Sairastan parantumatonta syöpää. Haluatko kysyä jotain?
Voisin ajankuluksi vastailla vartin ajan ennen kuin lähden tekemään ruokaa perheelle.
Kommentit (59)
Mikä syöpä? Kauanko olet sairastanut ja onko hoitoja käynnissä?
Mikä syöpä ? Missä etäpesäkkeitä ? Miten havaittiin ? Onko kipuja/oireita ?
Kyselen kun itsellä tällä viikolla varjoainekuvaus, tarkistetaan onko syöpä uusiutunut.
Otan osaa. Sukulaiseni sairastaa myös parantumatonta, levinnyttä rintasyöpää. Tsemppiä!
Millä perusteella olisin trolli. Ihan oikea ihminen olen.
Rintasyöpä. Ensimmäinen diagnoosi helmikuussa 2020, jolloin piti olla parannettavissa. Uusiutui toukokuussa 2022, ja nyt levinneenä (= ei enää parannettavissa).
Sytostaattihoidot on käynnissä. Tablettihoidolla mennään, niitä aina kahden viikon ajan aamuin illoin, sitten viikon tauko. Ja uusi sykli sen jälkeen. Tätä jatketaan niin kauan kuin tehoja riittää. Sit vaihdetaan johonkin toiseen sytostaattiin.
Milloin kuolet, siis mikä on ennuste?
Tajuan kyllä että trollihan sinä, mutta leikin mukana.
Miksi tuhlaat vähäistä aikaasi tällä palstalla? Mene ja elä vielä kun voit.
Toivottavasti hoidot tehoavat sinulla mahdollisimman pitkään!
Vierailija kirjoitti:
Mikä syöpä ? Missä etäpesäkkeitä ? Miten havaittiin ? Onko kipuja/oireita ?
Kyselen kun itsellä tällä viikolla varjoainekuvaus, tarkistetaan onko syöpä uusiutunut.
Rintasyöpä, metastoitunut laajasti rintakehän imusolmukkeisiin.
Ei kipuja eikä oireita (vielä) tästä taudista. Hoidoista toki asiaankuuluvat haittavaikutukset. Havaittiin kontrollissa, kun otettiin kokovartalon tietokonetomografiakuva.
Toivottavasti sulla ei ole uusiutunut. Tämä on ihan PASKA tauti.
Miten sairaus on muuttanut suhtautumista elämään? Kaduttaako jokin?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti hoidot tehoavat sinulla mahdollisimman pitkään!
Tätä toivotaan!! Erityisesti lasten puolesta toivon tätä.
Saitko saikkua yli kolme päivää...?
Onko rahahuolia/miten nuo hoidot maksetaan? (Muutki voi vastata)
Ovatko ihmiset niin vierautuneita kuolemasta että 2 jo uskoo tätä trolliksi. Itse sairastuin triplanegatiiviseen rintasyöpään 10 v sitten ja tiedän paljon nuoria äitejä jotka ovat valitettavasti kuolleet syöpään. Paljon voimia ap:lle. Onko sinulla lapsia? Oma lapseni oli 1 v kun sairastuin.
Leikattiinko syöpäkasvain silloin 2020 ja saitko silloin liitännäishoitona sytoja ?
Voihan tuo levinnytkin syöpä mennä vaikka vuosikymmeneksi remissioon , tunnen yhden tapauksen, jossa jo 20 vuotta parantumaton syöpä on ollut ennallaan.
Vierailija kirjoitti:
Elän hetkessä. En tee suunnitelmia kuin muutaman kuukauden päähän. Tai no varasimme laskettelumatkan hiihtolomaksi, mutta se on poikkeus. Muutoin suunnittelen elämää lähinnä seuraavaan kontrollikuvaukseen asti.
On vain yksi asia joka kaduttaa: hakeuduin hoitoon huonoon lääkärikeskukseen, jonka seurauksena tauti on nyt levinnyt. Toisenlaisella aloituksella olisi ehkä vielä saatu hoidettua terveeksi.
Olen kiitollinen monesta asiasta, erityisesti perheestä ja lapsista. Elän hyvää elämää edelleen. Moni tuttu luulee että olen kotona masentuneena ja itkeskelen, mutta ei se niin mene. Osaan nauttia tästä hetkestä, en mieti tulevaisuutta turhaan kun en siihen voi mitenkään vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos et olekaan trolli, niin pyydän anteeksi kysymyksiäni.
Jos olet tosissasi, niin toivon sydämestäni sinulle pitkää elämää. Ja, jos mahdollista, ihmeparantumista!
Vierailija kirjoitti:
Leikattiinko syöpäkasvain silloin 2020 ja saitko silloin liitännäishoitona sytoja ?
Voihan tuo levinnytkin syöpä mennä vaikka vuosikymmeneksi remissioon , tunnen yhden tapauksen, jossa jo 20 vuotta parantumaton syöpä on ollut ennallaan.
Leikattiin ja sain sytostaattihoidot. Silloin oli kainalossa vain pieni mikrometastaasi ja itse kasvainkin oli vain reilun sentin halkaisijaltaan.
Toivon, että saadaan remissioon nykylääkityksellä. Mutta olen realisti ja tiedän sen olevan kovin harvinaista. Onneksi rintasyöpään on olemassa monia eri lääkehoitoja. Eri asia on miten kroppa kestää hoidot.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä vaiheessa anneta ennusteita. Jos en ottaisi mitään hoitoja vastaan, niin elinaika olisi luultavasti noin 6-8kk. Mutta jos hoidot tehoavat hyvin, niin voin saada vuosia lisää elinaikaa.
Toivon itsekin, että tämä paska syöpä olisi trolli. Mutta valitettavasti ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän hetkessä. En tee suunnitelmia kuin muutaman kuukauden päähän. Tai no varasimme laskettelumatkan hiihtolomaksi, mutta se on poikkeus. Muutoin suunnittelen elämää lähinnä seuraavaan kontrollikuvaukseen asti.
On vain yksi asia joka kaduttaa: hakeuduin hoitoon huonoon lääkärikeskukseen, jonka seurauksena tauti on nyt levinnyt. Toisenlaisella aloituksella olisi ehkä vielä saatu hoidettua terveeksi.
Olen kiitollinen monesta asiasta, erityisesti perheestä ja lapsista. Elän hyvää elämää edelleen. Moni tuttu luulee että olen kotona masentuneena ja itkeskelen, mutta ei se niin mene. Osaan nauttia tästä hetkestä, en mieti tulevaisuutta turhaan kun en siihen voi mitenkään vaikuttaa.
Tarkoitat ilmeisesti jotain yksityistä lääkärikeskusta? Oliko pääkaupunkiseudulla vai muualla?
Miksi trollaat täällä?