Loistava kirjoitus influenssereista
Erinomainen kirjoitus vastuuttoman alan nillityksestä, taustoista ja kestämättömyydestä. Vastuullisuuskysymykset näyttävät aina olevan toissijaisia naiskysymyksille. Jopa silloin, kun alan ovat tosiasiassa luoneet miehet.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e0da853a-4538-42e7-b1e8-065f1f35e7a7
Kommentit (104)
Minun ammattiarvoasteikollani influensseri on viimeisenä ovelta ovelle pölynimurikauppiaan ja poliitikon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija<br />
kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno kirjoitus! Tulin tänne katsomaan, että joko aiheesta on ketju
Yritän olla provosoitumatta.
En ole kateellinen.
En vain kestä tuota osan influesserien pinnallista ja kuluttavaa mainontaa!!! Moni aiemmin normitöitä tekevä on alkanut tuohon hommaan ja jättänyt entisen työpaikkansa, jossa on nyt työvoimapula.
Mun on vaikea nähdä, mikä Sara Siepissä myy. Mikä? Mainostaa järkyttävää turhaa krääsää: muovivaatteita ja meikkejä yms.
Olen pettynyt ihmisten arviointikykyyn.Sairaanhoitaja
Suomi, täysin yksinäisenä poikkeuksena koko muusta maailmasta, ostaa suurimman osan vaatteistaan supermaketeista. Prismasta, Citymarketista, Tokmannilta.
Ja sitte sinä ja kaltaisesi apinat puhutte täällä muovivaatteista ja räteistä. Pitäisikö teidän lampaiden vähän miettiä ennen kuin avaatte suunne.
Avasin vuosien jälkeen ensimmäistä kertaa television ja näin siellä mainoksia. Suurin osa eineksiä ja roskaruokaa, joilla sinäkin tapat hitaasti itsesi. Vtuttaako teitä ne mainokset ollenkaan? Vai onko vain yksityisyrittäjien sosiaaliseen mediaan tekemät mainokset vihanne kohteena?
Selittäkääpä hieman tarkemmin.
Oho.
Kylläpä provosoiduit!
En osta enkä syö roskaruokaa. Miksi niin kuvittelet?Sairaanhoitaja
Miksikö kuvittelisin suomalaisten syövän keskimäärin valtavan huonosti, nimenomaan niitä eineksiä ja muuta roskaa, joihin te tulette kuolemaan ja tapatte siinä sivussa lapsennekin - tuotteilla, joita televisiossa lähes pelkästään mainostetaan. Syitä on useita, mikä saa minut luulemaan näin.
Sairaanhoitajatkin ovat keskimäärin hyvin lihavia. Muutamat hoikatkin syövät mitä sattuu.
Että mitenkä on. Ostatte vaatteenne marketeista, syötte itsenne hengiltä ja arvostelette somessa sosiaalisen median vaikuttajia siitä, että he mainostavat vaatteita, joita myydään vaatekaupassa.
Olisiko asiat paremmin, jos mainostaisivat niitä Prisma-rytkyjä, joita sinäkin ostat?
Onko järkevää.
Painu nyt jovittuun ulisemasta. Onnisen kolumni osui täydellisesti.
Täyttä pskaahan se oli. Kommarin vikinää.
Mene sinä läski vaan takaisin jääkaapille ja, kun illalla lähdet taas mäkkiin niin pue se Tokmannilta ostettu tunika päällesi.
Ostaako edes sinun äiti sinun influenssaamaa paskaa? :D Sitten kun olet täysi-ikäinen voit alkaa haaveilla krypto- ja pyramidihuijauksista. Jaxuhalit jonnelle sinne itsemurhayksiöön. :)
Oskari yllätti! Oli hyvä teksti.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei kun jollain keittää soija yli!
Vituttaakosua ettei täällä voi kommunikoida pepe-sammakoilla vaan joudut pakosti hakemaan niitä muutamia sanoja millä yrität pärjätä? :)
Oskun teksti oli asiaa! Sitä ei voi kiistää edes tuo yksi vöyhöttäjä!
Vierailija kirjoitti:
Minun ammattiarvoasteikollani influensseri on viimeisenä ovelta ovelle pölynimurikauppiaan ja poliitikon kanssa.
Mainitsit kolme ammattikuntaa, joista kaksi elättää itse itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei influensseri kestänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt itkuun pillahda. Lopeta leikki ja mene oikeisiin töihin.
Huvittavaa että blogin pitäjä jolla on parhaassa tapauksessa muutama sata seuraajaa luulee olevansa joku influenseri. Ja saavansa siitä isot tulot. Ja vielä naurettavampaa on että joku maksaa niille ne isot tulot :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija<br />
kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno kirjoitus! Tulin tänne katsomaan, että joko aiheesta on ketju
Yritän olla provosoitumatta.
En ole kateellinen.
En vain kestä tuota osan influesserien pinnallista ja kuluttavaa mainontaa!!! Moni aiemmin normitöitä tekevä on alkanut tuohon hommaan ja jättänyt entisen työpaikkansa, jossa on nyt työvoimapula.
Mun on vaikea nähdä, mikä Sara Siepissä myy. Mikä? Mainostaa järkyttävää turhaa krääsää: muovivaatteita ja meikkejä yms.
Olen pettynyt ihmisten arviointikykyyn.Sairaanhoitaja
Suomi, täysin yksinäisenä poikkeuksena koko muusta maailmasta, ostaa suurimman osan vaatteistaan supermaketeista. Prismasta, Citymarketista, Tokmannilta.
Ja sitte sinä ja kaltaisesi apinat puhutte täällä muovivaatteista ja räteistä. Pitäisikö teidän lampaiden vähän miettiä ennen kuin avaatte suunne.
Avasin vuosien jälkeen ensimmäistä kertaa television ja näin siellä mainoksia. Suurin osa eineksiä ja roskaruokaa, joilla sinäkin tapat hitaasti itsesi. Vtuttaako teitä ne mainokset ollenkaan? Vai onko vain yksityisyrittäjien sosiaaliseen mediaan tekemät mainokset vihanne kohteena?
Selittäkääpä hieman tarkemmin.
Oho.
Kylläpä provosoiduit!
En osta enkä syö roskaruokaa. Miksi niin kuvittelet?Sairaanhoitaja
Miksikö kuvittelisin suomalaisten syövän keskimäärin valtavan huonosti, nimenomaan niitä eineksiä ja muuta roskaa, joihin te tulette kuolemaan ja tapatte siinä sivussa lapsennekin - tuotteilla, joita televisiossa lähes pelkästään mainostetaan. Syitä on useita, mikä saa minut luulemaan näin.
Sairaanhoitajatkin ovat keskimäärin hyvin lihavia. Muutamat hoikatkin syövät mitä sattuu.
Että mitenkä on. Ostatte vaatteenne marketeista, syötte itsenne hengiltä ja arvostelette somessa sosiaalisen median vaikuttajia siitä, että he mainostavat vaatteita, joita myydään vaatekaupassa.
Olisiko asiat paremmin, jos mainostaisivat niitä Prisma-rytkyjä, joita sinäkin ostat?
Onko järkevää.
Painu nyt jovittuun ulisemasta. Onnisen kolumni osui täydellisesti.
Täyttä pskaahan se oli. Kommarin vikinää.
Mene sinä läski vaan takaisin jääkaapille ja, kun illalla lähdet taas mäkkiin niin pue se Tokmannilta ostettu tunika päällesi.
Mungo-Anna influensseri bongattu!
Jollakin vaikuttajalla taisi kalikka kalahtaa pahasti, kun pitää purkautua tässä ketjussa noin rajusti! :D
Kolumni osui kyllä täydellisesti maaliin. Tein itsekin aloituksen, kun en tätä huomannut. Ainoa hyvä puoli jättituloisissa influenssereissa on tosiaan heidän maksamansa verot, tosin veikkaanpa, että tarkemmassa syynissä tästäkin paljastuisi erityisesti lahjaksi saatujen tuotteiden osalta yhtä ja toista...
Mutta tämän ulkonäkö- ja kulutuskeskeisen (valheellisen) elämän myyminen nuorille onkin sitten taas niin kallista puuhaa, että veropuolella taidetaan kääntyä haitan puolelle, kun arvioidaan mielenterveysongelmien ja vaikkapa pikavippien kautta velkaantuneiden nuorten hintaa yhteiskunnalle.
Mutta mainostakaa vain sitä uusinta peitevoidetta ja merkkilaukkua, joka sen nuoren on siis PAKKO saada. Itse sait sen ilmaiseksi, nuori ottaa pikavipin ja menettää elämänhallinnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt itkuun pillahda. Lopeta leikki ja mene oikeisiin töihin.
Siellä taitaa julkisen sektorin syöttöporsas olla närkästynyt. Roskaruokaa kuluu, vaatekaapin sisältö on mitä on se turhautuminen sitten puretaan sivullisiin ja onnessaan luetaan Iltapskan elämässään epäonnistuneiden säälittävien toimittelijoiden raapustuksia.
Moicculi Mungis!
Vierailija kirjoitti:
Jollakin vaikuttajalla taisi kalikka kalahtaa pahasti, kun pitää purkautua tässä ketjussa noin rajusti! :D
Kolumni osui kyllä täydellisesti maaliin. Tein itsekin aloituksen, kun en tätä huomannut. Ainoa hyvä puoli jättituloisissa influenssereissa on tosiaan heidän maksamansa verot, tosin veikkaanpa, että tarkemmassa syynissä tästäkin paljastuisi erityisesti lahjaksi saatujen tuotteiden osalta yhtä ja toista...
Mutta tämän ulkonäkö- ja kulutuskeskeisen (valheellisen) elämän myyminen nuorille onkin sitten taas niin kallista puuhaa, että veropuolella taidetaan kääntyä haitan puolelle, kun arvioidaan mielenterveysongelmien ja vaikkapa pikavippien kautta velkaantuneiden nuorten hintaa yhteiskunnalle.
Mutta mainostakaa vain sitä uusinta peitevoidetta ja merkkilaukkua, joka sen nuoren on siis PAKKO saada. Itse sait sen ilmaiseksi, nuori ottaa pikavipin ja menettää elämänhallinnan.
Av-mamman ei ole pakko saada kuin koronarokote, ilmainen ämpäri ja ostoskärry täyteen lihottavaa pskaa.
Vierailija kirjoitti:
Oli hyvä. Onkohan noilla Iltalehden kolumneilla joku "haamukirjoittaja" vai ihanko itse tekevät alusta loppuun?
ensse
No tuossahan sanotaan että kolumnin on kirjoittanut
Oskari Onninen.
Onninen on journalisti (ilman koulutusta, on pelkkä ylioppilas koulutukseltaa).
Mutta kun on taitava kirjoittaja, on saanut jalansijaa suomalaisessa lehdistössä.
Kirjoittaa kolumneja
myös Hesariin ja aikakauslehtiin.
Tavallaan siis Oskari Onninenkin on inluensserilaajassa katsannossa.
Kolumnistikin pyrkii vaikuttamaan ihmisten mielipiteisiin, niillä asioilla, joista hän kirjoittaa.
Lukija joko samaistuu hänen kirjoituksiinsa.
Tai vaihtoehtoisesti inhoaa kirjoituksia.
Työtäänhän kaikki ihmiset vain tekevät, elääkseen.
Onninen vähättelee inluennserien vastuuta ja moittii heitä vastuuttomuudesta ja rahan ansaimisesta.
Miten on journalistien oma vastuu etenkin joissakin uutisissa.
Yksi ainoa uutinen voi kaataa jonkun ihmisen koko elämän uran. Tai yrityksen. Johtaa konkurssiin, niin henkisesti kuin ruumilliestikin. Jopa itsemurhaan.
Näillä nuorilla toimittajilla on vain yksi totuus elämässään. Ja se on heidän mielestään myös ainoa ja oikea totuus.
Ja sen he totisesti kuuluttuvat kaikille, aina kun se on mahdollista.
Vaikka sainkin provosoitumaan edellä tuon yhden (?) vouhottajan, jatkan vielä.
Arvostan monia influja. Niitä, joiden toiminta on eettistä sekä kotimaisia yrittäjiä mainostavaa! He tekevät tärkeää työtä. Heidän mainosten perusteella olen ostanut tuotteita.
Sitten on nämä pinnalliset, alastomuudella ja järkyttävästi kuviaan muokkaavat sekä muovia/halppisröttejä mainostavat influt. Heidän toimintansa loukkaa nuorten kehonkuvan muokkautumista ja on ekologisesti kestämätöntä. Siitä olen aidosti huolissani.
En kommentoi enempää.
Rauhaa ja rakkautta.
Sairaanhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Av-mamman ei ole pakko saada kuin koronarokote, ilmainen ämpäri ja ostoskärry täyteen lihottavaa pskaa.
Kauanko Anna vielä kuvaat sairaita lapsiasi someen pummatut rytkyt päällä asentoihin aseteltuina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei influensseri kestänyt.
Te ette kyllä paljon kirjallisuudesta ymmärrä, jos jokin Iltapskan kommarivuodatus on hyvä teksti. Ei aivan täytä hyvän tekstin määritelmää, jos minulta kysytään.
Mikä se ajaa ihmisen tuollaiseen katkeruuteen? Voisiko asialle tehdä jotain?
Laita sinun influensserisivut tähän ketjuun että saadaan nauraa lisää. Älä nyt väitä että pelkäät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko Anna vielä kuvaat sairaita lapsiasi someen pummatut rytkyt päällä asentoihin aseteltuina?
Kommari.
Jaajaa, en seuraa mitään tämmisiä, ja ostan vain sitä minkä tarvitsen. Olen kuullut monityoset kerrat miten olen kuitenkin inluenssojen vietävissä... Olisikohan jo oikeasti aika alkaa porukan katsomaan peiliin, ja suunnata ajatuksensa ja tarmonsa johonkin ihan muualle?
Voi ei kun jollain keittää soija yli!