HEINÄHIPPUSTEN keskiviikko 25.10.
Huomenta! Toivottavasti ketään ei haittaa, että aloittelen taas aamuvarhaisella tätä Heinähippusten päiväpinoa. Olen tällainen aamuvirkku ja aina ekana työpaikalla, joten tämä on sellainen sopiva hetki kertoa kuulumiset. Kiva kun ootte niin ahkerasti kirjoitelleet näihin pinoihin. Tällä viikolla piinapenkissä ainakin Maharaja, anjuusa, Nekkis, ada4, Emik ja elli_g. Sydämellisesti plussaonnea!
).( kp 2/31. Ei hurraamista. No, nyt olen ottanut tavoitteeksi joulun. Olisi ihana olla ennen joulua raskaana. Vuonna 2002 juuri aaton aattona sain iloisen plussauutisen ja tyttäremme syntyikin sitten elokuussa 2003. Voi sitä iloa ja riemua! Sitä ennen sain km 8/2002, joten vauva oli sitäkin toivotumpi. Nyt vauvasta on kasvanut kolmevuotias pikkuneiti, jolle olisi kiva saada seuraa.
-Omppumamma-
Kommentit (28)
onko tosiaankin jo keskiviikko, HUH aika menee niin nopeasti. Emik olen pahoillani ettei haamua ilmestynyt mutta ehkä vielä jokin pieni toivonkipinä ilmaan olis heitetty. Piinaviikko periaatteessa myös meillä menossa, mutta 95% tiedän ettei ole toivoa täsät kierrosta niin en ole suuremmin piinaillut enkä keskittynyt tähän kiertoon, seuraavaan sitten. Nimittäin mulla kunon synnynäisesti epämuodostunut kohtu niin 95% varmuudella tuolla vasemmalla ei oo munanjohdinta eli hedelmöitys on mahdotonta nyt kun munis päätti lähteä vasemmalta, muuten oiski kaikki sujunut " suunnitelmien" mukaan. Janontunne mulla aivan kamala, olen nyt jo 3päivää juonut juomisestani ja kokoajan on suu kuiva ja janottaa, tissit on todella turvoksissa ja alamahaa juilii vaihtelevasti molemmilta puolilta, mutta johtuvat niistä teroluteista. Meillä nyt lähinnä piinaillaan siitä että tuleeko täti omalla aikataululla vai sekoittaako nämä hormoonit saapumista, että piinaillaan kuitenkin :)
Toivotan heti aluksi plussaonnea kaikille!!! Tänään jos joku saisi tärpin db.
Meillä edelleen esikoinen on kipeänä ja kymmeneltä mennään lääkäriin, toivottavasti ei ole keuhkoputkentulehdus...
Ajattelin samalla pyytää raskaustestin ja vienkin huomenna aamusta tuotokseni labraan ja jos saisin hyvin uutisia :)
Nyt on kp30/29 ja toiveet edelleen korkealla, jos vaikka... EI TÄTIÄ TÄNNE! eikä tietty muillekkaan :D
elli_g
Samoissa mennään omppumamma eli kp2 edelleen. Oi, olisipa ihanaa olla jouluna jo raskaana, nyt siis yk 3 käyntiin. Ajattelin myös ottaa sellaisen muutaman kilon painonpudotusprojektin tuohon jouluun mennessä, jospa auttaisi vielä raskautumista. Mulla on muutama kilo painoindeksin mukaan tuota ylipainoa. Painan suurinpiirtein samanverran kuin esikoista kuumeillessa ja tuolloin koko projekti kesti n 3 vuotta, tosin yksi keskenmeno välissä. Tuolloin tulin raskaaksi juuri 5 kilon painonpudotuksen jälkeen, kun olin päässyt normaalipainon puolelle, mutta meni kesken. Esikoista aloin odottamaan myös laihiksen jälkeen välittömästi. Toinen sai alkunsa heti 1. yk.sta, mutta tuolloin olin normaalipainoinen ja kolmaskin nopeasti,vaikka painoa oli reilusti enemmän kuin nyt, mutta tuolloinkin paino oli jo pudonnut juuri useamman kilon.
Nyt olen kuopuksen raskauden jäljiltä tiputtanut noin 20 kiloa, mutta paino ollut nyt ennallaan 4 kk.tta, joten ajattelin, että jos tuo painonpudotus ihan normaalilukemiin tekisi mulla tempun, niin kyllä sekin on koetettava, ettei siitä jää kiinni.
Muutenkin on mukavaa, kun tulee muuta ajateltavaa. Katselin tuota koralli73 raskautuminen ja ikä linkkiä ja kyllähän se iän myötä on myös varauduttava, ettei yhtä helposti enää tärppää.
kp2/28-29
Minulta myös kaikille kovasti plussa säteitä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Täälläkin ollaan kipeinä, esikoisella vaivaa flunssa ja itsellä tulehduksia...
tovottavasti sulle elli_g (meniköhän nimim. oikein:)) nyt tulee hyviä uutisia
ja kaikille jo plussanneille kovasti onnea.. itse en oikein vielä osaa tunnistaa tuota ovista niin ollaan pupuiltu sitte joka päivä:) olen niin uusi tässä hommassa, esikoinenkin oli vahinko, mutta kylläkin toivottu sellainen, yritys lopetettiin niin sitte tärppäs.. kovin pitkältä tuntuu vain tämä aika.. eikä ole edes kunnon tietoa että millon menkkojen pitäs alkaa niin ei oiken osaa sanoa millon piinailla.. varmaan tuossa ens viiikon lopusta.. hope so...
Itseasiassa ihan kiva kun on l.a. tuolla loppukuussa ( siis ei mitenkään itsensä psyykkausta siitä, että tätipirulainen on täällä taas...), mutta pinokin on koko aika tosi aktiivinen, koska piinailijoita on tässä edellä koko ajan. Huomasi kun oli tuossa alkukuussa niin pino oli välillä tosi hiljainen ymmärrettävästi, kun ei noita piinailijoita ollut ja nyt kerkeää paremmin tutustua kaikkiin heinähippusiin. Ja jos vielä sattuisi plussaamaan niin olisi jo pino odotuspuolella odottamassa.
Itse olen saanut kaikki lapset 3-5 vkoa etuajassa, joten loppukuun laskettuaika on hyvä siinäkin mielessä!
Ja moni tuttukin sanna-p, piipaa ja omppumammakin on siellä loppukuussa piinakaverina!!!!että tsemppiä vaan loppukuulle, ja edelläkulkeville käsky, että plussatkaa niin jaksetaan mekin odotella niitä omia piinaviikkoja mukavin miettein!!!!
Vaikka mäkin oisin mieluusti sen plussan suonut jokaikiselle heti paikalla niin oon myös iloinen, kun on tuttua piinausseuraa tuolla loppukuulla! =D
S@nde! sinulle hirmusesti onnea plussasta! Tuntuu niin ihanalta, kun joku vanha tuttu ja varsinkin pitkään yrittänyt saa kaipaamansa plussan! ♥ Melkein kuin oisi itsekkin plussannut! ;)
Mutta toivottavasti me tullaan täältä perässä, pidähän paikat varattuna! =D
mä sain hiukan huolestuttavia uutisia vauvakuumeen kannalta. Sain pitkään jatkuneille vaivoilleni nimen ja vielä erään tautiepäilyn joka saattaa olla syy mun turhille yrityksille. mutta sitä on suotta murehtia ennenkuin kaikki tutkimukset on tehty. Tässä kierrossa on kuitenkin niin paljon apukeinoja luvassa joten pidän silti toiveet korkealla!
huomenna sitten mittauttamaan tuo FSh hormoni ja sen jälkeen aletaankin kohta tikutella ovista.
oikein paljon onnea matkaan jokaikiselle!
piipaa kp 3/27
Olen uusi, pikkukakkosen, haaveilija heinähippusissa. Meillä esikoinen täyttää kohta 9 kuukautta. Olemme olleet tjot-meiningillä liikenteessä, että tulee jos on tullakseen (ei ehkäistä, muttei sen tarkemmin päiviäkään vielä lasketa). Tarkoitus oli joulukuussa alkaa toden teolla yrittämään syysvauvaa.
No, maanantaina kp 14 tuli pupuiltua ja yöllä tuli sellaiset ovulaatiokivut, että oksat pois. (Varmistin tämän vielä ovulaatiotestillä aamulla - postiivinen oli). Mulla on aina tuntuneet ovulaatiot sellaisina pieninä jomotuksina, mutta synnyksen jälkeen ne ovat olleet aivan omaa luokkaansa. En osannut ollenkaan odottaa ovulaatiota vielä kun edellinen kiertokin venyi 39 päivän mittaiseksi. Sitä edeltävät kierrot olivat myös sen 34-35 päivää. (Ennen viime raskautta kierrot ovat kuitenkin olleet tasan 28 päivää). Ehkäpä elimistö oli tasoittamassa kkkiertoa ja siksi ovulaatiokin tuli noin aikaisin.
Olen salaa haaveillut tuosta heinäkuisesta vauvasta, joten jos tärppää niin olen enemmän kuin onnellinen, sillä pikkukakkonen olisi todella toivottu perheeseemme. Syy miksi ajateltiin syysvauvaa alunperin on se, että olen parhaillaan laihduttamassa Painonvartijoissa ja se jäisi sitten kesken. Pikkukakkonen otetaan kuitenkin ilolla vastaan, mutta jos tärppiä ei tule, niin voin sitä vielä odottaakin. Tällaisissa mietteissä täällä.
Capu75 kp 16/28-39
Tein nyt aamulla tuon toisen liuskan noista rfsu:n tikuista. Taas tuli ihan haalean haalea haamu. Niinkuin eilenkin. sen juuri ja juuri silmällä erottaa. En malttanu odottaa paria päivää että olis viiva mahd. tummentunut. Pitää varmaan sit ylihuomenna ostaa vielä joku jos ei täti ilmaannu siihen mennessä. On vaan niin epäuskoinen olo, kun ei oo mitään perinteisiä oireita. Mahaa juimii kyllä, mutta ei mitään muuta. No piinaillessa jatketaan...
Mukavaa päivää kaikille!
-Maharaja
Samoissa tunnelmissa täällä ollaan kuin omppumamma, witergirl ja moni muu... eli vaikka kirjoittelenkin heinähippusiin, realistisesti toivon että edes jouluksi tärppäis. Ja mun kohdalla se saattais olla hyväkin että vasta syksymmällä saisin vauvan, että kerkeis toi esikoinen kasvaa vähän isommaks (on nyt vasta 6kk). Toki kesävauvakin olis enemmän kuin tervetullut!!!
Mulla nyt kp15/??. Eilen tunsin oviksen, mutta oltiin miehen kans niin väsyneitä, että telkun katseleminen vei voiton multa puuhilta...
Mukavaa syyspäivää kaikille ja kiva että jaksatte jo aamusta kirjotella :)
Samoissa tunnelmissa täällä ollaan kuin omppumamma, witergirl ja moni muu... eli vaikka kirjoittelenkin heinähippusiin, realistisesti toivon että edes jouluksi tärppäis. Ja mun kohdalla se saattais olla hyväkin että vasta syksymmällä saisin vauvan, että kerkeis toi esikoinen kasvaa vähän isommaks (on nyt vasta 6kk). Toki kesävauvakin olis enemmän kuin tervetullut!!!
Mulla nyt kp15/??. Eilen tunsin oviksen, mutta oltiin miehen kans niin väsyneitä, että telkun katseleminen vei voiton multa puuhilta...
Mukavaa syyspäivää kaikille ja kiva että jaksatte jo aamusta kirjotella :)
tai päiväksi kääntynee.
En malttanut olla testaamatta ja PLUSSA TULI:)
Plussatuulia muillekkin!
Nekkis rv 5
Jee, tulihan niitä plussauutisia vihdoin! =)
-S- kp 3/26-29
Tervetuloa uusille, pahoittelut negoista ja tädeistä sekä onnittelut (haamu)plussista (nimiä en muista, anteeksi)!!!
Omppumamma, minäkin testasin aikanaan jouluaattona 2002 plussaa =) Oli se ihana joululahja, toimitusaika vaan oli aika pitkä kun joutui vielä 8kk odottamaan sitä varsinaista lahjaa joka sitten syntyi 11.8.03. Mutta hyvää kannattaa odottaa!!
Ja olis se kyllä hienoa olla jouluna taas raskaana... Olen vaan miettinyt, että pitäisköhän meillä jättää ensi kuussa pupuilematta (jos ei nyt heinähippunen tärppää...), että uusi vauva ei syntyisi elokuussa... Meillä kun esikoinen aloittaa eskarin ensi syksynä, enkä haluaisi olla synnyttämässä/sairaalassa juuri silloin kun on neidin TÄRKEÄ PÄIVÄ.... Odottaa niin kovasti eskariin pääsyä. Luultavasti joutuisin taas olemaan viikon verran sairaalaassa kuten noiden kahdenkin kanssa, kun molemmat ovat tulleet keltaisiksi ja joutuneet sinivaloon. Se on kuulemma perinnöllistä, joten oletettavasti seuraavankin vauvan kanssa sama taas olisi edessä. Ja taas saan itkeä silmät päästäni kun pikkuinen " viedään" ....No täytyy asiasta vielä miehen kanssa puhua, että mitä tehdään. Mutta jos vaikka nyt tärppäisi niin ei tarttis mietiskellä enää =)
Tänä aamuna tikku ei vielä ovista näyttänyt, mutta viime kierrossakin näytti kp 16/30 (edellisessä 15/30) joten ehkä sitten huomenna... Ja parempi oliskin huomenna, kun on enää 1 ovistikku (clearblue digital) jäljellä! Ovat sikakalliita nuo digital tikut (muistaakseni n. 40¿/7kpl), mutta ihania käyttää kun ei tarvi vertailla viivoja, en ikinä ollut varma että onko vai ei...
Ovista odotellessa....
Nippara kp 15/30 yk3
Täti ryökäle saapui kuin varkain eilen iltasella. Ei auttanut vaikka miten yritin pitää jalat ristissä ja huitoa tätiä kaulimella tiehensä:) No, la sentään pysyy vielä heinäkuussa joten täällä teidän riesana pysyn edelleen. Kuten Wintergirl, piipaa, omppumamma ja ketäs kaikkia tuttuja nimiä siellä loppukuussa olikaan..
Nyt vaan odottelen että tajuaisi täti tehdä pikaisen visiitin ja keräisi kamppeensa nopsaan. Eikä ole onneksi tiedossa kylpyläreissua tälle kierrolle ettei tartte pelätä kloorihyökyaaltoa simppojen kimppuun:)Palailen kun on kierto taas hiukan pitemmällä.
Medison kp2/28-30
Itsekin elättelen toiveita, että ennen joulua tärppäisi. Kierrot menee niin, että jouluaatto voisi olla testipäivä...
Mies sanoi tänään töihin lähtiessä, että täytyisi varmaan alkaa sitä neljättä oikeasti kunnolla yrittämään. Jos tosiaan toivomme sitä ensi syksyksi. Kunnolla yrittämään?? En viitsinyt kysyä mitä sillä edes tarkoitti, nytkin on pupuilta joka toinen päivä vähintään, yleensä joka ilta.
Elokuu olisi täälläkin pahin aika, kun kaksi lähtee kouluun, mutta silti elokuinenkin vauva olisi enemmän kuin tervetullut! Itse en ole sairaalassa ollut kuin 1-3 päivää.
Itsellä nyt kp 11/33-35. Ovulaation alkuoireita alkaa pikkuhiljaa esiintymään.
Parhaat päivät osuu tässä kierrossa juuri sellaiseen aikaan, että olen ensin tyttöporukalla reissussa, sitten työpaikan kanssa laivalla ja vielä työpaikan tykypäivässä. Joten ovisviikolla riittää ohjelmaa. Toivottavasti jossain välissä ehditään sitä nelostakin yrittämään.
Paljon onnea plussan saaneille!
Tääl menossa kp 19/30 ja kaikki mahdollinen tehty.Nyt vain odotellaan ja katsotaan mitä tuleman pitää.
Paljon plussa pölyä kaikille tasapuolisesti.
Nyt yritän olla karkuuttamatta mopoa tallista enkä kyllä rupea keksimään mitään oireita.
Mutta toivossa on hyvä elää!
Kp 12 meneillään - ai että on taas jännää touhuilua!! Joka toinen päivä -puuhailut aloitettu sunnuntaina ja kovasti odottelen ovismerkkejä. Pientä nippailua vasemmalla puolella ollut kp 9 lähtien. Eipä muuta ihmeellistä. Kiva lukea muiden juttuja!! Ja onneksi olkoon plussista (eiköhän se haamukin ole plussa)! Itselläni toisen odotus alkoi haamuilla, oisinkohan testannut niitä haamuja noin kahden viikon sisään kolmesti, enkä edes testaillut etukäteen, vaan vasta sen jälkeen, kun menkkojen olisi pitänyt jo alkaa. Neuvolassa sitten sanoivat, että turha ostella kalliita testejä, olisin vaan käynyt pissimässä suoraan sairaalan purkkiin. No, se ei olisi ollut yhtä piinaavaa...
Jospa nyt sitten alkais oikein virallisesti pinoutumaan, kun tuo ovis-pongailu osui ja uppos tähän päivään.On tuntunut hullulta edes lukea juttuja kun kierukkakin poistettiin vasta viikko sitten ja vauva kuume on silti kova:))
Ai niin ja onnittelut plussanneille!!!!!
Edellisissä raskauksissa mentiin kans tjot-menetelmällä ja kaksi ihanaa tyttölasta (leijonalapsi ja härkäpäinen) saatiin.Nyt olisi mahtavaa jos tuo heinäkuinen vaavi olisi todellista...kun miehelläkin on synntärit 18.7 ja toivottu LA 19.7, saisi ihanan kolmikymppis lahjan.
Ihana uutinen oli myös se, että sisareni kertoi eilen että yrittävät myös toista lasta:):):) Hän kun vannoi ja vannoi, ettei ikinä lähde tuohon rumbaan enää mukaan (heillä siis yksi lapsi;koliikkivauva). Tiedä vaikka odottaisimme jossain vaiheessa yhdessä.
No nyt taisi tulla vähän asian vierestäkin....:)
-Happy kp15/27-28 (jää odottelemaan miestä tuuletuspuuhiin:)
Onnea plussanneille!!!! Ja paljon paljon plussasäteitä piinailijoille!! =)
Täällä tänään tein vielä varmistustestin ja nyt tuli oikein kunnon viiva! Elikäs raskaana ollaan ;) Kävi kyllä tosi nopeesti jo toisella yrityskerralla. Hyvä niin. Eli Piipaa voi lisätä minut plussanneitten listaan ja tuon vauvalaskurin mukaan laskettuaika olis sitten 1.7.2007
Tsemiä kaikille ja pupuiluintoja ja plussia!!
Ikionnellinen Mölliskä rv 4+3
Olipa kiva lukaista Omppumamman viesti aamusta. Meilläkin esikoinen on jo 2,5-vuotias pikku-neiti ja olisi niin ihanaa saada hänelle kaveri. Välillä sitä miettii, että aika menee aivan liian nopeasti ja jos lapsille tulee liian iso ikäero, niin sitten heistä ei ole toisilleen seuraa jne. Kaikenlaista sitä pähkäileekin!
Omppumamman viesti toi tosiaan pienen toivonpilkahduksen, vaikka muuten onkin melkoisen alavireinen aamu: Aamulla pamahti puhdas nega Aconilla, joten nyt sitten odotan tätiä saapuvaksi. Ei haamujen haamuakaan ja pettymys on suurempi mitä olin ajatellutkaan... Vaikka olen pitänyt matalaa profiilia tässä kierrossa niin yhtä kova kolahdus tuo nega silti on. Se tuntuu niin hirveän väärältä, että miksei voisi tärpätä!! Tiedän, että toivoa on niin kauan kunnes täti saapuu, mutta jotenkin tuntuu hirveän vahvasti siltä, että se ilkimys löytää tälläkin kertaa perille.. :(
Ihanaa kun on teitä kanssasisaria, joiden kanssa voi jakaa nämä jutut ;)
PlussaMYRSKYJÄ puhallellen,
-Emik kp 27/30 dpo 11