakian vuoksi pitää ostaa keliaakikoille sopivat jauhot ruoanlaittoon.
Monia valmisruokia ei voi ostaa keliakian vuoksi ja siksi osa ruoista tehdään itse isompana annoksena ja annoksia pakastetaan. Tarjouksia seuraan huolella, että voin suunnitella perheen ruoanlaittoa.
Kalaa en voi hylätä keliakian vuoksi enkä siirtyä kalapuikkoihin. Täytyy säästää muusta sitten. Meillä ei osteta mehuja, limuja eikä juurikaan karkkiakaan. Perjantaisin syödään kotitekoista pizzaa päivälliseksi.
Mä en uskalla hirveästi tehdä muutoksia resepteihin, eli jättää jotain pois kun en ole kummoinen kokki. Tykkään kyllä ruoanlaitosta. On ollut mielessä, että tekisin puolukkavispipuuroa, mutta siihenkin tulee reseptin mukaan aika paljon sokeria. Uskaltaakohan siitä vähentää sokerin määrää?
Syön vähemmän tai lähinnä syön vain aamupuuron ja vähän ruokaa . Näin jotta puolisolle riittää niin paljon kuin hän tarvii. En tosin sitä tee niin että hän huomaisi, ei muutenkaan syödä yhdessä kun vuorotyö. Hyvää tekee sinänsä minulle että paino putoaa, on varaa pudottaa. Eiköhän tää tästä taas normalisoidu, ainakin toivottavasti. Jos ei niin otan eron jotta puoliso saa etsiä varakkaamman puolison.