Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toimitte ystävien ja kavereiden kanssa, jotka PETTÄVÄT kumppaneitaan?

N17-AVUN-TARPEESSA
14.08.2022 |

Itselläni tämä aiheuttaa ahdistusta, sillä se on minun arvomaailmaani vastaan. Myös ex-poikaystäväni petti minua ja se sattui hirveästi kun paljastui ja monien nykyisten ystävieni harrastaminen pettäminen satuttaa minua (tuo ikäviä muistoja mieleen) ja ahdistaa.

Selityksiä ja perusteluja teoilla ja sen oikeuteksulle olen kuullut naispuolisilta ystäviltä, että "ihminen ei ole yksiaviollinen eläin", "kaikki sitä tekee", "tutkimusten mukaan puolet suomalaisista on pettänyt". Tiedän että todellinen syy on, että he hakevat kiksejä ja sitä tunnetta, että ovat haluttuja miesten keskuudessa.

En kuitenkaan haluaisi olla yksinkään, mutta hyvin moni ystävistäni harrastaa pettämistä eikä minun ystäväpiiri ole mikään jättimäisen iso, kun olen introvertti. Jos kerron heidän poikaystäville tästä niin arvaan jo, että he katkaisevat suhteensa minuun.

Miten toimisitte minun tilanteessa ja oletteko itse joutuneet vastaavaan tilanteeseen elämässä?

N17

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran ovat moniavioisuus, kysyppä onko ok jos lähestyy heidän miehiään. Jos tulee väninäö niin voit sanoa että heidän miehistöön tuntuisi varmaan samalta, jos tietäsivät muista suhteista.

En mä huolehtisi ystäväni miehestä, ystävä hän mulle on tärkeämpi ihminen kuin tämän kumppani.

Koska en ikinä toimisi itse niin. Elämässä pitää olla periaatteita. Toisen omaan ei kosketa. Tästä ei yhtään poikkeusta missään tilanteessa.

Minä en omista puolisoani ja soisin hänen itse tekevän päätöksenä.

Vierailija
22/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran ovat moniavioisuus, kysyppä onko ok jos lähestyy heidän miehiään. Jos tulee väninäö niin voit sanoa että heidän miehistöön tuntuisi varmaan samalta, jos tietäsivät muista suhteista.

En mä huolehtisi ystäväni miehestä, ystävä hän mulle on tärkeämpi ihminen kuin tämän kumppani.

Koska en ikinä toimisi itse niin. Elämässä pitää olla periaatteita. Toisen omaan ei kosketa. Tästä ei yhtään poikkeusta missään tilanteessa.

Tämä. Kyllä puolison on itse osattava ohittaa välittämättä häntä iskemään tulevat. Jos ei osaa, ei ole minun arvoihini sopiva puoliso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asioista voidaan sopia. Mutta petolliset ihmiset ovat alhaisia.

Vierailija
24/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on elämää suuremmasta asiasta. Mikä täällä elämässä sitten merkitsee, jos pettää voi miten vain?

Vierailija
25/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kyllä puolison on itse osattava ohittaa välittämättä häntä iskemään tulevat. Jos ei osaa, ei ole minun arvoihini sopiva puoliso.

-

Vierailija
26/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti Ap myös sitä, että haluaisitko muiden puuttuvan sinun parisuhteeseen? Juoruilevan siitä muille ihmisille, arvostelevan, arvottavan. Voisitko luottaa sellaiseen ystävään. Haluatko olla sellainen?

Mieti sinä sitä, että olisiko kiva että kumppani (sukupuolesta riippumatta) pettää selän takana, ja ystävät joihin pitäisi voida luottaa, eivät kertoisi asiasta. Toki voi miettiä kertooko kaikki yksityiskohdat, mutta edes että mitä se toinen tekee.

Vierailija
27/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle riittää, että toimin itse oikeaksi kokemallani tavalla. En mä vartioi muita.

En pysty kunnioittamaan kunniattomia. Ne ovat heikkoja ja houkkia, jotka tuollaiseen haksahtaa. Mikään raha maailmassa ei saa minua muuttamaan mielipidettä tästä asiasta.

Toisen oma on toisen oma. Lainaaminen on heikkoutta ja h-u-o-r-u-u-t-t-a.

Voit vapaasti jatkaa omalla linjallasi, ei ole minulta pois. Mä edelleen valitsen ystäväni sen mukaan millaisia ovat suhteessa muhun.

Vierailija
28/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puutu toisten asioihin. Ei kiinnosta. Pettävät ovat heikkoja. Väsyn, kun ajattelen asiaa, joten en ajattele. Miksi ajattelisin jotain jostain, jota tekevät heikot, hauraat, sairaat ja petolliset?

Ei ole minun tasollani.

Vierailija
29/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti Ap myös sitä, että haluaisitko muiden puuttuvan sinun parisuhteeseen? Juoruilevan siitä muille ihmisille, arvostelevan, arvottavan. Voisitko luottaa sellaiseen ystävään. Haluatko olla sellainen?

Mieti sinä sitä, että olisiko kiva että kumppani (sukupuolesta riippumatta) pettää selän takana, ja ystävät joihin pitäisi voida luottaa, eivät kertoisi asiasta. Toki voi miettiä kertooko kaikki yksityiskohdat, mutta edes että mitä se toinen tekee.

Mä kertoisin ystävälle, jos tietäisin, että häntä petetään. Mutta en ystävän kumppanille, jos tietäisin ystäväni pettävän.

Vierailija
30/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos moraali on osalla ystävillä tolla tasolla, että säännöllisesti pettävät miestään kiksien takia niin mitä luulet, että ovatko he uskollisia sinun miehen seurassa sinun selän takana? Siitähän ne vasta kiksit saisikin.

Mietippä sitä!

Vierailija
31/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle riittää, että toimin itse oikeaksi kokemallani tavalla. En mä vartioi muita.

En pysty kunnioittamaan kunniattomia. Ne ovat heikkoja ja houkkia, jotka tuollaiseen haksahtaa. Mikään raha maailmassa ei saa minua muuttamaan mielipidettä tästä asiasta.

Voit vapaasti jatkaa omalla linjallasi, ei ole minulta pois. Mä edelleen valitsen ystäväni sen mukaan millaisia ovat suhteessa muhun.

Jos pettää toista, pettää sinuakin tarpeen tullessa. Niin se menee. Luonteenheikkoutta.

Vierailija
32/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En puutu toisten asioihin. Ei kiinnosta. Pettävät ovat heikkoja. Väsyn, kun ajattelen asiaa, joten en ajattele. Miksi ajattelisin jotain jostain, jota tekevät heikot, hauraat, sairaat ja petolliset?

Ei ole minun tasollani.

Ei ole minun tehtäväni tuomita toisia täällä. Asiat ovat monimutkaisia. Jos kyseessä olisi hyvä ystäväni, kertoisin. Vaikka paskaa tulisi niskaan.

Vierailija
33/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä jokaisella ihmisellä on oma elämä elettävänä. Petolliset kamppailevat tuon asian kanssa tässä elämässä. Matka kuitenkin jatkuu ja pitää oppia.

Minun ei tarvitse ajatella yhtään mitään kenenkään pettämisistä. Muuta kuin ei kannata luottaa sellaiseen.

Vierailija
34/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, meillä jokaisella ihmisellä on oma elämä elettävänä. Petolliset kamppailevat tuon asian kanssa tässä elämässä. Matka kuitenkin jatkuu ja pitää oppia.

Minun ei tarvitse ajatella yhtään mitään kenenkään pettämisistä. Muuta kuin ei kannata luottaa sellaiseen.

Itsekseni ajattelisin, että ei ole hyvä ystävä, kumppani tai ihminen tuollainen.

Vierailija
35/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kauneusklinikan pomo ( reilu 30) pettää ihan näkyvästi aviomiestään ulkomaan työmatkalta löydetyn miehen kanssa. Hänellä myös 2 pientä lasta Se siitä arvomaailmasta!

Kaikkien työntekijöiden tulee kuitenkin leikkiä, miten upeaa tuo on.

Vierailija
36/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin kyllä vaihtaa noin ahdistavaa ystäväpiiriä. Eivät kaikki petä, todellakaan. Enkä suoraan sanottuna myös kaipaisi oman kumppanini ympärille pyörimään noin erilaisen moraalikäsityksen omaavia naisia.

Vierailija
37/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pettää toista, pettää sinuakin tarpeen tullessa. Niin se menee. Luonteenheikkoutta.

Noo, miestään pettänyt ystävä oli mulle suuri tuki ja turva, kun elin elämäni vaikeimpia aikoja. Osoitti kyllä melkoista vahvuutta siinä.

Toisekseen, en mä koskaan täydellisesti varaa toiseen ihmiseen. Jos tuo ystävä nyt pettäisikin mut jossakin asiassa, tuo kiitollusuuteni menneestä olisi kyllä niin suurta, että vaikee olisi saada pistetiliä miinuksen puolelle.

Vierailija
38/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti asiaa 20n vuoden kuluttua uudestaan.

Vierailija
39/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisen oma on toisen oma? Kukaan ei ole kenenkään oma, ketään ei voi omistaa.

Vierailija
40/58 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri oli pettänyt aiemmin ja sanoin ettei se ole hyväksyttävää toimintaa. Ei sentään väittänyt vastaan. 

Toisen kaverin suhde ole hilkulla koska miestä ei tuntunut mikään kiinnostavan, ei edes omat lapset. Kaveri vaikutti melkein luovuttaneen koko suhteen kanssa ja kertoi minulle ihastuksestaan toiseen mieheen enkä suoraan sanoen osannut tuomita. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut ja suhde korjaantui.