Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskalla sanoa psykoterapiassa sitä että mikään ei oikein tunnu miltään. Neuvoja?

Vierailija
16.08.2022 |

Osaan nauraa ja itkeä mutta ne ei tunnu syvemmin missään. Tunteet jää pintapuolisiksi ja lieviksi. Olen elänyt traumaattisen lapsuuden ja erilaisia asioita on tapahtunut myös nuorena aikuisena.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita tuo asia paperille ja että et uskalla sanoa sitä ääneen. Anna terapeutille se lappu.

Vierailija
2/25 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla ettei ne tunteet sen kummosempia olekkaan. ootko huumeita koittanu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pystyt siihen, uskalsit kirjoittaa tuon tännekin. Tarvittaessa kirjoita vaikka lapulle, kuten edellinen ehdotti.

Vierailija
4/25 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaa rohkeasti vain sanoa, että mikään ei tunnu miltään. Se helpottaa. Ne terapeutit on koulutettu kuuntelemaan luottamuksellisesti vaikka minkälaisia juttuja.

Vierailija
5/25 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään että terapeutti pitää minua tunteettomana psykopaattina, tai skitsofreenikkona. Minulla on kuitenkin perhettä. Ap

Vierailija
6/25 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miten skitsofrenia tähän liittyy

Vierailija
7/25 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään että terapeutti pitää minua tunteettomana psykopaattina, tai skitsofreenikkona. Minulla on kuitenkin perhettä. Ap

Siis minkä logiikan mukaan hän voisi pitää sinua sellaisena?

Vierailija
8/25 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos tunnustan etten tunne mitään vahvasti. Isäni oli skitsofreenikko, mietin onko periytynyt jotenkin. Ap

Vierailija
9/25 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apatia ei ole mielenterveysongelma. Ja kovin voimakkaat tunteet taas ei ole myöskään normaaleja vaan viittaa enemmänkin joko autisminkirjoon tai persoonallisuuden/ trauman/mielenterveyden ongelmiin. Olet ihan ok. Älä tee itsellesi ongelmaa asiasta mikä ei ole ongelma. Ihmisiä on monenlaisia.

Vierailija
10/25 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et uskaltaisi? Luuletko tosissaan, että olet ainoa psykoterapiassa käyvä, joka kokee noin?

Miten vanha olet?

Vierailija
11/25 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo nelissäkymmenissä. Ap

Vierailija
12/25 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos tunnustan etten tunne mitään vahvasti. Isäni oli skitsofreenikko, mietin onko periytynyt jotenkin. Ap

Estyneessä persoonassa ja skitsoidisessa persoonassa ihminen on myöskin apaattinen. Nämä skitsofreniaa lievempiä oloja, joissa todellisuudentaju ei vääristy kuin hetkellisesti.

Vierailija
13/25 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko sinulla kukaan epäillyt skitsofreniaa? Jos olen terapiassa niin sinulla on kuitenkin psykiatrin tekemä arvio tilanteestasi ja psyykkisistä häiriöistäsi. Havaitsiko tuo psykiatri viitteitä skitsofreniasta sinulla? Hän varmasti asiaa ainakin selvitti sukuanamneesisi ollen tuollainen.

Vierailija
14/25 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo nelissäkymmenissä. Ap

Eiköhän se skitsofrenia olisi puhjennut jo, jos olisi puhjetakseen. Yleensä, kun se puhkeaa varhaisaikuisuudessa.

Vierailija
15/25 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofrenia puhkeaa yleensä viimeistään kolmekymppisenä. Naisilla pari vuotta myöhemmin kuin miehillä.

Vierailija
16/25 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa avata se suunsa. Senhän takia siellä käydään että saadaan purettua mieltä painavat asiat. Muuten maksat turhasta.

Vierailija
17/25 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se huuhaaterapiassa käynti je mene PSYKIATRILLE. Ja syö ne määrätyt lääkkeet!

Vierailija
18/25 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh! Tuohan on terapeuteille täysin peruskauraa. Olet siellä sitä varten, että jaat ajatuksiasi ja tunteitasi. Mistä muustakaan siellä puhuisi?

Vierailija
19/25 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miset uskalla? Mitä siitä voisi seurata? Sanot että sinua pelotti paljon kertoa tämä jne. Siitä avautuu hyvinkin henkevä keskustelu.

Vierailija
20/25 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa käydä terapiassa jos ei uskalla kertoa tuota(kaan?). Ota sitä härkää sarvista ja puhu KAIKKI. tsemppiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi