Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluko koulukirjojen päällystäminen huoltajille?

Vierailija
14.08.2022 |

Miksi? Miksi ei?

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne haluaa päällystää niin kyllä, koska päällystäminen ei ole pakollista. 

Vierailija
2/117 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä päällystäminen`?

t. kolmen kouluikäisen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelin aikoinaan äidin opastuksella ihan itse päällystämään kirjani.

Vierailija
4/117 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Rehtori päällystää kaikki.

Vierailija
5/117 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 10-vuotiaan kohdalla kyllä, sitä isompi saa päällystää itse. Tosin päällystäminen ei ole mitenkään välttämätöntä. 

Vierailija
6/117 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koulukirjat pitäisi päällystää?

Vierailija
7/117 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu huoltajille. Jos koulun on tarkoitus kierrättää oppikirjaa useammalla oppilaalla, koulu päällystää ne ihan itse. Ja muitahan ei edes tarvitse päällystää.

Vierailija
8/117 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli alakoulusta joku vuosi ohje, että kaikki kirjat ja vihkot pitäisi kotona päällystää. Laitoin kohteliaan viestin opelle, että en ympäristösyistä ala tehtäväkirjoja ja vihkoja päällystää, mutta ne lukukirjat, jotka kiertää voin toki muovittaa. Tämä oli ihan ok ja lapseni piti kirjoja nätisti, joten tehtäväkirjatkin olivat vuoden lopussa ihan siistejä.

Vierailija
9/117 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle tai huoltajalle, jos ne haluaa päällystää.

Vierailija
10/117 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta keskustelu on kyllä vauva palsta historiani älyttömin. Joku kirjoittaa omalla nimellään ettei varmasti päällystä jos ei yhteiskunta maksa, neuvotaan katsomaan videoita miten kirja päällystetään. Kyllä tämä osoittaa sen, että mitä enemmän ihmisiä holhotaan, sitä vähemmän ne itse viitsii tehdä mitään ja mitä enemmän yhteiskunta maksaa, sitä enemmän vaaditaan. Voi hel tämän maan menoa!

Vierailija
11/117 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuli alakoulusta joku vuosi ohje, että kaikki kirjat ja vihkot pitäisi kotona päällystää. Laitoin kohteliaan viestin opelle, että en ympäristösyistä ala tehtäväkirjoja ja vihkoja päällystää, mutta ne lukukirjat, jotka kiertää voin toki muovittaa. Tämä oli ihan ok ja lapseni piti kirjoja nätisti, joten tehtäväkirjatkin olivat vuoden lopussa ihan siistejä.

Itse olisin laittanut kohteliaan viestin, että koulu hoitaa päällystämisen, jos pitää sitä välttämättömänä. Meillä ei koskaan ole päällystetty kirjoja ja ihan hyvinä ovat silti pysyneet. 

Vierailija
12/117 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt taas tehdään ongelma ihmeellisistä asioista. Ne päällystää, jotka haluavat, jaksavat ja kykenevät. Jos ei halua tai pysty, ei tarvitse. Eiköhän se ole kautta aikojen mennyt näin.

Vierailija
13/117 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluille voisi palkata muutaman työttömän hoitamaan kirjojen päällystämisen. Ei siihen menisi kuin päivä tai pari, joten ei tulisi kalliiksi. 

Vierailija
14/117 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluille voisi palkata muutaman työttömän hoitamaan kirjojen päällystämisen. Ei siihen menisi kuin päivä tai pari, joten ei tulisi kalliiksi. 

Samaa mietä.Itse jouduin ne aikani pällystää,kunnes 2 lastani oppi ne itse tekemään..Ei asiasta tehty numeroa koululle ei muallekaan.

Vierailija
15/117 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kirjoja kierrätetään monta vuotta, eivätkä ne todellakaan pysy kasassa ilman päällystämistä. Itse käytän yhden oppitunnin siihen, että kirjat päällystetään koulussa. Osa oppilaista kyllä mieluummin jättäisi tämän opettelematta ja vaatii mahdollisuutta saada viedä kirjan kotiin äidin päällystettäväksi. Tähän en suostu.

Nykyiset 13-vuotiaat ovat sen verran avuttomia, että ohjeistuksen ja mallin näyttämisen jälkeenkään heikoimmat eivät puolessa tunnissa kykene suoriutumaan tästä tehtävästä vaan heitä pitää kaverin tai opettajan avustaa.

T. Yläkoulun ope

Vierailija
16/117 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on ihan kohtuullista, jos kotona päällystettäisiin kirjat. Kontaktimuovin voisi laittaa kotiin kirjaa varten, sitä ei ilmaisessa peruskoulussa voi velvottaa ketään ostamaan. Kun joku kirjasarja uusitaan, niin sitä kirjaa tilataan isossa koulussa monta sataa kappaletta. Ei aineenopettajalla ole aikaa päällystää satoja kirjoja. Siksi minusta on ihan kohtuullista, että se yksi kirja päällystetään kotona.

Vierailija
17/117 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyvanhemmilla ruuhkavuosien keskellä ole aikaa päällystää useamman lapsen useampaa kirjaa, mutta lasteni koulussa opettajat laittavat wilmaan unohdus-merkinnän jos ei vanhempi ole päällystänyt. Näin ollen vähän kuin pakko, koska muuten siitä tulee seuraamus lapselle.

Vierailija
18/117 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei sen vertaa jaksa itse tehdä niiden lastensa koulunkäynnin eteen niin kannattaa jättää lapset hankkimatta.

Vierailija
19/117 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne keille kirjan päällystäminen on ihan ylivoimainen asia noin muuten jaksaa hoitaa lapsiaan?

Vierailija
20/117 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikanaan päällystin itse jokaikisen kirjan.

Lukioon kirjat ostettiin itse, muovit ostettiin itse ja päällystettiin itse.

Mitään sen suurempaa meteliä tästä ei tehty eikä mitään traumoja tullut.