Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan viikonlopuksi vieraita, jotka eivät syö lihaa

Vierailija
16.08.2022 |

Mitä ruokia ehdottaisitte?

Kommentit (73)

61/73 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sattui olemaan lihattomia aterioita monta päivää putkeen, vaikka ihan täysin sekasyöjiä olemmekin. Saisitko näistä mitään ideoita?

- lohikeitto

- paprikatomaattikeitto

- tonnikalasalaatti

- fetaparsapiirakka

Vierailija
62/73 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en syö lihaa enkä eläinperäisiä tuotteita. Kun käyn vieraisilla he kyllä tietävät etten syö näitä ruokia, mutta minun puolestani saavat kyllä niitä tehdä ja syödä. Aina on tarjolla jotain sopivaa, jos ei muuta niin ainakin perunaa ja useimmilla kyllä myös salaattia tai jotain muuta kasvista

Koskaan ei ole ollut ongelmaa sen asian kanssa. En myöskään vaadi että minun takiani aletaan valmistaa vegaanista ruokaa, jokaisella kuitenkin on mahdollisuus sisällyttää tarjoiluun joitain vaihtoehtoja joita vegaanikin voi syödä. 

En juo alkoholia enkä tarjoile sitä kotonani enkä halua että sitä kotiini tuodaan. Niinpä minun vieraani joutuvat tyytymään siihen että alkoholitarjoilua ei ole. Ja koskaan ei minkäänlaista ongelmaa ole syntynyt.

Jos joku on niin riippuvainen alkoholista ettei kestä vierailua ilman sitä, on parempikin kun pysyy poissa.

Nämä tällaiset vegaaneita ja vegetariaaneja irvivät aloitukset ovat syvältä. Kehottaisin miettimään mikä siellä omassa itsessä mättää kun toisen ihmisen elämäntapa rassaa niin kovaa että siitä pitää tehdä maailmaoita syleilevä probleema?

Tiedän että monet sekasyöjät eivät syö esim sieniä tai maksaa tai jotain muuta josta eivät pidä. Heidän syömisistään ei kuitenkaan nosteta suurta numeroa. Nämä ihmiset eivät ole vaatimassa että tarjolla ei saa olla heille sopimatonta ruokaa, he syövät sitä mitä voivat, samoin me vegaanit ja vegetariaanit.

Mikähän tässä aloituksessa on vegaanien irvimistä?

Olisko sulla vain liian vilkas mielikuvitus tai harha, että sinun ruokavaliotasi vain irvitellään. Tuu pois sieltä omasta harhakuplasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä tällaiset vegaaneita ja vegetariaaneja irvivät aloitukset ovat syvältä. Kehottaisin miettimään mikä siellä omassa itsessä mättää kun toisen ihmisen elämäntapa rassaa niin kovaa että siitä pitää tehdä maailmaoita syleilevä probleema?

Mikä avauksessä irvii vegaaneja tai vegetariaaneja? Ap kertoo hänelle tulevan vieraita, jotka eivät syö lihaa. Tuo jo voidaan toki lukea tarkoittavat varsin montaa asiaa. Sitten ap kysyy ruokaideoita. Kaverini on kasvissyöjä ja joskus juttelimme aiheesta kun minun piti toiselle kaverilleni kokata kasvisruokaa. Hän kehotti tekemään jotain muuta kuin täytettyjä paprikoita, kun niitä kuulemma oli yleensä aina tarjolla kasvissyöjille aiemmin. 

Vierailija
64/73 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hur är det med jauhi om det är vältvättat? Räknas det som kött eller klassas det som frukt?

Vierailija
65/73 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunasalaattia ja rosollia. Nämä isäntäväelle lisukkeina, vieraille pääruokana. Sitten grillaat ribsit ja makkarat kylkeen.

Vierailija
66/73 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupan fetakasviskiusaus lettujen täytteenä ja päällä juustoa.

Vierailija
67/73 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää ravintolaan syömään.

Paras ehdotus. Ei saa olla vieraaiden orja.

Vierailija
68/73 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monennetko vieraat nämä jo on joita saat samana viikonloppuna?

Vierailija
69/73 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan liha jätetään pois, eikä muut eläinkunnan tuotteet, on kyllä paljon mahdollisia ruokia. Suolaiset piirakat ovat aivan best ja niitä on aika helppo tuunata vaikka millä. Erilaiset juustot, kasvikset (esim. tomaatti, pinaatti, kesäkurpitsa, paprika mitä nyt vaan), kala, mitä nyt vaan keksii. Tällä kelillä myös jokin raikas hedelmä, esim. vesimeloni maistuu varmasti. Itse tekisin juuri jonkin suolaisen piirakan ja sen kylkeen hyvä salaatti, sesongin hedelmiä tai marjoja, viileää juomaa.

Muuta tarjoiluideoita voisi olla esim.:

- riisipiirakat ja niiden kanssa jokin levite

- pizza ilman lihatäytteitä, hyvin vapaat kädet valkata sopivat täytteet

- jos on grilli käytössä, voi grillata sieniä, maissia, paprikaa, aivan mitä nyt vaan keksii. Grillisienistä saa super hyviä kun laittaa sisälle vaikka koskenlaskijaa tai aurajuustoa, ja sieniä voi kyllä paistaa myös uunissa

- joku mainitsi kasvissosekeitot, niitä löytyy myös jokalähtöön (mut ehkä kesähelteellä vähän tukalaa syötävää, jos vieraat siis tulee lähipäivinä)

- jonkun mainitsema tortillat oli myös aika kova, kaikki voi laittaa mitä täytteitä tykkää, vieraat vaan jättävät lihat pois

Ja jos nyt keskustelusta ei mitään ideoita saa, niin netti on pullollaan kasvis- ja vegaaniruokablogeja. Vaikka olen sekasyöjä, löydän usein niistä hyviä reseptejä

Vierailija
70/73 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

luita

Vierailija
71/73 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpaisti sopii ainakin hyvin. Meillä sitä syödään perunoiden ja porkkanalaatikon kanssa aina. Kasvissyöjät voivat ottaa niitä ja sitten sitä kastiketta ilman lihaa siitä karjanlanpaistipadasta.

Vierailija
72/73 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain eineksiä nakkaat niille vieraille ja itse kokkaat normaalisti. Oppivat vierailemaan ja sinäkin opit kutsumaan moisia vieraita.

Vierailija
73/73 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi tuttu, joka ei syö lihaa. Hän kuitenkin syö naudan sisäfilettä yksinkertaisesti valmistettuna (kypsennys joko grillissä tai pannulla). Että silleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi