Anopin ja miehen exän läheiset välit
Miten suhtautuisitte esim. jos teille kävisi näin: kun on miehen exän vuoro pitää lapsia jouluna, anoppi kutsuu hänet ja viettävät jouluaaton yhdessä. Meidän vuorollamme kutsua ei tule, ilmeisesti, koska minä olen "tuntematon" syystä, että anoppi ei halua ikinä kutsua minua ja miestäni. Tai kun anopilla on synttärijuhlat ja ex ei halua minua juhliin, kutsun saavat vain mies, ex ja lapset, pahoittelujen kera, mutta asenteella, että exän kutsumatta jättäminen olisi mahdottomuus.
Ymmärrän kyllä, että ihmisten välille syntyy ystävyyssuhteita, mutta itse hoitaisin asian jotenkin niin, että asettaisin poikani ja hänen perheensä etusijalle juhlien suhteen ja kutsuisin exän toisen kerran kyläilemään.
Mitäs sitten, kun ap:sta tulee ex-miniä? Pitäisikö ex-anopin silloinkin olla hänelle mielinkielin?
Miehen exä on anopin lastenlasten äiti ja jopa anopin hyvä ystävä, joten heidän välinsä eivät kuulu ap:lle tippaakaan. Jos ap ei asiasta tykkää, niin se on vain ap:n ongelma. Ei kaikkien tarvitse olla ystäviä, tavalliset välit ovat useimmiten ihan riittävät.