Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivi Lipponen kertoo, mitä ajattelee hänen ja puolisonsa Paavo Lipposen 26 vuoden ikäerosta nyt Päivi elää hyvin itsenäistä elämää

Vierailija
17.08.2022 |

Päivi Lipponen kertoo, mitä ajattelee hänen ja puolisonsa Paavo Lipposen 26 vuoden ikäerosta nyt Päivi elää hyvin itsenäistä elämää https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000009005120.html

Kommentit (518)

Vierailija
141/518 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et stana oliko tämä Päivikin joku nuorempi trophy?

Vierailija
142/518 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko huomauttaa tänne, että leskeneläke olisi Päiville n. satasen kuussa siihen asti että hän täyttää 65v, eli en usko että ihan sen takia on edelleen Paavon kanssa yhdessä.

Minusta rivien välistä sai aika selkeän kuvan että parisuhde on muuttunut hoitosuhteeksi. Ihan kiinnostava aihe miten elämä muuttuu jos aviopuoliso esim. dementoituu ja itse on vielä vasta keski-ikäinen. 

Tämä ei pidä paikkaansa! Saan leskeneläkettä ja olen alle 60v, on huomattavasti enemmän!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/518 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivin röyhkeys ja ahneus tulee esiin jo sopeutumiseläkkeen kanssa. Ahneudella ei ole ollut rajoja.

Kuinka ylipäätään on ollut mahdollista saada yhtä aikaa opettajan palkkaa ja sopeutumisrahaa? Yrityksestä on tietysti ottanut rahat pääomatulona.

Siinä oli 1800 €:n raja, jonka sai tienata eläkkeeseen vaikuttamatta. Siksi ei tehnyt opettajan duunia yhtään tuon rajan yli.

"Eiran aikuislukion rehtorin Mauri Ronimuksen mukaan Lipponen on sivutoiminen opettaja. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että Lipposella on alle 14 kurssia vuodessa.

Ronimuksen mukaan kaikki Eiran aikuislukion opettajat ovat työsuhteisia, joko päätoimisia tai sivutoimisia, ja heille maksetaan palkkaa. Näin on toimittu myös Päivi Lipposen kohdalla.

Kuinka paljon Lipposella on ollut kursseja?

- Hän on opettanut meillä hyvin vähän johtuen juuri siitä, että hänellä on se sopeutumiseläke, Ronimus sanoo."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/201708032200304023

Vierailija
144/518 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa käyttää samoja palveluita naamaansa kuin Marin, näyttää jo samaltakin.

Vierailija
145/518 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvi Hartlinille näyttää tuossa kuvassa, piti vähän miettiä kun näytti niin tutulle.. -sivusta

Vierailija
146/518 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin kuvitella korkeintaan lyhyen romanssin tai ei-vakavan parisuhteen huomattavasti itseäni vanhemman miehen kanssa. Toki sillä edellytyksellä, että mies olisi nuorekas ja hyväkuntoinen.

Ikimaailmassa en kuitenkaan tekisi lapsia tällaiseen suhteeseen. 

Sekin 5-kymppinen, 7-kymppisen kanssa naimissa oleva nainen kertoi, että miehen jaksamattomuus tuli ilmi myös teini-ikäisten lasten kanssa. Nainen koki, että ei saanut vanhemmuuteenkaan samaa tukea, jota olisi voinut saada samanikäiseltä kumppanilta. Ja tähän päälle sitten miehen omat ikäkrempat, joihin toki odotti vaimon apua ja myötätuntoa.

Suurten ikäerojen suhteessa myös sillä vanhemmalla voi olla isot paineet. Täytyy näyttää nuorekkaalta ja olla jaksavampi kuin ehkä oikeasti olisi. Pelko nuoremman lähtemisestä voi kummitella taustalla enemmän kuin samanikäisen kumppanin kanssa.

Muistan jostain lukeneeni, että sydänkohtaukset ovat yleisempiä miehillä, joilla huomattavasti itseään nuorempi kumppani. Tulee ehkä rehkittyä enemmän kun pitää todistaa oma jaksamisensa ja nuorekkuutensa.

Vierailija
147/518 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö Päivi on kunnostautunut rikostutkijana?

Missäs olet tuon lukenut/kuullut? Häh?

Vierailija
148/518 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivillä siis on omat ystävät ja miesystävätkin, Paavon ei auta kuin alistua kohtaloonsa.

Muista niin hyvin, kun nuoru Päivi hymyili hullaantuneen näköinen Paavo vierellään, että ikäero ei merkitse mitään.

Nyt, kun vaikutusvaltaisesta miehestä on saatu kaikki tavoilteltava viisaus ja elämänkokemus, mutta jäljellä on vanheneva mies, pitääkin hakea jostain muualta mielihyvä? Näinkö se menee?

Kun nainen tapaa menestyneen, kuuluisan ja rikkaan miehen, niin miehen ikä unohtuu tai ei merkitse mitään. Paavo oli 60 v. lähestyvä vielä vireä pääministeri Päivin tavatessaan. Kummasti rakastumista ohjaa myös status, en tässä puhu Paavon ja Päivin suhteesta vaan yleisesti. Miehille taas naisen ulkonäkö on tärkeä. Eli moni mies unohtaa muut "kriteerit" jos naisen ulkonäkö on kohdallaan, nainen taas unohtaa muut "kriteerit" jos miehellä on statusta, valtaa ja mielellään myös rahaa. Silloin helposti otetaan vaaleanpunaiset rakastumislasit käyttöön.

Vastaavalla ikäerolla jenspa ja sa le.

Vierailija
149/518 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli mieheni kanssa ikäeroa 29v. Liitto kesti 30v, viimeiset 5 vuotta oli hoivasuhde. Hyvää seksiä riitti 25 vuotta, ei seksi lopu 70- vuotiaana!

Rakastimme toisiamme, meillä oli yhteiset lapset ja yhteinen elämä. Se asia ei muuttunut viimeisinä omaishoitovuosinakaan.

Nyt on aika elää miten tahtoo.

Pidän Päivi Lipposta hyvin kylmäpäisenä oman edun tavoittelijana. Harmillista, mitä esimerkkiä näyttää lapsilleen.

Vierailija
150/518 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni, seitsemänkymppinen, on erittäin ihana rakastaja, intohimoinen , innovatiivinen, lempeä ja raju . Meillä on ollut näin kohta neljäkymmentä vuotta. Sanoisin, että nyt on ihan parasta sillä saralla.

Hienoa, kun löytyy muitakin. Saman voin allekirjoittaa. Yhdessä ollaan oltu vasta 23 vuotta, mutta ikä ei ole tuonut mitään vaikutusta/ haittaa seksin puolelle. Mies nyt 70v on ollut aina eritgäin viriili ja en valita. Olen itse häntä usean vuoden vanhempi. Eläköön seksi myös meidän iäkkäiden iloksi.💕

Miksi alapeukutus? Eikö iäkkäillä saa olla seksiä ? Ja vielä kunnollista?

Vierailija
151/518 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereen pizzeriapalo syksyllä 2010. Useita ihmisiä kuoli yöllä. Päivi ratkaisi tapauksen aamulla: syyllisiä vihasuomalaiset. Totuus: omistaja poltti vakuutusrahojen toivossa.

Vierailija
152/518 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis pitäisikö nuoremman puolison teidän mielestä luopua esimerkiksi seksistä ja romantiikasta kokonaan elämässään, jos rutkasti vanhemmasta puolisosta ei enää ole vastaamaan niihin tarpeisin? Jos itse olisitte tuo vanhempi puoliso, niin haluaisitteko rakastamanne ihmisen elävän tuollaista puolinaista elämää? Ihmetyttää kyllä ihmisten tuomitsevuus tässä asiassa. Vaikka en juuri tuosta parista tiedä, että mitä heillä on meneillään, niin yleisesti ottaen.

Kyllä pitäisi, tietysti, naimisiin mennään normaalisti sieluina jotka sidotaan yhteen tasoilla joka ei ulkopuoliselle kuulu. Tässä , että voi käyttää toista kuin rukkasta ja heittää syrjään rahan takia on jotain irvokasta. Laskelmoivan kuvan antaa tämä pikkurouva.

Vierailija
153/518 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli mieheni kanssa ikäeroa 29v. Liitto kesti 30v, viimeiset 5 vuotta oli hoivasuhde. Hyvää seksiä riitti 25 vuotta, ei seksi lopu 70- vuotiaana!

Rakastimme toisiamme, meillä oli yhteiset lapset ja yhteinen elämä. Se asia ei muuttunut viimeisinä omaishoitovuosinakaan.

Nyt on aika elää miten tahtoo.

Pidän Päivi Lipposta hyvin kylmäpäisenä oman edun tavoittelijana. Harmillista, mitä esimerkkiä näyttää lapsilleen.

Ja eikö se alukukin ollut sen toisen naisen yli kävelyä? Ja elettiinkin sen toisen asunnossa tai jotain?

Vierailija
154/518 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni, seitsemänkymppinen, on erittäin ihana rakastaja, intohimoinen , innovatiivinen, lempeä ja raju . Meillä on ollut näin kohta neljäkymmentä vuotta. Sanoisin, että nyt on ihan parasta sillä saralla.

Hienoa, kun löytyy muitakin. Saman voin allekirjoittaa. Yhdessä ollaan oltu vasta 23 vuotta, mutta ikä ei ole tuonut mitään vaikutusta/ haittaa seksin puolelle. Mies nyt 70v on ollut aina eritgäin viriili ja en valita. Olen itse häntä usean vuoden vanhempi. Eläköön seksi myös meidän iäkkäiden iloksi.💕

Varmaan kuvittelevat valheeksi. Jos vauvapalstaa on uskominen, ei yhdelläkään suomalaisella miehelläkään seiso enää 45 vuoden jälkeen.

Vierailija
155/518 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko huomauttaa tänne, että leskeneläke olisi Päiville n. satasen kuussa siihen asti että hän täyttää 65v, eli en usko että ihan sen takia on edelleen Paavon kanssa yhdessä.

Minusta rivien välistä sai aika selkeän kuvan että parisuhde on muuttunut hoitosuhteeksi. Ihan kiinnostava aihe miten elämä muuttuu jos aviopuoliso esim. dementoituu ja itse on vielä vasta keski-ikäinen. 

Tämä ei pidä paikkaansa! Saan leskeneläkettä ja olen alle 60v, on huomattavasti enemmän!

Leskeneläkkeen suuruus riippuu saajan oman työeläkkeen suuruudesta. Päivillä on todennäköisesti hyvä eläke, joten siihen sopeutettu leskeneläke jää pieneksi.

Vierailija
156/518 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereen pizzeriapalo syksyllä 2010. Useita ihmisiä kuoli yöllä. Päivi ratkaisi tapauksen aamulla: syyllisiä vihasuomalaiset. Totuus: omistaja poltti vakuutusrahojen toivossa.

Ha ha, no tullut hiukan rikostutkijalle hutkinta-analyysiä. ai jaa, kiitos tiedosta.

Jotenkin tyhjäpäinen kuva jäänyt koko naisesta muutenkin. Kimittää ja kimittää, yliarvoi oman arvonsa jne.

Varmaan joku miljonääri kohta kainalossa, kunhan...ja lapsille ei kelpaa kuin Brittikoulut, sen nyt arvaa.

Vierailija
157/518 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tahditonta mennä paljastelemaan näin intiimejä parisuhdeasioita, kun toinen osapuoli on selvästi heikommilla ja ehkä puolustuskyvytön. Tuntuu oman egon nostamiselta.

Kyllä. Kirja tulossa Päiviltä joulumarkkinoille?

Vierailija
158/518 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelisin että siksi, koska on aivan eri asia harrastaa 70-vuotiaan kanssa seksiä ollessaan itsekin seitsemänkymppinen, kuin jos on itse 30 vuotta nuorempi.

Vierailija
159/518 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja aviomiehelläni on 16 vuotta ikäeroa. Toki 10 vuotta vähemmän kuin Päivillä ja Paavolla. Mä en ole koskaan ymmärtänyt miksi pitäisi pelkän ikäeron takia jättää väliin rakkaus ja onni. Yhteistä aikaa on se mikä annetaan ja se onni voi päätyä kuolemaan myös saman ikäisen puolison kohdalla kun puoliso on vielä nuori.

Vierailija
160/518 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tahditonta mennä paljastelemaan näin intiimejä parisuhdeasioita, kun toinen osapuoli on selvästi heikommilla ja ehkä puolustuskyvytön. Tuntuu oman egon nostamiselta.

Kyllä. Kirja tulossa Päiviltä joulumarkkinoille?

Tai tulossa kaapista uuden miehen kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan