Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronapotilaita sairaalassa 706, teholla 8 ja kuolleita viikossa 99

Vierailija
15.08.2022 |

Suomen koronatilanne 11.8: Sairaalapotilaita 706, joista teholla 8. Kuolleita on viikossa 99. Positiivisten osuus testeistä 40,6 %.

https://twitter.com/bot_fi/status/1557649403233685505?t=uo4dMGIb0JcAsuW…

Kommentit (193)

Vierailija
161/193 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papeilla on riittänyt tänä kesänä kiirettä, kertoo Kuusamon seurakunnan kirkkoherra Taina Manninen.

Kuolleisuus tuntuu kasvaneen Kuusamossa, mutta myös koko Suomessa. Jo toukokuussa kuolleisuus oli koko Suomessa noin 3000 henkilöä enemmän kuin vastaava luku viime vuonna, Manninen kertoo.

Koillissanomat 15.8. 2022

Vierailija
162/193 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loimaan Taisto ja Thaimaan loisto kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin toivon rajoituksia takaisin vaikka en ole riskiryhmäläinen, oli mukava leppoisaa aikaa kun kaikki vähän pysähtyi eikä tarvinnut käydä missään.

Mutta vakavasti puhuen niin alkaa tuo uhriluku olla jo aika suuri jonka hallitus valmis uhraamaan jotta hermomyrkyn (alkoholin) myyjät saa elantonsa (baarit, festarit jne)

Rajoituksiin ja hankalointielämään totuttamisella on inhat päämäärät, ei mitkään jalot ja ihmisystävälliset

Saahan sitä jokainen rajoittaa omaa elämäänsä, muuttaa vaikka korpimökkiin asumaan. Mutta jos vaatii muitakin elämään samoin, on kyllä kyse jostain vallan korvikkeesta. Täälläkin keuhkotaan jatkuvasti, että kaikkien täytyy nyt elää jotain uutta normaalia ja elää kuin kiinalaiset rajoituksineen. Vaaditaan etäkoulua, vaikka helpointa olisi vain hoitaa kotikoulunsa omassa hiljaisuudessa. Tietty ihmistyyppi sai ihan virallisen luvan kanssa kyylätä muita ja kus nous päähän. Siitä ei sitten haluta luopua, kun on saanut kerran valtaa muihin ihmisiin.

Miksi sitten teet juuri niin, vaadit muita rajoittamaan elämäänsä? Juuri tuolla tavoin sen saat aikaan, kun olet innokkaasti levittämässä tautia.

Mitä tuohon nyt pitäis vastata? Diipadaapaduu...

Otappa vastuu ihan omasta elämästäsi välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/193 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Papeilla on riittänyt tänä kesänä kiirettä, kertoo Kuusamon seurakunnan kirkkoherra Taina Manninen.

Kuolleisuus tuntuu kasvaneen Kuusamossa, mutta myös koko Suomessa. Jo toukokuussa kuolleisuus oli koko Suomessa noin 3000 henkilöä enemmän kuin vastaava luku viime vuonna, Manninen kertoo.

No, nyt on kyllä kovan luokan tiedettä ihan Koillissanomista!

Vierailija
164/193 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tartuntojen, sairaalahoidon sekä kuolemien määrä nousee jokaisen piikkikierroksen jälkeen. Tämä on täysin tilastollinen fakta kokaisessa maassa missä rokotteita on jaettu.

Rokotetut hyvin usein myös sairastavat taudin useaan kertaan rokotteista huolimatta.

En ymmärrä miksi tähän ei ole missään oikeasti herätty. Itse havahduin jo Gibraltarin tilanteeseen. Kun 110% kattavuus (kyllä, myös espanjasta tulevat työntekijät laskettiin) ja tartunnat olivat huipussaan.

Vierailija
165/193 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko tuolla ikärakenteella olla mitään tekoa asian kanssa?

https://vertinet2.stat.fi/verti/graph/viewpage.aspx?ifile=quicktables/k…,

Vierailija
166/193 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko tuolla ikärakenteella olla mitään tekoa asian kanssa?

https://vertinet2.stat.fi/verti/graph/viewpage.aspx?ifile=quicktables/k…,

Ikärakenne + sisäsiittoisuus (APOE-geeni);

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008501643.html

Vierailija
167/193 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi monella on ja on ollut korona - enemmistöllä se on "tavanomainen flunssa", joka sairastetaan kotona saikulla ja se oli siinä. Se miksi niin moni rokotettu sairastuu johtuu tietysti uusista muunnoksista, omikronista jne. Rokote ei ehtinyt viimeisimmän muunnoksen mukana muuntumaan. Rokote kuitenkin suojaa vakavammalta taudinkuvalta. Ja sitähän ei kukaan tiedä keneen se sitten iskisi.

Rokote ei suojannut 415 rokotettua henkilöä, jotka ovat juuri kuolleet koronaan, joten väitteet, että rokote suojaisi vakavalta taudilta, eivät vaan pidä paikkansa. Muutenkin jopa kovimmat rokotefanaatikot tietävät, että rokotteen suoja on vain kaksi kuukautta. Korona muuttuu koko ajan ja rokote on tehty alkuperäiselle virusmuunnokselle. Rokotteesta on aina myös haittoja, joten jokainen joutuu punnitsemaan mielessään, kuinka järkevää tällainen rokottaminen on. Joudummeko vain hyväksymään, että sairaat kuolevat joka tapauksessa?

Vierailija
168/193 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon siinä mielessä noihin rokotteisiin, että varmaan auttavatkin hyvin siihen varianttiin, joihon ne kehitettiin. Mutta uskon myös, että siinä vaiheessa, kun rokote tulee markkinoille, ollaan jo pari varianttia pitemmällä. Se on mulle ongelma uskottavuudessa. Siksi kolme rokotusta sai riittää, en ota enää uusia.

Vierailija
169/193 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Seinäjoella, ja samankaltainen otsikko oli Ilkka pohjalaisessa joskus toukokuun lopulla. Jutussa kerrottiin myös että vainajien tuhkaus yleistyy ja on jouduttu jopa lisäämään krematoriolle ylimääräinen vuoro, kun vainajia on niin poikkeuksellisen paljon.

Vierailija
170/193 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri muutama viikko sitten jotain HUS:n edustajaa (en muista enää nimeä) haastateltiin ja hän kertoi, että vain 20-30% "koronapotilaista" on hoidossa koronan vuoksi. Muut tapaukset ovat sivulöydöksiä rutiinitestien yhteydessä. Että sellaista tilastokikkailua meillä. Osa luulee edelleen, että nuo olisivat kaikki koronan takia hoidossa.

Ne koronan kanssa olevat potilaatkin pitää eristää samalla tavalla kuin koronan takia -potilaatkin. Sitoo henkilökunnan aikaa ja resursseja. Tarvitaan täysi suojavarustus jne. Tätä ei moni ymmärrä.

Mä en ihan ymmärrä miksi? Jos meille saa töihin toimistolle tulla oireisena 5 päivä positiivisesta testistä-kyllä näin terveydenhuolto ohjeistaa- niin miksi viikon tai kaksi sairastanut täytyy eristää siellä sairaalassa tai jos muiden heikkokuntoisempien potilaiden vuoksi, niin miksi henkilökunta pitää suojata niin isosti?

Miksi tämä on siellä terveydenhuollossa niin vaarallinen, kun me muut, riskiryhmienkin kanssa jatkuvasti töitä tekevät asiakaspalvelijat ym, saadaan olla pienissä tiloissa koronapositiivisten oirehtivien kanssa? Onko meidän elämät ja terveys jotenkin vähäarvoisempia?

Ja jos kyse on terveydenhuollon kuormituksesta, niin miksi missään muualla ei ole kuormitusta ja kaikki työskentelee koronapositiivisina?

Meidän perhe sairasti kuukausi sitten. Kukaan ei saanut mennä töihin ennenkuin viimeisen sairastuneen positiivisesta tuloksesta oli 5vrk ja itse oli oireeton. Koronapositiivisella piti olla 2 oireetonta päivää, kuitenkin vähintään 5 päivää ennen töihin paluuta. Pisimpään sairasti 2vuotias, 2 viikoa, hänen kohdalla saatiin käyttää labrassa kun positiivisesta tuloksesta oli 10 vrk.  Tämä oli THL:n linjaus kuulemma.

Minun piti mennä hoitajana neljäntenä päivänä töihin, kun korona ei aiheuttanut muuta kuin hieman kurkkukipua ja ripulia

Vierailija
171/193 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Seinäjoella, ja samankaltainen otsikko oli Ilkka pohjalaisessa joskus toukokuun lopulla. Jutussa kerrottiin myös että vainajien tuhkaus yleistyy ja on jouduttu jopa lisäämään krematoriolle ylimääräinen vuoro, kun vainajia on niin poikkeuksellisen paljon.

Niin ja yhdessäkään jutussa ei ole sanottu, että korona ne tappoi. Eikä tulla sanomaan, koska on ihan normaalia, että alueilla, joissa on ikääntynyttä porukkaa, kuollaan ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
172/193 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri muutama viikko sitten jotain HUS:n edustajaa (en muista enää nimeä) haastateltiin ja hän kertoi, että vain 20-30% "koronapotilaista" on hoidossa koronan vuoksi. Muut tapaukset ovat sivulöydöksiä rutiinitestien yhteydessä. Että sellaista tilastokikkailua meillä. Osa luulee edelleen, että nuo olisivat kaikki koronan takia hoidossa.

Ne koronan kanssa olevat potilaatkin pitää eristää samalla tavalla kuin koronan takia -potilaatkin. Sitoo henkilökunnan aikaa ja resursseja. Tarvitaan täysi suojavarustus jne. Tätä ei moni ymmärrä.

Mä en ihan ymmärrä miksi? Jos meille saa töihin toimistolle tulla oireisena 5 päivä positiivisesta testistä-kyllä näin terveydenhuolto ohjeistaa- niin miksi viikon tai kaksi sairastanut täytyy eristää siellä sairaalassa tai jos muiden heikkokuntoisempien potilaiden vuoksi, niin miksi henkilökunta pitää suojata niin isosti?

Miksi tämä on siellä terveydenhuollossa niin vaarallinen, kun me muut, riskiryhmienkin kanssa jatkuvasti töitä tekevät asiakaspalvelijat ym, saadaan olla pienissä tiloissa koronapositiivisten oirehtivien kanssa? Onko meidän elämät ja terveys jotenkin vähäarvoisempia?

Ja jos kyse on terveydenhuollon kuormituksesta, niin miksi missään muualla ei ole kuormitusta ja kaikki työskentelee koronapositiivisina?

Jos teillä näin ohjeistetaan niin se on vastoin THL:n ohjeita. Viisi päivää, jos on oireeton - jos oireet jatkuvat viiden päivän jälkeen niin pitäisi olla kaksi oireetonta päivää ennen ihmisten ilmoille menemistä.

Ainakin Oulussa ihan yleinen ohje työterveydestä, että kun oireet alkaa helpottamaan, niin saa lähteä töihin. Tiedän paljon ihmisiä, jotka menee koronassa kauppaan, laittaa vaan maskin päähän (mikä sekin on kuitenkin enemmän kuin ennen huom.). Mutta aika iso vastuu laitetaan tavallisille kansalaisille, jokainen kun tulkitsee tuon oireiden helpottamisen omalla tavallaan esim. onhan sekin oireiden helpottamista että kuume vähän laskee ja yskittää vähän vähemmän kuin ennen.

Vierailija
173/193 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla nyt ollu koronaa lähiaikoina?

Itse altistuin, olin 4 hengen porukassa sunnuntaina ja nyt heistä kahdella on koronaa nyt, oireina heillä on kuumetta ja kurkkukipua.

Minulla ei ole kuumetta mutta olen todella väsynyt, lihaksia särkee ja yskityttää... Voiko tämä oll koronaa?

Vierailija
174/193 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä näin ohjeistetaan niin se on vastoin THL:n ohjeita. Viisi päivää, jos on oireeton - jos oireet jatkuvat viiden päivän jälkeen niin pitäisi olla kaksi oireetonta päivää ennen ihmisten ilmoille menemistä.

Ainakin Oulussa ihan yleinen ohje työterveydestä, että kun oireet alkaa helpottamaan, niin saa lähteä töihin. Tiedän paljon ihmisiä, jotka menee koronassa kauppaan, laittaa vaan maskin päähän (mikä sekin on kuitenkin enemmän kuin ennen huom.). Mutta aika iso vastuu laitetaan tavallisille kansalaisille, jokainen kun tulkitsee tuon oireiden helpottamisen omalla tavallaan esim. onhan sekin oireiden helpottamista että kuume vähän laskee ja yskittää vähän vähemmän kuin ennen.

Ei ole ihmekään, että meillä leviää kulovalkean tavoin.

NIH & FDA tutkimuksen mukaan 94%koronatartunnan saaneista sai 5 päivän päästä oireiden alkamisen jälkeen antigeenitestistä positiivisen tuloksen ja heillä oli viruskuorma ja tartuttavuus huipussaan.

https://twitter.com/michaelmina_lab/status/1557958551766810624/photo/1

Vierailija
175/193 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse altistuin, olin 4 hengen porukassa sunnuntaina ja nyt heistä kahdella on koronaa nyt, oireina heillä on kuumetta ja kurkkukipua.

Minulla ei ole kuumetta mutta olen todella väsynyt, lihaksia särkee ja yskityttää... Voiko tämä oll koronaa?

On se koronaa, monilla kuumeeton.

Vierailija
176/193 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat tartuttaa potilaisiin koronaa ja ne kuolee. Laillistettu henkirikos.

Vierailija
177/193 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäpä luulet?

Vierailija
178/193 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Helsingin työterveydessä hoputellaan töihin viiden päivän jälkeen. Ei haittaa, jos on _vähän_ oireita.

Vierailija
179/193 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vaan kirjoitti:

Hoitajat tartuttaa potilaisiin koronaa ja ne kuolee. Laillistettu henkirikos.

ROkotetut hoitajat vielä :DD hyvä rokote

Vierailija
180/193 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin toivon rajoituksia takaisin vaikka en ole riskiryhmäläinen, oli mukava leppoisaa aikaa kun kaikki vähän pysähtyi eikä tarvinnut käydä missään.

Mutta vakavasti puhuen niin alkaa tuo uhriluku olla jo aika suuri jonka hallitus valmis uhraamaan jotta hermomyrkyn (alkoholin) myyjät saa elantonsa (baarit, festarit jne)

Sä voit toivoa mutta ei tule. Suomen hallitus pitäisi haastaa oikeuteen koska suomessa korona toimet oli täysin yliliioiteltuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi