**** TRUPLAT MAANANTAINA *****
Kommentit (24)
Kyl varmaan töihi tarttis mennä...
valvottiin hiukan yöllä sit, mut no hätä, kahvia naamariin.
EMMASANNA:
Otahan kunnon päikyt :)
Huomenta vaan. Täällä vaihteeks kuvotuksen kera herätty -> lopen kyllästynyt, plääh.
Ajattelin yrittää pestä meidän pyykkivuoren pois. Siinä onkin vanhalla koneella hommaa ;)
Neiti, ei ole pitkästi miehen tuloon :)
Mutta puuron kimppuun ja pyykkejä lajittelemaan *huoh*
Marieela 9+1
Neidillä oli ollut upea päivä! Nuo onkin oikein semmoisia kotiäidin " karkkipäiviä" kun kaikki tuntuu rullaavan aivan omalla painollaan!
Meillä poika teloi itseään eilen oikein urakalla, tuntuu olevan nyt joku vahinko-buumi päällä. Päähän tuli taas osuma talvihatun läpi tuolla pihamaan raksalla ja sitten vielä illalla kompastui mummolassa ja otti kädellä tukea kuumasta takanluukusta. Tuntuvat olevan nuo takat sellaisia poitsun verivihollisia...
Ja yön valvotti sitten esikoinen hyppäämällä vuoroa pissalla ja nähden sitten siinä vessareissujen välissä painajaisia *huoh*
Olo on aika peestä ja voisin jatkaa loputtomiin tätä valitusvirttiä, mutta koitetaan taas saada päivä vauhtiin, niin eiköhän se tästä!
Täällä kans jo pyykkikone laulaa ja pientä muutakin siivousta olis tiedossa. Ihanasti satelee lunta ja mieli aika valoisa:)
Serppu: *Lähettää piristystä* ~~**~~**~~
Emmasanna: Nuku hyvällä omalla tunnolla ihan niin paljon kun väsyttää:) Ai niin, kyselit sitä mun töihin paluuta. Eli en palaa enää siihen työpaikkaan, koska mun työsopimus loppuu sinne äitiysloma aikana. Uudet tuulet puhaltaa siis ensi syksynä;-)
Marieela: Olitkos jommasta kummasta aikaisemmasta lapsesta noin pahoinvoiva?*ei muista* Mullahan tää kolmas (tai no oikeastaan neljäs raskaus jos km lasketaan) oli kaikista kamalin pahoinvoinnin suhteen. Siksi monet veikkaavatkin tyttöä...;-)
Neiti: Hienoa, että maitoa taas riitti:)
Oma napa: Allu jytää mahassa niin, että tuntuu tulevan nahkasta kohta läpi! Ahtaat asuinsijat siis ovat. Jännä kun välillä on päiviä, että masu ei ole yhtään tiellä ja sitten taas on tosi raskaita päiviä, jolloin tuntuu, että masu on ihan mahdottoman iso ja olo on raskas ja huono. Oisko vauvan asento sitten silloin jotenkin poikkeava!?!?!
Talvikki ja Alluska
Tuntuu kuin olis kulunut ikuisuus,kun pääsee rauhas koneelle :D Perjantai vilahti siellä äitini lääkärireissulle ynnä joululahjaostoksilla ja sitten viikonlopuksi tulikin kaverini kylään, enkä päässyt koneelle kuin vasta eilen illalla ja silloinkin vaan pikasesti eilisen pinon luin, nyt täytyy ottaa vahinko takaisin :))
Mutta kyllä olikin ihana tää kaveri,joka oli kylässä, hän meinaan siivosi mun kanssa koko huushollin,ihan kuin olis Joulu jo nyt. Ja lupasi poiketa vielä tän viikon lauantaina auttaan leipomisessa. Siis maan päälle pudonnut enkeli,sitä hän todella on! On niin ihanan siistiä,että ihan on kuin kyläs olis :DD
Sen verran jäi eilisestä pikaselauksesta mieleen,että Axelle edelleen paljon voimia ja kärsivällisyyttä!!! Ja Piipaalle pahoittelut tädistä! Mutta onneksi olet positiivisella asenteella kuitenkin :)
marieelalle jaksuja pahoinvoinnin kanssa! Kunpa se alkaisi jo hellittää...
Tiitikälle lohtuhali! Tuntuu niin pahalta aatella,että toisen tekee hirmusti mieli jo aloittaa tuplailu,mutta kun ei voi miehen vuoksi :(
Serppu: Kyllä sitä pienten lasten kanssa jatkuvasti sattuu ja tapahtuu! Onneksi taas selvisitte pahemmitta vammoitta!!!
Itse testasin myös viikonloppuna,mutta negahan sieltä tuli. Jos tätiä ei loppuviikosta kuulu,niin testaan sit taas. Oireet kun ovat pysyneet ihan ennallaan.
Mutta nyt urakoimaan nuo monen päivän rästipinot :D
Juu, tännekin moni veikkaa tyttöä ;) Mullakin 4:s raskaus jos se km lasketaan mukaan, niin tää on ehdottomasti pahin oksetus-raskaus. Tosin muistan tyttöä oottaes voineeni kyllä myöskin erittäin pahoin ja oksentelinkin muutaman kerran, mutta nyt olen oksentanut jo reippaasti enemmän. Poikaa oottaes en muistanu voineeni juurikaan pahoin, en muista et olis edes pahemmin kuvottanut. Jospa se sitte tyttö meille molemmille tulis *toivoo* =)
Serppu, piristyssäteitä mäkin lähetän. Tosin itekkin niitä tarttisin ;D ~~~~
Minkäs ikäinen sun poika nyt onkaan? Yleensähän tuossa 2 vuoden hujakoilla lapset tavallaan hetkellisesti kömpelöityvät takaisin. Seuraavan kerran he kömpelöityvät siinä 5-6 vuoden iässä. Hienomotoriikkan säätelyt aiheuttavat hetkittäisiä kömpelyys vaiheita, kuuluu ihan kehitykseen. Nou hätä, poika vielä vetrestyy ja tulee notkeammaksi ja ketterämmäksi ;)
On kuin pantteri vielä jonain päivänä =)
M
Miruliille, neidille ja höntälle kiitokset pahoitteluista. Kyllä se silti hiukan kirpaisee vaikka kuinka sen tulevaks tiesi. no tästähän ei pääse kuin eteenpäin, aika vaan menee seuraavat pari viikkoa niin hitaasti, se tässä pahinta on..
Neiti! Olipa ihana tuo sun eilinen päivä! Oikeessa kyllä taidat olla siinä, että jos niitä ois liian usein niin ei osais samallalailla arvostaa.
Serppu! Voi poitsu parkaa, onneks teillä on ollu onni onnettomuudessa mukana. Hurjan kuulosia tapahtumia! Teidän perheen suojelusenkelit on kyllä olleet valppaina!
Marieela! Onhan sekin jo edistystä, jos sun ei tarvi ihan koko päivää voida pahoin! bd
Talvikki! Voihan Allu olla vaikka peppu pystyssä ja poikittain silloin kun se tuntuu olevan joka paikassa! Mulla molemmat neidit viihtyivät pitkään poikittain ja hyvin huomas, kun peppu oli pystyssä!
Hönttä! Kiva kun oot palannut! Meinasin tuossa sua jo huhuillakkin, mutta onneks kävit ilmoittautumassa elolintusissa jo eilen! =)
Toivottavasti täti ymmärtää pysyä sun luota poissa, yritän pitää sen tiukasti täällä enkä päästä pakkaamaan laukkuaan lainkaan!
Onpa sulla ihana ystävä, tuollaiset ovat painonsa arvoisia kultaa!
Meillä taitaa olla taas koko perhe paitsi ukko kipeinä. Celinallla kauhee räkis ja yskä pahentunu taas hirveesti. Taitaa olla kyllä ihan uus virus. Ei oo vastustuskykyä paljon mitään, kun näin kauan tuo yskäkin jatku.
Isompi neiti vaikuttaa kuumeiselta ja mulla on taas itsellä keuhkoputkentulehduksen oireet.
Alkaa pikkuhiljaa nyppimään tää sairastelu.
Ainoo toivo on, että tää virus vetelis jo viimesiään, ei ainakaan oo kovin ärhäkkää sorttia.
Mutta oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
NEITI: sun päiväs kuulosti ihanalta!:) Mun on jo monta kertaa pitänyt sanoa, että olet kyllä oikea supernainen, tuohon pyöritykseen harva pystyy!!! *ylpeä neidistä* ;)
OMA NAPA: Mielenkiintoista. Mun lämpöjen perusteella menkat ei ole lähelläkään... 36.9 (norm. 36.3). Tänään ja huomenna tulee 2 viikkoa kun tuhruttelin vähän (Laitoin viestiä Marieelalle siitä;)) ja olen lukenut, että ovulaatiovuoto olisi semmoista ja johtuu hormonihäiriöistä..
Mun säkällä tuli tuhrua muttei ovista:/
A kp40 *huokaus*
Neidillä oli ollut ihanan kuuloinen päivä! tuollaisia lisää :)
Nekun marsuilla lempi leiskuu, ovat varmaan suloisia. Sopivasti tuovat piristystä tähän harmauteen!
Piipaalle ja tytöille pikaisia paranemisia!
taloista oli ollut puhetta. Me asutaan vanhassa 60-luvulla rakennetussa omakotitalossa,jota on sit pikkuhiljaa remontoitu mieleiseksemme. Tarkoitus olis tehdä tähän vielä parveke (tää on semmonen rinnetalo) ja sitten toinen sisäänkäynti,johon tulis sit kuraeteinen ja vaatehuone/varastotilaa, sitä kun ei koskaan ole liikaa!!! Täs on myös aika iso kellari,mutta kun salaojitukset on mitä on,niin siä ei voi oikeen mitään säilyttää. Ens kesän projekti onkin laittaa se asia kuntoon. Onhan se uusi aina uusi,mutta kun saimme tän edullisesti ja mies on innolla tätä remontoinut,niin hyvin me täällä on viihdytty. Nyt on remontointi hommat tosin tän vuoden olleet jäissä,kun on ollut noita muitten talkoita,mutta eipähän täs olis niin hirmusti ollut varaakaan,kun piti auto vaihtaa isompaan.
serpun joulukertomus oli niin ihanan lämmin. Oikeen tuli joulufiilis itellekin :) Itse rakastan myös joulunviettoa ja sitä tunnelmaa! Ne jouluvalot olen tuonne pihalle laittanut jo lokakuun lopulla,mutta sisälle laitan tän viikon aikana,kun on pyhänä eka adventtikin,ihan hassua,kun se on jo nyt...siis kohtahan on JOULU!!! Jouluverhot oon jo silittänyt ja pitäis ne tänään laittaa. nyt kun on tosiaan tuo suursiivokin tehty :) Meillä on myös hiukan samantyylinen " Joulukalenteri" kuin Serppu teillä :D tosin se on semmonen taskukko,jossa jokaisella lapsella on oma tasku,johon tonttu yöllä tuo pikku-pikku yllärin. Joskus tosin ylläri on yhteinen,esim. joku kirja tms. Joulukuusen haemme sulamaan autotalliin noin viikkoa ennen aattoa ja sitten aatonaattona tuomme sen sisälle ja koristelemme yhdessä. Ja voi että noiden lasten ilmeitä,kun ne tosi tärkeinä sitä koristelee :) Aattoaamuna teen loput ruoat valmiiksi,syömme Joulupuuroa ja kuuntelemme joulurauhan julistuksen. Sitten lähdemme ulos leikkimään koko porukka, toivottavasti tulisi paljon lunta jouluksi!!! Joulusaunan jälkeen käymme sytyttämässä haudoille kynttilät ja illan hämärtyessä saapuukin sitten pukki. Vaikka lapset saisivatkin valvoa hiukan pidempään,niin yleensä ne on koko odottamisesta niin väsyneitä,että menevät ajoissa nukkumaan ja niin me saamme isännän kanssa kahdestaan nauttia kuusen kynttilöiden tuikkeesta, joululauluista, glögistä ja siitä rauhallisesta tunnelmasta,mikä on kun kaikki jännitys ja odotus on ohi.
Jouluaamuna olemme käyneet lähes joka joulu kirkossa. lapset on yleensä paljon virkeempiä nousemaan kuin me vanhemmat,mutta silti on aina hyvä mieli,kun on tullut lähdettyä. Jotenkin se tunnelma on niin upea siellä ja lapsetkin jaksaneet suhteellisen hyvin istua aloillaan,kun kirkko on koristeltu niin kivasti jouluiseksi. Joulupäivän iltana olemme käyneet anoppilassa,jonne kokoontuu kaikki mieheni sisarukset perheineen. Siellä ei kyllä enää istutakaan sitten hiljaa :DD Mun sisarukset asuvatkin yhtä lukuunottamatta ihan täs lähellä,joten vierailemme toisillamme vuoropäivin. Eli joulu on sellainen sukujuhla.
mutta nyt on palattava takaisin marraskuuhun ja maanantain tunnelmiin. Ruoanlaitto kutsuu...
täs olis kiva linkki noista vitamiineista ja mistä niitä saa. toivottavasti olis apua. Ja ihan kiinnostavaa tietoa muutenkin,vaikkei pahoinvoinnista kärsiskään...
http://www.tohtori.fi/eviva/vita1.php3
Aha, meidän neiti nous vähän väärällä jalalla ;) Tuli kiukkuamaan mulle et " nää housut ei oo missään nimessäkään hyvät" - lähti ja veti oven perässä kii.. Hupaisaa ;D Housut siis oli vaan mennyt vähän vinoon, eikä ollut saanut niitä ite korjattua. (näköjään housut vaihtu sitten hameeseen)
[b]Marieela[/b] - Meilläkin on tytön kans tuo Idols sellanen yhteinen juttu :) Viime Idolsit oli myös, tytölle jäikin sillon hyvin mieleen Antti Tuisku - joka on sen lemppari laulaja ;)
[b]Neiti[/b] - Olipa sulla ihana päivä eilen! Vaik täytyykin sanoa et meillä on lähes kaikki päivät niitä ihania päiviä.. ;) Ehkä kerran kuussa sattuu olemaan joku kiukku päivä (kun mikään ei mee putkeen jne.) Kyl näitä osaa silti arvostaa :) Ei ehkä muista joka päivä miettiä kuinka hyvä päivä on ollut. Mutta aina kun joku kertoo vähänkin raskaammasta lapsiperheen arjesta - niin taas muistaa olla kiitollinen, omasta, hyvin lepposasta ja helposta arjesta. Välillä tuntuu et on jopa rikos - jos sattuukin olemaan niin että arki sujuu hienosti ja kaikki on tyytyväisiä/onnellisia/hymyileväisiä....... (ihan kun sitä ei sais ääneen sanoa - saa vaan valittaa) :I
[b]Emmasanna[/b] - Sulla nuo viikot vaan täyttyy :)
[b]Piipaa[/b] - JOpas teillä sairastetaan :( Paranemis säteitä ;) Tuntuu aina et näin syksysin on kaiken maailman pöpöt liikkeellä..
Mies oli viime yönä " avustamassa" ihka ensimmäistä synnytystään :D Siis lanssi harjottelussa. Aika hurja kuulemma oli, hiljaseks oli miehen vetänyt.. Selitti ihan tohkeissaan mulle kaikista tapahtumista - kuinka se vauva alko karjumaan ja kuinka se söi ekaa kertaa jne. jne. ;D Sulosta..
Marsut siirsinkin eilen samaan häkkiin - luotan siihen että poju ei oo enää siitos kykyinen.. Oon aika paljon ottanu näistä asioista selvää ja kyllä sieltä palleista on ne viimisetkin (ehkä) henkiin jääneet siittiöt kuolleet!! En enää kestäny kun ne vinku toisilleen kaltereitten läpi :( Nukkuivat siis jo viime yön saman katon alla - poju vikittelee tyttöä koko ajan ;) Tyttö parka. Viel en oo nimeä lyöny lukkoon - makustelen hetken aikaa sitä Inkeriä, jos se ei vaikka tunnukkaan hyvältä..
Hei teillä olikin yks päivä puhetta jouluista! Meillä ei taida olla mitään varsinaisia perinteitä, mitä noudatettas joka vuos. Mutta lapsuuden joulu oli ihana - kun oltiin koko suku (paljon lapsia) mummolassa. Hautuumaallakaan en joka joulu oo käynyt, kun näitä meidän suvun vanhimpia on kuollut vasta viime vuosien aikana.. Ilman joulupukkia en oo joulua viettäny :D Se on joka joulu ovella kolkuttelemassa. Tänä vuonna vietetään joulua täällä meillä, sisko tulee perheineen. Tehdään mun siskon kanssa ruuat jne. Miehet hoitaa lapset ja kuusen koristelun :) Illalla hiljennytään yhdessä esim. jonkun hyvän juoman kanssa. Ehkä käydään yömyöhään kävelyllä porukalla - jos kelit on hyvät. Kiva kattoo ikkunoista muiden joulun viettoa..
Joudun varmaan elämään pientä hiljaiseloa nyt jonkun aikaa - kun on näitä työ/hoito järjestelyitä. Sit jos saisin ennen töitten alkua hoidettua osan joululahjoista.. Mut lukemassa käyn ainakin :)
Ai niin, [b]JoHelle[/b] - Tärkeintähän on että te ootte tyytväisiä tilanteeseen :) JOskus pieni breikki tekee hyvää (siis tauko vauva-asioista) ;) Et kyllä se siitä - teidänkin aika on!
No enhän sitten eilen kerennytkään kirjottelemaan.. ja nytkin tämä on tosi hankalaa ku mies kaato la näppikselle yhden kelkan..(eli paukun). Vähän jäykähköt näppäimet.. :/ Täytyy kyllä sanoa, että on se totutteleminen tässäkin,kun vuosi oltu erillään. Nyt se meni luovuttaan verta ja mun pitäs kohta olla valmiina ruokakauppaan. Ja sit siivousta ja ruoan laittoa ja mitä vielä.
Nyt meen valmistautuun kauppaan ja tulen sit illemmalla kirjottaan paremmin.. jos vaikka käytäs hakeen uus näppis. :)
Tosiaan, aamulla vetäisin kolmen ja puolen tunnin päikkärit. Sitten lähdin käymään vähän ostoksilla. Pari joululahjaa tuli ostettua ja meille uudet kahvikupit. Joulupostimerkkejä myös ja odotus-lehti, johon aion kohta upouudessa nojatuolissamme uppoutua...
Riisifrutin söin välipalaksi (ostettiin synnytystä ajatellen miehelleni evääksi... mutta olen kait niin ahne, että söin sen... se olisi hyvin säilynyt joulukuun puoleen väliin saakka päiväyksen suhteen...)
Nekku: sanoit, että teillä arki melkein aina tosi leppoisaa. Kuulostaa mukavalta. Neidillä on vaan sinänsä eri tilanne, että lapset tosi pieniä ja mies paljon kotoa pois pitkiä aikoja. Onko sulla alusta asti mennyt kaikki mukavasti?
Nyt lehden pariin.
Tämä pvä on ollut lähes loistava ;) Pahoinvointi on ollut poissa, paitsi viimeiseen tuntiin :( Mutta ennen sen tulemista, siivosin vaatehuoneen mikä muistutti taas enemmän varasto-kaatopaikkaa. 3 koneellista pyykkiäkin olen pessyt, tosin niitä varmaan 3 vielä jäljelläkin.
Tarkoitus olisi karsia kaapeista kaikki jonnin joutava huut' hiiteen eli tehdä tilaa ja saada tytönhuneen kaapeissa olevat työkalut muualle. Tytön huonehan muutoin valmis mutta vaatteet vielä pojan huoneessa ja haluisin ja tyttökin haluis ne omiin kaappeihin. Kiire ei toki ole, mutta nyt tartuin härkää sarvista kun olo [b] oli [/b] loistava. Nyt jään oottelemaan uutta yhtä mahtavaa oloa ;D
Sain np-ultrallekin ajan 16.12 (ex-anopin synttärit, yök) joten sekin aivan loistavaa =)
Nyt yritän tässä syödä vaihteeks jotakin. Poika edellee nukuskelee ja tyttö aterioi vieressä.
Nekku, kiva et marsut tykkää tosistaan. Mä oon alkanu miettii hamsteria meille :O Mulla muksuna oli niitä mutta nyt haluisin tytön huoneeseen pikkuisen mistä tykkäis. Mitenköhän kissat suhtautuis siihen? ;) Söisivät varmaan sen alkupaloiks :/
Kiitos HÖNTTÄ tuosta linkistä. Täytyykin ajan kanssa tutkiskella paremmin :)
Piipaalle voimia tautien kanssa.
Mariposa, mun mies tykkää kelkoista kans ;)
Mutta, yritän mussuttaa tän sapuskan ja sitte sohvalle hetkeks lepää.
Oonkohan rehkiny heti liikaa pitkään aikaan kun ala-vatsalla tuntuu aikamoinen paineentunne..
M
Nekku voi kun suloista, nyt marsuset pääs saman katon alle :) mulla on taas hamsukuume, joku kuume ilmeisesti oltava kokoajan päällä ja koska vauvahaaveet lykkääntyi.. ;) ja ihanasti sanoit että kunhan ollaan itse tyytyväisiä tilanteeseen ja on välillä tosiaan ihan hyvä pitää pieni breikki vauvajutuista. ne kun on vallanneet koko maailman tässä viime vuoden aikana :D
Marieela meillä oli hetken aikaa kissa ja hamsteri samassa talossa, kissa tosin oli ihan vauva ja hamsu jo vanhempi. viikon verran meni että kissa pelkäs hamsua mutta sitten se saalistajavaisto rupes herää ja se päivysti häkin luona jatkuvasti.. mut jos on muovihäkki (duna) niin ei se sit varmaan haittaa vaik kissat saiski seurata hamsun touhuilua, kunhan eivät pääse käsiksi. noi kääpiöhamsterit on aivan ihania, mutta eivät oo silleen sylieläimiä, tosi vikkeliä liikkeissään eivätkä meinaa pysyy kädessä. mä edelleen jonotan niitä roborovski hamsuja, edellinen oli talvikko. mut että lapselle olis varmaan se kultahamsteri parempi vaihtoehto kun on vähän isompi ja kai rauhallisempikin.
Emmasanna kuulostaa niin idylliseltä toi sun olotilasi, varsinkin kun sattuu joulukin olemaan tulossa. että saat ottaa rauhakseen ja käydä vähän ostoksilla, lepäillä ja lueskella.. :) ihanaa! kyllä sitä lepoa tarvitseekin nyt ennen vauvan tuloa.
me lähdetään prismaan joten hellurei ja hellät tunteet! ;)
Olipas taas hulinaviikonloppu! Lauantaina päätettiin miehen kans lähteä ex tempore ajelulle JKL:ään; käytiin vähän jouluostoksilla ja kavereiden luona kylässä. Koko päivähän siinä sitten meni ja sitten illalla mentiin vielä käymään täällä kotikylässä kavereilla. No, kuten arvata saattaa, kotiuduimme vasta myöhään illalla ja suoraan unille. Sunnuntaina harrastettiin ulkoilua, leipomista ja saunomista ja ennen kuin huomasimmekaan, taas oli päivä illassa --> unille. Tää työpäiväkin tuntuu hurahtaneen ihan ohi, onneksi ihan kohta pääsen kotiin. Saa nähdä ehdinkö illallakaan enemmän kirjoitella, sillä tuntuu tuota puuhaa siunaantuneen kiitettävästi myös täksi illaksi. Mistä hiivatista tää kiire aina tulee??? Koskahan meno rauhoittuu??? *toivoo seesteisempää arkea palaavaksi*
Sain tänä aamuna parhaalta kaverilta tekstiviestin, että heille oli aamulla syntynyt pieni poika:) Oli kaverini jo lauantaina jäänyt sairaalaan ja pieni prinssi näki päivänvalon siis varhain tänä aamuna. Ihanaa! Meikäläinen on siis koko päivän täällä silmäkulmiaan pyyhkinyt kun ajattelenkaan tuota uutta pienokaista.
Mutta ei auta, pakko rientää taas!
Jellona rv 25+0 *juoksee pää kolmantena jalkana paikasta toiseen*
Nyt on kaikki paperi asiat kunnossa - hoitoa ja koulun hakua varten.
Koko päivähän siihen meni.. Mulla oli pienempi sisko mukana ja käytiinpä vielä hesessä syömässä. Samalla kierrettiin KodinYkkönen - mukaan tarttu vaan yks kynttilä :)
[b]Marieela[/b] - No siit vaan hamsteri ostoksille :D Ainoo ongelmahan voi olla hamsterin juoksuttaminen. Mutta teillä kun tota tilaa on niin, sen voi hoitaa tytön huoneessa - kissat siis oven toiselle puolelle. Kiitos muuten kun muistutit muakin pyykkäyksestä!! *ryhtyy kohta toimiin*
Meillä on joskus ollut hamsteri kans. Samaan aikaan oli kaks marsua - joskus niillä oli keskenään pientä valtataistelua. (siis ei tietnkään ne olleet keskenään vapaana, mutta haistoivat tietty aina toisen jälet ja siitäkös alko mekastus)
[b]Emmasanna[/b] - NIIN Neidillä kyllä on Pikkasen eritilanne!! ;D Mä pidänkin Neitiä oikein supernaisena - kun jaksaa pyörittää tota arkea kahden pienen kanssa. On siinä varmasti yhellä sun toisella pinna piukeena. (vaikka minäkin oon yksinhuoltajana kantanut vastuun lapsesta aina yksin, et on siinäkin oma jaksamisensa..)
Meillä tää elämä on kyllä lähes aina ollu tällästä lepposaa ja ihanaa :) Ei voi rankaks sanoo ;) (vaikka välillä tietty on sitäkin) Minja on aina ollu suht helppo tapaus. Ja mä uskon et hyvällä kasvatuksella saa jo paljon aikaan - eli aina ei voi vedota siihen et lapset nyt sattuu olemaan villejä tmv.
Vaik ei meilläkään kaikki oo sujunu täysin ongelmitta, esim. vauvana Minja oli aikamoinen tissitakiainen öisin - eli heräämisiä riitti, sit oli nää allergiat - atooppinen ihottuma - sairaalareissut ym. hoidot. JA kaikkee mitä nyt lapsilla vaan sattuu olemaan - uhmat on ollut jne.
Ehkä mulla vaan on sellanen asenne et en osaa kattoo niitä niin negatiivisina asioina - eli ne ei oo tuntunu raskailta tai vaikeilta ajoilta.. Ja todellakin oikealla kasvatuksella pääsee pitkälle. OIkeestaan senkin tajusin vasta Lähihoitaja koulutuksessa - Ohjaava kasvatus on kaiken A ja O ;)
Hyvä käytännön esimerkki oli kun olin työharjottelussa perheessä, jossa oli 3v ylivilkas poika ja 1v kaksoset. 6 viikon harjottelun jälkeen äiti kiitteli mua et opetin sille enemmän, kun mitä se ois koskaan voinu mistään kasvtusoppaista oppia. Tilanne oli se että 3v poika kiusas pieniä taukoomatta, ulkona ei suostunut edes suoraa kävelemään vaan hyppi tielle ja ojiin, repi verhot ikkunoista, sylki ja puri ym. ym. Kaksoset taas ottivat mallia veljestään ;) Kaksoset oli myös tosi huonoja nukkumaan - tai ei huonoja nukkumaan, vaan oli opetettu nukahtamaan hyssyttelyyn ja tuttipullloon ja vaikka mihin..!
Kerroin ädille muutamia omia mielipiteitä mitkä vois auttaa esim. kaksosille pidettiin unikoulua - jätettiin nukkumaan omiin sänkyihin tuttien kanssa. Kappas ei mennyt kuin kolme päivää ja vanhemmat sai nukkua ensimmäiset kokonaiset yöunet kolmeen vuoteen!
Pojalle vaan yksinkertasesti tehtiin kunnon päivärytmit ja rajat (ja rakkautta) - oli paljon sääntöjä joita vanhemmat ei ees osanneet aatella et niin vois tehä ;)
Harjottelun jälkeen äiti pysty jopa ulkoilemaan päivisin näiden ex-riiviöiden kanssa, eikä kukaan juoksennellut tiellä tai heitelly autoja kivillä :D
Mutta tää perhe olikin aika kärjistetty esimerkki - niillä nyt oli vaan asiat menneet liian pitkälle. Kolme pientä lasta - niin eipä siinä paljoo jaksa aatella kasvatusoppaita - kun yritetään selvitä päivästä hengissä ;D
Oops - tulipa siitä tarinaa *pahoittelee* poistuu ->
Siis ootko sä lähihoitaja?? Ku oot ollu koulutuksessa...
En usko et hamsteria tulee, ainakan kovin nopee. MEillä kissat osaa avata väliovet kahvaa vääntäen, eli vahtimista tosiaan olisi ;)
Mietitään ja tuumaillaan. Jos vanha kissa menee taivaaseen jne niin ehkä sitte :)
Pikaseltaan kommenttia kasvatuksesta ym... Joo,oon kyl samaa mieltä Nekku sun kans siitä,että kasvatuksella on todella suuri merkitys, samoin rajoilla ja rakkaudella. Ja sitä suuremmalla syyllä oon ihaillen lukenut Neidin kirjoituksia! Tuollaisen uhmaikäisen kanssa ei tosiaan voi sopia asioita niinkuin isomman jo hiukan paremmin tajuavan kanssa... meilläkin tuo 1v 10kk on välillä tosi rasittava uhmaillessaan ja sitten toisinaan kuin enkeli. Välillä mikään ei tunnu menevän perille, toisinaan toimii kuin ajatus :) Luonteella on niin suuri merkitys,eikä siihen hirveesti voi kasvatuksella vaikuttaa, sen oon kyllä huomannut tän katraan kanssa. Se mikä pätee yhden kanssa ei sovi toisen kanssa.
Ja silloin kun alkaa sairastelu,niin kaaos on valmis. Meillä on kuitenkin se hyvä puoli,kun mies helposti saatavilla,toisin kun just Neidillä,joka käytännössä " yksinhuoltajana" arkea pyörittää eikä ole apua edes lähisukulaisista. että tämmöinen ylistyskirje sulle neiti tälläkerralla :D
Erittäin hyvin nukuttu yö takana. Olen siitä niin iloinen, kun pari viikkoa on mennyt miten sattuu. Mutta nyt kun istahdin koneelle, niin tuntui, että haluan jo ekat päiväunet. Loppuraskaus väsyttää!!
NEITI: hieno päivä sulla ja tytöillä! Meinaako kolmas tulla heti perään vai menetkö esim. töihin välillä tms.?
Mun on pakko lähteä päikkäreille;)
rv 37+3