Kauheaa katsoa vierestä kun ystävä kasvattaa lapsensa ihan kieroon
Tiedän että hän rakastaa lastaan ja haluaa viettää hänen kanssaan aikaa. Mutta samalla ei laita lapselle minkäänlaisia rajoja. Lapsi on jo isompi koululainen, on tosi huonokäytöksinen, saanut varmaan aina kaiken mitä haluaa, ystäväni kokee olevansa hyvä äiti kun pystyy lapselle kaiken tarjoamaan. Hän ei huomauta lapselle, jos tämä käyttäytyy huonosti. Ei kerro miten pitäisi käyttäytyä. Lapsi on erittäin röyhkeä ja epäkunnioittava myös äitiään kohtaan. Tekee pahaa katsoa vierestä, koska tavallaan tiedän että äiti ihan aidosti yrittää parastaan.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Näitä äitejä on hyvin, hyvin paljon ja lopputulokset alkavat näkyä yhteiskunnassamme.
Millä tavalla?
Kuten moni kirjoittanut näitä lapsia on erittäin paljon myös minun veljeni entinen kaveri oli tälläinen omalle äidilleen ja ihan julkisesti esim kun ei halunnut lähteä meiltä meni äitinsä auton eteen ja sanoi et aja mun päälle vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä äitejä on hyvin, hyvin paljon ja lopputulokset alkavat näkyä yhteiskunnassamme.
Millä tavalla?
Vaikka pommi räjähtäisi sun naaman edessä niin kysyisit varmaan että mikä pommi en mä nähnyt mitään pommia:D
Vierailija kirjoitti:
Näitä Curling vanhempia on paljon. Surullista kyllä. Toimin perheiden kotipalvelussa. Lapset saattaa esim haukkua ulkonäköäni ja vanhempi saattaa jopa naurahtaa tälle. Tai ei ainakaan kiellä lasta. Ja itse asiassa oon varsin normaalin/tavallisen näköinen.
Tutulla on kaksi tällaista kouluikäistä riiviötä. He saattavat kuulemma kaupassa sanoa vieraita aikuisia läskiksi. Äiti kertoo nauraen näitä tarinoita. Olen aika kamala itsekin, kun olen ihan vähän vahingoniloinen kuinka tässä tulee käymään. Ei mene kymmentäkään vuotta ennen kuin he sanovat jotain väärälle tyypille.
Kaveri oli pitkään tuollainen, että lapsi sai kaiken periksi ja mitään rajoja ei ollut. Esimerkiksi hakkasi vanhempiaan ja kiusasi koiraa, niin kaveri vain nauroi. Loukkaantui, kun omat vanhempansa pistivät lapselle rajat. Lapsen isä jos yritti, niin äiti mitätöi ja antoi lapsen tehdä mitä vaan. Rikkoi mm. arvoesineitä, jotka äiti antoi pyynnöstään kaapista, kun lapsi halusi. Katsoi ja pelasi myös väkivaltapiirrettyjä/pelejä. Jutut olivat sen mukaiset. Vasta kun lapsi kasvoi ja äitikin alkoi saada osansa ninjapotkuista ja nyrkityksestä, alkoi löytyä edes vähän rajoja. Vaikeaa oli välillä seurata sivusta tuota touhua.
Joo hirvittää nähdä mitä joistain tutuista lapsista tulee
Vierailija kirjoitti:
Kaveri oli pitkään tuollainen, että lapsi sai kaiken periksi ja mitään rajoja ei ollut. Esimerkiksi hakkasi vanhempiaan ja kiusasi koiraa, niin kaveri vain nauroi. Loukkaantui, kun omat vanhempansa pistivät lapselle rajat. Lapsen isä jos yritti, niin äiti mitätöi ja antoi lapsen tehdä mitä vaan. Rikkoi mm. arvoesineitä, jotka äiti antoi pyynnöstään kaapista, kun lapsi halusi. Katsoi ja pelasi myös väkivaltapiirrettyjä/pelejä. Jutut olivat sen mukaiset. Vasta kun lapsi kasvoi ja äitikin alkoi saada osansa ninjapotkuista ja nyrkityksestä, alkoi löytyä edes vähän rajoja. Vaikeaa oli välillä seurata sivusta tuota touhua.
Mitä lapsesta sitten tuli? Ihan kunnollinen eikö vain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla?
Vaikka pommi räjähtäisi sun naaman edessä niin kysyisit varmaan että mikä pommi en mä nähnyt mitään pommia:D
Kerro ihmeessä mistä äitejä tällä kertaa syyllistät tässä yhteiskunnassa?
Minua kiinnostaisi kans kuulla mitä näistä ärsyttävistä lapsista on tullut isona.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin yleistä tänä päivänä. En osaa sanoa mistä johtuu. Ehkä ajatellaan että näin kasvatetaan menestyjiä.
Näinhän se taitaa olla. Ajatellaan, että röyhkeydellä saa kaiken, ja niistä jalkoihin poljettavista ei tarvitse välittää. Voi olla, että näin on. En tiedä. Mielenkiintoista tulee olemaan, kun nämä röyhkimykset kohtaavat toisia röyhkimyksiä. Voi olla drammmmmmaattista. Kutsun tätä lapsen narsistiksi muovaamiseksi.
Itse olen vanhanaikainen. Ajattelen, että hyvät käytöstavat eivät maksa mitään, mutta niillä voi saavuttaa valtavasti. Tai maksavathan ne: ne maksavat vanhemman aikaa, kärsivällisyyttä, kehtaamista, paneutumista - eli siis lasten kasvattamista. Silloin vanhemman rooli on jotain muuta kuin olla mahdollistaja, kaveri tai se ensimmäinen jalkoihin poljettava harjoituskappale.
'Be nice to those you meet on the way up because you will meet them on the way down' - miten tuon suomentaisi, 'Ole kiva ihmisille jotka ohitat matkallasi huipulle, koska kohtaat heidät taas, kun alat valua huipulta alaspäin'. Tuohan on myös muistutus siitä, että jos vaikeuksia tulee, joutuu usein pyytämään apua toisilta ihmisiltä. Sitä apua voi ostaa, painostaa, kiristää tai mitä tällaiset narsistiseen tyyliin kasvatetut röyhkimykset tekevät. Pistävät kaiken charminsa peliin ja yrittävät huijata, manipuloida, provosoida. Ja ainahan tällaisilla ihmisillä on puolustajansa. Lapset ja nuoret tuntuvat yhä enenevässä määrin rakastavan luontaisesti tällaisia röyhkimyksiä, koulukiusaajatkin ovat vuosi vuodelta uskaliaampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäs isät, jotka lapset alulle panneet?
Isät on nussimassa. Naapurien Riittoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lapsesta sitten tuli? Ihan kunnollinen eikö vain?
Vielä ei tiedä. Kasvatus on kesken. Vasta vuosi mennyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäs isät, jotka lapset alulle panneet?
Ne "siat" on jätetty heti kun vähänkin on pienintäkään aihetta. Tai sitten niillä ei ole kuin tuntematon luovuttaja isänä. Miehillä kun ei tee mitään nykynaisen maailmassa.
No ei todellakaan tee mitään. Ja saa pitää housutkin jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin yleistä tänä päivänä. En osaa sanoa mistä johtuu. Ehkä ajatellaan että näin kasvatetaan menestyjiä.
Näinhän se taitaa olla. Ajatellaan, että röyhkeydellä saa kaiken, ja niistä jalkoihin poljettavista ei tarvitse välittää. Voi olla, että näin on. En tiedä. Mielenkiintoista tulee olemaan, kun nämä röyhkimykset kohtaavat toisia röyhkimyksiä. Voi olla drammmmmmaattista. Kutsun tätä lapsen narsistiksi muovaamiseksi.
Itse olen vanhanaikainen. Ajattelen, että hyvät käytöstavat eivät maksa mitään, mutta niillä voi saavuttaa valtavasti. Tai maksavathan ne: ne maksavat vanhemman aikaa, kärsivällisyyttä, kehtaamista, paneutumista - eli siis lasten kasvattamista. Silloin vanhemman rooli on jotain muuta kuin olla mahdollistaja, kaveri tai se ensimmäinen jalkoihin poljettava harjoituskappale.
'Be nice to those you meet on the way up because you will meet them on the way down' - miten tuon suomentaisi, 'Ole kiva ihmisille jotka ohitat matkallasi huipulle, koska kohtaat heidät taas, kun alat valua huipulta alaspäin'. Tuohan on myös muistutus siitä, että jos vaikeuksia tulee, joutuu usein pyytämään apua toisilta ihmisiltä. Sitä apua voi ostaa, painostaa, kiristää tai mitä tällaiset narsistiseen tyyliin kasvatetut röyhkimykset tekevät. Pistävät kaiken charminsa peliin ja yrittävät huijata, manipuloida, provosoida. Ja ainahan tällaisilla ihmisillä on puolustajansa. Lapset ja nuoret tuntuvat yhä enenevässä määrin rakastavan luontaisesti tällaisia röyhkimyksiä, koulukiusaajatkin ovat vuosi vuodelta uskaliaampia.
Jep, ja kiusaajilla on kavereita. Kamalaa seuraa vaan nämä omat lapset varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen narsistiksi muovaaminen. Mielenkiintoista. Tämäkö se onkin nykypäivän kasvatuksen tavoite.
Kriminaalejahan näistä lapsista tulee. Vankila laittaa aikanaan rajat.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista curling-vanhempien lapsista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista curling-vanhempien lapsista?
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Arvostan opettajia, jotka osaavat pitää luokassa kuria. Oppiminen on kaikille helpompaa.
Olen yläasteen opettaja. Osaan opettaa, mutta kuriin tuota sekalaista varhaisteini- laumaa en saa. Ne hyppivät, kiljuvat, haistattelevat, juoksentelevat....lähes ainoa käytössäni oleva keino on laittaa kotiin Wilmalla viestä; tosin sen jälkeen kimppuuni hyökkäävät kiukkuiset huoltajat. Opettaja on nykyisin aika " kädetön" kurinpidossa, ei saa juuri edes ääntään korottaa, joku valittaa kumminkin.
Ei vitsi Huhhuh!