Lihavuus on pilannut elämäni
Lihavuus on pilannut elämäni. Olen yksinäinen, sosiaalisesti kömpelö, häpeän itseäni ja ulkonäköäni mikä johtaa siihen etten halua liikkua missään kuin pakollisen (työt). Minulla on vain rumia vaatteita, en kehtaa lähteä minnekään kenenkään kanssa vaikka joku pyytäisi. En ymmärrä, miten näin pääsi käymään minulle ja koen epäonnistuneeni. Jos näen jonkun vanhan tutun, haluan vajota maan rakoon. Voiko tästä suosta enää nousta? Saatan olla masentunut, mutta sekin on läskieni syy.
Kommentit (11)
Ei ole mitään syytä häpeään. Suurin osa suomalaisista on taviksia. Itse ainakin tykkään nimenomaan tavisnaisista rehellisine muotoineen ja piirteineen. M33
Ihminen laihtuu kun syö vain hyvää ruokaa ja riittävän vähän.
Tee jotain asialle. Laihduta. Itse olet sitä ruokaa laittanut suuhusi. Muuta tilanne, äläkä vello itsesäälissä. 😡
Älä mieti laihduttamista. Se ei ole avain onneen. Ensin sinun pitää oppia olemaan onnellinen omassa kehossasi. Sinä olet riittävän hyvä noin. Tee kivoja asioita ja rentoudu. M39
Minä olin myös ylipainoinen; 154cm ja 80kg. Ihan syömällä lihoin ja liikuntaa en harrastanut. Näin oli 25 vuotiaaksi asti. Kyllä ylipaino harmitti ja itsetunto oli huono. Kompensoin tilannetta olemalla ns. rempseä ja vitsailemalla (myös omasta painostani) mutta olo oli kurja. Meni viitisen vuotta saada liikakilot pudotettua mutta se onnistui. Keinot oli kaikkialta tutut; annoskoko ja liikunnan aloittaminen. Kunto nousi alussa hitaanlaisesti mutta lopulta onnistui juoksulenkitkin. Apuna oli puhelimessa kalorilaskuri. Onnistut ap kyllä ja aloita rauhallisesti. Ole armollinen itsellesi ruuan suhteen ja etene pienin askelin.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen laihtuu kun syö vain hyvää ruokaa ja riittävän vähän.
Ja lihaskuntoharjoittelu siihen lisäksi! Eikä vaadi salijäsenyyttä - kotiin pari kahvakuulaa ja bodypump tanko muutamilla levypainoilla. Hyvät musiikit päälle ja treeniä. Kiihdyttää aineenvaihduntaa, treenatut lihakset näyttävät hyvältä ja rasvaa palaa. Vahvoista pakaralihaksista on hyötyä aivan kaikissa arjen askareissa. Lisäksi kävelylenkkejä ja muuta arkiaktiivisuutta.
Ihan kuin minä paitsi että olen myös totaali yksinäinen eikä ole kavereita eikä kukaan pyydä mihinkään, käyn töissä muuten vietän aikaani neljän seinän sisällä ei sosiaalista elämää siis, mun kroppa on aivan lösö oon 36 ja silti kroppa kuin 70 vuotiaalla.
Ryhdy lesboksi. Niin muutkin nykyään tekevät.
Valitettavasti lihavuudellesi ei kukaan muu voi tehdä yhtään mitään; vain Sinä itse voit!
Olen sivusta seurannut kun Työkaverini tsemppaa painonsa kanssa:
vuoden aikana on muuttanut koko ruokavalionsa ja nykyään käy salilla 4 kertaa vkossa.
Tuloksena uusi pirteä ihminen ja 50 kg keveämpi🍀🎉🥳🎈🥳🎈🍀
Älä murehdi turhia, olet niin kuin kaikki muutkin. Suurin osa suomalaisista on läskejä.