Stadi, hesa vai hese?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Hese.
Ainakin meidän kylällä puhetaan Heldingistä Hesenä.
Teidän kylä on siis keskittymä täysiä tolvanoita.
Vierailija kirjoitti:
Stadi, Hesa, Helsinki on synonyymejä. Ihan sama mitä käytät, vain junantuomat kuvittelee, että aito stadilainen ei voi sanoa Hesa. 😁
Hese ei kuulu joukkoon.
Stadi tarkoittaa kaupunkia, Hesa Helsinkiä. Alkuperäiset Stadin kundit kutsuivat Helsinkiä Hesaksi. Mm. ties monennenko polven syntyperäinen helsinkiläinen Georg Malmsten kappaleessaan Stadin kundi: * Niin monenlaista stadia mä matkallani näin, mut Hesaa aina sydämessäin kaipaamaan mä jäin, kun mä Rion yössä senjoritaa sekstasin, niin Hesan friiduu muistelin*
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläiset sanoo stadi, kauempaa olevat usein hesa ja hese taas on turkulainen hampurilaisketju. Ja espoolaisteekkarit kutsuu tuota satamakaupungiksi, koska sitä helsinki on otaniemeläisille.
Turkulaiset puhuu itäisestä kalastajakylästä tai Pietarin esikaupunkialueesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläiset sanoo stadi, kauempaa olevat usein hesa ja hese taas on turkulainen hampurilaisketju. Ja espoolaisteekkarit kutsuu tuota satamakaupungiksi, koska sitä helsinki on otaniemeläisille.
Tässä saivartelussa "stadilaiset" joko unohtavat tai eivät edes tiedä, että Stadilla ei alun perin tarkoitettu koko Helsinkiä, vaan ainoastaan kaupungin ydinkeskustaa. Hyvin harva on stadilainen asuinpaikan ja vielä harvempi syntypaikan perusteella.
Stadi on kaupunki ja alkuperäisten mielestä eivät myöhemmät liitosalueetkaan kuulu siihen.
Vain muualla Kihniöissä luullaan, että täällä Helsingissä puhutaan slangia kokoajan. Tosiasiassa sitä ei juuri monikaan nykyään enää puhu.
Hesoissa rulaa! Varsinkin sähköpotkulaudoilla pitkin Mannerheimintietä ja Hesareita.
Hesburger on Heikinburger, Hese on Heikki