Kuinka monta miljonääriä tunnet?
Siis henkilökohtaisesti, ja mistä yhteyksistä? Oletteko tutustuneet jo ennen heidän rikastumistaan?
Kommentit (42)
Itseni lisäksi useita, valkoroskaista väkeä en tunne.
Serkku ja pomo. Ehkä toinenkin serkku, en ole varma hänen tilanteestaan.
Ensimmäinen avopuolisoni on nykyään miljonääri. Ja sisaruksen ex-puolison läheinen on, pyörittiin samoilla lastenkutsuilla muinoin
En tiedä, 2 varmaan. Olen heillä töissä.
Miten määritellään miljonääri? Mulla on omaisuutta about miljoonan arvosta, jos lähtisin myymään. Velkaa ei ole. Käyn silti ihan täyspäiväisesti tavallisissa töissä, koska on pakko. Omistukset tuottaa 1500e kuussa.
Sukulaisia useampi. Yksi on kymmenmiljonääri.
Entinen lukion luokkakaveri on lääkefirman iso pomo ja kertoi kaljalla lauantaina et pari vuotta sitten rakennetun OK-talon budjetti oli 800.000e mut -hups- olikin mennyt miljoona.
Meidän kodin arvo on tällä hetkellä yli miljoona ja lainaa on n 50 000 euroa.
Tunnen aika monta muuta, jotka asuvat samassa talossa
Kaikki mun miespuoliset serkut. niitä on 5.
Vierailija kirjoitti:
Miten määritellään miljonääri? Mulla on omaisuutta about miljoonan arvosta, jos lähtisin myymään. Velkaa ei ole. Käyn silti ihan täyspäiväisesti tavallisissa töissä, koska on pakko. Omistukset tuottaa 1500e kuussa.
Sama täällä. Suunnilleen tuon verran on nettovarallisuutta, josta noin puolet on sijoituksia. Ja käyn töissä. En muistuta yhtään Roope-Ankkaa.
Moni naapurini taitaa olla miljonääri.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kodin arvo on tällä hetkellä yli miljoona ja lainaa on n 50 000 euroa.
Tunnen aika monta muuta, jotka asuvat samassa talossa
Yksiö pääkaupunkiseudulla on kohta miljoonan arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Määrittelisin sen suunnilleen niin, että kaikkien omissa nimissä olevien omistusten (raha, asunnot, arvopaperit, autot, rahasto-osuudet, arvometallit, jalokivet, jne) yhteenlaskettu markkina-arvo on vähintään miljoona. Esimerkiksi sellainen olisi kyllä rajatapaus, jos omistaa firman jonka evaluaatio on miljoona - kaipa silloinkin olisi miljonääri tämän logiikan mukaan.
Ap
Parikymmentä ainakin, vaikea sanoa kun ei rahasta puhuta. Ensimmäisen olen tuntenut teini-ikäisestä, hänen on perinyt omaisuutensa ja yrityksen. Muut ovat sitten yliopistokavereita (joko omia tai miehen) ja kavereiden kautta tuttuja ja yksi on siskon puoliso.
Kolme ylläolevaa Suomessa loput ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittelisin sen suunnilleen niin, että kaikkien omissa nimissä olevien omistusten (raha, asunnot, arvopaperit, autot, rahasto-osuudet, arvometallit, jalokivet, jne) yhteenlaskettu markkina-arvo on vähintään miljoona. Esimerkiksi sellainen olisi kyllä rajatapaus, jos omistaa firman jonka evaluaatio on miljoona - kaipa silloinkin olisi miljonääri tämän logiikan mukaan.
Ap
Ai niin ja velat pitäisi tietysti vähentää tästä varallisuudesta. Jos persaukinen ottaisi miljoonan velkaa ei hän tietenkään olisi silti miljonääri. Ainakaan minusta.
Ap
Kaikki miehen opiskelukaverit ovat jo miljonäärejä nyt nelikymppisinä. Mieheni taas on ollut kotona lasten kanssa ja sellaista, kuskaillut lapsia harrastuksiin ja työelämä on hänelle ollut toissijainen, perhe etusijalla. Siksi meillä on vasta yhteenlaskettu omaisuus miljoonan verran, viime vuodesta alkaen. Näiden opiskelukavereiden vaimot taas on olleet päävastuussa perheestä, toisin kuin minä.
Pari, en tietääkseni enempää. Mieheni setä ja hyvän ystäväni isä. Ei olla mitään läheisiä, mutta tekemisissä. Toinen rikastunut osakkeilla kasarilla, toinen myymällä firmansa 2000-luvun alussa. Nauttivat täysin rinnoin maallisesta mammonasta, eivätkä ole kiinnostuneita esim. filosofiasta, psykilogiasta, luonnosta tai taiteesta. Toinen puhuu mielellään rahasta ja muusta omaisuudesta, ei siis brassaillen vaan vilpittömän kiinnostuneesti. Olettaa myös, että kaikki muutkin ovat yhtä kiinnostuneita rahasta.
Ihan hyviä tyyppejä molemmat, mutta ei niiden kanssa mitään syvällisiä keskustella.
Usean. Metsästys- ja purjehdusseuran kautta.