Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännä että aina noitten ruokasäästäjien salaisuus on punalaputetut ruoat!

Vierailija
18.08.2022 |

Itsekin olen ostanut monta vuotta mutta en kyllä viitsi vetää ihan nollille muuten herkkujen tms suhteen vaan samassa ostoskorissa saattaa olla vaikka punalappuinen lihapala ja sitten jotain pakastemustikkaa tai jäätelöä tms kilohinnaltaan suhteellisen "kallista". Tuli vaan mieleen kun taas oli Me Naisten sivuilla juttu ja pari päivää sitten se toinen säästäjänainen lehdessä.

Ei niitä punalappuja kuitenkaan riitä kaikille niin mikä olisi kokonaisvaltaisempi säästösalaisuus?

Kommentit (208)

Vierailija
201/208 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun säästöt tulee siitä, että en käytä lihaa, kalaa ja kananmunia ollenkaan. Joillekin se on tietysti ajatuksena täysin mahdoton. Limppareita ja muita pullotettuja juomia en osta. Alkoholi, tupakka ja muut päihteet eivät kuulu ostoslistalle. 

Valintoja. 

Vierailija
202/208 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat konstit ovat täydellinen alkoholinkäytön ja tupakanpolton lopettaminen, jos siis ne kuuluvat elämään. Molempia ilman voi aivan hyvin olla, kunnes ylimääräistä rahaa alkaa tulemaan taloudellisen tilanteen parantuessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/208 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

600€ ruokakauppaan vähintään kuussa 1 aikuinen 1 lapsi. Ei Alkoa, ei tupakkaa. Hyvin harvoin jotain karkkia tai sipsiä. Limua Ei juoda ollenkaan. Kun syö terveellisesti rahaa vaan palaa. Enkä siitä haluaisi tinkiä vaikka kohta varmaan pakko on. Tuoreet aina mahdollisuuksien mukaan kotimaiset ja luomut maksaa vaan perkelee paljon enemmän.

Vierailija
204/208 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää katsoa kilohinnat suhteessa ravintosisältöön. Proteiinit saa soijarouheesta, muista pavuista tai herneistä edullisesti.

Ruuan voi maustaa, mutta ei sen tarvitse olla aina kurmeeta.

Pottua ja kastiketta on elättänyt monia vanhoiksi.

Pavuista, herneistä tai soijarouheesta?

Sulle ruoka on ilmeisesti vain polttoainetta? Maulla ei niin väliä?

Jos osaa tehdä ruokaa, niin pavuista, herneistä ja soijarouheesta saa hyvää, maukasta ruokaa. Joo, mä tiedän, vaikea uskoa, mutta totta se on.

Saatko lisäämättä niihin mitään?

Taisi jäädä tekemättä.

Anteeksi mitä?

Lisätäänhän lihaankin suolaa, ja usein se paistetaan voissa tai muussa rasvassa. Kalaan lisätään suolaa, kala on oksettavaa ilman suolaa, kuten kananmunakin.

Ilmeisesti et siis osaa laittaa ruokaa, sinulle gourmee-herkkua on kuivaksi paistettu maustamaton jauhenliha? Pestynä tietenkin.

Tai keitetty naudanliha, ilman suolaa - aah mikä nautinto!!! Jätetään vielä kunnon purutuntuma siihen!

Jahas. Jäit kiinni kusetuksesta ja aloit haukkua toisen kirjoittajan kokkaustaitoja, vaikka et tiedä niistä mitään, eikä omistasikaan ole olemassa kuin omat väitteesi.

Eli sinä ilmeisesti kuvittelet minun olevan tuo, jolle ihan ensimmäisen kerran vastasit?

No, hyvähän se on, että on mielikuvitusta.

Kyllä, osaan tehdä hyvää ruokaa pavuista, herneistä ja soijarouheesta. Salaisuus on oikea valmistustapa ja maustaminen - kuten kaikessa ruuanlaitossa. Näin netin kautta on tietenkin vaikea saada sinua uskomaan, että teen syömäkelpoista ruokaa, jopa hyvää ruokaa. Mutta eipä sillä ole väliä, olet jopa joskus saattanut syödä tekemääni ruokaa (tosin siitä on jo aikaa, kun olen viimeksi ravintolassa ruokaa laittanut).

Vierailija
205/208 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon jättänyt juuston syönnin kokonaan pois ja siitä on tykännyt mun koko kroppa. Juusto lihottaa ja on kallista. Leivän päälle oon opetellut laittaa vaan kurkkua, tomaattia leikkelettä ja salaattia, basilikaa tms. Ei kaipaa juustoa ollenkaan.

Tuosta tarvittaisiin edullisempi talvileipä, kurkku ja tomaatti ovat talvisin kammottavissa hinnoissa. Ja varmaan leikkeleetkin tulevana talvena.

Vierailija
206/208 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävikkiruokakaupat ovat nykyään täysi vitsi. Ennen niistä löysi oikeasti joku fiksuja tarjouksia (eli parilla eurolla parinkympin tuotteen), tai sitten harvinaisuuksia ulkomaiden markkinoilta kohtuuhintaan. Nykyään löytyy lähinnä perustuotteita kuivaruokapuolelta tyyliin papuja, pastaa ja tomaattimurskaa, eikä niissäkään ole mitenkään älyttömän kilpailukykyiset hinnat- päinvastoin. Sitten kun vielä ennen sai ilmaisen kuljetuksen 30e:n ostoksista, nykyään pitää ostaa ainakin 50e:n arvosta. Itse ostin yhdessä vaiheessa todella paljon erilaisia laihdutuspirtelöitä yms., ja valikoima etenkin Matsmartilla oli kattava: Naturdiettien lisäksi löytyi mm. Allevon valmisjuomia, Nutrilettin erikoisempia makuja jne. Nykyään on lähinnä tuota Naturdiettiä, eikä sitäkään kuin parissa-kolmessa maussa, hinta samaa luokkaa kuin isommasta marketista ostettaessa. Siinä missä ennen 12 juoman erän sai oletushintaan 14,99e niin nykyään se on 21 tai 22e. 

Ikävä kyllä ennen hyvälaatuinen Urjalan makeistukku on lähtenyt mukaan samaan ilmastopelleilyyn, ja pilaa maineensa myymällä vanhoja karkkeja suht kovaan hintaan. Ennen kilpailivat mm. supernopealla toimituksella (kesti valehtelematta 24h tai jopa vähemmän saada pakettinsa) ja valikoimalla, nykyään myyvät ei-oota mutta ikuisessa poistomyynnissä pyörii samat tuotteet...pah. 

Vierailija
207/208 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just yksi päivä näin kun eräs ihminen osti kaikki alelihat ja joitain alennuksessa olevia valmisruokia. Ostosten joukossa ei ollut mitään terveellisen näköistä. Ja kuten arvata saattaa, tämä henkilö oli reippaasti ylipainoinen. Ei ne punalapputuotteet taida kovin usein olla terveellisemmästä päästä.

Vierailija
208/208 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaat konstit ovat täydellinen alkoholinkäytön ja tupakanpolton lopettaminen, jos siis ne kuuluvat elämään. Molempia ilman voi aivan hyvin olla, kunnes ylimääräistä rahaa alkaa tulemaan taloudellisen tilanteen parantuessa.

En ole ikinä polttanut. Missä mun ylimääräiset rahat ovat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan