Kun olet aivan loppu ja on pakko jaksaa - apua alkosta
Heitän tänne taas tän kirosanan "introvertti". No vähintäänkin ambivertti.
Se elämä, mitä te "normaalit" kestätte, vie multa voimat. Tässä omaa aikaa vietän siiderin voimin. Jotta jaksan tehdä muutakin kuin maata sohvalla. Koska haluan tehdä asioita, nyt esim. kasvohoito ja herkkuja uuniin. (Mukava huomenna syödä ja maata sohvalla :p)
Työssä käyn, lapset "omillaan" ja lapsenlapsia on. He vaativat suhteellisen paljon, lähinnä henkisesti.
Lähes joka kerta kun alan juomaan (oikeastaan jo Alkoon ajellessa), mietin että mitähän v....ua. Ei huvita juoda, mutta haluan hetken olla niin kuin "normaali" ihminen. Eli jaksaa tehdä kivoja juttuja ilman alkoa.
Lynkkaajat ja muut "asiantuntijat" voi perustaa oman ketjun, kiitos!
Terveisin
Vaimo, äiti, mummo - 53 vee
Ps. en jaksa oikolukea, lähden jatkamaan täytettyjen lettujen tekoa, nam!
Kommentit (33)
Kyllä juoppo selitykset juomiselle aina keksii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap tarkoittaa alkoholin avulla "normaalisti" olemisella?
Sitä että henkisen kuormittumisen aiheuttama fyysinen lama hellittää edes hetkeksi. Jaksaa tehdä jtn omia juttuja. Kasvohoito, kulmien värjäys, kokkailu yms. asiat jotka tuottaa iloa vielä huomennakin ja pidempäänkin.
Ap
Alkoholi kuluttaa, kuormittaa ja lamaannuttaa. Vaikka akuutissa päihtymistilassa sen vaikutus on päinvastainen, sen jälkeen se rasittaa kehoa todenteolla. Kun juo, keholla menee jopa viikko palautua siitä täysin. Nyt käytännössä teippaat jeesusteipillä ongelman hetkeksi ookooksi, mutta jossain välissä teippi ei vaan enää voi auttaa ja ongelmakohtaan jää siittä liimajäljetkin hoidettavaks. Mutta toki ihminen voi valita vaikka kuinka pitkään kulkea siitä mistä aita on matalin, valintoja siinä missä muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä juoppo selitykset juomiselle aina keksii
Näinkin voi olla. Kaipa sitä juoppo voi olla, vaikka ei jois jääkaappia tyhjäksi ja/tai sammumiseen asti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä että henkisen kuormittumisen aiheuttama fyysinen lama hellittää edes hetkeksi. Jaksaa tehdä jtn omia juttuja. Kasvohoito, kulmien värjäys, kokkailu yms. asiat jotka tuottaa iloa vielä huomennakin ja pidempäänkin.
Ap
Värjäät siis kulmat ja teet ruokaa (vai mitä tarkoitat kokkaamisella?) kännissä kolmen tunnin ryyppäämisen jälkeen??!
Mitä siitä tulee, miten pystyt kännissä???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Alkoholi kuluttaa, kuormittaa ja lamaannuttaa. Vaikka akuutissa päihtymistilassa sen vaikutus on päinvastainen, sen jälkeen se rasittaa kehoa todenteolla. Kun juo, keholla menee jopa viikko palautua siitä täysin. Nyt käytännössä teippaat jeesusteipillä ongelman hetkeksi ookooksi, mutta jossain välissä teippi ei vaan enää voi auttaa ja ongelmakohtaan jää siittä liimajäljetkin hoidettavaks. Mutta toki ihminen voi valita vaikka kuinka pitkään kulkea siitä mistä aita on matalin, valintoja siinä missä muutkin.
Olet aivan oikeassa, tämä on väärä ja valheellinen tie.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä yritä olla kuin muut. Tee asioita mistä itse pidät ei väkisin alkoholin voimilla pidä yrittää olla sosiaalinen ja osallistua kaikenlaisiin tapahtumiin ja harrastuksiin.
Ihminen saa olla vaikka ihan yksin kotona, ei kukaan sitä voi kieltää. Ja järkevämpää se ainakin on kun naukkailla alkoholia vaan ollakseen joku joka ei oikeasti ole.Kiitos tästä empaattisesta kommentista!
Mulla ei oo työn ja jälkikasvun lisäksi mitään harrastuksia, enkä jaksa osallistua mihinkään "tapahtumiin". Juon jaksaakseni tehdä vaikka aloituksessa mainitsemani kasvoihoidon.
Tänäänkin join ehkä noin kolmen tunnin ajan (lopetin yli tunti sitten, yäk). Siinä ajassa tein sen kasvohoidon, ruokaa pitkän kaavan mukaan, kävin suihkussa, ym. pari pikku juttua josta nautin. Ihan ilman alkoa olisin vain maannut sohvalla, mikä ei nyt sinänsä tyydytä joka päivä.
Työ on ja pysyy, samoin jälkikasvu (elämäni paras asia). Ehkä näillä mennään päätyyn asti. Ellei jostain yhtä äkkiä saavu supervoimat :D
Ap
Ei ne pysy. Alko ajaa pikkuhiljaa kaiken ohi. Nyt jo tukeudut siihen olettaen että se auttaa sua. Jos muuten vain makaisit jaksamatta mitään, lienet masentunut. Mene lääkäriin.
Jos jatkat tuota rataa, alkavat lapsesi hyvin varhaisessa vaiheessa pitämään juomistasi normaalina. Sitten kun tajuavat ettei äiti ole yhtenäkään iltana selväpäinen, he alkavat miettiä ovatko niin huonoja lapsia, etteivät ansaitse selvää vanhempaa.
Vähempää ei voi läheisiä arvostaa kuin pakenemalla alkoholin taakse. Keinotekoista vale-elämää.
Usko minua, olen ollut tällaisen vanhemman lapsi. Täysin arvoton juovalle vanhemmalle.
Alkoholisti helposti alkaa juoda, jos ylikuormittuu. Se on totta. Itse olen tällähetkellä raitis alkoholisti. Olenaloittanut juuri opinnot, jotka koen aika väsyttäviksi, vaikka ne ovat olevinaan osa-aikaisia, mutta koska opiskelen työttömyysetuudella, minulla on samaan aikaan myös työnhakuvelvoite... Joten olen menossa huomenna työhaastatteluun työpaikasta, jota en halua enkä jaksa ja pelkään, että en jaksa ainakaan enää olla selvinpäin, jos otan sen työn vastaan... Ilmeisesti munon pakko ottaa työtä vastaam, en voi sanoa: "En ota tätä työtä" menettämättä toimeentuloani. Joten varmaan sanon sitten siellä haastattelussa: "olen toipuva alkoholisti ja luulen, että jos palkkaatte minut nyt, ylikuormitun, päädyn uudelleen juomaan ja tulen pian humalassa töihin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olet aivan oikeassa, tämä on väärä ja valheellinen tie.
Ap
Ja itseään ruokkiva kierre
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Värjäät siis kulmat ja teet ruokaa (vai mitä tarkoitat kokkaamisella?) kännissä kolmen tunnin ryyppäämisen jälkeen??!
Mitä siitä tulee, miten pystyt kännissä???
Kokkailulla tarkoitan juurikin sitä, että teen ruokaa. Ei kai sitä alkoa tarvii kaksin käsin kiskoa. Lopuksi syön ja käyn nukkumaan. Kerkesin tässä välissä ottaa pikku unoset. Nyt ei tulis mieleenkään juoda enää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä join yhteen aikaan unettomuuteen kaljaa. Ei silläkään saa nukuttua mutta pikku kännissä ei ota niin pahasti päähän se valvominen. Tuota sen jälkeen kun lääkärit kirjoitti vain mielialalääkkeitä nukahtamisvaikeuteen. Niillä lääkkeillä kun ei tehnyt mitään. Söin kahta kokeilukuurit ja kerroin että valvon mielummin.
Itse nukun promilleissa "paremmin". Joo joo, joku kohta tietää kertoa, että ei pidä paikkaansa. Minäkin tiedän. Kuitenkin ihan huippua nukkua joskus neljäkin tuntia putkeen. Yö on ihan hiton pitkä aika valvoskella.
Ap
Ap