Oulussa salamoinut tuntikausia ja taivas murissut viime yöstä asti.
Kommentit (53)
Taukoamatonta salamointia Oulussa ollut jo monta tuntia. Muutaman sekunnin välein. Ikinä en muista tälläistä nähneeni.
HIRVEÄÄ KAMALAA voithan muuttaa takaisin safannin savimajaan siellä ei naapurin tappaminenkaan ole rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vettä tulee kuin saavista. Koko ajan välkkyy ja jyrisee. Ja kestänytkin monta tuntia, yllättävän kauan. Upea ukkonen! Koko kesän on kaikki pienet ukkoskuurot kiertäneet oulun, nyt tuleekin kerralla🥰
Toivottavasti tänne pk-seudulle osuu kanssa tuollainen megaukkosmyräkkä vaikka nyt tulevaksi viikonlopuksi.
Koko kesänä ei ole täällä satanut kunnolla ja vain kaksi kertaa on kuulunut hyvin vaimeaa jyrinää jostain etäältä kun sellainen pikkuinen säälittävä ukkospilvi on mennyt jossain keravalla.
Kovia ukkosia on kyllä ennustettu tänne useammankin kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun edes kerran kesässä osuisi nuo sateet ja ukkoset tähän pk-seudulle.
Niinpä. Itse olen tehnyt parhaani sen huokuttelemiseksi. Eilenkin kastelin pihan kasveja maksullisella vedellä. Yksi on vielä koettamatta, jospa pesen tuon paksun, raskaan maton, joka pitäisi saada ulkona kuivatettua.
Pese pliis se matto.
Kauan on kyllä kestänyt. Salamointia on paljon... minun makuun ääntä saisi vain lähteä enemmän... ;) Tosin nyt tuntuu rauhoittuvan, ainakin etäläpuolella.
Pimeällä taivaalla salamat ovat upeita.
Täällä idässä myös nousemassa pilviä ja saa nähdä ukkostaako. Edelleen painostava ilma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuudesta asti taukoamaton jytinä ja kaatosade. Koira on jalat ristissä kun eivät pääse ulos. Loppuisi jo! Itsellä päätä särkee. Ei tämä ole enää hauskaa.
Ilmatieteen laitoksen mukaan ukkostaa klo. 23 asti, yöllä rauhoittuu ja huomenna iltapäivällä tulee uusi, pahempi myräkkä.
Oulun korkeudella harvemmin ukkostaa näin rajusti, enkä ole ikinä kokenut vastaavaa. Edes 1985 Sanna-myrsky ei tuntunut näin pelottavalta, vaikka silloin myrskysi.
Voi kunpa olisi live-kamera jossakin niin saisi ihailla kunnon rytinää :)
-kade Mansesta
Mutta sitten on kyllä livelähetystä tarjolla aamusta asti oikein iltasanomien sivuilla kun illaksi on helsinkiin ennustettu ukkosta..
Eihän silloin edes satanut kunnolla. Ukkosesta sitten puhumattakaan. Ja otsikkona oli, että seuraa tästä kun ukkosmyrsky vyöryy helsinkiin... tirsk.
Eikö siellä ole se kaleva joka voisi laittaa pikana liven sivuilleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vettä tulee kuin saavista. Koko ajan välkkyy ja jyrisee. Ja kestänytkin monta tuntia, yllättävän kauan. Upea ukkonen! Koko kesän on kaikki pienet ukkoskuurot kiertäneet oulun, nyt tuleekin kerralla🥰
Toivottavasti tänne pk-seudulle osuu kanssa tuollainen megaukkosmyräkkä vaikka nyt tulevaksi viikonlopuksi.
Koko kesänä ei ole täällä satanut kunnolla ja vain kaksi kertaa on kuulunut hyvin vaimeaa jyrinää jostain etäältä kun sellainen pikkuinen säälittävä ukkospilvi on mennyt jossain keravalla.
Kovia ukkosia on kyllä ennustettu tänne useammankin kerran.
Mä toivoin jo viime viikonlopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Eteläisessä Oulussa hiljeni nyt. Yhtäkkiä vaan loppui.
Joo mutta sireenit ei. Kamala melu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eteläisessä Oulussa hiljeni nyt. Yhtäkkiä vaan loppui.
Joo mutta sireenit ei. Kamala melu.
Ei ainakaan Maikkulan alueella kuulu mitään. Missä päin on melua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuudesta asti taukoamaton jytinä ja kaatosade. Koira on jalat ristissä kun eivät pääse ulos. Loppuisi jo! Itsellä päätä särkee. Ei tämä ole enää hauskaa.
Ilmatieteen laitoksen mukaan ukkostaa klo. 23 asti, yöllä rauhoittuu ja huomenna iltapäivällä tulee uusi, pahempi myräkkä.
Oulun korkeudella harvemmin ukkostaa näin rajusti, enkä ole ikinä kokenut vastaavaa. Edes 1985 Sanna-myrsky ei tuntunut näin pelottavalta, vaikka silloin myrskysi.
Viime kesänäkin oli Tuira kuin pommituksen jäljiltä.
Lyhyt on muisti...
Vierailija kirjoitti:
Kauan on kyllä kestänyt. Salamointia on paljon... minun makuun ääntä saisi vain lähteä enemmän... ;) Tosin nyt tuntuu rauhoittuvan, ainakin etäläpuolella.
20 aikoihin sai pauke Tuirassa korvat soimaan.
Ukko on jostain vimmastunut, haluaa kiinnittää ihmisten huomion. Olisikohan väinämöinen vihdoin palaamassa.
Salamoi vielä runsaasti, mutta jyrinät on siirtymässä pohjoista kohti.
Viime kesän myrsky kaatoi paljon puita keskellä Oulua, mutta ei se kuitenkaan ollut tällaista tunteja kestävää salamointia ja jyrinää. Oli kova, mutta nopeasti ohi.
Ei tämä ole niin paha kuin viime kesän täysiverinen myrsky. Moni komea ikiaikainen puu koki kohtalonsa. Nyt vain sataa ja ukkostaa. Oululaisen mieltä lämmittää maksaa sadevesimaksuja, kun kaikkialla tulvii eikä putket vedä. Luulisi että kun maksuja kerran kerätään, niin olisi putkistot ja imeytysalueet kunnolla suunniteltu ja rakennettu. Mihinhän nekin rahat menee, kysynpä vaan.
Niinpä. Itse olen tehnyt parhaani sen huokuttelemiseksi. Eilenkin kastelin pihan kasveja maksullisella vedellä. Yksi on vielä koettamatta, jospa pesen tuon paksun, raskaan maton, joka pitäisi saada ulkona kuivatettua.