Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun olet aivan loppu ja on pakko jaksaa - apua alkosta

Vierailija
18.08.2022 |

Heitän tänne taas tän kirosanan "introvertti". No vähintäänkin ambivertti.

Se elämä, mitä te "normaalit" kestätte, vie multa voimat. Tässä omaa aikaa vietän siiderin voimin. Jotta jaksan tehdä muutakin kuin maata sohvalla. Koska haluan tehdä asioita, nyt esim. kasvohoito ja herkkuja uuniin. (Mukava huomenna syödä ja maata sohvalla :p)

Työssä käyn, lapset "omillaan" ja lapsenlapsia on. He vaativat suhteellisen paljon, lähinnä henkisesti.

Lähes joka kerta kun alan juomaan (oikeastaan jo Alkoon ajellessa), mietin että mitähän v....ua. Ei huvita juoda, mutta haluan hetken olla niin kuin "normaali" ihminen. Eli jaksaa tehdä kivoja juttuja ilman alkoa.

Lynkkaajat ja muut "asiantuntijat" voi perustaa oman ketjun, kiitos!

Terveisin
Vaimo, äiti, mummo - 53 vee

Ps. en jaksa oikolukea, lähden jatkamaan täytettyjen lettujen tekoa, nam!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Help!

Unohtakaa nyt se Sanna ja biletys, täällä on ruohonjuuritasolla oikeitakin ongelmia!

Vierailija
2/33 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään kiinnosta jonkun random-mamman alkoholisoitumiset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hienoa että pystyt nauttimaan elämästä alkoholin avulla, jatka samaan malliin vaan!

Vierailija
4/33 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä olen selvinnyt alkoholin avulla esim. todella hurjista kiirekausista töissä, se on auttanut painamaan aamuyöhön asti kuukausikaupalla. On siitä apua ollut myös muun elämän raskaissa menetyksissä. En edes halua lopettaa, aion elää näin lopun ikääni. Ei haittaa jos se loppu ikä ei ole kovinn pitkä.

Vierailija
5/33 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä join yhteen aikaan unettomuuteen kaljaa. Ei silläkään saa nukuttua mutta pikku kännissä ei ota niin pahasti päähän se valvominen. Tuota sen jälkeen kun lääkärit kirjoitti vain mielialalääkkeitä nukahtamisvaikeuteen. Niillä lääkkeillä kun ei tehnyt mitään. Söin kahta kokeilukuurit  ja kerroin että valvon mielummin.

Vierailija
6/33 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monella tällä palstalla enemmän tai vähemmän hengaavilla on alkoholiongelma? Mä heittäisin että 70 prosentilla

Vierailija
7/33 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuinka moni oikeasti nauttii juomisesta? Minä en. Haluan vaan hetken jaksaa olla "normaali".

Onneksi huomenna ei tarvii juoda. Ai miksikö? Siksi koska huomenna mulla on vapaata ihan kaikesta.

Ap

Vierailija
8/33 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti myös jauhoista saa apua.

Vierailija
9/33 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kuinka moni oikeasti nauttii juomisesta? Minä en. Haluan vaan hetken jaksaa olla "normaali".

Onneksi huomenna ei tarvii juoda. Ai miksikö? Siksi koska huomenna mulla on vapaata ihan kaikesta.

Ap

Haha ootko tosissas :D No alkkiksien selitykset nyt on kyllä aina aika päätähuimaavia. "Olen stressaantunut ja väsynyt ja vielä introverttikin, eihän tässä muuta voi kuin juoda vaikka se niin ikävää puuhaa onkin!"

Vierailija
10/33 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä nautin silloin kun juomisolosuhteet on oikeat ja saa juoda riittävän nopeaan. Eli vaikka juhannuksena mökillä, siellä täysin rentona ilman mitään velvoitteita olla selvä ja toimintakunnossa edes seuraavana päivänä, siellä sitten hyvää seuraa, musaa, tunnelmavaloja, palju ja sauna. Puoli pulloa rommia ja pullo viiniä päälle ja oli ihanaa.

Mutta toki nuo lääkitsemisjuomiset ei ole nautinto vaan vain ongelman poistaja. Esim. jos on stressikausi töissä, voin tissutella vain hitaasti koska ei se työnteko muuten suju. Pitää juoda sen verran että väsymys ja ahdistus poistuu, mutta kyky tehdä työtä ei mene. Samoin kun vaikka join kun mun äiti kuoli, niin ei siinä toki viinallakaan mitään nauti, päinvastoin suru tulee entistä spontaanimmin itkuna, vain sellainen lamauttava toivottomuus ja tyhjyys poistui.

- 4

Vierailija
11/33 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Haha ootko tosissas :D No alkkiksien selitykset nyt on kyllä aina aika päätähuimaavia. "Olen stressaantunut ja väsynyt ja vielä introverttikin, eihän tässä muuta voi kuin juoda vaikka se niin ikävää puuhaa onkin!"

Hyvä kommentti, mutta tuskin olet introvertti. Ap

Vierailija
12/33 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ois pitäny ikinä perustaa perhettä 😔

Vierailija
13/33 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että olet alkoholisti, heillä on aina joku syy juoda.

Vierailija
14/33 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ois pitäny ikinä perustaa perhettä 😔

Ei ois pitäny koskaan syntyä.

Vierailija
15/33 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yritä olla kuin muut. Tee asioita mistä itse pidät ei väkisin alkoholin voimilla pidä yrittää olla sosiaalinen ja osallistua kaikenlaisiin tapahtumiin ja harrastuksiin.

Ihminen saa olla vaikka ihan yksin kotona, ei kukaan sitä voi kieltää. Ja järkevämpää se ainakin on kun naukkailla alkoholia vaan ollakseen joku joka ei oikeasti ole.

Vierailija
16/33 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän, että stressi voi laueta, kun nauttii alkoholia. Tämä toimii kuitenkin vain tiettyyn pisteeseen. Itselläni alkoholi huonontaa radikaalisti yöunen laatua, joten olen karsinut alkoholinkäyttöä ihan radikaalisti. Muuten en yksinkertaisesti palaudu riittävästi. Toki itselläni ikää 52 vuotta.

Vierailija
17/33 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä yritä olla kuin muut. Tee asioita mistä itse pidät ei väkisin alkoholin voimilla pidä yrittää olla sosiaalinen ja osallistua kaikenlaisiin tapahtumiin ja harrastuksiin.

Ihminen saa olla vaikka ihan yksin kotona, ei kukaan sitä voi kieltää. Ja järkevämpää se ainakin on kun naukkailla alkoholia vaan ollakseen joku joka ei oikeasti ole.

Kiitos tästä empaattisesta kommentista!

Mulla ei oo työn ja jälkikasvun lisäksi mitään harrastuksia, enkä jaksa osallistua mihinkään "tapahtumiin". Juon jaksaakseni tehdä vaikka aloituksessa mainitsemani kasvoihoidon. 

Tänäänkin join ehkä noin kolmen tunnin ajan (lopetin yli tunti sitten, yäk). Siinä ajassa tein sen kasvohoidon, ruokaa pitkän kaavan mukaan, kävin suihkussa, ym. pari pikku juttua josta nautin. Ihan ilman alkoa olisin vain maannut sohvalla, mikä ei nyt sinänsä tyydytä joka päivä.

Työ on ja pysyy, samoin jälkikasvu (elämäni paras asia). Ehkä näillä mennään päätyyn asti. Ellei jostain yhtä äkkiä saavu supervoimat :D

Ap

Vierailija
18/33 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oo työn ja jälkikasvun lisäksi mitään harrastuksia, enkä jaksa osallistua mihinkään "tapahtumiin". Juon jaksaakseni tehdä vaikka aloituksessa mainitsemani kasvoihoidon. 

Tänäänkin join ehkä noin kolmen tunnin ajan (lopetin yli tunti sitten, yäk). Siinä ajassa tein sen kasvohoidon, ruokaa pitkän kaavan mukaan, kävin suihkussa, ym. pari pikku juttua josta nautin. Ihan ilman alkoa olisin vain maannut sohvalla, mikä ei nyt sinänsä tyydytä joka päivä.

Työ on ja pysyy, samoin jälkikasvu (elämäni paras asia). Ehkä näillä mennään päätyyn asti. Ellei jostain yhtä äkkiä saavu supervoimat :D

Ap

Jos tarvitsee alkoa tehdäkseen kasvohoidon, on jo aika huonosti asiat. Ap, mitä tapahtuisi jos kokeilisit tehdä ne jutut joista nautit, selvin päin? Siis siinä kohtaa kun meinaat mennä sohvalle makaamaan, nousetkin seisomaan, kävelet kylppäriin ja menet suihkuun ja laitat kasvonaamion? en pysty ei kelpaa selitykseksi koska jos olisit niin uupunut fyysisesti, et pystyisi käymään töissä.

Työ on ja pysyy siihen asti kunnes alkoholiongelmasi pahenee siihen vaiheeseen, ettet kykene menemään töihin.

Vierailija
19/33 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap tarkoittaa alkoholin avulla "normaalisti" olemisella?

Vierailija
20/33 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos tarvitsee alkoa tehdäkseen kasvohoidon, on jo aika huonosti asiat. Ap, mitä tapahtuisi jos kokeilisit tehdä ne jutut joista nautit, selvin päin? Siis siinä kohtaa kun meinaat mennä sohvalle makaamaan, nousetkin seisomaan, kävelet kylppäriin ja menet suihkuun ja laitat kasvonaamion? en pysty ei kelpaa selitykseksi koska jos olisit niin uupunut fyysisesti, et pystyisi käymään töissä.

Työ on ja pysyy siihen asti kunnes alkoholiongelmasi pahenee siihen vaiheeseen, ettet kykene menemään töihin.

Monia pikkujuttuja teenkin ehdottamallasi tavalla. Ja kyllä, niistä tulee todella hyvä ja "normaali" olo.

Tiedostan myös sen, että juominen lopulta ei ainakaan lisää jaksamista. "Krapulasta" on tullut lupa huilata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi