Eikä muut nauti eron jälkeen kun saa olla yksin?
Niin moni on heti etsimässä uutta parisuhdetta, treffailemassa, Tinderissä ym. Itse nautin kun saan olla itekseen, en halua sitoumuksia, en jatkuvaa seksiä, en vaatimuksia. Tottakai parisuhteissa on hyviäkin puolia mutta silti sinkkuus voittaa ne nyt. Olenko ainoa?
Kommentit (11)
Itse eron jälkeen ihmetellyt samaa, toisilla hirveä kiire löytää uusi suhde. Talouden jakaja, sängyn jakaja. Itse nautin tästä vapaudesta, lapset aikuisia, kukaan ei odota ja vaadi mitään. Saa nähdä haluanko enää ikinä parisuhteeseen. Itsellä muutenkin tuppaa intohimo laantumaan alun jälkeen, ja sitten tulee puisevaa kun ei jaksa seksiäkään koko ajan.
Jotku ei pysty elää tai osaa yksin. Mä oon ollu jo 6.5 v sinkku. Nyt vois olla suhteen aika mut osan vapaudesta haluan pitää.
Vierailija kirjoitti:
Itse eron jälkeen ihmetellyt samaa, toisilla hirveä kiire löytää uusi suhde. Talouden jakaja, sängyn jakaja. Itse nautin tästä vapaudesta, lapset aikuisia, kukaan ei odota ja vaadi mitään. Saa nähdä haluanko enää ikinä parisuhteeseen. Itsellä muutenkin tuppaa intohimo laantumaan alun jälkeen, ja sitten tulee puisevaa kun ei jaksa seksiäkään koko ajan.
Mulla oli muutaman kuukauden ajan eron jälkeen seksisuhde, mutta siihen kyllästyi, kun ei mitään muuta yhteistä ollut. Nyt olen ollut jo 10 v yksin, enkä todellakaan halua elämääni häiritsemään ketään, enkä mitään säätöä. Lapsetkin on muuttaneet omilleen jo aikoja sitten ja heillä perhettäkin. Olen varmaan yksin hamaan hautaan saakka, parisuhdetta en kaipaa. Ystävien seura sopivissa annoksissa on riittävää. Ja työkaverien, sillä olen työelämässä vielä.
Autisti pärjää yksin hyvin. Minä taas en ymmärrä miksi ihmeessä pitäisi olla yksin, elämässä saa kyllä yksin viettää aikaa niin paljon vaikka olisi parisuhteessakin ettei sitä yksinäisyyttä kyllä erikseen ainakaan kaipaa. Tinderi on myös paljon hauskoja kohtaamisia kahvipöydissä, uusia erilaisia ihmisiä ja mielipiteitä. Avartavaa kun on ollut pitkään parisuhteessa. M41
Vierailija kirjoitti:
Autisti pärjää yksin hyvin. Minä taas en ymmärrä miksi ihmeessä pitäisi olla yksin, elämässä saa kyllä yksin viettää aikaa niin paljon vaikka olisi parisuhteessakin ettei sitä yksinäisyyttä kyllä erikseen ainakaan kaipaa. Tinderi on myös paljon hauskoja kohtaamisia kahvipöydissä, uusia erilaisia ihmisiä ja mielipiteitä. Avartavaa kun on ollut pitkään parisuhteessa. M41
Kun on lapset, kaverit ja suku, ilman parisuhdetta ei ole millään lailla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On minullakin lapset, kaverit ja suku, mutta eihän heidän kanssaan käydä ollenkaan samanlaisia keskusteluja kuin vaikkapa naisen tinderistä kanssa. Monesti on nainenkin ihan todennut että ei ole koskaan kenenkään kanssa jutellut yhtä syvällisesti jostain asiasta tai edes ylipäätään ajatellut asioita samalla tavalla. Itse ainakin kaipaan paljon enemmän kuin lapset ja ystävät.
Monelta puuttuu kokonaan kyky olla oman itsensä kanssa. Nämä ihmiset ahdistuvat mistä tahansa jos pitää tehdä tai olla yksin. Minusta on tärkeä elämän läksy osata olla itsensä kanssa, omassa seurassaan. Ja miksi? Se auttaa syvälliseen itsetuntemukseen, joka auttaa oikeissa valinnoissa elämässä, voimistaa uskoa itseen ja antaa itsevarmuutta,, ja autta välttämään huonot parisuhteet ja ihmissuhteet, jotka syntyvät vain siksi, että olisi joku. On järkyttävää nähdä ihmisten epätoivo ja suhteiden perässä juokseminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On minullakin lapset, kaverit ja suku, mutta eihän heidän kanssaan käydä ollenkaan samanlaisia keskusteluja kuin vaikkapa naisen tinderistä kanssa. Monesti on nainenkin ihan todennut että ei ole koskaan kenenkään kanssa jutellut yhtä syvällisesti jostain asiasta tai edes ylipäätään ajatellut asioita samalla tavalla. Itse ainakin kaipaan paljon enemmän kuin lapset ja ystävät.
Mutta hei, nainen tinderistä, jonka kanssa käy keskusteluja ei taida tarkoittaa parisuhdetta ja elämänkumppania kuitenkaan? Siitähän tässä on kyse: uuden kumppanin etsinnästä. Että on edes joku aina kaverina petaamassa sänkyä ja käymässä kaupassa ja joka aamu heräämässä samasta sängystä.
Miesvihakone käyntiin jää enkä pääse pois,
kuka pysäyttää tämän miesvihakoneen vois.
Miesvihakone yksin vain vaikuttaa miesvihakoneeen kulkuun,
aika ajoin se pamahtaa oikosulkuun.
miesvihakone käyntiin jää enkä pääse pois.
Joku ostaa vaan koska toinen myy.
Periaatteittaan miesvihakone käynnistyy.
Se aamusta iltaan tauotta jauhaa,
ei pakon päästä, ei anna rauhaa,
eikä kummankaan ole siihen syy.
Tämä miesvihakone vielä meidät muusiksi hakkaa,
tämä miesvihakone aina käy eikä koskaan lakkaa,
tämä miesvihakone meidät jalostaa ja pakkaa,
on lapset ruokaa sen ja aikuiset on kakkaa.
Miesvihakone käy, se käy ilman käyttäjää,
Niittää, vaikkei näy tankin täyttäjää.
Mennään päästä sisään ja toisesta ulos,
alku se tässä on lopputulos,
tarvitaan vain pari paikannäyttäjää.
Tämä miesvihakone vielä meidät muusiksi hakkaa,
tämä miesvihakone aina käy eikä koskaan lakkaa,
tämä miesvihakone meidät jalostaa ja pakkaa
on lapset ruokaa sen ja aikuiset on kakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Monelta puuttuu kokonaan kyky olla oman itsensä kanssa. Nämä ihmiset ahdistuvat mistä tahansa jos pitää tehdä tai olla yksin. Minusta on tärkeä elämän läksy osata olla itsensä kanssa, omassa seurassaan. Ja miksi? Se auttaa syvälliseen itsetuntemukseen, joka auttaa oikeissa valinnoissa elämässä, voimistaa uskoa itseen ja antaa itsevarmuutta,, ja autta välttämään huonot parisuhteet ja ihmissuhteet, jotka syntyvät vain siksi, että olisi joku. On järkyttävää nähdä ihmisten epätoivo ja suhteiden perässä juokseminen.
Kun ero tapahtuu esim omasta aloitteesta on noita asioita ollut usein aikaa miettiä jo vuosikausia. On ollut aikaa pohtia mitä haluaa elämältään ja mitä ei halua. On ollut aikaa olla yksin kun se kumppani on ollut kylmä ja etäinen. Asetelma on täysin eri jos ero on tullut puskista ja siihen ei olla tyytyväisiä. Usein juuri sitä yksinäisyyttä on vietetty todella paljon siinä huonossa parisuhteessa ja on aikakin päästä jonkun lähelle. M41
Et ole ainoa. Parisuhde on aika haastava ja vie energiaa monelta muulta, moninkertaisesti tyydyttävämmältä haasteelta. Nimim. Suht pitkään parisuhdetta testannut.