Säästätkö ostamissasi vaatteissa ne ohuet henkarinarut olkapäillä vai leikkaatko pois?
Mä leikkaan heti pois kun ärsyttäisi jos ne vilkkuisi kauluksesta kun paita päälläkin. Joskus vaan kirppiksellä tullut vastaan sellaisia paitoja, mekkoja, toppeja joissa ne narut on paikoillaan vaikkei sinänsä ripustamisen vuoksi tarvitsisi kun kaulus ihan kunnollinen. Niin niistäkin kyllä heti leikkaan narut pois.
Kommentit (34)
Harvemmin käytetyt topit ja muut, säilyvät kaapeissa ryhdimmäimpänä, ja heti valmiiksi käyttöön olevina, kuin ne topit ja vastaavat, joissa ne niinsanotut henkari narut on pois leikattu.
Tullaiset vaatteetm joistan hengarin narut on irroitettu, ovat suuren vaatekaapin kauhistus.
Mutta sitähän ei narujen irtileikkaajat itse huomaa.
Koska heille se on omasta mielestään ainoa oikea tapa toimia, vaatteiden kanssa.
Ja ne toisin toimivat ovat tyhmiä ja totaalisesti
perseestä.
Jos aion säilyttää vaatetta kotonakin henkarissa, jätän narut. Jos taas aion säilyttää viikattuna hyllyllä, leikkaan pois.
Päälle pukiessa voi aina varmistaa, ettei naru jäänyt näkyviin. Ei ole koskaan käynyt niin, että naru itsekseen päivän mittaan ujuttautuisi näkyville.
En leikkaa koskaan pois.
Noiden narujen avullavaatteet säilyvät suorassa ja hyvin vaatekaapeissa.
Kun ja jos lähtee juhliin, nuo hengari narut on helppo peittää ja kiinnityksillä poistaa näkyvistä.
Säilytän, jos ne on sellasia vaatteita, mitä säilytän itsekin henkareilla. Muuten leikkaan pois.
Leikkaan!Kuka ihme haluaa narujen roikkuvan kaula-aukosta?
Itselläni ei ole hajuakaan, mistä naruista täällä puhutaan. Onko näitä lähinnä naisten vaatteissa?
Taas näkee sen, että kaikkein tyhmimmät ja tolloimmat, alapeukuttelee täällä kaikkein asiallisempia kommentteja.
Jos ostaa n. 80 €:n hintaisen silkkisen topin, niin kyllä sen topin puhdistus, tuuletus ja säilytäminen, on tuon
saman euromäärän luokkaa.
Kokonaan eri asia on, jos ostaa halpis vaatteita, hintaan 5-20 ecua.
Nehän ovat kertakäyttö kamaa, joiden ei olettakasn säilyvän käyttökelpoisina pitkään.
En leikkaa pois. Narulenkkien ansiosta vaatteen saa napakasti vaatepuulle. Pujotan lenkit vaatepuun koukkuun. Vaate asettuu suoraan ja ryhdikkäästi vaatepuulle.
Onko tää joku naistenvaatejuttu, vai mitkä ihmeen henkarinarut? Ei mulla ole semmoisia ikinä ollut, tai sitten en ole vain tajunnut. Nyt kuulen ekaa kertaa koko naruista.
M35
Mites tamppoonin narut? Saako ne roikkua pikkuhousujen pielestä, vai onko etikettivirhe?
Vierailija kirjoitti:
Näkee ihan tvn haastatteluissa kun kaula aukosta pilkistää se henkarinaru. Eli porukat ei vaan tajua mikä systeemi niiden kanssa on. On tarkoitus kotona ne leikata pois, jos siis joku ei vielä asiaa tiedä.
Jos ne ovat nimeltään henkarinarut, niin miksi ne pitäisi leikata pois, jos vaate kuivataan tai säilytetään kotona henkarissa?
Osasta vaatteista leikkaan pois, mutta osasta en esim. silkki ja villatuotteista, en, koska henkarinarut estävät säilytyksen tai kuivumisen aikana vaatteen venymisen ja näin vaate pysyy parempana.
Paidoista missä ne on ommeltu siihen kauluksen lähelle kiinni, ja yleensä tunkee ulos, saksin pois. Joihinkin mekkoihin olen jättänyt, ne on siellä kainalon alapuolella niin eivät tursuile ulos.