Kuinka moni on vähentänyt syömistä hintojen nousun takia?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miestä olen käskenyt vähentämään maidon juontia. Yksi lasillinen per ruokailu riittää ja lisäksi voi juoda vettä. Kahvin juontia olen hiukan vähentänyt. Raejuuston syöntiä on vähennetty.
Olen säästänyt sillä, että olen vaihtanut osan tuotteista halvempaan merkkiin. Esim Oltermanni Arkijuustoon. Lohi on vaihtunut kalapuikkoihin. Jugurtit halvempiin. Omenat halvimpiin. Leipää olen ostanut lähinnä punalaputettuna ja pakastanut. Jäätelönä lapsille on tänä kesänä ollut halvinta xtra jäätelöä, vanukkaina xtra vanukkaat. Kekseinä xtra mariekeksit.
Meillä on vähän tiukkaa talouden kanssa tällä hetkellä, joten tarkkana on saanut olla mitä voi ostaa.
Jätä noi epäterveelliset sokeri mössöt pois kokonaan niin mieskin saisi maitoa. Lapset eivät tarvitse noin paljoa sokeria tai niille tulee ennen aikainen diabetes.
Aikuinen ihminen ei tarvitse maitoa. Imeväisikäisellä on kyky hajottaa äidinmaidon laktoosi mutta kyky poistuu kun imeväisvaihe on ohi. Se miksi pohjoismaissa ihmiset kykenee juomaan maitoa on pitkällisen altistamisen tulos, mutta ei se ihmiselle sovi eikä ole tarkoitettu ravinnoksi.
Mikä ihmeen imeväisvaihe ja laita tutkimustulosta niin ettei ole luuloosi perustuvaa. Meillä juodaan vapaan lehmän maitoa ja piimää niin kauan kun elinikää riittää aivan taatusti. Ne ovat todella hyvän makuista vaikka janoon juoda. Ei ole tullut syöpiä keski-ikään mennessä niin kuin näyttää nykyään aika monille tulevan.
Olen vähentänyt kananmunan, juuston ja lohen ostamista. Kahvia kulutan entiseen malliin.
Mulla on kyllä varaa, mutta pihistelen silti. Käytän ilta-aleja hyödyksi ja meillä ei tule hävikkiä. Ilta-alet määrittää aika paljon sitä mistä proteiinista milloinkin teen ruokaa. Teen monesti isompia annoksia että samaa satsia syödään parikin päivää. En ole nyt aikoihin tehnyt mitään semmoisia ruokia kotona, joiden reseptit ovat kilometrin mittaisia, vaikka tykkäänkin ruuanlaitosta. Jääkaapista koitetaan hyödyntää myös kaikki jämät pois. Laihdutan tässä samalla ihan muista syistä, joten välillä saatan pitää 1-2 päivää paastoa ruokailusta.
Plus mulla on joku aivovamma sen suhteen, että jos aiemmin on ollut tuote x tarjouksessa eurolla, ja nyt sama tuote olisi tarjouksessa 1,5€ niin tuhahdan ja jätän hyllyyn..
Vierailija kirjoitti:
Miestä olen käskenyt vähentämään maidon juontia. Yksi lasillinen per ruokailu riittää ja lisäksi voi juoda vettä. Kahvin juontia olen hiukan vähentänyt. Raejuuston syöntiä on vähennetty.
Olen säästänyt sillä, että olen vaihtanut osan tuotteista halvempaan merkkiin. Esim Oltermanni Arkijuustoon. Lohi on vaihtunut kalapuikkoihin. Jugurtit halvempiin. Omenat halvimpiin. Leipää olen ostanut lähinnä punalaputettuna ja pakastanut. Jäätelönä lapsille on tänä kesänä ollut halvinta xtra jäätelöä, vanukkaina xtra vanukkaat. Kekseinä xtra mariekeksit.
Meillä on vähän tiukkaa talouden kanssa tällä hetkellä, joten tarkkana on saanut olla mitä voi ostaa.
Älytöntä!
Vähentänyt entisestään. Esim. viimeisen viikon aikana olen syönyt kokonaisuudessaan 8 kananmunaa, purkin tonnikalaa ja yhden paketin nuudeleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä noi epäterveelliset sokeri mössöt pois kokonaan niin mieskin saisi maitoa. Lapset eivät tarvitse noin paljoa sokeria tai niille tulee ennen aikainen diabetes.
Aikuinen ihminen ei tarvitse maitoa. Imeväisikäisellä on kyky hajottaa äidinmaidon laktoosi mutta kyky poistuu kun imeväisvaihe on ohi. Se miksi pohjoismaissa ihmiset kykenee juomaan maitoa on pitkällisen altistamisen tulos, mutta ei se ihmiselle sovi eikä ole tarkoitettu ravinnoksi.
Kyllä sopii, ja on hyvää ravintoa. Kerrotko mikä tämä taho on joka on "tarkoittanut ravinnoksi" jotain? eliöstö on sopeutunut käyttämään ravinnoksi sitä mitä käyttääkin evoluution toimesta, ja moni eliö on saanut hyötyä erikoistumalla tiettyyn ravintoon joka muille ei kelpaa. Ihminen ei saa heinästä juurikaan mitään toisin kuin hevonen, joka elää pääosin heinällä. Rotta syö lähes mitä vain, myös sellaisia asioita jotka eivät luonnossa kuulu ruokavalioonsa. Ihminenkin syö eri paikoissa eri ruokia, myös maitoa, ja eritoten alkuperäiskansoissa joissa käytetään luonnosta ja eläimistä kaikki hyödyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei tarvitse maitoa, piimää, mehua, vissyä, makuvettä, energiajuomaa tai kaljaa. Siinä sivussa tippuu myös 10kg, kysykää vaikka mieheltäni.
Meillä on varaa ostaa vapaan lehmän maitoa, piimää ja vissyä ja kaljaa, kaikki juomat eikä tarvitse tiputtaa 10kg sen takia ettei ole varaa.
Ette kutienkaan niitä tarvitse, ihan kuten lapsetkaan eivät tarvitse sokeria. Mitä siis itkeskelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se mies maidolla tekee? Maito on tarkoitettu imeväisille.
Tilastoissa varmaan näkyy taas, että työttömät lihonneet tänä aikana kaikkein eniten, näihän se on ennenkin mennyt ja keskimäärin kaikkein köyhimmät ovat kaikkein lihavimpia, tehkää nyt jotain niille kohtuuttomille korvauksille!!!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kyllä varaa, mutta pihistelen silti. Käytän ilta-aleja hyödyksi ja meillä ei tule hävikkiä. Ilta-alet määrittää aika paljon sitä mistä proteiinista milloinkin teen ruokaa. Teen monesti isompia annoksia että samaa satsia syödään parikin päivää. En ole nyt aikoihin tehnyt mitään semmoisia ruokia kotona, joiden reseptit ovat kilometrin mittaisia, vaikka tykkäänkin ruuanlaitosta. Jääkaapista koitetaan hyödyntää myös kaikki jämät pois. Laihdutan tässä samalla ihan muista syistä, joten välillä saatan pitää 1-2 päivää paastoa ruokailusta.
Plus mulla on joku aivovamma sen suhteen, että jos aiemmin on ollut tuote x tarjouksessa eurolla, ja nyt sama tuote olisi tarjouksessa 1,5€ niin tuhahdan ja jätän hyllyyn..
Miten tehdään proteiineista ruokaa? Ne on aminohappoketjuja, ei niistä mitään ateriaa saa.
Olen laihtunut puolen vuoden sisällä yli 7 kg, kun herkut on jäänyt tosi vähiin ja ruokavalio muuttunut yksinkertaisemmaksi (ja yksipuolisemmaksi). Jotain hyötyä siis siitäkin, että ruoka on kallistunut...
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei lapsuudessa syöty muuta kuin pullaa ja sokeri piirakoita. Siihen aikaan luultiin sokerin olevan terveellistä ja rasvan haitallista. Koko kaappi ostettiin täyteen sokeria ja me kaikki olimme lihavia plösöjä kärsien ali ravitsemuksesta ja väsymyksestä kun sokerissa ei ole ravintoa. Minulla on luuntiheyden mittauksessa todettu 50v jo luukato kun alkoi tulla murtumia kun sen yhteydessä se luuntiheys mitattiin. Kakkostyypin diabetes elintavoista on varmaankin ollut kauan oireettomana.
Missä maassa olet elänyt lapsuutesi, jos siellä on luultu sokeria terveelliseksi?
Olen lisännyt sienestämistä :D Tykkään sienestämisestä, ja aikaisempina vuosina on syöty sieniruokaa noin 1 krt/vko. Nyt syödään ainakin 2 krt/vko, joskus montakin päivää putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tilastoissa varmaan näkyy taas, että työttömät lihonneet tänä aikana kaikkein eniten, näihän se on ennenkin mennyt ja keskimäärin kaikkein köyhimmät ovat kaikkein lihavimpia, tehkää nyt jotain niille kohtuuttomille korvauksille!!!
Kuule, ei köyhän lihominen johdu kohtuuttomista korvauksista, ellet tarkoita kohtuuttoman pieniä. Kun rahat on tiukalla, ostetaan mitä kykenee, ja silloin on otettava elintarvikkeita, joista edullisimmin saa ruokaa. Ovat punalaputettuinakin rasvaisimmat ja epäterveellisimmät tuotteet.
Vierailija kirjoitti:
Olen lisännyt sienestämistä :D Tykkään sienestämisestä, ja aikaisempina vuosina on syöty sieniruokaa noin 1 krt/vko. Nyt syödään ainakin 2 krt/vko, joskus montakin päivää putkeen.
Sienet tosin toimivat lähinnä mausteena, niissä ei juurikaan ole ravintoarvoa.
Enkä sano tätä mitenkään pahalla, sienestän itsekin ja tykkään esim. sienirisotosta ja ihan vaan sipulin kanssa paistettuna leivä päällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei lapsuudessa syöty muuta kuin pullaa ja sokeri piirakoita. Siihen aikaan luultiin sokerin olevan terveellistä ja rasvan haitallista. Koko kaappi ostettiin täyteen sokeria ja me kaikki olimme lihavia plösöjä kärsien ali ravitsemuksesta ja väsymyksestä kun sokerissa ei ole ravintoa. Minulla on luuntiheyden mittauksessa todettu 50v jo luukato kun alkoi tulla murtumia kun sen yhteydessä se luuntiheys mitattiin. Kakkostyypin diabetes elintavoista on varmaankin ollut kauan oireettomana.
Missä maassa olet elänyt lapsuutesi, jos siellä on luultu sokeria terveelliseksi?
Ihan Suomessa, jossa on pidetty myös alumiinikattilassa keitettyä mehua, juustoa josta oli home leikattu pois, yhtä terveellisenä kuin kiisseliä, joka tehtiin hillosta, jonka päälle muodostunut home ei haitannut, kun sen vaan otti pois. Makua ei edes ihmetellyt lapsena.
Hinnat valitettavasti eivät säätele nälän tunettani!
Vierailija kirjoitti:
Minun vyö on viimeisessä reiässä. Saan minimieläkkeen ja maksan vuokraa 630 €.
Muuta hyvä ihminen halvempaan asuntoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, ei köyhän lihominen johdu kohtuuttomista korvauksista, ellet tarkoita kohtuuttoman pieniä. Kun rahat on tiukalla, ostetaan mitä kykenee, ja silloin on otettava elintarvikkeita, joista edullisimmin saa ruokaa. Ovat punalaputettuinakin rasvaisimmat ja epäterveellisimmät tuotteet.
Niin varmaan, jos tekee ostoksia makkarahyllyllä. Rasvainen jauhomakkara on halvempaa kuin laadukas, vähärasvainen kokolihatuote.
Kummasti unohtuu, että kaupassa myydään myös kaurahiutaleita, kuivattuja herneitä, kaalia ja paljon muuta, joka on samalla sekä terveellistä että halpaa. Halpa ja terveellinen ruoka tulee paljon halvemmaksi kuin se rasvainen jauhomakkara, joka ei hurjasta kalorimäärästään huolimatta tee kylläiseksi ja pidä nälkää...
Meillä on varaa ostaa vapaan lehmän maitoa, piimää ja vissyä ja kaljaa, kaikki juomat eikä tarvitse tiputtaa 10kg sen takia ettei ole varaa.