Mitä sulle tulee mieleen kaupungista Rauma ja raumalaiset?
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä kotikaupungistani ja sen asukkaista ajatellaan muualla. Ja laitathan oman kotipaikkakuntasi myös!
Kommentit (28)
Kaunis vanha kaupunki.
Muuten todella outo..Kaikki menee kiinni viideltä, kahvilat yms.
Ihmiset todella sisäänpäinlämpiäviä, meni 3kk että töissä edes tervehdittiin, ihan pokkana saatettiin istua samaan pöytään ja ignoorata kokonaan.
Kukaan naapuri jne ei tervehtinyt, paitsi kännissä..
Opiskelin 3 vuotta siellä ja ainoat kaverit ketä oli olivat myös muualta, tein palvelualan töitä opiskelujen ohessa. Hyvä puoli ettei raumalaiset itse halua muuttaa pois sieltä, joten pysyvät Raumalla..
Toinen luku on porilaiset, jotka ovat vielä asteen juntimpia mutta samat kuvailut myös heistä.
Olen Jyväskylästä aikoinaan Raumalle muuttanut ja nyt asun pääkaupunkiseudulla.
Joku sanoi raumalaiset on olevinaan jostain syystä. Saman huomannut niistä jotka muuttanut isompaan paikkaan.
Raum giäl. Gugga ymmär yhdä middä.
Nätti paikka, mutta se murre. Ei sitä kestä kuunnella.
Olen käynyt Raumalla vain kerran lapsena. Mielikuvissani siellä on hyvin säilyneitä hienoja vanhoja taloja. Ja murre on hyvin omintakeista, mikä on hyvä - vielä parempi, jos sitä oikeasti myös käytetään.
Muuten varmaan veikkaan, että lienee fiilikseltään lähinnä muita saman kokoluokan kaupunkeja, länsisuomalaisilla ominaispiirteillä. Päihdeongelmat täällä jo mainittukin, niitä on toki monilla muillakin paikoilla Suomessa.
Niin ja itse Tampereelta.
Ei vanhassa raumassa ole juuri nähtävää. Vinossa olevia puutaloja on. Olen niitä joskus monia maalannut ja remontoinut koska olen kirvesmies ja korjausrakentaja. Nykyään vaan ei arvosteta työntekijää joka tietää vanhoista taloista paljon ja osaa remontoida niitä.