Anopin ja miehen exän läheiset välit
Miten suhtautuisitte esim. jos teille kävisi näin: kun on miehen exän vuoro pitää lapsia jouluna, anoppi kutsuu hänet ja viettävät jouluaaton yhdessä. Meidän vuorollamme kutsua ei tule, ilmeisesti, koska minä olen "tuntematon" syystä, että anoppi ei halua ikinä kutsua minua ja miestäni. Tai kun anopilla on synttärijuhlat ja ex ei halua minua juhliin, kutsun saavat vain mies, ex ja lapset, pahoittelujen kera, mutta asenteella, että exän kutsumatta jättäminen olisi mahdottomuus.
Ymmärrän kyllä, että ihmisten välille syntyy ystävyyssuhteita, mutta itse hoitaisin asian jotenkin niin, että asettaisin poikani ja hänen perheensä etusijalle juhlien suhteen ja kutsuisin exän toisen kerran kyläilemään.
Kommentit (81)
Siten, että anopilla on oikeus kutsua ketä haluaa ja minä sitten aikanaan anoppina joko toistan anoppini toimintaa tai en.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko ex ja anoppi ovat tunteneet?
Kauanko sinä olet ollut nyxä?
Olen ollut nyxä vähän alle 3 vuotta, anoppi ja ex ovat tunteneet yli 10 vuotta, mutta miehen mukaan tulivat vasta eron jälkeen läheisiksi.
Jotenkin ihmetyttää, että tässä tilanteessa anoppi näkee lapsenlapsiaankin vähemmän, koska emme ikinä käy siellä kun lapset ovat meillä (lapset 50/50 kummallakin). Asutaan kuitenkin lähellä ja olisi ihan mahdollista käydä siellä kyläilemässä lasten kanssa. Kuulen sitten lapsilta, että äitinsä kanssa ovat olleet siellä useinkin.
ap
Anopilla on täysi oikeus viettää joulua siinä porukassa, kun itse haluaa. Käsittämätöntä edes ajatella, että hänellä olisi joku velvollisuus joidenkin kanssa viettää. Juhlaa en taas oikein ymmärrä; muiden ei pitäisi päättää ketä juhlahenkilö paikalle haluaa, toki voi olla vain hätävale, jos syy onkin se, ettei anoppi sinusta pidä.
Vierailija kirjoitti:
Ja höpö höpö sanon minä
Samalta mustakin tuntuu. Ihan uskomatonta. Anoppi ei ole edes kertonut esim. olevansa vihainen erosta. Mitään syytä ei tiedettävästi ole. Mutta mulla on sellainen olo, että anoppi on jotenkin ottanut ex-miniänsä puolen erossa, vaikka mitään syytä ei ole, kun ero oli yhteinen ratkaisu riitaisassa tilanteessa.
Ap
Olen ollut saman miehen kanssa naimisissa 20 vuotta. Joten anoppini kanssa ollaan tunnettu jo reilusti yli tuon 20 vuotta. Voin voin rehellisesti sanoa, että olemme todella hyviä ystäviä. Huolehdin hänestä enemmän kuin mieheni, pidän ihan "omanani" ja meillä on mukavaa yhdessä. Mikäli eroaisin mieheni kanssa, en usko, että se vaikuttaisi mitenkään suhteeseeni anoppiini - ainoa on, jos itse pettäisin tms itse aiheuttaisin jollakin pahalla eromme.
Ja tietysti anopillasi on täysi oikeus pitää ystävinään ketä hän itse haluaa. Eivät kaikki ihmiset sovi toistensa seuraan, kaikista ei tule niitä parhaita ystäviä koskaan. Jos hän pitää miehesi exästä enemmän kuin sinusta, niin se on hänen valintansa ja sen mukaan teidän täytyy elää.
Miten usein olet kutsunut anopin teille - jouluna tai ihan muuten vaan? Ystävyys on vastavuoroista!
Vierailija kirjoitti:
Anopilla on täysi oikeus viettää joulua siinä porukassa, kun itse haluaa. Käsittämätöntä edes ajatella, että hänellä olisi joku velvollisuus joidenkin kanssa viettää. Juhlaa en taas oikein ymmärrä; muiden ei pitäisi päättää ketä juhlahenkilö paikalle haluaa, toki voi olla vain hätävale, jos syy onkin se, ettei anoppi sinusta pidä.
Ei tietenkään ole velvollisuutta. Mua vaan ihmetyttää, koska mun boikotoimisen(?) takia hän ei näe enää omaa poikaansa tai lapsia silloin kun ne ovat meillä. Eikä me edes tiedetä, mistä on kysymys.
Ap
Sanoisin, että teet parhaasi tutustuaksesi anoppiisi, mutta et edes yritä ängetä mihinkään sen enempään, vaan tutustut omalla tavallasi. Sinulle ei kuulu yhtään se kenen kanssa anoppi juhlii joulunsa tai viettää aikansa.
En usko, että kenelläkään on ystäviä liikaa, joten jos anoppi ja ex-miniä ovat ystävystyneet, niin sehän on vain upea asia. Sinulla on historiasi myös ja siihenkään historiaan ei kenelläkään ole nokan koputtamista, joten yritähän tyttöhyvä rauhoittua ja pärjätä asian kanssa. :)
Kävi nuorena noin. Taisin antaa heidän olla parhaita ystäviä ihan rauhassa. Elin omaa elämää. En kaivannut kutsua tosin mihinkään. Eri asia jos mies liittyy exän kanssa jotenkin erityisesti yhteen juhlissa, mutta ei se niin aina ole. Onneksi ei ole nyt tuota tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole velvollisuutta. Mua vaan ihmetyttää, koska mun boikotoimisen(?) takia hän ei näe enää omaa poikaansa tai lapsia silloin kun ne ovat meillä. Eikä me edes tiedetä, mistä on kysymys.
Ap
Yritähän nyt ihmetellä muita asioita ja älä pahoita mieltäsi asioilla, jotka eivät ole sinun asioitasi. Sinä olet aikuinen ihminen ja niin on myös anoppi ja ex-miniä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut saman miehen kanssa naimisissa 20 vuotta. Joten anoppini kanssa ollaan tunnettu jo reilusti yli tuon 20 vuotta. Voin voin rehellisesti sanoa, että olemme todella hyviä ystäviä. Huolehdin hänestä enemmän kuin mieheni, pidän ihan "omanani" ja meillä on mukavaa yhdessä. Mikäli eroaisin mieheni kanssa, en usko, että se vaikuttaisi mitenkään suhteeseeni anoppiini - ainoa on, jos itse pettäisin tms itse aiheuttaisin jollakin pahalla eromme.
Ja tietysti anopillasi on täysi oikeus pitää ystävinään ketä hän itse haluaa. Eivät kaikki ihmiset sovi toistensa seuraan, kaikista ei tule niitä parhaita ystäviä koskaan. Jos hän pitää miehesi exästä enemmän kuin sinusta, niin se on hänen valintansa ja sen mukaan teidän täytyy elää.
Miten usein olet kutsunut anopin teille - jouluna tai ihan muuten vaan? Ystävyys on vastavuoroista!
Mieheni oli hämmästynyt tästä anopin ja ex-miniän lämpimästä suhteesta, koska aikaisemmin ex ei halunnut viettää sukujouluja niiden ahdistavuuden takia. Yleensä he viettivät joulun jossain kylpylässä tai lähtivät matkoille. Tilanne on muuttunut eron jälkeen. Tää on vähän eri kuin teillä.
Aluksi kutsuttiin, mutta anopilla on aina esteitä ja ainoa joka tulee paikalle on miehen isä. Ei olla nyt viime aikoina kutsuttu ollenkaan, koska näistä tilanteista tulee paha mieli. En oikein usko, että eläkeläinen on niin kiireinen, että ei ole oikeasti kolmeen vuoteen ehtinyt kutsua meitä tai tulla meille kutsuttuna.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että teet parhaasi tutustuaksesi anoppiisi, mutta et edes yritä ängetä mihinkään sen enempään, vaan tutustut omalla tavallasi. Sinulle ei kuulu yhtään se kenen kanssa anoppi juhlii joulunsa tai viettää aikansa.
En usko, että kenelläkään on ystäviä liikaa, joten jos anoppi ja ex-miniä ovat ystävystyneet, niin sehän on vain upea asia. Sinulla on historiasi myös ja siihenkään historiaan ei kenelläkään ole nokan koputtamista, joten yritähän tyttöhyvä rauhoittua ja pärjätä asian kanssa. :)
Mutta luulisi että samalla "ystäviä ei ole kenelläkään liikaa" -logiikalla anoppi voisi myös haluta tutustua vaikka muhun...Vaikea rauhoittua, koska tuntuu, että nyt mun takia myös mies on menettänyt äitinsä. Tuntuu, että mua pidetään syyllisenä johonkin, mutten edes tiedä mihin. Tää voi tietenkin olla vaan mun päässä, mutta kaikki tapahtunut saa mut vaan tuntemaan näin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kävi nuorena noin. Taisin antaa heidän olla parhaita ystäviä ihan rauhassa. Elin omaa elämää. En kaivannut kutsua tosin mihinkään. Eri asia jos mies liittyy exän kanssa jotenkin erityisesti yhteen juhlissa, mutta ei se niin aina ole. Onneksi ei ole nyt tuota tilannetta.
Miten tää tilanne vaikutti aikoinaan sun mies(oletetun) ja hänen äitinsä suhteeseen. Näkikö mies äitiään enää, kun sua ei kutsuttu?
Ap
Onko sulla ja miehelläsi yhteisiä lapsia? Tuli vaan mieleen, että lastenlasten äiti saattaa noin muutenkin tuntua läheisemmältä kuin pojan uusi vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta luulisi että samalla "ystäviä ei ole kenelläkään liikaa" -logiikalla anoppi voisi myös haluta tutustua vaikka muhun...Vaikea rauhoittua, koska tuntuu, että nyt mun takia myös mies on menettänyt äitinsä. Tuntuu, että mua pidetään syyllisenä johonkin, mutten edes tiedä mihin. Tää voi tietenkin olla vaan mun päässä, mutta kaikki tapahtunut saa mut vaan tuntemaan näin.
Ap
Ap, kaikkien kanssa ei vain kemiat toimi. Jos et kykene ymmärtämään asiaa, niin ole ymmärtämättä.
Ja jos mies tuntee, että on "menettänyt äitinsä", niin hänellä on ongelmia, ei äidillä. Jos äiti olisi löytänyt vaikka aikaa vievän rakkaan uuden harrastuksen, niin varmaan mies vinkuisi sitäkin, mutta hän on myls aikuinen mies, jonka pitää pärjätä vähemmälläkin äitinsä huomiolla. Joopa joo taas..
Olette olleet yhdessä alle kolme vuotta, joten eipä tuossa nyt niin kovin montaa joulua ole ollut. Menkää miehen kanssa lapsivapaina jouluina vaikka etelän lämpöön ja ottakaa ilo irti, kun saatte olla kahdestaan.
Minulla oli hyvät välit appivanhempiini liittomme aikana, kun erosimme, välit säilyivät. Appivanhemmat esittelivät minut miniäkseen aina, vaikka eksäni kulloinenkin naisystävä oli myös paikalla.
Emme kumpikaan avioituneet uudelleen, molemmat vain elivät uusissa suhteissa, minä olin miniä appivanhemmilleni heidän kuolemaansa asti. Olin heidän rakkaitten lastenlastensa äiti, siitä varmaan johtui ja toki siitäkin, että autoin ja huolehdin appivanhemmista kuolemaansa asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tää tilanne vaikutti aikoinaan sun mies(oletetun) ja hänen äitinsä suhteeseen. Näkikö mies äitiään enää, kun sua ei kutsuttu?
Ap
Näki mies äitiään ihan normaalisti. Luulen että parina jouluna olin siellä hetken. Mutta itsekin huomasin että miehen äiti oli erilainen persoona, ehkä sopi paremmin sen ex-naisen kanssa kimppaan. Eli ehkä hyvä tuttavuusratkaisu heille. Olin siihen aikaan kuulemma liian nuori miehelle ja tottahan se olikin. Mieskin oli ihan väärä. :)
Kauanko ex ja anoppi ovat tunteneet?
Kauanko sinä olet ollut nyxä?