Palkanlaskijan työ on mennyt ihan hulluksi.
Onneksi Helsingin ongelmat on ehkä tuonut vähän julki tätä. Osaavaa väkeä ei ole, Suomessa on yli sata (!!!) eri tessiä jotka pitäisi hallita. Tulorekisteri pitää osata. Ja jos palkassa vaikka virhe niin sen korjaaminen taas tulorekisteriin on ihan peestä.
Se perus-Pirkko, joka on kaupan kassana Pamin alla tai lähäri jossain ei millään ymmärrä että ei siinä yksittäisen tyypin palkassa ole mitään haastavaa mutta kun pitöisi hallita kaikki niin virheitä sattuu. Onko muita, jotka tällä hullulla alalla?
Kommentit (224)
Mietippä niitä, jotka koodailee niiden tessien mukaiset ja alati muuttuvat tiedot käytettäviin ohjelmistoihin, mm. henkilöstövuokrausfirmoissa, joissa käytetään taatusti jokaikistä mahdollista vaihtoehtoa ,
Sääliksi käy. Yksittäisen palkanlaskijan ongelma on aika pieni
Vierailija wrote:
Mietippä niitä, jotka koodailee niiden tessien mukaiset ja alati muuttuvat tiedot käytettäviin ohjelmistoihin, mm. henkilöstövuokrausfirmoissa, joissa käytetään taatusti jokaikistä mahdollista vaihtoehtoa ,
Outo kommentti. Monessa paikassa juurikin palkanlaskijat tekevät (itse) koodauksia ja määrittelyitä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Outo kommentti. Monessa paikassa juurikin palkanlaskijat tekevät (itse) koodauksia ja määrittelyitä.
Joo, kyllähän niitä koodauksia tekisi, jos palkkaohjelma taipuisi tarpeeksi - mutta kun määrittelyjä pystytään tekemään vain 10 tes:lle, niin loput jää koodaamatta ja jää armotta kaikenlaisen manuaalisen hämmentämisen alle. Henkilöstöpalvelualan palkoista juurikin tämä kommentti.
Olen taatusti isommassa pörssiyhtiössä ja voin todeta, että
1 kaikki paskapäät hakee yksityiselle
2 aina on palkoissa korjaamista
3 mies on julkisella, palkka koostuu monesta liikkuvasta tekijästä ja aina on oikein maksettu.