Kuinka moni on vähentänyt syömistä hintojen nousun takia?
Kommentit (89)
Olen syönyt enemmän, mutta halvempia ja epäterveellisempiä ruokia. Lopputuloksena isompi maha ja enemmän rahaa. Win-win!
Vierailija kirjoitti:
Enkö anna lapsille siinä välissä mitään välipalaa?
Jäätelö ja vanukkaatko on välipalaa? Ilmankos lapsissakin lihavuus yleistyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis,
Herkkuja voi vaihtaa sellaisiin mitkä pitävät myös nälkää. Esim. pellillisen pullaa/mustikkapiirakkaa tmv. leipoo n. yhden karkkipussin hinnalla (jos poimii marjat itse) ja pulla/piirakka on terveellisempää. Toki sokeria on, mutta siinä missä moni karkki on sokeria+keinotekoisia väri-/makuaineita, on pullassa 'aitoja' aineksia ja marjapiirakasta saa myös vitamiineja.
+Itse en koskaan laita sokeria niin paljon mitä ohjeessa on, ja hyvää tulee. Pulla/piirakkaa pitää myös nälkää paremmin mitä kourallinen karkkeja, voi esim. korvata 'välipalan'.
Ja kyllä: ilman herkkujakin VOI elää, mutta lapsiperheissä on minusta ihan aiheellista joskus herkutellakin, eikä aina vaan tarjota pelkkää 'kaalisoppaa näkkärillä' (kärjistäen!) lapsille.
Kannattaa lisätä kauraleseitä pullataikinaan, sämpylätaikinaan jne, koska niiden kuitu pitää nälkää ja kauraleseet laskevat pahaa LDL-kolesterolia. Kaupan kolesterolishotit voi korvata ihan keittämällä kauralesepuuroa ja laittamalla sen päälle makunsa mukaan marjoja tai voi-/margariinisilmän.
"Lapset, tulkaa jäät....eikun kauralesepuurolle margariinisilmällä!"
Joo. Kerran viikossa paastopäivä. Oikeasti. Säästää sekä rahaa että tekee hyvää terveydelle. Kannattaa tutustua aiheeseen, jos luulee, että tämä on jtn humpuukia. Ei siis ole mikään laihdutukseen liittyvä keino, vaan tällä tiedetään oleva lukuisia terveysvaikutuksia. Olo on paljon parempi ja lompakkokin kiittää.
Ihan hyvä, jos suomalaiset söisivät vähän vähemmän. Lihominenkin ehkä vähenisi, tai sitten ei.
Mä olen laihtunut 10kg vajaan puolen vuoden aikana. Olen muuttanut ruokavaliotani terveellisempään ja yksinkertaisempaan suuntaan. Päihteetkin jätin. Bmi21
Sähkön, bensan ja ruoan hinta nousee niille tasoille että kohta alkaa lautasilla olla poliitikkoja. Palaa kansa lihansyöjiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis,
Herkkuja voi vaihtaa sellaisiin mitkä pitävät myös nälkää. Esim. pellillisen pullaa/mustikkapiirakkaa tmv. leipoo n. yhden karkkipussin hinnalla (jos poimii marjat itse) ja pulla/piirakka on terveellisempää. Toki sokeria on, mutta siinä missä moni karkki on sokeria+keinotekoisia väri-/makuaineita, on pullassa 'aitoja' aineksia ja marjapiirakasta saa myös vitamiineja.
+Itse en koskaan laita sokeria niin paljon mitä ohjeessa on, ja hyvää tulee. Pulla/piirakkaa pitää myös nälkää paremmin mitä kourallinen karkkeja, voi esim. korvata 'välipalan'.
Ja kyllä: ilman herkkujakin VOI elää, mutta lapsiperheissä on minusta ihan aiheellista joskus herkutellakin, eikä aina vaan tarjota pelkkää 'kaalisoppaa näkkärillä' (kärjistäen!) lapsille.
Kannattaa lisätä kauraleseitä pullataikinaan, sämpylätaikinaan jne, koska niiden kuitu pitää nälkää ja kauraleseet laskevat pahaa LDL-kolesterolia. Kaupan kolesterolishotit voi korvata ihan keittämällä kauralesepuuroa ja laittamalla sen päälle makunsa mukaan marjoja tai voi-/margariinisilmän.
"Lapset, tulkaa jäät....eikun kauralesepuurolle margariinisilmällä!"
Tämä on ihan käsittämätöntä mihin täällä keskustelijat tarttuu. Jos minä muutaman kerran kesässä annan lapsille jäätelöä ja joskus vanukkaita, ei se tarkoita että me ei koskaan voida syödä myös terveellisiä herkkuja. Minä marjastan, teen marjakiisseliä, leivon mustikkapiirakkaa, paistan lettuja. Teen jopa mokkapaloja ja leivon ylimääräisestä perunamuusia rieskan. Voidaan me silti joskus syödä vanukkaan välipalaksi. Meidän perheessä ei ole yhtään lihavaa. Minä olen 170 cm ja painan 63 kg. Poikani on normaalipainoinen ja tyttöni hyvin hoikka. Miehessä voisi myös olla vähän enemmänkin painoa. Ollaan erittäin terveitä ja liikunnallisia. Yksi vanukas ei kenenkään terveyttä pilaa.