Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taajamamerkin tarkoitusta ei tiedetä?

Vierailija
16.08.2022 |

Nyt hämmästelen. Olen 76 v nainen, jolla ei saisi enää olla korttia. " Mummit liikenteessä köröttelevät". Taajamamerkin merkitys on kyllä aina ollut minulle selkeä, se merkitsee 50 kmn nopeusrajoituksen alkamista.
Minulla mielikuva että merkki oli jo 70- luvun alussa kun omin autokoulussa. Kuitenkin aina olen tietänyt ettei se ole vain nätti kuva tienlaidassa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesarissa tai iltapaskassa juttu tänään

Fiksu ap laittaisi linkin. 

Riittääkö taajaman nopeusrajoituksen tietäminen, vai tuleeko tietää säönnöt suhteessa koiriin tai maastopysäköintiin? 

No tässä linkki. https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/321c0f2b-54e2-4b2e-92c3-bbdbb8c8…

Olen näköjään aika tyhmä kun osaan puhua aiheista ilman linkkiä, luen itse lehtiä, ja ajan vielä autoakin itse, auto ei minua.

Vierailija
22/25 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen näköjään aika tyhmä kun osaan puhua aiheista ilman linkkiä, luen itse lehtiä, ja ajan vielä autoakin itse, auto ei minua.

Avauksessa on aika olemattomasti juttua. Pelkkä toteamus, ettei moni tunne taajamamerkkiä. Ei mitään mainintaa, mistä ap tekee tuon oletuksensa. Ei mitään osoitusta, että ap itsekään tuntee taajamamerkkiä. Ei mitään osoitusta, mitä taajamamerkistä ihmisten tulisi tietää.

Suomen liikenteessä ei taida luvallisesti ajoteilla ajella itseohjautuvalla autolla? Suomen noin 2.8 liikennekäytössä olevasta henkilöautosta aniharvasta edes löytyy mahdollisuus minkään tasoiselle automatiikalle. Nopeusrajoituksia lukee jokunen ja ohjautuva kaistavahti löytyy osasta.  Pysäköintiavustajat löytyvät osasta.  Tuota kummempaa automatiikkaa ei taida saada käyttää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

IL:n juttu haiskahtaa paikallisesti puskaradiosta poimitulta ja perustunee yhden ihmisen omaan kokemukseen mahdollisesti yhdestä tapauksesta. Nopeusrajoituksia lukevat autot ovat erittäin harvinaisia vielä, joten se tuskin nousee isoksi ongelmaksi. Tiheästi vaihtuvat nopeusrajoitukset voivat jäädä ihmisiltä huomaamatta, ei mikään uusi juttu. Maantiellä oma lukunsa on 90-kerho. Oli nopeusrajoitus 80 tai 100 km/h, niin 90-kerholaiset ajavat tasaista 90 km/h.  

Vierailija
24/25 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä taajamamerkithän tulivat siinä 1982 tieliikenneuudistuksen myötä. Vai oliko keväällä 1981, mutta sitä ennen oli vain se viiden kympin rajoitusmerkki kylän laidalla...

Vierailija
25/25 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä taajamamerkithän tulivat siinä 1982 tieliikenneuudistuksen myötä. Vai oliko keväällä 1981, mutta sitä ennen oli vain se viiden kympin rajoitusmerkki kylän laidalla...

Niin ja alussa oli DX Corolla jota ei rajoitukset koskeneet. Nyt muuttunut BMW merkkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi