Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toimitte ystävien ja kavereiden kanssa, jotka PETTÄVÄT kumppaneitaan?

N17-AVUN-TARPEESSA
14.08.2022 |

Itselläni tämä aiheuttaa ahdistusta, sillä se on minun arvomaailmaani vastaan. Myös ex-poikaystäväni petti minua ja se sattui hirveästi kun paljastui ja monien nykyisten ystävieni harrastaminen pettäminen satuttaa minua (tuo ikäviä muistoja mieleen) ja ahdistaa.

Selityksiä ja perusteluja teoilla ja sen oikeuteksulle olen kuullut naispuolisilta ystäviltä, että "ihminen ei ole yksiaviollinen eläin", "kaikki sitä tekee", "tutkimusten mukaan puolet suomalaisista on pettänyt". Tiedän että todellinen syy on, että he hakevat kiksejä ja sitä tunnetta, että ovat haluttuja miesten keskuudessa.

En kuitenkaan haluaisi olla yksinkään, mutta hyvin moni ystävistäni harrastaa pettämistä eikä minun ystäväpiiri ole mikään jättimäisen iso, kun olen introvertti. Jos kerron heidän poikaystäville tästä niin arvaan jo, että he katkaisevat suhteensa minuun.

Miten toimisitte minun tilanteessa ja oletteko itse joutuneet vastaavaan tilanteeseen elämässä?

N17

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni järkevintä olisi pyrkiä etsimään sellaisia ystäviä joilla on samanlainen arvomaailma. Tosin se voi olla vaikeaa, sillä todellakin hyvin moni suomalainen pettää kumppaniaan.

Vierailija
2/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole asiani, ongelmia on jo omasta takaa ja muiden soppiin en koske.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuttanut ystävyyttä, vaikken pettämistä hyväksy. Kyllä ystäväkin lopulta itse tajusi toimineensa väärin. Jokainen tekee omat virheensä.

Vierailija
4/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa toimii niin, että katsoo vierestä eikä "vasikoi" ystäviensä tekoja heidän puolisoilleen. Muuten voi olla pian hyvin vähän ystäviä tai kaikota kokonaan, jos eivät voi luottaa siihen, että pitää salaisuudet salaisuuksina.

Vierailija
5/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuttanut ystävyyttä, vaikken pettämistä hyväksy. Kyllä ystäväkin lopulta itse tajusi toimineensa väärin. Jokainen tekee omat virheensä.

Entä jos se toimintamalli ei ystävillä muutu eivätkä näe sitä todellisuudessa virheenä?

Vierailija
6/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mun ongelma, että mulla on tiukempi kuin frendin muijalla.

Pidän suuni supussa.

Vierailija
7/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinidraamaa.. 🤣

Vierailija
8/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa, että omasta taustasta johtuen ahdistaa kuunnella noita juttuja. Jos ei auta niin joudut varmaan etsimään uusia kavereita. Mutta aika yksin jäät jos menet vasikoimaan sulle luottamuksella kerrottuja asioita.

Vierailija
9/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran ovat moniavioisuus, kysyppä onko ok jos lähestyy heidän miehiään. Jos tulee väninäö niin voit sanoa että heidän miehistöön tuntuisi varmaan samalta, jos tietäsivät muista suhteista.

Vierailija
10/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua päinvastoin pidetään outona, kun en sekoile kännissä viikonloppuna enkä harrasta pettämistä 10 eri äijän kanssa.

Ehkä olen outo, mutta osaankin käyttää aivojani ja olla olematta itse missään sopissa mukana. Ennemmin yksin tai 1-2 luotettavaa todellista ystävää, kuin 10 jotka ei oo sinne päinkään.

Vierailija
11/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen on elämän suola, kannattaa kokeilla.

Vierailija
12/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisin välit. Itseä kans petetty niin en halua olla tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa. Ei voi olla ystävänäkään kovin luotettava.

Vierailija
13/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti Ap myös sitä, että haluaisitko muiden puuttuvan sinun parisuhteeseen? Juoruilevan siitä muille ihmisille, arvostelevan, arvottavan. Voisitko luottaa sellaiseen ystävään. Haluatko olla sellainen?

Vierailija
14/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos se toimintamalli ei ystävillä muutu eivätkä näe sitä todellisuudessa virheenä?

Riippuisi siitä, millainen on ystävänä, suhteessa muhun. En ole parisuhteessa ystäväni kanssa, joten odotuksetkin on eri. Huono kumppani voi olla hyvä ystävä, vanhempi, sisar jne.

Hyvään ystävyyteen kuuluu se, että ystäväni tietäisi kyllä, että tässä asiassa (uskollisuus parisuhteessa) arvomme eivät kohtaa..

Vierailija
15/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvosta. Ei ole sellaista rehellisyyttä ja luonteenlujuutta, jota arvostan.

Elämässä pitää olla periaatteita. Selkärangattomia nilviäisiä tuollaiset.

Vierailija
16/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran ovat moniavioisuus, kysyppä onko ok jos lähestyy heidän miehiään. Jos tulee väninäö niin voit sanoa että heidän miehistöön tuntuisi varmaan samalta, jos tietäsivät muista suhteista.

En mä huolehtisi ystäväni miehestä, ystävä hän mulle on tärkeämpi ihminen kuin tämän kumppani.

Vierailija
17/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä huolehtisi ystäväni miehestä, ystävä hän mulle on tärkeämpi ihminen kuin tämän kumppani.

Koska en ikinä toimisi itse niin. Elämässä pitää olla periaatteita. Toisen omaan ei kosketa. Tästä ei yhtään poikkeusta missään tilanteessa.

Vierailija
18/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrän tällaiset ystävät kaukaa. .itä iloa tuollaisesta on? Epäluotettavia ihmisiä.

Vierailija
19/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en ikinä toimisi itse niin. Elämässä pitää olla periaatteita. Toisen omaan ei kosketa. Tästä ei yhtään poikkeusta missään tilanteessa.

Mulle riittää, että toimin itse oikeaksi kokemallani tavalla. En mä vartioi muita.

Vierailija
20/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä, jos eroista olisi kulunut vuosia, niin sitten.