Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten ongelmiin suhtautuminen

Vierailija
14.08.2022 |

Olen usein seurannut netissä ketjuja 20-40v miesten ongelmista kuten syrjäytymisestä, yksinäisyydestä, ulkonäköpaineista ja vastaavasta. Jostain syystä ne eivät saa sympatiaa osakseen vaan päinvastoin raivoa ja syyllistämistä. Syy ongelmiin etsitään väkipakolla miehestä ja hänet tuhotaan. Parhaana esimerkkinä nuoret neitsytmiehet, jotka eivät ole koskaan olleet parisuhteessa. Nämä ovat jo ilmiöksi muodostunut ihmisryhmä, jota vihataan ankarasti. Surullista, koska ainakin itse ymmärrän että eihän kymmeniä vuosia yksin olleella ihmisellä voikkaan ajatukset sosialisoinnista olla ihan kohdallaan, sehän on mahdotonta.

Jos naisella on ongelmia, niin sympatiaa ja jaksuhaleja yhtäkkiä tuleekin.
Esim. jos mies on vaikka lyhyt, kalju, pienimunainen, niin hän on vaan sellainen "hassu reppana", vaikka hänelle itselleen tuo on aivan kamalaa. Minä itse aloin kaljuuntumaan jo parikymppisenä ja huomasin että naispuoliset kaverini eivät vaan kyenneet samaistumaan siihen miten kauheaa tuo on. Kysyin miltä itsestä tuntuisi. "No sehän ois sit ihan eri juttu koska naiselle hiukset on oikeasti tärkeä juttu."

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyydelle, kaljuuntumiselle tai pienimunaisuudelle ei voi mitään. Itsetunnon, asenteen, luonteen ja sosiaalisten taitojen kehittäminen taas on täysin itsestä kiinni. Randomien sympatiat jostain vauvapalstalla ei tosin ratkaise näitäkään puutteita. Eli joo, on itsestä kiinni antaako jonkun ulkonäön piirteen katkeroittaa mielensä lopullisesti vai alkaako tekemään töitä itsensä kanssa.

Olen täysin samaa mieltä, mutta siitä huolimatta kysyn: Sanotaanko naiselle, joka menettää hiuksensa, että get over it?

Ehdotellaan peruukkeja ja "kivoja" huiveja. Ilman hiuksia nainen kun ei saa missään nimessä esiintyä julkisesti, koska sittenhän on joku radikaalifemakko eikä saa koskaan miestä ja kaikkia yököttää kalju nainen.

Vierailija
42/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Miten aloitus oli miesvihaa?

Jauhaa paskaa miehistä, ja kerää naiset solvaamaan miehiä. 

kts. vastaus numero 1

Miehet sitten olettevat, että naisten pitäisi korjata miestenkin ongelmat, eikä itse tarvitse tehdä mitään.

Ketkä miehet?

No ei tuohon tule vastausta, se on sitä miesvihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä ne hiukset on monille miehillekin tärkeää. En tiedä, miksi sellaista asiaa vähätellään.

Varmaan ne naiset haluavat vain lohduttaa miestä kertomalla, että miehen ulkonäössä tukka ei ole niin tärkeä. Vai halusiko mies kuulla kaljuuntumisestaan "näytät ihan hirveältä, mikset tee asialle mitään" -kommentteja?

Ei niitä miehiä kiinnosta se, että se ei ole miehelle parisuhemarkkinoilla niin tärkeää. Mieheenkin voi suhtautua kuin toiseen ihmiseen.

Missä tässä puhuttiin tukan tärkeydestä parisuhdemarkkinoilla? Pitäisikö yrittää ohjata miestä virolaiselle kauneusklinikalle hiustenistutukseen, jos ei kaljuna halua elää?

Miksi pitäisi?

Miksi sinun pitäisi tehdä asialle yhtään mitään?

Vierailija
44/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä, että naiset yrittävät korjata naisten ongelmia. Miehet sitten olettevat, että naisten pitäisi korjata miestenkin ongelmat, eikä itse tarvitse tehdä mitään.

Eiköhän miehissä ja naisissa ole yhtä paljon niitä yksilöitä, jotka kuvittelevat parisuhteen ratkaisevan kaikki siihenastiset ongelmat yhdellä kertaa. Jos ei ole aiemmin viitsinyt harrastaa liikuntaa tai muuten kehittää itseään, niin sitten kuvitellaan että se tietty nainen tai mies ihmeellisesti motivoisi tekemään kaikenlaista.

Sillä erotuksella että nainen saa parisuhteen aina halutessaan, mies saa vain jos "ansaitsee". Naisethan ne päättää ketkä saa seksiä.

Mitä? Mistä sen suhteen saa? Onko joku toimisto josta sellaisia naisille myönnetään? 😱

En minä ainakaan saanut, monta vuotta vietin illat yksin kaivaten kainalooni luotettavaa poikaystävää. Sitten kun tutustuin yhteen mukavaan tyyppiin niin piti vielä itse olla aloitteellinen että homma lähti käyntiin.

Minne voin valittaa tästä? Ai niin tänne av:lle tietty.

Vierailija
45/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyydelle, kaljuuntumiselle tai pienimunaisuudelle ei voi mitään. Itsetunnon, asenteen, luonteen ja sosiaalisten taitojen kehittäminen taas on täysin itsestä kiinni. Randomien sympatiat jostain vauvapalstalla ei tosin ratkaise näitäkään puutteita. Eli joo, on itsestä kiinni antaako jonkun ulkonäön piirteen katkeroittaa mielensä lopullisesti vai alkaako tekemään töitä itsensä kanssa.

Olen täysin samaa mieltä, mutta siitä huolimatta kysyn: Sanotaanko naiselle, joka menettää hiuksensa, että get over it?

Ihan yhtä lailla se on naisesta itsestään kiinni, hyväksyykö asian vai katkeroituuko.

En puhunut katkeroitumisesta mitään. Vaikka tällä palstalla niitä riittää.

Vierailija
46/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän langan vastaukset (ja kaikki alapeukut) hassusti todistivat AP:n oikeaksi.

Miehiä saa vain vihata, ei rakastaa. Vai olenko väärässä? Näenkö langassa hitustakaan empatiaa? Naiset lähtevät aina liikkeelle siitä ajatuksesta että he ovat uhreja, silloinkin kun mies on uhri.. esim. miehen yksinäisyys ei olekkaan miehen ongelma, vaan naisen ongelma, koska "miks meidän pitäis korjata teidän ongelmat, älä sysää mulle sun ongelmia wäää olen taas uhri!"

Älä viitsi!

Mieti ihan objektiivisesti kuinka monta miljoonaa kertaa olet kuullut aiheesta "pieni muna". Ja silti ellei ole ihan mikrokoko, se ei estä miestä saamasta naisia tai harrastamasta seksiä saati lisääntymästä. Eikä se aiheuta kipua.

Mutta miten paljon missään on puhuttu naisten ongelmista kuten endometrioosista tai vaginismista? Jotka kumpikin vaikuttavat oikeasti siihen että on vaikea olla yhdynnässä tai saada lapsia. Ja aiheuttavat kipua ja vaativat toimenpiteitä.

Miesten kaljuuntuminen, juu kyllä se on varmasti monelle ikävää etenkin jos on kovin nuori. Mutta se ei koske, eikä estä normaalia elämää. Miehillä myös kalju on joidenkin naisten mielestä jopa seksikästä.

Mutta entäs nainen joka joutuu rintasyövän takia hoitoihin ja menettää hiuksensa? On kipuja ja vielä pitää peruukkikin hankkia tai huivi ja miettiä sekin että miten kaikki suhtautuvat, koska naisella kaljuus on paljon isompi tabu kuin miehellä; ottaako aviomies eron kun ei ole tukkaa ja rintakin leikattiin pois? Toki useimmilla hius kasvaa takaisin hoitojen loputtua (jos jää henkiin). Enpä ole tästääkään paljon keskustelua nähnyt missään.

No, itse en ainakaan yritä kilpailla näistä asioista. Nainen joutuu moneen, mihin mies ei joudu ja pointtisi ovat hyvät. Mutta voiko miehelle sanoa muutaman kivan sanan, jos hän kaljuuntuu? Vai pitääkö miehen kestää kaikki miehenä?7

Ihan samalla lailla, kuin miehet voisivat sanoa jotain lohduttavaa kasvoillani olevasta melasmasta (hormonien aiheuttamia tummia läiskiä kasvoillani, esiintyy melkein ainoastaan naisilla). Silti miehet sanovat lähinnä "mitä noi on, näyttää rumalta?", "olisit muuten kaunis, mutta..."

Naisen odotetaan kestävän jatkuvaa ulkonäöstä huomauttelua miehiltä ilmeenkään värähtämättä.

Vierailija
47/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä ne hiukset on monille miehillekin tärkeää. En tiedä, miksi sellaista asiaa vähätellään.

Varmaan ne naiset haluavat vain lohduttaa miestä kertomalla, että miehen ulkonäössä tukka ei ole niin tärkeä. Vai halusiko mies kuulla kaljuuntumisestaan "näytät ihan hirveältä, mikset tee asialle mitään" -kommentteja?

Ei niitä miehiä kiinnosta se, että se ei ole miehelle parisuhemarkkinoilla niin tärkeää. Mieheenkin voi suhtautua kuin toiseen ihmiseen.

Missä tässä puhuttiin tukan tärkeydestä parisuhdemarkkinoilla? Pitäisikö yrittää ohjata miestä virolaiselle kauneusklinikalle hiustenistutukseen, jos ei kaljuna halua elää?

Miksi pitäisi?

Kukaan ei edes pyytänyt sitä.

Vierailija
48/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä, että naiset yrittävät korjata naisten ongelmia. Miehet sitten olettevat, että naisten pitäisi korjata miestenkin ongelmat, eikä itse tarvitse tehdä mitään.

Kerro toki lisää. Miten naiset korjaavat naisten ongelmia kun se on "mies syö lasten vanukkaat" ja sinä olet siellä haukkumassa miehiä.

Vierailija
49/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi?

Kaljuuntumisesta epätoivoinen mies ei halua tietoa siitä, mitä kaljuuntumiselle on tehtävissä? Kun ei myöskään saa sanoa, että kalju näyttää miehellä ihan hyvältä, kun se on ongelman vähättelyä.

Vierailija
50/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kehotetaan hankkimaan kivoja peruukkeja, pitäisikö sen piristää, että muut kertovat, että naisen täytyy peittää kalju?

Yritin päästä tästä nais/mies asetelmasta, että mitä sanoisit ihmiselle? Ei se näköjään onnistu.

Koko aloitushan koski suhtautumista miesten ongelmiin. Yksikään aikuinen mies ei ole minulle kaljuuntumisestaan valittanut. Kummipoikaa olen tosin lohduttanut ja tukenut alopecian vuoksi, pelkkä hiuskaljuus on pientä siihen verrattuna.

Kyllä mun velipoika otti kaljuuntumisen esiin. Aika nuorena alkoi lähteä tukka. Koitti itse porukassa huumorilla selvitä, mutta minä en silloin pystynyt nauramaan vitseille, koska tiesin että se oli alussa veljelle arka paikka.

Mutta loppupeleissä siitä on tullut hänen piirteensä, hyvä itsetunto on veikalla, eikä ole estänyt pääsemästä naisia, saamasta työpaikkaa eikä tekemästä mitään tärkeää elämässä. Joutuu vaan kestämään kaveriensa vitsit siitä kuinka joutuu muka aamulla "pyyhkimään klanista pölyt".

Vierailija
51/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten se empatia ratkaisisi ongelmasi. Ihan ammatillista keskusteluapua suosittelen aloittajalle ja muille, jotka samojen ongelmien kanssa painivat.

En vaan millään keksi mitään sanottavaa siihen, jos joku täällä kertoo pienet vehkeet omaavansa. Siis mitä...

Olisi hyvä myös muistaa, että valtaosa tällä palstalla kävijöistä ja kirjoittajista on naisia.

Vierailija
52/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä miehet?

Ne naiset jotka kirjoittavat paskaa miehistä tällä palstalla?

Saisiko tähän vastausta?

Vierailija
53/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäni suurimmat rakkaudet ovat olleet alle 180-senttisiä, heistä suurin osa noin 170-senttisiä (en osaa arvioida sentilleen ihmisten pituutta). Kaksi fyysisesti intohimoisinta kumppania ovat molemmat olleet nuorena kaljuuntuvia, kummallakin alle kolmekymppisenä kaljuuntumisen takia ihan lyhyeksi leikatut hiukset. Kenelläkään elämäni suurimmista rakkauksista ei ole ollut isoa munaa. Puolisollani, jonka uskon ja toivon olevan elämäni rakkaus, on pieni. Sitäkään en ole mitannut, enkä hänen henkilökohtaisia ominaisuuksiaan edes anonyymisti täällä kuvaile, mutta pienin kaikista niistä, kenen kanssa eläessäni olen seksiä harrastanut. Enkä ole hankkimassa hänen kanssaan lapsia tai muuten tyytymässä häneen, päinvastoin. Meitä ei sido toisiimme lapset, yhteinen omaisuus, velka tai mikään muukaan kuin rakkaus (ja siihen sisältyen seksuaalinen halu).

En vieläkään tiedä, ovatko nämä Hiusrajamiehet ja muut trolleja, masinoitua yhteiskuntarauhan häiritsemisyritystä vai hyödyllisiä i..ootteja niiden kannalta, jotka siihen pyrkivät.

Vierailija
54/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän langan vastaukset (ja kaikki alapeukut) hassusti todistivat AP:n oikeaksi.

Miehiä saa vain vihata, ei rakastaa. Vai olenko väärässä? Näenkö langassa hitustakaan empatiaa? Naiset lähtevät aina liikkeelle siitä ajatuksesta että he ovat uhreja, silloinkin kun mies on uhri.. esim. miehen yksinäisyys ei olekkaan miehen ongelma, vaan naisen ongelma, koska "miks meidän pitäis korjata teidän ongelmat, älä sysää mulle sun ongelmia wäää olen taas uhri!"

Älä viitsi!

Mieti ihan objektiivisesti kuinka monta miljoonaa kertaa olet kuullut aiheesta "pieni muna". Ja silti ellei ole ihan mikrokoko, se ei estä miestä saamasta naisia tai harrastamasta seksiä saati lisääntymästä. Eikä se aiheuta kipua.

Mutta miten paljon missään on puhuttu naisten ongelmista kuten endometrioosista tai vaginismista? Jotka kumpikin vaikuttavat oikeasti siihen että on vaikea olla yhdynnässä tai saada lapsia. Ja aiheuttavat kipua ja vaativat toimenpiteitä.

Miesten kaljuuntuminen, juu kyllä se on varmasti monelle ikävää etenkin jos on kovin nuori. Mutta se ei koske, eikä estä normaalia elämää. Miehillä myös kalju on joidenkin naisten mielestä jopa seksikästä.

Mutta entäs nainen joka joutuu rintasyövän takia hoitoihin ja menettää hiuksensa? On kipuja ja vielä pitää peruukkikin hankkia tai huivi ja miettiä sekin että miten kaikki suhtautuvat, koska naisella kaljuus on paljon isompi tabu kuin miehellä; ottaako aviomies eron kun ei ole tukkaa ja rintakin leikattiin pois? Toki useimmilla hius kasvaa takaisin hoitojen loputtua (jos jää henkiin). Enpä ole tästääkään paljon keskustelua nähnyt missään.

No, itse en ainakaan yritä kilpailla näistä asioista. Nainen joutuu moneen, mihin mies ei joudu ja pointtisi ovat hyvät. Mutta voiko miehelle sanoa muutaman kivan sanan, jos hän kaljuuntuu? Vai pitääkö miehen kestää kaikki miehenä?7

Totta kai voi sanoa jotain empaattista 😻 Sehän on muuten naisten syy että mies kaljuuntuu nuorena! Koska äidinpuolen geeneistä se johtuu suureksi osaksi.

Vierailija
55/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten se empatia ratkaisisi ongelmasi. Ihan ammatillista keskusteluapua suosittelen aloittajalle ja muille, jotka samojen ongelmien kanssa painivat.

En vaan millään keksi mitään sanottavaa siihen, jos joku täällä kertoo pienet vehkeet omaavansa. Siis mitä...

Olisi hyvä myös muistaa, että valtaosa tällä palstalla kävijöistä ja kirjoittajista on naisia.

Itse en kirjoittanut pienistä vehkeistä mitään. Mitä sillä on väliä, että suurin osa naisia? Ihmisiä tässä ollaan, ja itse peräänkuulutin sitä.

Vierailija
56/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en kirjoittanut pienistä vehkeistä mitään. Mitä sillä on väliä, että suurin osa naisia? Ihmisiä tässä ollaan, ja itse peräänkuulutin sitä.

No naisilla nyt vain on tapana vihata miehiä.

Etkö ole huomannut?

Vierailija
57/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi!

Totta kai voi sanoa jotain empaattista 😻 Sehän on muuten naisten syy että mies kaljuuntuu nuorena! Koska äidinpuolen geeneistä se johtuu suureksi osaksi.

Oho! Enpä tiennyt tällaista. Olkaa rauhassa, koska en aio syyttää naisia siitä.

Vierailija
58/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies olettaa, että feminismi korjaisi myös miesten ongelmat ja niinhän ei tapahdu. Siksi miesten pitäisikin etsiä ideologia joka huomioi myös heidät ihmisinä.

Feminismi ei korjaa kyllä kenenkään ongelmia.

Vierailija
59/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No naisilla nyt vain on tapana vihata miehiä.

Etkö ole huomannut?

No, kommenttini tarkoitus ei ollut syyttää naisia miesvihasta.

Vierailija
60/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi!

Naisen syytä geenit, jotka on saanut vanhemmiltaan? Samalla logiikalla kaikkien geenit ovat omaa syytä, myös sen kaljuuntuvan miehen. Ei se kaljuus miehen asiaan syytöntä äiti syyttämällä parane, ei kukaan saa valita omia geenejään.

Empatiaa toki ansaitsevat kaikki, jotka sitä myös muille pystyvät antamaan. Pitää myös hyväksyä, että toisen sinulle kannustukseksi tarkoittamat kommentit eivät aina ole niitä, mitä haluaisit kuulla. Silti sitä kommentin sanojaakin tulee ymmärtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi