Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toimitte ystävien ja kavereiden kanssa, jotka PETTÄVÄT kumppaneitaan?

N17-AVUN-TARPEESSA
14.08.2022 |

Itselläni tämä aiheuttaa ahdistusta, sillä se on minun arvomaailmaani vastaan. Myös ex-poikaystäväni petti minua ja se sattui hirveästi kun paljastui ja monien nykyisten ystävieni harrastaminen pettäminen satuttaa minua (tuo ikäviä muistoja mieleen) ja ahdistaa.

Selityksiä ja perusteluja teoilla ja sen oikeuteksulle olen kuullut naispuolisilta ystäviltä, että "ihminen ei ole yksiaviollinen eläin", "kaikki sitä tekee", "tutkimusten mukaan puolet suomalaisista on pettänyt". Tiedän että todellinen syy on, että he hakevat kiksejä ja sitä tunnetta, että ovat haluttuja miesten keskuudessa.

En kuitenkaan haluaisi olla yksinkään, mutta hyvin moni ystävistäni harrastaa pettämistä eikä minun ystäväpiiri ole mikään jättimäisen iso, kun olen introvertti. Jos kerron heidän poikaystäville tästä niin arvaan jo, että he katkaisevat suhteensa minuun.

Miten toimisitte minun tilanteessa ja oletteko itse joutuneet vastaavaan tilanteeseen elämässä?

N17

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tuollaisia ystävättäriä todellakaan haluaisi lähellekkään omaa miestäni.

Vierailija
42/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereita en tarvitse ja kahden ystäväni asioista vaikenen kuin muuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuollaiset sitten oikeita ystäviä vai lähinnä tuttuja joiden kanssa hengaillaan.

Vierailija
44/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä kamalaa jos olisi tuollaisia ystäviä. En varmaan jaksaisi heidän seuraansa kun oma moraalini on aika päinvastainen.

Vierailija
45/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tuollaisia ystävättäriä todellakaan haluaisi lähellekkään omaa miestäni.

Miksi et? Onko miehesi holhouksen alainen ja vajaa valtainen vai itsenäinen, omilla jaloilla seivova, luotettava puoliso?

Vierailija
46/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kauneusklinikan pomo ( reilu 30) pettää ihan näkyvästi aviomiestään ulkomaan työmatkalta löydetyn miehen kanssa. Hänellä myös 2 pientä lasta Se siitä arvomaailmasta!

Kaikkien työntekijöiden tulee kuitenkin leikkiä, miten upeaa tuo on.

Saatan tietää saman tapauksen.

Sanotaanko, että ainakaan tämä nainen ei ole mitenkään kaunis, mutta leikellyt itseään ja laitattanut pistoksia naamaansa yms.

Onko tullut joku ikäkriisi?

Vierailija
47/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kavereita en tarvitse ja kahden ystäväni asioista vaikenen kuin muuri.

Olet luotettava ystävä. Arvostan 🙏

Vierailija
48/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi parempia kavereita, joilla on samanlaiset arvot ja moraali. Minä kerran tuomitsin parhaan kaverini pettämisen, mutta hän varmaan löytää joskus edestään niinkuin pettäjät yleensä löytävät. Pettäjillä on muutenkin arvomaailma vinksallaan, kun ihmiset ovat kertakäyttö tavaraa ja ketään ei rakasteta aidosti muutakuin itseään.

Vierailija
49/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kun kysyit, vastaan omasta kokemuksestani. Olen kokenut vastaavaa useammankin kerran. Yksi puolisoaan nuoruudessaan kerran pettänyt on ollut ystäväni pian 60 vuotta. Elämän varrelle on sattunut useampikin hairahtunut. Jotkut ovat olleet vuosi kymmeniä ystäviäni ja jotkut vähemmän aikaa. Ystäviä on nyt tullut uusia ja myös kadonnut matkan varrella. On ollut introverttejä ja extroverttejä. Mutta aina, aina olen ollut luotettava ystävilleni.

T:N64v ja aina uskollinen niin puolisolle kuin ystävillekin

Vierailija
50/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäluotettavia ystäviä

Vierailija
51/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sekaantuisi asiaan. Usein voi käydä niin että viestintuoja ammutaan.

Tiedän joitakin pettäneitä. En arvosta toimintaa, mutta pidän mielipiteeni omana tietonani. Sukulaisista kyse, joten vältetään draamaa.

Vierailija
52/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran ovat moniavioisuus, kysyppä onko ok jos lähestyy heidän miehiään. Jos tulee väninäö niin voit sanoa että heidän miehistöön tuntuisi varmaan samalta, jos tietäsivät muista suhteista.

En mä huolehtisi ystäväni miehestä, ystävä hän mulle on tärkeämpi ihminen kuin tämän kumppani.

Koska en ikinä toimisi itse niin. Elämässä pitää olla periaatteita. Toisen omaan ei kosketa. Tästä ei yhtään poikkeusta missään tilanteessa.

Mulle riittää, että toimin itse oikeaksi kokemallani tavalla. En mä vartioi muita.

Entä, kun sinut sotketaan mukaan alibiksi sille, että ystävä oli luonasi vaikka on jossain muualla? Valehteletko hänen puolestaan?

Vierailija
53/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväpiirissäni ei ole kukaan pettänyt. En haluaisi sellaisia lähipiiriini.

Vierailija
54/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaverit ei puutu sinkun pettämiseen ukkomiehet kanssa? Mitä jos heille itselleen kävisi niin? Taitaisi olla sitten eri ääni kellossa.

Vierailija
55/58 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ystävä, joka jatkuvasti petti miestään menemättä kuitenkaan sänkyyn asti ja kertoi minun olevan ainoa, jolle hän voi asiasta puhua. Ajattelin, että en voi hänen moraaliaan korjata, mutta voin ainakin olla ruokkimatta hänen tekojaan. Minä siis lopetin kuuntelemasta hänen kertomuksiaan ja vastaamasta hänen viesteihinsä, miten oli taas niin sykähdyttävä ilta ja miten se toinen mies katsoi ja hipaisi. Jos hän puhui tavallisista asioista, käyttäydyin normaalisti, mutta noita miesseikkailuja selitäessään hän oli minulle kuin ilmaa. Lopulta ystävyys kariutui, uskoakseni ei pelkästään tästä syystä.

Ymmärrän toki, että uusia ystäviä ei kasva puussa, mutta muista myös, että seura tekee kaltaisekseen.

Vierailija
56/58 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuttanut ystävyyttä, vaikken pettämistä hyväksy. Kyllä ystäväkin lopulta itse tajusi toimineensa väärin. Jokainen tekee omat virheensä.

Entä jos se toimintamalli ei ystävillä muutu eivätkä näe sitä todellisuudessa virheenä?

Minulta jäi ystävän tapaamiset, kun hän kertoi jo vuosikaudet kestäneestä sivusuhteestaan.

Vierailija
57/58 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se moraalista kertoo. Tai sen puutteesta.

Monesti pettäjät ovat epäluotettavia muutenkin.

Vierailija
58/58 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole aikuinen nainen ja kerron petetylle. Se on palvelus, jonka itsekin kohdalleni haluaisin tilanteen ollessa sellainen

Tuo " ihminen ei ole yksiavioinen " on tekosyy, johon vedotaan. Useimmin miehet vetoavat siihen