Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso "tölvii", kuinka opetella sanomaan takaisin?

Vierailija
15.08.2022 |

Puolisoni on tölvijä. Jos tölviminen ei käsitteenä avaudu, niin se on semmoista ajattelematonta ja loukkaavaakin töksäyttelyä asioista ja asioiden vierestä. Mulla taas puolestaan on joku tunnelukko, enkä saa siinä tilanteessa suutani auki. Esimerkiksi äskettäin puoliso tölväisi, etten tee kotona muuta, kuin katso televisiota. Joo, mulla on kyllä telkkari taustameluna usein päällä, mutta teen valtaosan kaikista kotitöistä ja perheestä huolehtimisesta, enkä mitenkään jumittele tv:n ääressä. Iltaisin, kun lapset ovat nukkumassa, saatan tunnin verran katsoa ajatuksen kanssa jotakin sarjaa. Tämä vain pintaraapaisevana esimerkkinä, tölvintää olen saanut niin puolisona olemisesta, vanhemmuudesta, töistäni jne. Osaa sanoa (tahtomattaan?) todella loukkaavasti ja pahoitan näistä mieleni aina pitkäksi aikaa.

Kuinka opetella sanomaan vastaan näissä tilanteissa? Nyt vain vetäydyn hiljaa tilanteista, en saa suutani auki.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa oli paljon merkkejä mutta PALSTA poisti ne XDDDDDD.

Vierailija
42/65 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä laitoin tölvimiselle tiukan stopin. Nyt mies osaa sanoa asioista nätisti, mutta mutisten että on niin vaikeaa kun "mitään ei saa enää sanoa". Seuraavana askeleena odotan, että oppii kehumaan ja sanomaan positiivisia asioita.

Miksi ihmeessä elät tuommoisen ääliön kanssa.

Aikuinen ihminen, jolle pitää opettaa miten käyttäydytään, huh, huh.

Pappi ehti sanomaan aamenen ennen idioottimaisen käytöksen alkua. Pitää tässä nyt jonkun verran katsoa tuleeko muutosta käytökseen vai pitääkö läksiä menemään. Ei sitä passaa heti luovuttaa kun on naimakaupat solmittu, mutta seksipalvelut toki olen lopettanut joksikin aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummeli Jackpotista tuttu:

"HILIJAA! Kun et mistään mitään tiiä!!!"

Vierailija
44/65 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa itsekseen harjoitella mitä sanoo takaisin ja valmistautua.

Vierailija
45/65 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä laitoin tölvimiselle tiukan stopin. Nyt mies osaa sanoa asioista nätisti, mutta mutisten että on niin vaikeaa kun "mitään ei saa enää sanoa". Seuraavana askeleena odotan, että oppii kehumaan ja sanomaan positiivisia asioita.

Pappi ehti sanomaan aamenen ennen idioottimaisen käytöksen alkua. Pitää tässä nyt jonkun verran katsoa tuleeko muutosta käytökseen vai pitääkö läksiä menemään. Ei sitä passaa heti luovuttaa kun on naimakaupat solmittu, mutta seksipalvelut toki olen lopettanut joksikin aikaa.

Voi luoja, mitä typeryyttä. Kidutaan liitossa jossa vauvamies pitää haukkumalla ja huutamalla opettaa käyttäytymään, ai niin ja keinona myös haarojen kiinni laitto.

Ja tuota sitten vuosikausia?

Ensin muutama vuosi haukkumista, sitten opetustilanteita seksin pihtaamisineen muutama vuosi. Sitten tulee vanhuus ja kuolo korjaa.

Toisena vaihtoehtona olisi elää ilman sitä haukkuvaa ääliötä, mutta jostain syystä sinä haluat kärsiä.

Ok!

En ymmärrä.

Vierailija
46/65 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet ihmiset ovat tylyjä puheissaan. Ovat ehkä oppineet sellaisen puhetavan jo lapsuusperheessään. En tiedä auttaako, jos keskustelet miehen kanssa asiasta. Ehkä vähitellen oppii kunnioittavampaa puhetta. Minulla oli joskus muinoin mieskaveri, joka tykkäsi härnätä. Kun huomautin asiasta, hän totesi sen olevan niin kotoisaa, sanoi isänsä puhuneen aina samalla tyylillä.

Vierailija
47/65 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja, mitä typeryyttä. Kidutaan liitossa jossa vauvamies pitää haukkumalla ja huutamalla opettaa käyttäytymään, ai niin ja keinona myös haarojen kiinni laitto.

Ensin muutama vuosi haukkumista, sitten opetustilanteita seksin pihtaamisineen muutama vuosi. Sitten tulee vanhuus ja kuolo korjaa.

Toisena vaihtoehtona olisi elää ilman sitä haukkuvaa ääliötä, mutta jostain syystä sinä haluat kärsiä.

Ok!

En ymmärrä.

Ei tässä vuosikausia olla kärvistelty. En aio katsella kovin pitkään, ei huolta.

Vierailija
48/65 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monet ihmiset ovat tylyjä puheissaan. Ovat ehkä oppineet sellaisen puhetavan jo lapsuusperheessään. En tiedä auttaako, jos keskustelet miehen kanssa asiasta. Ehkä vähitellen oppii kunnioittavampaa puhetta. Minulla oli joskus muinoin mieskaveri, joka tykkäsi härnätä. Kun huomautin asiasta, hän totesi sen olevan niin kotoisaa, sanoi isänsä puhuneen aina samalla tyylillä.

Kotoisaa? Herranjestas. :D Minulle kotoisa puhe on sellaista herttaista, lämmintä ja kannustavaa. Meitä on moneen junaan ja osa jää laiturille.

Vierailija
49/65 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa joku antoi hyvän vinkin opetella joku tietty lause ja käyttää aina sitä, kun mies tölväisee. Itse saattaisin esim käyttää jotain "oletpa sinä taas niin ajattelevainen" tai "sinulla noita kohteliaisuuksia riittää" tai vastaavaa. "Tulee niin hyvä mieli kun aina kritisoit." (No minulla on vähän kiero luonne) Tuota kun jatkaa sinnikkäästi niin uskon, että n. vuoden sisällä mies tajuaa, että tölvimisessä on jotain häiritsevää.

Vierailija
50/65 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa joku antoi hyvän vinkin opetella joku tietty lause ja käyttää aina sitä, kun mies tölväisee. Itse saattaisin esim käyttää jotain "oletpa sinä taas niin ajattelevainen" tai "sinulla noita kohteliaisuuksia riittää" tai vastaavaa. "Tulee niin hyvä mieli kun aina kritisoit." (No minulla on vähän kiero luonne) Tuota kun jatkaa sinnikkäästi niin uskon, että n. vuoden sisällä mies tajuaa, että tölvimisessä on jotain häiritsevää.

Mä en kyllä jäisi 'edes' vuodeksi kuuntelemaan noita tölväilyjä. Jos mies on niin tyhmä ja ajattelematon, että jatkaa samaa peliä vaikka on jo kertaalleen sanottu että se on loukkaavaa niin minä kyllä lähtisin pois koko suhteesta enkä jäisi odottelemaan, että josko se nyt vuoden päästä tajuaisi.

Vierailija
51/65 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu, mutta tölvimisen lisäksi saan kuulla haukkumista ja välillä huutoa, mies hermostuu helposti. Joskus uhkaa tappaa eläimeni, mutta tuskin sitä oikeesti tekis.

Vierailija
52/65 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama juttu, mutta tölvimisen lisäksi saan kuulla haukkumista ja välillä huutoa, mies hermostuu helposti. Joskus uhkaa tappaa eläimeni, mutta tuskin sitä oikeesti tekis.

Hei ihan oikeasti nyt! Miksi ihmeessä jatkat sekunttiakaan miehen kanssa, joka huutaa, haukkuu ja UHKAA TAPPAA LEMMIKKISI!? Mieshän on aivan psykopaatti, toteuttaa taa ei, niin ei kukaan täysjärkinen tuollaisia edes uhkaile. Lähde pois ennen kuin mies toteuttaa uhkauksensa tai pahimmassa tapauksessa tappaa vielä sut.

Vierailija
53/65 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on sairas.

Vierailija
54/65 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ihan oikeasti nyt! Miksi ihmeessä jatkat sekunttiakaan miehen kanssa, joka huutaa, haukkuu ja UHKAA TAPPAA LEMMIKKISI!? Mieshän on aivan psykopaatti, toteuttaa taa ei, niin ei kukaan täysjärkinen tuollaisia edes uhkaile. Lähde pois ennen kuin mies toteuttaa uhkauksensa tai pahimmassa tapauksessa tappaa vielä sut.

Ei mieheni kovin usein tällaista uhkaile. Vain satunnaisesti. Enkä usko että on tosissaan.

Vierailija
55/65 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok!

En ymmärrä.

Ei tässä vuosikausia olla kärvistelty. En aio katsella kovin pitkään, ei huolta.

No puhut lapsista, tuliko ne kaikki kerralla?

Kyllä sinä melko pitkään olet kärvistellyt kun lapsiakin useamman olet tuon ääliösi kanssa hommannut.

Vierailija
56/65 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mieheni kovin usein tällaista uhkaile. Vain satunnaisesti. Enkä usko että on tosissaan.

Sinä olet umpihullu kun tuommoisessa liitossa viitsit olla.

Vierailija
57/65 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en kyllä pitkään tuollaisessa suhteessa olisi. Joka kerran kiittäisin jälkeen kauniista kehusta/kysyisin, että sanoisiko mies tuon pomolleen. Lisäksi tekisin listan, johon kirjoittaisin jokaikisen tölväisyn kellonaikoineen ja päivämäärineen.

Ja varautuisin eroamaan.

Vierailija
58/65 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet miehet ovat tuollaisia

Vierailija
59/65 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok!

En ymmärrä.

No puhut lapsista, tuliko ne kaikki kerralla?

Kyllä sinä melko pitkään olet kärvistellyt kun lapsiakin useamman olet tuon ääliösi kanssa hommannut.

Meillä ei ole lapsia, enkä ole puhunut lapsista.

Vierailija
60/65 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.