Mitä sulle tulee mieleen kaupungista Rauma ja raumalaiset?
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä kotikaupungistani ja sen asukkaista ajatellaan muualla. Ja laitathan oman kotipaikkakuntasi myös!
Kommentit (28)
Rauman murre. En ole koskaan käynyt. Asun Helsingissä.
Vaikea murre, kauniita vanhoja taloja. Ihmisistä en osaa sanoa, kun en tunne raumalaisia.
Olen nk. entinen turkulainen, nyk. ulkosuomalainen. Kävin aikoinaan muutaman kerran Raumalla. Aivan ihastuttava kaupunki ja mielenkiintoinen murre, jota kuuntelin mielelläni ja osa jäi ymmärtämättäkin.
Omituiset ihmiset. Kaunis kaupunki. Teollisuutta paljon ja varsinkin metsäpuolella kaikilla on tehtaat siellä.
Murre, kauniita vanhoja taloja. Tampere
Nämähän on ihan kivoja mielikuvia (juoppoja nyt on vähän joka puolella). Raumalla tuntuu olevan hieman näyttämisen halua/pikkukaupungin syndroomaa, jossa ajatellaan, että ei olla oikein mitään muiden silmissä. Mutta ei se näytä niin olevan! Ap
Ihan positiivinen mielikuva. Pitsit ja hauska, vaikea murre. Ja sukulaiset, minulla asuu sukua ei ihan Raumalla, mutta lähistöllä. Olen itse espoolainen.
Rauma on paska paikka asua. Tiedän koska asun raumalla. Töitä täältä ei saa koska on paljon halpatyöläisiä raksoilla ja telakalla.
Merimetsoja on miljoona eikä niitä saa tappaa vaikka ne syö kaikki kalat joten kalaa ei tule jos kalastaa. Eli ei voi harrastaa enää kalastusta. Makaan siis kotona vaan enkä tee mitään.
Tulee mieleen Olli, joka oli kotoisin Raumalta. Entinen ystäväni seurusteli hänen kanssaan. Olli tykkäsi huutaa öisin humalassa kun ystäväni ei ollut tarpeeksi tottelevainen. Yritin puuttua asiaan. Lopulta ystäväni piti valita minun ja Ollin väliltä. Valitsi Ollin.
Rauma ja raumalaiset lausutaan Trauma ja traumalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Rauma ja raumalaiset lausutaan Trauma ja traumalaiset.
ei, vaan reuma.
Oudot ihmiset jotka on olevinaan jotain syystä jota kukaan muu ei ymmärrä. Murre jota eivät itsekkään osaa 🤣
Ei raumal ole mitään. Älkää tulko tänne. Todella tylsä paikka. Ihmiset on tylyjä. Töitä ei saa mitenkään. Pois ei pääse köyhänä.
En ole käynyt Raumalla koskaan. Mieleeni tulee ensimmäisenä kaunis, vanha kaupunginosa, josta olen nähnyt ihastuttavia kuvia. Toiseksi Rauman murre, jota ole kuullut ja josta en pidä. Sitten seuraavana meri. Merta olen aina rakastanut. Läheiseni, joka käy usein Raumalla on kertonut viihtyisistä ruoka-ja kahvipaikoista.
Pedofiilit ja homot tulee mieleen. Stalkkerit myös.
Ei juuri mitään, koska en ole koskaan käynyt. Etelän pienehköjä kaupunkeja. Olen syntyisin Oulusta.