Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukio burnout

Vierailija
15.08.2022 |

No ei nyt ehkä ihan vielä burnout mutta kuitenkin. Mikä siinä on, että lukiota on käyty nyt 3 päivää ja olen jo aivan uupunut. Opettajat ovat pommittaneet tehtävillä jo ekasta päivästä saakka. Ensin on koulupäivä vähän vaihtelevasti 8-16 tai 9.30-14.15, sen päälle läksyt (noin 1h per aine eli vähintään 4h päivässä), harrastukset ja koulumatkat bussilla jotka kestää yhteensä 2h päivässä. Ekan päivän jälkeen jo googlasin, että milloin voi lukion jättää kesken tän uuden oppivelvollisuuden pidentymisen jälkeen. No, vielä 2 vuotta pitäis sinnitellä.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja no tietty vielä ystäviä pitäis nähdä, syödä, nukkua, huolehtia hygieniasta, urheilla...

ap

Vierailija
2/73 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt voi käydä neljä vuotta? Ootko minkätasoisessa lukiossA?

Onkohan lukio muuttunut vaativammaksi, lapseni kävivät lukiota johon tais olla ka vaatimus 8,7. Kolmessa vuodessa suorittivat ja menoja ja harrastuksia niin ettei kotona paljon näkynyt. Näkyihän se arvosanoissa, toisella vain 4 ällää ja loput E, matikka jokuihan huono. Toisella tais olla E tasoinen, ei älliä. ( Jääkiekkoa 5 iltaa ja viikonloput mestistasolla.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi voi vaihtaa ammattikouluun. Minä ainakin vaihdan, jos uskallan isälleni siitä joskus ilmoittaa.

Vierailija
4/73 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastukset on meillä jätetty. Siis kaikki aikataulutetut. Liikuntaa aina kun ehtii kyllä.

Vierailija
5/73 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nuoret jätti harrastukset pois niin löytyi paremmin voimia ja aikaa.

Vierailija
6/73 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt voi käydä neljä vuotta? Ootko minkätasoisessa lukiossA?

Onkohan lukio muuttunut vaativammaksi, lapseni kävivät lukiota johon tais olla ka vaatimus 8,7. Kolmessa vuodessa suorittivat ja menoja ja harrastuksia niin ettei kotona paljon näkynyt. Näkyihän se arvosanoissa, toisella vain 4 ällää ja loput E, matikka jokuihan huono. Toisella tais olla E tasoinen, ei älliä. ( Jääkiekkoa 5 iltaa ja viikonloput mestistasolla.)

Voi käydä neljään vuoteen, mutta se  on se  mitä viimeisimmäksi haluan. Ilmapiiri niin huono koko lukiossa ja näin introverttinä jo se, että täytyy olla koulussa kaikkien nähtävillä jatkuvasti oman mukavuusalueen ulkopuolella on raskasta. Normi 7 keskiarvolla tänne pääsi

ap

Vierailija
7/73 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos harrastuskin pitäisi jättää pois, niin mitä vastapainoa sille opiskelulle sitten on?

ap

Vierailija
8/73 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos harrastuskin pitäisi jättää pois, niin mitä vastapainoa sille opiskelulle sitten on?

ap

Kaikki aikatauluttamaton tekeminen.

Vierailija
9/73 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi voi vaihtaa ammattikouluun. Minä ainakin vaihdan, jos uskallan isälleni siitä joskus ilmoittaa.

Itekkin oon sitä miettinyt.  En vaan yhtään tiedä mitä alaa. Ja tietty se, että jos haluaisin amikseen, täytyisi muuttaa toiselle paikkakunnalle.

ap

Vierailija
10/73 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastukset on meillä jätetty. Siis kaikki aikataulutetut. Liikuntaa aina kun ehtii kyllä.

Eikö se tressaa nuortakin jos kotoa laitetaan niin isot paineet että kaikki mukava on lopetettava? Tosin meillä ei nuorten tarvinnut tehdä juurikaan kotitöitä mutta mitään eivät lopettaneet.

Pojantytär, kympin tyttö, lukion ohella käy soittotunneilla ja 2 krt viikossa liikuntaharrastuksessa ja isosena ripareitten tapaamisissa.

PakottamattA, innolla.

Vierailija
11/73 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itekkin oon sitä miettinyt.  En vaan yhtään tiedä mitä alaa. Ja tietty se, että jos haluaisin amikseen, täytyisi muuttaa toiselle paikkakunnalle.

ap

Siis asut kunnassa, jossa on lukio, mutta ei ammattikoulua?

Vierailija
12/73 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme ettei mammat kykene oikeisiin töihin aikanaan...

Vierailija
13/73 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda ammattikouluun

Vierailija
14/73 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teini toista vuotta lukiossa. Hänelläkään ei ole harrastuksia joissa olisi aikataulu.

Hän rentoutuu koiralenkeillä ja leipomalla kaverinsa kanssa ja lukemalla ja taiteella. Maalaa itse, käy näyttelyissä jne.

Koulumatka on Helsinkiin hyvä. Lähtee talon edestä 7.41 bussilla ja koulu alkaa 8.15. Lukio valittiin että saa ilmaisen matkalipun, mutta niin ettei matka vie tuntia.

Lukio on sama mitä siskonsa kävi.

Vierailija
15/73 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No mietippä: aamulla lähtö klo 7, koulu alkaa klo 8 ja pättyy klo  16, kotona oon klo 17.  Käyn suihkussa, syön, pyykkään ja kello  on jo 17.30. Aloitan tehtävät ja kun saan ne valmiiksi kello on noin 21. Hoidan lemmikit, syön iltapalan, pakkaan repun, katson vaatteet aamuksi ja kello on jo 21.30. Sitten ehkä puoli tuntia netflixiä ja samalla kuntopyörää ja siitä suoraan nukkumaan, koska herätys klo 6.

ap

Vierailija
16/73 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eikö mieleinen harrastus olisi parempi kuin pe/la lorviminen kaupungilla ?

Vierailija
17/73 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Siis asut kunnassa, jossa on lukio, mutta ei ammattikoulua?

On täällä toki metsäkoulu. Lukiokin toisella paikkakunnalla, mutta vielä siedettävän matkan päässä. 

ap

Vierailija
18/73 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eikö mieleinen harrastus olisi parempi kuin pe/la lorviminen kaupungilla ?

Ite oon sitä mieltä että kyllä olis! Toki miun tapauksessa viikonloput nukun ja yritään kerätä voimia ja harrastaa urheilua

ap

Vierailija
19/73 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No mietippä: aamulla lähtö klo 7, koulu alkaa klo 8 ja pättyy klo  16, kotona oon klo 17.  Käyn suihkussa, syön, pyykkään ja kello  on jo 17.30. Aloitan tehtävät ja kun saan ne valmiiksi kello on noin 21. Hoidan lemmikit, syön iltapalan, pakkaan repun, katson vaatteet aamuksi ja kello on jo 21.30. Sitten ehkä puoli tuntia netflixiä ja samalla kuntopyörää ja siitä suoraan nukkumaan, koska herätys klo 6.

ap

Onhan tuo kovaa 16- vuotiaalle jos äiti ei auta kotitöissä ja elukoissa. Mutta eihän kaikki päivät ole noin pitkiä .

Jos asut itsenäisesti etkö olisi saanut asuntoa lähempää koulua?

Enemmän vaikuttaa kyllä äidin kirjoituksilta.

Koulu voi alkuun tuntua raskaalta ennenko tottuu toisenlaiseen aikuisempaan tyyliin.

Meillä poika ois jättänyt syyskuussa kesken ja mennyt jätepaperia paalaamaan kesätyöpaikkaansa. Isänsä antoi ehdon, jouluun asti käy ja katsot sitten.

Joululta oli asiat hyvin, opiskelu sujui, kamuja löytynyt

Vierailija
20/73 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pidentynyt oppivelvollisuus on epäreilu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän