Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö naisen maksaa treffeillä osansa?

Vierailija
17.08.2022 |

Esimerkiksi jos kokkaan kotona, niin onko muka kohtuutonta, että odotan hänen maksavan puolet sapuskoista?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän sitten myöhemmin sängyssä maksaa, jos pelaat korttisi oikein.

Vierailija
2/6 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kokkaat kotona tietenkin maksat itse. Fiksu vieras tietysti tuo viiniä, jälkiruokaa ym.

Ulkona syödessä tarjoudun kyllä itse maksamaan jos ollaan kalliissa ravintolassa, jonkun kahvit tms. voi mennä jomman kumman piikkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/6 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä kutsun kotiini jonkun treffikumppanin illalliselle, niin en odota hänen maksavan puolia ruokakustannuksista, vaan odotan , että sitten vuorostaan joskus tarjoaa minulle ruokaa kotonaan. Ehkä siltä treffikumppanilta voi kysyä, että toisiko hän tullessaan esim. Pullon kuoharia jne. ?

Tosin, kun minä parikymppisenä seurustelin saman ikäisen miehen kanssa, kun mies tuli minun luokse viikonlopuksi kylään, olin jo aiemmin käynyt kaupassa ruokaostoksilla ja valmistin ruokaa kotona. Mies ei tarjoutunut maksamaan osaansa. Sitten kun vuorostaan minä menin hänen luokseen toiselle paikkakunnalla viikonlopuksi, käytiin me yhdessä kaupassa, oli miesystävä silloin hyvin tarkka siitä, että minä maksan vähintään puolet ostosten loppusummasta, ettei vaan hänelle jäisi yhtään miinusta. Jos jatkossa olen yhdessä noin pihin miehen kanssa, olisi minusta reilua, että kumpikin ostaa omat ruuat kun ollaan outoina kylässä.

Vierailija
4/6 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maksaa osansa" eli ole sama kuin "maksaa puolet". Ainoastaan silloin, kun kumpikin syö ja juo tismalleen saman annoksen.

Vierailija
5/6 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suosiolla ap:n nyt jättää ne mielikuvitusillallistreffit väliin, kun ne jo noin mieltä ja lompakkoa järkyttää.

Suunnittele jatkossa vaikka mielikuvituskävelytreffejä sellaisena ajankohtana, jolloin kävelytreffien miinanpaikat - jäätelökioskit, ovat kiinni.

Vierailija
6/6 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kohtuutonta, jos olet kutsunut treffikumppanin kotiisi syömään. Tottakai kylään kutsuttaessa kuuluu kestitä vierasta. Vai vaaditko kavereitasikin osallistumaan kahvinkeittokuluihin, kun he tulevat kylään?

Ravintolassa syödessä maksan mielelläni oman osuuteni, mutta kyläillessä en. Tai toki voin maksaa sen oman osuuteni, mutta tapailu jää sitten niihin ekoihin treffeihin.

Eli jos olet pihi, mutta et halua sössiä mahdollisuuksiasi alkuunsa, vie treffikumppani ravintolaan äläkä kutsu kotiisi.