Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sulle tulee mieleen kaupungista Rauma ja raumalaiset?

Vierailija
17.08.2022 |

Ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä kotikaupungistani ja sen asukkaista ajatellaan muualla. Ja laitathan oman kotipaikkakuntasi myös!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juuri mitään, koska en ole koskaan käynyt. Etelän pienehköjä kaupunkeja. Olen syntyisin Oulusta.

Vierailija
2/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauman murre. En ole koskaan käynyt. Asun Helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea murre, kauniita vanhoja taloja. Ihmisistä en osaa sanoa, kun en tunne raumalaisia.

Vierailija
4/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nk. entinen turkulainen, nyk. ulkosuomalainen. Kävin aikoinaan muutaman kerran Raumalla. Aivan ihastuttava kaupunki ja mielenkiintoinen murre, jota kuuntelin mielelläni ja osa jäi ymmärtämättäkin. 

Vierailija
5/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituiset ihmiset. Kaunis kaupunki. Teollisuutta paljon ja varsinkin metsäpuolella kaikilla on tehtaat siellä.

6/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopot miehet. Helsinki.

Vierailija
7/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murre, kauniita vanhoja taloja. Tampere

Vierailija
8/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämähän on ihan kivoja mielikuvia (juoppoja nyt on vähän joka puolella). Raumalla tuntuu olevan hieman näyttämisen halua/pikkukaupungin syndroomaa, jossa ajatellaan, että ei olla oikein mitään muiden silmissä. Mutta ei se näytä niin olevan! Ap

Vierailija
9/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan positiivinen mielikuva. Pitsit ja hauska, vaikea murre. Ja sukulaiset, minulla asuu sukua ei ihan Raumalla, mutta lähistöllä. Olen itse espoolainen.

Vierailija
10/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauma on paska paikka asua. Tiedän koska asun raumalla. Töitä täältä ei saa koska on paljon halpatyöläisiä raksoilla ja telakalla.

Merimetsoja on miljoona eikä niitä saa tappaa vaikka ne syö kaikki kalat joten kalaa ei tule jos kalastaa. Eli ei voi harrastaa enää kalastusta. Makaan siis kotona vaan enkä tee mitään.

Vierailija
11/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen Olli, joka oli kotoisin Raumalta. Entinen ystäväni seurusteli hänen kanssaan. Olli tykkäsi huutaa öisin humalassa kun ystäväni ei ollut tarpeeksi tottelevainen. Yritin puuttua asiaan. Lopulta ystäväni piti valita minun ja Ollin väliltä. Valitsi Ollin.

Vierailija
12/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla on vene

Vierailija
13/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauma ja raumalaiset lausutaan Trauma ja traumalaiset.

Vierailija
14/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauma ja raumalaiset lausutaan Trauma ja traumalaiset.

ei, vaan reuma.

Vierailija
15/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudot ihmiset jotka on olevinaan jotain syystä jota kukaan muu ei ymmärrä. Murre jota eivät itsekkään osaa 🤣

Vierailija
16/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raumal ole mitään. Älkää tulko tänne. Todella tylsä paikka. Ihmiset on tylyjä. Töitä ei saa mitenkään. Pois ei pääse köyhänä.

Vierailija
17/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävin murre koko maassa.

Vierailija
18/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä kukaan murretta puhu. 

Vierailija
19/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt Raumalla koskaan. Mieleeni tulee ensimmäisenä kaunis, vanha kaupunginosa, josta olen nähnyt ihastuttavia kuvia. Toiseksi Rauman murre, jota ole kuullut ja josta en pidä. Sitten seuraavana meri. Merta olen aina rakastanut. Läheiseni, joka käy usein Raumalla on kertonut viihtyisistä ruoka-ja kahvipaikoista.

Vierailija
20/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pedofiilit ja homot tulee mieleen. Stalkkerit myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän