Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännä että aina noitten ruokasäästäjien salaisuus on punalaputetut ruoat!

Vierailija
18.08.2022 |

Itsekin olen ostanut monta vuotta mutta en kyllä viitsi vetää ihan nollille muuten herkkujen tms suhteen vaan samassa ostoskorissa saattaa olla vaikka punalappuinen lihapala ja sitten jotain pakastemustikkaa tai jäätelöä tms kilohinnaltaan suhteellisen "kallista". Tuli vaan mieleen kun taas oli Me Naisten sivuilla juttu ja pari päivää sitten se toinen säästäjänainen lehdessä.

Ei niitä punalappuja kuitenkaan riitä kaikille niin mikä olisi kokonaisvaltaisempi säästösalaisuus?

Kommentit (208)

Vierailija
181/208 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta ikinä punalaputettua vain sen takia että tuotteen kylkeen lyöty se lappu. Ostan niitä edullisia tuotteita kuten aina ja jos sellaisen löydän laputettuna niin tietenkin valitsen juuri kyseisen kappaleen. Harvoin vain ne edullisimmat ovat punalaputettuja. Joskus harvoin punalaputettu alunperin kalliimpi tuote onkin edullisempi kun normaalisti ostamani edullinen normaalihintaisena niin silloin valitsen sen laputetun. 

Kun ostoslistan perusta on tällä hetkellä peruna tai makaroni, kaali, kesäkurpitsa, kurkku, tomaatti, porkkana yms ja edullinen vaihtoehto kanasta tai lihasta niin eivät punalaputetut tuo juuri hyötyä kassalla. 

Vierailija
182/208 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sebasköör kirjoitti:

Hyvä keino säästää on ainakin se että ostaa jauhelihan sijaan kokolihaa. ja elää lautasmallin mukaan että paljon vihanneksia/juureksia. Pottua riisiä nuudeleita tai makaroonii. Hyvä kastike mausteita, ja lihaa ikään kuin vain nimeksi tai no vähän enemmän,

Jauhelihassa on kuulemma paljon ilmaa ja vettä ja oon itsekin tämän todennut että puolet vähenee paistaessa. Ne kadonneet eurot sijoitan mieluiten kokolihaan. No kyllähän se kokolihakin kutistuu muttei mielestäni niin paljon. Tämän kun jaksaa muistaa kun on kukkaro tiukilla ja halpajauheliha houkuttaa.

Vääräleuoille tiedoksi vielä..   jauhenlihaa ei tarvitse pestä. Siinä on vettä omasta takaa IHAN riittämiin.

Jauheliha on sitä halvempaa, mitä suurempi rasvaprosentti siinä on. Sikaa sisältävä on halvempaa kuin pelkkää naudanlihaa. Ilma ei mitään paina pakkauksessa, joten sillä ei kyllä hintaa isommaksi saa. Vettäkään siihen ei saa lisätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/208 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aina ymmärrä tuota punalappuhypetystäkään.Toki -60%on jo hyvä ale ja joskus voi tehdä löytöjä,mutta yleensä tuo lapputavara on sitä brändikamaa joka muutenkin reilusti kalliimpaa kuin kaupan oma merkki,esim Kotimaista tai Pirkka...Edellä yhtenäpäivä vanhus osti leikkeleitä-40% useita paketteja, päiväys seuraava päivä.Samanlaista (itse en huomas eroja) olisi saanut Kotimaista tuotteen normaalihinnalla halvemmalla...

Olen lapsilleni opettanut, että AINA kannattaa katsoa kilohintaa/kappalehintaa ja miettiä, että mikä on järkevä ostos. Vaikka kermajuustoa saa kuudella eurolla kilo kilon kimpaleen, ei yksinäisen opiskelijan ole sitä järkevää ostaa, jos sitä ei saa kuukaudessakaan syötyä (ellei raasta pakkaseen). Silloin kannattaa ostaa vaikka sitten sellainen pikkuoltermanni, vaikka sen kilohinta onkin 8 euroa.

Matematiikka on joskus tosi vaikeaa.

Minä taas olen opettanut ostamaan pikkuoltermanneja aina euron tarjouksesta. Katsomaan päiväyksiä, mitkä on yleensä tosi kauas (viimeksi ostamissani on ensi helmikuussa) ja ottamaan niitä vaikka useammankin kappaleen, sillä avaamattomina ne säilyvät hyvin jääkaapissa. Nykyään noiden pikkuoltermannien normaali kilohinta pyörii 10-12€:ssa.

Vierailija
184/208 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punalaput ovat vähän samanlainen säästövinkki kuin "tarjousten hyödyntäminen".

Kumpikaan ei automaattisesti johda halvempaan kauppalaskuun.

Ja jos valitat rahapulaa, neuvoksi tulee, että mene keräämään pulloja tai tölkkejähän ne tänään lähinnä ovat.

Pitäisi lähteä tölkinkeräysreissulle, niin loppuisi köyhyys meidän perheestä.

Käytännössä rahapulaan auttaa ainoastaan, joko tulojen nosto tai menojen karsiminen. Se tulojen nosto onnistuu tekemällä jotain mistä saa rahaa. Pulloja keräämällä saa rahaa. Ei paljoa, mutta yleensä jotain.

Monella köyhällä ongelma on velat ja lähinnä niiden korot, sekä korkeat vuokrat. Kun ei ole lainoja, ja asuu maksetussa kodissa menot ovat pienempiä ja rahaa jää yli. 700€ vuokra verrattuna 900€ vuokraan on 2400€ vuodessa. Sillä saa jo aika paljon ruokaa. Tämä ongelma pitäisi saada ratkaistua jos sellainen on.

Tietenkin on ihmisiä, joilla ei ole velkaa eikä edes vuokraa, mutta sairaudet ym. ovat johtaneet köyhyyteen ja rahapulaan. Heitä ei auta pullokeräykset eikä uudelleenjärjestelyt. Mutta onneksi moni ei ole niin surullisessa tilanteessa. Vaan perheenä he voivat tehdä jotain. Budjetoida, tyytyä ja välttää velanottoa.

Surullisen moni on tilanteessa, jossa ne vähät rahat käytetään itsensä piristämiseen eikä tilanteen parantamiseen pitkällä aikavälillä. Kampaaja ja iPhone teinille menee ennen velanmaksua tai velattomuutta ja sitten niitä kalliita korkoja maksetaan vuosia ja eletään köyhyydessä.

Tölkin keräys ei poista köyhyyttä, mutta jokainen kerätty tölkki on kuitenkin rahaa, eikä sitäkään kannatta ylenkatsoa. Ellei tietenkin joudu lähtemään autolla ja silloin se kerääminen tulee kalliimmaksi kuin tienatut rahat.

Puhumattakaan siitä, kuinka monella se raha menee tupakoidessa savuna ilmaan. Ja siihen päälle vielä kaljapakkit yms. Naapurissa asui ennen aika surullinen tapaus, vanhemmilla oli aina varaa ketjupolttaa, meni varmaan useampi aski päivässä. Asumiseen ja muuhun ei sitten rahat riittäneetkään ja sen takia joutuivatkin sitten muuttamaan muualle.

Vierailija
185/208 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja laatu ei muka huonone. Kanakin haisee jo aika eltaantuneelta parasta ennen päivänä verrattuna hyvissä ajoin käytettävään. Ja samaa ruokaa kolme päivää, yök! Varsinkin keitot huononevat nopeasti, tiukkaa tekee syödä edes seuraavana päivänä, laatikot menee. Ja lidli kauppana, saako sieltä vieläkään edes valion maitoa, olterman juustoa, ylipäätään pääsääntöisesti kotimaisia lihoja ja kasviksia. Joskus koitettiin käydä, mutta eihän sieltä saa mitään mitä tarvitsee.

No entisenä lihatehtaan työntekijänä voin sanoa, että samasta erästä tehtiin usealla eri parasta ennen -päiväyksellä lihapaketteja. Niitä tehtiin aina sen verran kuin kaupat olivat tilanneet, eli jos vaikkapa keskiviikolla oli tilattu 7000 kpl, ja tämän määrän täyttyessä lihaa oli vielä jäljellä samasta erästä, etikettiin vaihdettiin seuraava päivämäärä ja samaa lihaa alettiin tehdä torstain tilaukseen.

Tästä syystä lihan kunto pitää aina aisteilla arvioida - jos heität automaattisesti lihan pois parasta ennen -päivänä, saatat heittää pois tavaraa, joka on toisessa paketissa 2-3 päivää myöhemmällä päiväyksellä. Ja joka siis olisi vielä vähintään sen 2-3 päivää hyvää.

Ja Lidlistä sen verran, että me tehtiin siellä tehtaalla Lidlinkin lihat ihan samasta suomalaisesta lihasta kuin muidenkin merkkien. Taas erä pysyi samana, vaihdettiin vain rasia ja etiketti kun yhden merkin tilaus oli täyttynyt. Tämä lukee myös valmistajana etiketissä, eli sieltä voi tarkistaa jos asia mietityttää.

Minä olen sitten varmaan onnistunut ostamaan muutaman kerran noita myöhemmällä päiväyksellä olevia broilerin lihoja, mitkä ovat haisseet pilaantuneelta ja olleet ihme limaisia jo ennen viimeistä päiväystä. Suojakaasussa oleva paketti nyt aina haisee aluksi pahalle, mutta se laimenee äkkiä. Nykyään en ostele enää noita viimeisellä päiväyksellä. Kylmä ketju ei ole ainakaan minun kohdaltani katkennut ja lihoja säilytetään jääkaapissa ns nollatilassa, missä on kylmempää ja ihan mittarilla on tarkistettu sen lämpötilakin, että siellä on riittävän kylmää. Monellahan on vikana, että jääkaappi ei ole oikeasti tarpeeksi kylmä, vaan lämpötila on siellä suosituksia korkeampi ja pitkän säilytyksen (vaikkakin sen viimeistä käyttöpäivää ennen) jälkeen tuote pilaantuu.

Sinällään en ymmärrä tuollaista päiväyksillä kikkailua, miksei niitä kaikkia voi muka laittaa samalla päiväyksellä? Eikä kaikki pilaannu sinä viimeisenä käyttöpäivänä. Tulee mieleen elintarviketehtaan labra, missä koemaistelivat mm. yli päiväyksen menneitä nakkeja. Heillä oli varmaan hyvä tuntuma, milloin niitä vielä voi turvallisesti syödä, he tekivät myös bakteerin määrityksiä niistä tuotteista. Sitä en tiedä, olivatko tehneet nuo määritykset ennen makutestiä, tosin niiden tuloksia ei heti saanut.

Vierailija
186/208 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokalaskussa voi säästää siten, että EI suunnittele ostoksiaan liian tarkkaan vaan valitsee suuren osan ostoksista sen mukaan, mitä kulloinkin on tarjouksessa. Valitse tarjouksista tuoretta ja itselle/perheelle maistuvaa terveellistä ruokaa. Jos lähekkäin on useita kauppoja, voit käväistä parissakin eri kaupassa. Osta juustopakkaus sieltä missä se ei maksaa seitsemää euroa ja kahvi sieltä, missä se nyt on tarjouksessa. Säästät helposti useita euroja.

On hyvä olla hintatietoinen, mutta on hyvä osata tehdä itse ruokaa sesongin raaka-aineista. Lihaa tai lihatuotteita (sisältäen leikkeleet ja makkarat) ei terveyssyistäkään tulisi käyttää yli puolta kiloa viikossa. Sen sijaan että tekisit usein paljon kallista lihaa sisältäviä patoja ja kastikkeita, voit mainiosti käyttää vähemmän lihaa ja lisäksi esim. metsäsieniä tai herkkusieniä, vihanneksia tai säilöttyjä hyviä papuja/kikherneitä tms. Pilko kastikkeisiin tulevat lihat ja makkarat pieniksi paloiksi, niin ne ovat riittoisempia ja puolen kilon viikkokiintiökään ei täyty parilla aterialla.

Kasvikset ja monet hedelmät ovat pääosin edullisia. Etsi kivoja reseptejä ja kokeile rohkeasti uutta. Itse olen sekasyöjä, mutta kasvisproteiinitkin tuovat kivaa vaihtelua. Lohta usein tarjouksissa. Osta kokonainen kala ja pakasta osa plus tee jämistä ihana kalakeitto.

Tee kerralla isoja annoksia ja pakasta osa. Muutenkin kannattaa hyödyntää pakastinta ja ostaa edullista ruokaa tarjouksista.

Joskus kiva syödä valmisruokaakin, mutta kaikenlaiset prosessoidut purnukat ja tuubit tulevat kalliiksi. Miksi esim. ostaisit kaikenmaailman tököttejä sisältävän välipalarahkan, kun voit ostaa rahkaa ja laittaa siihen helposti itse haluamasi lisukkeet paljon halvemmalla. Ja terveellisemmin. Tutki vaikka valmisrahkojen tuoteselosteita niin huomaat että niissä ei ole suurtakaan järkeä ja proteiinipitoisuuskin usein yllättävän alhainen. Samoin voit tehdä terveellisempää jogurttia luonnonjogurtista, johon ei tarvitse tunkea kymmenesosaa sokeria kuten valmiissa maustetuissa jogurteissa yleensä on.

Ruokaan pätee sama kuin vaatteisiin: itse tekemällä paljon edullisempaa. Kaikkien ei kuitenkaan tarvitse opetella tekemään vaatteita, mutta ruuanlaiton pitäisi jossain määrin kuulua jokaisen perustaitoihin. Netistä löytyy hyviä ohjeita pilvin pimein ja taidot karttuvat joka kerta paremmiksi.

Jätä ostoskorissa kuitenkin edulliset vehnäjauhot, sokeri ja rasva vähemmälle, niin saat ruuasta ravinteikkaampaa.

En ole toistaiseksi pitänyt ruokaa erityisen kalliina, kun teen sitä pääosin edullisen tarjonnan mukaan, kuitenkin vaihtelevista ja mahdollisimman terveellisistä ruoka-aineista.

Itse tehdyt vaatteet ovat kyllä harvoin edullisempia kuin ostetut, jos ei sitten tee täysin jostain kierrätysmateriaalista. Hyvälaatuiset kankaat ovat todella kalliita, samoin vetoketjut, napit yms tarvikkeet. Tieten jos ostaa jotain kallista merkkivaatetta, niin siihen verrattuna voi tulla halvemmaksi. Mutta normaalit perusvaatteet kaupasta ilman brändilisiä tulee useinmiten halvemmaksi.

Ja jotkut ulkoiluasut voivat olla halvempia itse tehden, mutta niistä sitten puuttuu niiden kalleimpien tekniset ominaisuudet.

Vierailija
187/208 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää katsoa kilohinnat suhteessa ravintosisältöön. Proteiinit saa soijarouheesta, muista pavuista tai herneistä edullisesti.

Ruuan voi maustaa, mutta ei sen tarvitse olla aina kurmeeta.

Pottua ja kastiketta on elättänyt monia vanhoiksi.

Pavuista, herneistä tai soijarouheesta?

Sulle ruoka on ilmeisesti vain polttoainetta? Maulla ei niin väliä?

Vierailija
188/208 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää katsoa kilohinnat suhteessa ravintosisältöön. Proteiinit saa soijarouheesta, muista pavuista tai herneistä edullisesti.

Jos osaa tehdä ruokaa, niin pavuista, herneistä ja soijarouheesta saa hyvää, maukasta ruokaa. Joo, mä tiedän, vaikea uskoa, mutta totta se on.

Vierailija
189/208 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta punalaputetuissa tuotteissa ei ole mitään jännää.

Vierailija
190/208 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos osaa tehdä ruokaa, niin pavuista, herneistä ja soijarouheesta saa hyvää, maukasta ruokaa. Joo, mä tiedän, vaikea uskoa, mutta totta se on.

Saatko lisäämättä niihin mitään?

Taisi jäädä tekemättä.

Vierailija
191/208 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi jäädä tekemättä.

Anteeksi mitä?

Lisätäänhän lihaankin suolaa, ja usein se paistetaan voissa tai muussa rasvassa. Kalaan lisätään suolaa, kala on oksettavaa ilman suolaa, kuten kananmunakin.

Ilmeisesti et siis osaa laittaa ruokaa, sinulle gourmee-herkkua on kuivaksi paistettu maustamaton jauhenliha? Pestynä tietenkin.

Tai keitetty naudanliha, ilman suolaa - aah mikä nautinto!!! Jätetään vielä kunnon purutuntuma siihen!

Vierailija
192/208 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aina ymmärrä tuota punalappuhypetystäkään.Toki -60%on jo hyvä ale ja joskus voi tehdä löytöjä,mutta yleensä tuo lapputavara on sitä brändikamaa joka muutenkin reilusti kalliimpaa kuin kaupan oma merkki,esim Kotimaista tai Pirkka...Edellä yhtenäpäivä vanhus osti leikkeleitä-40% useita paketteja, päiväys seuraava päivä.Samanlaista (itse en huomas eroja) olisi saanut Kotimaista tuotteen normaalihinnalla halvemmalla...

Olen lapsilleni opettanut, että AINA kannattaa katsoa kilohintaa/kappalehintaa ja miettiä, että mikä on järkevä ostos. Vaikka kermajuustoa saa kuudella eurolla kilo kilon kimpaleen, ei yksinäisen opiskelijan ole sitä järkevää ostaa, jos sitä ei saa kuukaudessakaan syötyä (ellei raasta pakkaseen). Silloin kannattaa ostaa vaikka sitten sellainen pikkuoltermanni, vaikka sen kilohinta onkin 8 euroa.

Matematiikka on joskus tosi vaikeaa.

Minä taas olen opettanut ostamaan pikkuoltermanneja aina euron tarjouksesta. Katsomaan päiväyksiä, mitkä on yleensä tosi kauas (viimeksi ostamissani on ensi helmikuussa) ja ottamaan niitä vaikka useammankin kappaleen, sillä avaamattomina ne säilyvät hyvin jääkaapissa. Nykyään noiden pikkuoltermannien normaali kilohinta pyörii 10-12€:ssa.

Minä taas olen opettanut, ettei juuston syönti ole mitenkään tarpeellista. Hirvittävän kuormittavaa luonnolle ja kallista.

Vierailija
193/208 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan 5 lapsinen perhe ei tule toimeen 200 eurolla kuukaudessa vaikka nämä nahtavat kotimammat jakaa niitä ohjeita joka lehdessä.

mamma taitaa sitten syöttää lapsille pelkkää perunaa joka päivä jauhelihaa sekaan.

Mamma leipoo ,kokkaa päivät pitkät eikä muuta tee .. 

Ei edes jaksa lukea enää näitä juttuja.

Vierailija
194/208 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas huvittaa köyhien valitus. Miksi annatte valtion ryöstää rahanne?

Vierailija
195/208 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse katson niissä onko oikeasti halpakilohinta. Pari viikkoa sitten ostin tuoreita muikkuja puoleen hintaan ja kilohinnaksi jäi 2,5€. Hävikkilaatikoista ostin mm. tulisia itusalaatteja 8snt/purkki (oikea hinta jotain lähes 3€), herkkusienirasioita 14snt, thaibasilika 10snt jne. Sienet poimin itse metsästä ja yleensä ostan noita törkyhalpoja herkkusieniä, jos on. Joskus tosin jotain kallista erikoissientä. Kaikki marjat poimin metsästä. Kesäisin kalastan ja nekin tavallaan ilmaisia, jos ei välineitä lasketa. Mun salaisuus ei ole punalaputetut vaan ennemmin hävikkilaatikot ja itse poiminta ja kalastus. 

Ja mistähän noita hävikkilaatikoita löytyy?

Täkäläisissä Lidleissä ei ole puoleen vuoteen (tai 8kk) ole ollut lainkaan niitä myytävänä, K-kaupoissa oli KERRAN vihannespusseja. ResQ ei täällä ole kaupoissa lainkaan, vain jotain hotelliaamiaisia. S-kaupoissa ei ole lainkaan hävikkilaatikoita.

Meidän s-kaupassa on hävikkilaatikoita(leipää ja vihanneksia) ja noita 10snt jne. tuotteita on Prismassa. Hävikkilaatikoissa on leipää ja kasvispuolella hedelmiä ja kasviksia yms. Lidleissä en ole huomannut enää pitkään aikaan, koska lienee eri aikaan tarjolla. Samoin meidän Tokmannilla on poistotuotteita 10sentillä. Joskus 1,5litran limupullojen hinnaksi jäi 5snt jne. Riippunee kaupoista missä on. 

Vierailija
196/208 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse katson niissä onko oikeasti halpakilohinta. Pari viikkoa sitten ostin tuoreita muikkuja puoleen hintaan ja kilohinnaksi jäi 2,5€. Hävikkilaatikoista ostin mm. tulisia itusalaatteja 8snt/purkki (oikea hinta jotain lähes 3€), herkkusienirasioita 14snt, thaibasilika 10snt jne. Sienet poimin itse metsästä ja yleensä ostan noita törkyhalpoja herkkusieniä, jos on. Joskus tosin jotain kallista erikoissientä. Kaikki marjat poimin metsästä. Kesäisin kalastan ja nekin tavallaan ilmaisia, jos ei välineitä lasketa. Mun salaisuus ei ole punalaputetut vaan ennemmin hävikkilaatikot ja itse poiminta ja kalastus. 

Ja mistähän noita hävikkilaatikoita löytyy?

Täkäläisissä Lidleissä ei ole puoleen vuoteen (tai 8kk) ole ollut lainkaan niitä myytävänä, K-kaupoissa oli KERRAN vihannespusseja. ResQ ei täällä ole kaupoissa lainkaan, vain jotain hotelliaamiaisia. S-kaupoissa ei ole lainkaan hävikkilaatikoita.

Missäpäin olet?

Tampere oli yksi paikka, jossa niitä oli, onko tämäkin siellä?

Meidän s-kaupassa on hävikkilaatikoita(leipää ja vihanneksia) ja noita 10snt jne. tuotteita on Prismassa. Hävikkilaatikoissa on leipää ja kasvispuolella hedelmiä ja kasviksia yms. Lidleissä en ole huomannut enää pitkään aikaan, koska lienee eri aikaan tarjolla. Samoin meidän Tokmannilla on poistotuotteita 10sentillä. Joskus 1,5litran limupullojen hinnaksi jäi 5snt jne. Riippunee kaupoista missä on. 

Vierailija
197/208 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi jäädä tekemättä.

Anteeksi mitä?

Lisätäänhän lihaankin suolaa, ja usein se paistetaan voissa tai muussa rasvassa. Kalaan lisätään suolaa, kala on oksettavaa ilman suolaa, kuten kananmunakin.

Ilmeisesti et siis osaa laittaa ruokaa, sinulle gourmee-herkkua on kuivaksi paistettu maustamaton jauhenliha? Pestynä tietenkin.

Tai keitetty naudanliha, ilman suolaa - aah mikä nautinto!!! Jätetään vielä kunnon purutuntuma siihen!

Jahas. Jäit kiinni kusetuksesta ja aloit haukkua toisen kirjoittajan kokkaustaitoja, vaikka et tiedä niistä mitään, eikä omistasikaan ole olemassa kuin omat väitteesi.

Vierailija
198/208 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta nyt ihmeessä kunnon tavaraa. Laadukas, kotimainen jauheliha ei oikein valmistettuna todellakaan puolitu paistaessa. Eikä sisällä ylimääräistä vettä.

Kuulostaa lähinnä, että paistat jauhelihat kylmällä pannulla ja vedät lihasta sen vuoksi lihasnesteet kiehumaan pannuun. Se ei siis ole vettä vaan väärän tekniikan tulosta. Kyllähän se massa sitten vähenee 😉

Vierailija
199/208 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on kilot lähteneet kun syö vähemmän. Ainoo vika ettei meinaa jaksaa kun syö varmaan todellisuudessa liian vähän. Mutta ei kulu rahaa.

Vierailija
200/208 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jättänyt juuston syönnin kokonaan pois ja siitä on tykännyt mun koko kroppa. Juusto lihottaa ja on kallista. Leivän päälle oon opetellut laittaa vaan kurkkua, tomaattia leikkelettä ja salaattia, basilikaa tms. Ei kaipaa juustoa ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme