Ruotsissa tuetaan kansalaisia sähkökriisissä.
https://www.hs.fi/talous/art-2000009010500.html
Meillä tuo summa menee todennäköisesti tämän työryhmän toimintaan ja sen laatiman muistion rahoittamiseen.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009000164.html
Kommentit (36)
Kaikissa muissa maissa on tuettu. Meillä hallitus, etunenässä Saarikko ja proffat selittävät, että on vain hyvä että juuri suomalaiset maksavat enemmän.
Aina sama juttu, olemme varakas kansa, sanoi Marin.
Noin 30 miljardia SEK tukee täällä tulevana talvena täällä Ruotsissa yksityisiä ja firmoja.
Vaaleihin ei ole kuukauttakaan on sossuilla kiire.
Eiks tämä nyt vaikuta siltä että Suomessa tuetaan veronmaksajien rahoilla festareita jotta farkkushortsiset poliitikot pääsee ottaan somekuvia?
Minua häiritsee erityisesti se, miten vähän keskustelua aiheen tiimoilta on käyty. Tämä kriisi on ollut tiedossa jo hyvän aikaa ja koko kesä on ollut täysi hiljaisuus poliittisessa keskustelussa kyseisestä aiheesta. Itse olen ihan älyttömän peloissani ja huolissani selviääkö oma talous sähkön hinnan noususta. Kuulun siihen porukkaa, jonka kolmevuotinen sopimus on raukeamassa loppuvuodesta.
Minusta Sannan kannattajille oli saatava jonkin tasoinen sähköhinnan alennus.
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi Sähkökatko-Sannan Suomessa
jos lähtee sähköt niin lähtee bileistä musiikki vahvistimista joten festivaaleille ei sit enää voi mennä instagrammaileen!
Monta perhettä ja yksinasujaa konkursissa ensi talvena.
Ihan karmeat ajat tulossa sähkölämmitteisissä kotitalouksissa.
Höh, glitter-mekkokin on tärkeämpi kuin sähkön hinta!
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee erityisesti se, miten vähän keskustelua aiheen tiimoilta on käyty. Tämä kriisi on ollut tiedossa jo hyvän aikaa ja koko kesä on ollut täysi hiljaisuus poliittisessa keskustelussa kyseisestä aiheesta. Itse olen ihan älyttömän peloissani ja huolissani selviääkö oma talous sähkön hinnan noususta. Kuulun siihen porukkaa, jonka kolmevuotinen sopimus on raukeamassa loppuvuodesta.
Täällä kwh-hinta päivittyy 31.12.
Puolivuosittain.. voi vi t. Tu että ahdistaa jo valmiiksi.
Hallituksen asettama maailman tiukin ilmastotavoite estää ja vihreäthän näitä erityisesti vastustaa. Tämä yhteys on kaikkein hyvä ymmärtää.
Demarit haluaa vesittää päästökauppaa keskellä ilmastokriisiä. Lindtman on SDP:n kesäkokouksessa esittänyt, että päästöoikeuksia taritaan lisää - eli haluaa tehdä saastuttamisesta helpompaa ja halvempaa. Todella vastuutonta, mutta ei kyllä edes yllätä..
https://twitter.com/PasanenAmanda/status/1559866300704382980
Ja tosiaan Saarikko asettanut tämän työryhmän elokuun puolivälissä. Siis vasta muutama päivä sitten. Miten tämä on oikeasti mahdollista. Mitä Saarikko on tehnyt asian eteen toukokuu-elokuu akselilla?
Vierailija kirjoitti:
Noin 30 miljardia SEK tukee täällä tulevana talvena täällä Ruotsissa yksityisiä ja firmoja.
Vaaleihin ei ole kuukauttakaan on sossuilla kiire.
Juuri näin. Katson just Rapportia ja mietin että mikähän olisi ääni kellossa jos eivät vaalit kolkuttaisi ovella. Andersson kun vielä erityisesti mainitsi että summa on selvästi suurempi kuin mitä moderaatit ovat vaatineet tai ehdottaneet.
Joo ei tueta vaan ehdotellaan yhtä sun toista ennen tulevia vaaleja.
Etelä-Ruotsissa sähkö maksaa muuten nykyään pääsääntöisesti tuplasti sen mitä Suomessa tai Keski-Ruotsissa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä julkkisten kaa hengailu on tärkeempää ja niiden tägääminen somekuviin, kuin sähkön hinta kansalaisille!!!
Vierailija kirjoitti:
Syytä mediaa siitä, että eivät ole nostaneet aihetta.
Media tyrkyttää Marinin instajuttuja sun muita mutta ei muuta.
Orpoa ja Purraa kyllä haastatellaan sähköstä yms, mutta mitä se hyödyttää, ei he ole hallituksessa.
Media selkeästi painottaa opposition juttuja tärkeämmiksi kuin hallituspuolueiden aikaansaannoksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos lähtee sähköt niin lähtee bileistä musiikki vahvistimista joten festivaaleille ei sit enää voi mennä instagrammaileen!
You wish. Pidetään tieten tahtoen olkiluoto ja se toinen satakunnan voimala kiinni, jukistetaan Sörkan hiilikasa pannaan, kuten turve, vaikeutetaan kaikki biokaasuhommat. Mut jos Sanna ja Anni haluaa festarit ja tuhlaviikot niin jollain akrekaatilla sitä varten ilmaista sähköä!
Miekkari!
Ihmiset ei opi koskaan sopeuttamaan kulutustaan vallitseviin olosuhteisiin tai ottamaan vastuuta itsestään, jos aina vain tuetaan. Ei lapsikaan opi ajamaan pyörällä kunnolla ellei apurenkaita koskaan poisteta ja vanhemmat lopeta työntämistä ja pitämästä pystyssä.
Suomessa tuetaan korkeintaan tuilla eläjiä
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tiivistys Suomen kuihtumistilasta.