Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle millainen systeemi teillä on laskujenmaksuun. Kun eräpäivät on vähän milloin sattuu. Itse olen

Vierailija
25.10.2006 |

tehnyt toistaiseksi niin, että maksan kaksi kertaa kuussa, noin 15. päivä ja noin 30. päivä, laskuja, enkä tuijottele niin paljon varsinaisia eräpäiviä. Mutta tää ei tod oo mikään maailman paras systeemi, koska jonkin verran tulee sit viivästyskorkoja helposti.

Sarjassamme ärsyttäviä käytännön ongelmia!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolaina ja sijoitusrahastoon menevät summat ovat suoravelotuksena. Muut maksan tilipäivänä. Jos joku lasku nyt myöhästyy pari päivää niin se ei maailmaa kaada. Ainoastaan kunnasta on tullut joskus seuraavaan päivähoitomaksuun muutamien senttien viivästymiskorkoja.

Useimmiten laskut kyllä menee ajoissa sillä yleensä maksan koko laskupinon pois kerralla.

Vakuutusmaksut tulee kyllä niin ajoissa että niitä makuutan eräpäivään.

Vakuutusmaksuja tuleekin paljon sillä kuusi henkinen perhe ja kaikille vakuutukset sekä kaksi autoa ja omakotitalo. Vakuutusmaksuihin olenkin joskus toivonut että saataisiin kaikki samalla lapulle ja neljä eräpäivää vuodessa.

Vierailija
22/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehkääpä vaikka puolelta vuodelta seuranta laskuista mitä teille tulee. Tulette huomaamaan, että ne erääntyy aina suurin piirtein samansuuruisina samoihin aikoihin. Mä esimerkiksi tiedän melko tarkkaan koska se 350 euron vakuutusmaksu tai tv-lupamaksu pitää maksaa. Silloin niihin on helppo varautua etukäteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan laskussa näkyvän eräpäivän maksupäiväksi, eikä koskaan ole tullut muikkareita myöhästymisestä.

Vierailija
24/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksan kaksi kertaa kuussa. Suurimmassa osassa laskuista (ns kiinteät laskut) oon tehnyt eräpäiväsopimuksen,eli laskun eräpäivä on 15 tai 30 pvä. Pienemmät laskut makselen silloin kun tulee.

Vierailija
25/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eräpäivänä menevät sitten maksuun.

Enpä ole edes opiskeluaikoina törmännyt siihen, että onko tilillä rahaa... No, taisin silloin muistaa niin hyvin eräpäivät, kun noita laskuja ei kovin paljon tullut, että osasin tarvittaessa sitten rajoittaa menoja sen mukaisesti. Taisi sitten loppukuu mennä tonnikalamakaroni-linjalla:)

Vierailija
26/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä tulee tili 15 päivä ja mulla kotihoidontuki ja lapsilisät loppukuusta. Eli silloin katson aina mitä laskuja on tullut ja maksan ne missä on eräpäivä ennen seuraavaa palkkaa/tuloa.

Vierailija
27/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ajattelen, että pystyn paremmin valvomaan tilini käyttöä, kun itse konkreettisesti maksan kaikki laskut. En haluaisi ruveta tarkistelemaan mitä sieltä tililtä milloinkin on mennyt jne.

Olenkohan jämähtänyt jonnekin faaraoiden aikakaudelle, ilmeisesti olen...

t. ap

Vierailija
28/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Päälimmäisenä on aina ekana erääntyvä lasku. Siitä sitten yleensä maksan, raha tilanteen mukaan, joko koko pinon kerralla tai sitten aina eräpäivän mukaan eli yleensä silloin kuin pinon eka lasku alkaa erääntyä.

t. 36

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme