Päivi Lipponen kertoo, mitä ajattelee hänen ja puolisonsa Paavo Lipposen 26 vuoden ikäerosta nyt Päivi elää hyvin itsenäistä elämää
Päivi Lipponen kertoo, mitä ajattelee hänen ja puolisonsa Paavo Lipposen 26 vuoden ikäerosta nyt Päivi elää hyvin itsenäistä elämää https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000009005120.html
Kommentit (518)
Vierailija kirjoitti:
Mieheni, seitsemänkymppinen, on erittäin ihana rakastaja, intohimoinen , innovatiivinen, lempeä ja raju . Meillä on ollut näin kohta neljäkymmentä vuotta. Sanoisin, että nyt on ihan parasta sillä saralla.
Oletko itse nyt nelikymppinen? Jos et, et voi samaistua.
Pakko huomauttaa tänne, että leskeneläke olisi Päiville n. satasen kuussa siihen asti että hän täyttää 65v, eli en usko että ihan sen takia on edelleen Paavon kanssa yhdessä.
Minusta rivien välistä sai aika selkeän kuvan että parisuhde on muuttunut hoitosuhteeksi. Ihan kiinnostava aihe miten elämä muuttuu jos aviopuoliso esim. dementoituu ja itse on vielä vasta keski-ikäinen.
Ehkä Seiska on alkanu penkoa ja kysellä haastattelua. Päivi päätti itse pohjustaa tulevia paparazzilööppejä.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä asiaa en ymmärrä:
Jos kerta Päivi elää eri osoitteessa ja itsellistä elämää, miksi asiasta kerrotaan julkisesti? Eikö kannattaisi odottaa leskeneläkettä kaikessa hiljaisuudessa sen sijaan, että korostaa olevansa naimisissa enää melkein vain paperilla?
ERITTÄIN hyvä pointti.
Itse ainakin miehenä koen koko artikkelin loukkaavaksi, en ymmärrä miksi aikuinen ihminen kokee, että hänen pitää näin puida ihmissuhteeseen liittyviä yksityisasioita JULKISUUDESSA.
Mitä seuraavaksi, tehdään julkisuudessa kirjaa vaikka puolison joistain terveysongelmien groteskeista yksityiskohdista ?!
Täysin tyylitöntä, lähes sosiopaattista touhua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää avautua lehdissä?
Olen saanut Päivistä aina oppurtunistisen kuvan, muistan kuinka wx-miehensä julkisesti pyysi,että luopuisi jo hänen sukunimestään missä roikkui pitkään (varmaan koska Hertzberg oli kivempi nimi mitä Hiltunen)
Koitti ratsastaa pitseriapalolla, nolasi itsensä kun kyse ei olleutkaan r..mista vaan vakuutuspetoksesta.
Eikä unohdeta sitä, että nosti vuosikausia sopeutumiseläkettä VAIKKA tienasi samaan aikaan isoja sumkia muualta.
Nyt Paavostakin varmaan tiristetään kaikki irti mitä saatavissa on.
Hänestä on kyllä saanut aika epämiellyttävän kuvan. Ei omat eväät riittäneet, pitänyt ottaa lainaloistetta miehistä. Naisena hävettää tuollaiset.
Näissä on vähän surullista se, kun lapset on nippanappa aikuisia, iäkäs vanhempi on jo ehtoo puolella. Saattaa omaishoitajuus olla ovella, nuoruutta varjostaa huoli ja menetyksen pelko lähiomaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista tietää, miten Paavo ajattele asiaa tässä vaiheessa. Onko tyytyväinen että on nuori vaimo joka on nyt hoitajan roolissa, ja jolla sitten on miesystävä muualla (tämänhän tuosta voi lukea rivien välistä), vai kaipaako ikäistään kumppania jakamaan aamukahvit ja illat telkkarin ääressä?
Luulisi olevan tyytyväinen 25 vuoden yhdessäoloon. Ei kai noita vuosia olisi kannattanut jättää pois, että nyt voi jakaa aamukahvit ikäisensä kumppanin kanssa.
Siis pitäisikö nuoremman puolison teidän mielestä luopua esimerkiksi seksistä ja romantiikasta kokonaan elämässään, jos rutkasti vanhemmasta puolisosta ei enää ole vastaamaan niihin tarpeisin? Jos itse olisitte tuo vanhempi puoliso, niin haluaisitteko rakastamanne ihmisen elävän tuollaista puolinaista elämää? Ihmetyttää kyllä ihmisten tuomitsevuus tässä asiassa. Vaikka en juuri tuosta parista tiedä, että mitä heillä on meneillään, niin yleisesti ottaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä asiaa en ymmärrä:
Jos kerta Päivi elää eri osoitteessa ja itsellistä elämää, miksi asiasta kerrotaan julkisesti? Eikö kannattaisi odottaa leskeneläkettä kaikessa hiljaisuudessa sen sijaan, että korostaa olevansa naimisissa enää melkein vain paperilla?
ERITTÄIN hyvä pointti.
Itse ainakin miehenä koen koko artikkelin loukkaavaksi, en ymmärrä miksi aikuinen ihminen kokee, että hänen pitää näin puida ihmissuhteeseen liittyviä yksityisasioita JULKISUUDESSA.
Mitä seuraavaksi, tehdään julkisuudessa kirjaa vaikka puolison joistain terveysongelmien groteskeista yksityiskohdista ?!
Täysin tyylitöntä, lähes sosiopaattista touhua.
Todennäköisesti Paavo haluaa, että Päivillä on vielä vientiä eikä ihmisten tarvitse miettiä asiaa sen kummemmin sitten. Ei tarvitse turhaan juoruilla, jos vieras mies kuvioissa.
Vierailija kirjoitti:
Pakko huomauttaa tänne, että leskeneläke olisi Päiville n. satasen kuussa siihen asti että hän täyttää 65v, eli en usko että ihan sen takia on edelleen Paavon kanssa yhdessä.
Minusta rivien välistä sai aika selkeän kuvan että parisuhde on muuttunut hoitosuhteeksi. Ihan kiinnostava aihe miten elämä muuttuu jos aviopuoliso esim. dementoituu ja itse on vielä vasta keski-ikäinen.
Kyllä, varmaan rivien välistä pointti on juuri tuo. Mutta sitä en ymmärrä miksi oma avioliitto ja puoliso pitää nolata julkisesti tuomalla nämä asiat julkisuuteen? Eikö vaan voi olla matalalla profiililla ja kunnioittaa avioliittoaan sen verran ettei kerro kaikkea? Vai olisiko kenties joku paljastus ollut tulossa ja piti ennättää itse ensin kertomaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tahditonta mennä paljastelemaan näin intiimejä parisuhdeasioita, kun toinen osapuoli on selvästi heikommilla ja ehkä puolustuskyvytön. Tuntuu oman egon nostamiselta.
Minusta tuntuu elämänkokemuksen jakamiselta ja viisaalta neuvolta nuoremmille. Nykyään yritetään uskotella ettei ikä merkitse mitään, koska vanhentumista pelätään. Hyvä että joku tuo esiin yhden tällaisenkin suhteen varjopuolista, joita on muitakin. Eihän tässä Paavoa mitenkään mollata, ei ikääntyminen ole hänen vikansa. On ihan odotettavaa ettei 30 vuoden ikäerolla suhde toimi ainakaan pitkään. Tässä tuodaan vaan esiin käytännön esimerkki siitä
Paavon näkökulmaa vain ei kysytty. Olisiko hän halunnut olla malliesimerkki ongelman aiheuttajasta ikäerosuhteessa?
Miksi ajattelet Paavon olevan ongelma? Ei tässä niin sanottu, vaan että ongelma on ikäero. Tuo on taas sitä vanhuuden pelkäämistä ja ongelmana pitämistä
No juuri tuota tarkoitin, ongelma on ikäero, mutta kun Päivi on se ulostulija, niin epäsuorasti hän viittaa, että Paavo on liian vanha hänelle eli ongelma.
Voihan hän itsekin olla ongelma, hänhän on liian nuori Paavolle.
Omasta näkökulmastaan hän ei ole ongelma.
Yritä ymmärtää että tässä ei etsitä syyllistä vaan todetaan että ikäerosuhteet ei toimi varsinkaan pidemmän päälle
En ymmärrä jankkaustasi. En ole etsimässäkään syyllistä, ihmettelen vain julkista avautumista intiimistä parisuhteesta, jossa toinen osapuoli on selvästi heikommilla tässä vaiheessa. Iällensä Paavo ei mitään voi ja nyt on yleisessä tiedossa että Päiviä ei asioiden nykytila tyydytä.
Vierailija kirjoitti:
Siis pitäisikö nuoremman puolison teidän mielestä luopua esimerkiksi seksistä ja romantiikasta kokonaan elämässään, jos rutkasti vanhemmasta puolisosta ei enää ole vastaamaan niihin tarpeisin? Jos itse olisitte tuo vanhempi puoliso, niin haluaisitteko rakastamanne ihmisen elävän tuollaista puolinaista elämää? Ihmetyttää kyllä ihmisten tuomitsevuus tässä asiassa. Vaikka en juuri tuosta parista tiedä, että mitä heillä on meneillään, niin yleisesti ottaen.
Kyllä pitäisi. Avioliittoon mennessä olisi pitänyt ottaa huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni, seitsemänkymppinen, on erittäin ihana rakastaja, intohimoinen , innovatiivinen, lempeä ja raju . Meillä on ollut näin kohta neljäkymmentä vuotta. Sanoisin, että nyt on ihan parasta sillä saralla.
Juu ilman muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Tosi sairas näkökulma sinulla. Mitä avioliitolla on tekemistä sen kanssa? Jokainen aviopari kaiketi itse määrittelee miten toimivat, ei sitä mikään mystinen avioliitto sanele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Tosi sairas näkökulma sinulla. Mitä avioliitolla on tekemistä sen kanssa? Jokainen aviopari kaiketi itse määrittelee miten toimivat, ei sitä mikään mystinen avioliitto sanele.
Ja siinä mielessä sairasta, että mielestäsi avioliitto tuomitsee seksittömään ja romantiikattomaan elämään tällaisessa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitossa sitoudutaan olemaan yhdessä toisiaan tukien niin myötä- kuin vastamäessä
Eiköhän ole sopineet keskenään jo aikoja sitten elävänsä erillään. Tuskinpa toinen osapuoli nyt lehdestä lukee että ai vaimo elääkin itsenäistä elämää. Ja mitäpä se avioerokaan enää tuossa vaiheessa muuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, varmaan rivien välistä pointti on juuri tuo. Mutta sitä en ymmärrä miksi oma avioliitto ja puoliso pitää nolata julkisesti tuomalla nämä asiat julkisuuteen? Eikö vaan voi olla matalalla profiililla ja kunnioittaa avioliittoaan sen verran ettei kerro kaikkea? Vai olisiko kenties joku paljastus ollut tulossa ja piti ennättää itse ensin kertomaan?
Eihän vanheneminen ole noloa. Lapsillekin on toisaalta hyvä, että huomaavat äidin olevan isää nuorempi ja siksi seksuaalisesti aktiivisempi. Se vain täytyy hyväksyä osana elämää.
Vierailija kirjoitti:
😂😂
Jos ovat sopineet Paavon kanssa yhdessä, että kerrotaan? Ovatko sopineet, että saa myös leskeneläkkeen eli eroa ei ole tulossa?