Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummasta pidät enemmän siitä, että palkka tulee kahden viikon välein vai kerran kuussa?

Vierailija
15.08.2022 |

Kerran kuussa kun tulee palkka, niin on yleensä kiinteä kuukausi palkka joka on parempi kuin kahden viikon välein tuleva tuntipalkka.

Kommentoikaa.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jannattais alkaa palkka-asiantuntijan kanssa vääntää kättä. Tessin edelle menee laki ja tessillä ei voi lakia heikentää.

Ja millä perusteella erilainen palkanmaksukausi on heikentämistä?

Vierailija
42/60 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei väliä. Tilillä on aina puskuria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassun hauskaa popparit esille. ensin väitetään että kk palkkaa ei voi maksaa 2krt/kk. Kun tämä osoitetaan vääräksi alkaa seuraava vänkäys ettei tuntipalkkaa voida maksaa 1krt/kk.

Ei tainnut olla tän ketjun aihe, mutta aina jonkun pätijän pitää päästä pätemään vaikka ei mitään tiedä.

Vierailija
44/60 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko väliä, kuitenkin sama raha sieltä tulee. Olen aina itse ollut kuukausipalkkainen, joten varmasti olisi alkuun opettelua jos liksa tulisi kaksi kertaa kuussa, mutta kaikkeen tottuun. Olen aina ollut säästäväinen ja  pihi, ja osaan suunnitella talouteni, joskus voisin enemmän relata rahan suhteen.

Vierailija
45/60 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varannan vecka om lönen betalas i efterhand och månatligen om den betalas i förhand. 

Vierailija
46/60 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuussa. Selkeämpää taloudenpidon kannalta. Ja muutenkin psykologisesti kivempi saada iso potti kerralla.

Vierailija
47/60 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuussa on selkeämpi. Silloin palkka tulee aina samana päivänä. Jos se tulee vaikka joka toinen perjantai, niin päivämäärä on mitä sattuu eikä osu yhteen laskujen kanssa ja joskus tilejä tulee kolme kertaa kuussa (mikä toki on hyvä asia).

Vierailija
48/60 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provikkapalkkaisena puhelinmyyjänä palkka tuli kahden viikon välein. Siinä ei paljon tulevaisuutta suunnitellut vaikka kuinka teit töitä reikä päässä kypärä täristen. Onneksi olen nyt kuntoutustuella. Kuukausipalkan ottaisin jos joku tälläisen liikuntakyvyttömän luuserin palkkaisi, muuten kuin 9e/pvä kulukorvauksella. Siihen en alennu vaikka uhattaisi aseella.

Käyttävätkö puhelinmyyjätkin kypärää?

Vierailija
49/60 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaan kunhan maksetaan ajallaan. Jotkut eivät ilmeisesti osaa käyttää rahaa kun kerran kuukaudessa palkanmaksu on kauhistus.

Vierailija
50/60 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa kuussa ja kahden viikon välein, ei ole sama asia. Mä ty.kkään, kun tulee 2 kertaa kuussa, 10. ja 25 päivä.

Vierailija
51/60 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kuussa. Jotenkin mulla ainakin menee suurin osa palkasta asumiseen ja muihin kuluihin. Sitten jää vähän käyttöraha ja säästöt. Niin olisi jotenkin hankalaa, jos ne tulee eri aikaan ja pitäisi miettiä mitkä laskut maksaa vasta parin viikon päästä. Joskus oli myös vuokra yli puolet tilistä,niin olisi siihenkin pitänyt muistaa säästää. Tottumiskysymys varmaan.

Ratkaisu on se, että miettii laskut etukäteen ja ellei muuten osaa käyttää rahaa, siirtää toiselle tilille joka tilistä tarvittavan summan. Näin on aina rahaa maksaa laskut ja vuokra.

Vierailija
52/60 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vaan kunhan maksetaan ajallaan. Jotkut eivät ilmeisesti osaa käyttää rahaa kun kerran kuukaudessa palkanmaksu on kauhistus.

2 kertaa kuussa oli kauhistus, kun ei riitä vuokraan...

Vierailija
53/60 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kellään mitään passiivista tuloa?

Vai riittääkö ymmärrys vain työssäkäytiin?

Vierailija
54/60 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan kahden viikon välein. En kyllä tosiaan mikään tuhlari ole. Olen ollut urakka ja projektihommissa. Palkka tulee tehdystä työstä projektin loputtua. Sopii mulle.

Vierailija
55/60 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä voi itse valita.

Se riippuu millaisessa työssä käyt.

Tuntipalkat maksetaan aina kaksi kertaa kuussa, kahden viikon välein.

Kuukausipalkalla töissä olevat, saavat palkan kerran kuussa.

No eikä makseta :D Ei tuollaista "sääntöä" ole olemassakaan.

Taatusti on, työlainsäädännössä.

Työehtosopimuksissa voidaan sopia toisin.

Itse olen töissä kunnallisella alalla, ja palkamme taso ja lisät on määritelty meidän alan työehtosopimuksessa. Olen toimistopuolella.

Kun taas monet duunarintason ihmiset ovat töissä ovat duunissa tuntipalkalla, ja heille palkka tulee maksaa tulee maksaa kaksi kertaa kuussa.

Tiedän tän jutun tasan tarkkaan, koska vaimoni taloushallinon tradenomi ja duunissa palkkatoimistossa.

Täysin höpöjuttu.

Tuntipalkalla kvtes puolella olevat keikkatyöläiset toki saa palkan jopa 4 kertaa kuukaudessa.

Mutta heillä työsopimus on voimassa vain maksettavien tuntien verran.

Vierailija
56/60 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten kerran kuussa - helpompi pysyä budjetin/laskujen kanssa ajan tasalla.

Olin pitkään työpaikassa, jossa palkka maksettiin neljän viikon välein - kuukausimenoja varten oli pakko pistää kunnon excel-taulukot pystyyn jotta sai pidettyä jotenkin kiinni siitä, mitkä laskut meni mistäkin tilistä ja minkä verran oli jäämässä milloinkin käyttörahaa/säästöön.

Kahden viikon välein olisi todella rasittava, tosin kaikkeen tietysti tottuu.

Vierailija
57/60 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole juuri väliä. Ikinä ei ole ollut töissä ollessa rahat niin vähissä, että pitäisi tiliä odotella. Ja ei ole mitenkään kovin isot palkat ikinä ollut. Tuntipalkalla ja vuorotyössä pääosin.

Vierailija
58/60 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on yksi ja sama miten palkka maksetaan kunhan se maksetaan. Tilillä on aina sen verran rahaa että pystyy laskut, vuokran yms maksamaan eikä kaupassa maksukone hylkää maksua.

Vierailija
59/60 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama.

Näin,eikä se ostamiseen vaikuta yhtään mitään.

Vierailija
60/60 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisilla ihmisillä on synnynnäinen hahmotus häiriö rahan suhteen. He tuhlaavat palkan saman tien. Ottavat sitten lainaa ja joutuvat ulosottoon, ihan turhaan. Lainaavat rahaa myös kavereilta ja pahimmassa tapauksessa jotkut joutuvat vieläkin suurempiin vaikeuksiin.

Heille pitäisi palkka maksaa viikottain, aina maanantaina. Ja heitä on paljon. He tarvitsevat tämän avun.

Ei ainakaan palstalla juurikaan rahaongelmaisia ole vaan täällä tuntuu olevan kaikki sijoittajia eli ne ostaa velaksi kaiken koska kaikki oma raha menee sijoituksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi