Onko syytä olla ärsyyntynyt? Työasiaa
Olen melko pienessä firmassa töissä ja minulla ei ole kollegoita, jotka tekisivät täsmälleen samaa työtä.
Tiedän olevani firman pienipalkkaisin, ja muut tienaavat n- 3-4 -kertaisesti, ellei enemmänkin minuun verrattuna. Muutamat tyypit tulee ja menee miten haluaa, ei ole työaikoja - minulla on. Lisäksi on erilaisia etuja, joita käytetään räikeästi hyväkseen. Liksa nousee ja päivät senkun lyhenee. Esimiehelle olen pari kertaa sanonut, että onko kiinnittänyt huomiota työpäivien pituuteen, mutta hän ei osaa puuttua asiaan vaikka näkisikin epäkohtia. Lisäksi osa hommista delegoidaan minulle.
Olen kyllä pitänyt puoleni, pyytänyt perustellusti palkankorotusta (tehtäviä on tullut lisää ja vaatimustaso on kasvanut), mutta en ole sitä saanut. Muille näyttää kyllä tulevan ihan kivasti bonukset ja uudet autot.
Tämä lienee normaali meno monessakin työpaikassa, mutta silti vituttaa, joka päivä enemmän. Olisiko syytä vaihtaa työtä vai meneekö hermot aiheetta? Onko tämä se kiltin tytön syndrooma?
Kommentit (3)
näköjään kykenen tekemään ihan näitä toistenkin töitä, kun ne mulle aina ohjataan.
Mielestäni jos on päällikön nimike ja liksa, voisi olettaa, että silloin tehdään enemmän töitä ja kehitetään yrityksen asioita sen sijaan että väistellään vastuuta ja hoidetaan välttämättömät.
Onko muilla tällaista?
Jos sulla on kiinnostusta päällikkötason tehtäviin, niin sitten sun täytyy hakeutua niihin, eikä ruikuttaa muiden tekemisisistä.
Vaikka toiset " tulee ja menee miten haluaa" niin et mitenkään voi tietää mitä heidän tehtäviinsä oikeasti kuuluu. Saattaa hyvinkin olla, että tehtäviin kuuluu esim. edustamista iltaisin tai töitä esim. messuilla tms. iltaisin. Sinusta nuo tehtävät varmaankin ovat pelkkää hauskaa vaihtelua (niin minäkin joskus nuoruudessani kuvittelin), mutta kyllä niistä hauskuus tosi pian karisee ja ne toden totta alkavat tuntua todelliselta työnteolta.
Lisäksi - esim. minun kohdallani - ei omat esimieheni (joo-o, monikossa) katso kelloa tai viikonpäivää silloin kun heillä on minulle asiaa ja toimeksiantoja. Hommat täytyy tehdä silloin kun niitä on, myös iltaisin ja viikonloppuisin - ei toimistolla klo 8:00-16:00 istuen.
Jos uskot että sinulla on kykyjä ja taitoja parempaan kuin nykyiseen tehtävääsi, niin ota asia esiin esimiehesi kanssa. Jos ette pääse yhteisymmärrykseen, niin sitten sinun on aika vaihtaa työnantajaa. Pelkkä narina ja muiden tekemisten kyttäys ei auta sinun ura- ja palkkakehitystäsi yhtään.
miten erilaista työtä teette. Mikä ala ? Mutta jos työ on samantyyppistä, niin aika tyly homma.