Miksi kaupungista maalle muuttaaneet pitää koko yön ulkovaloja päällä?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko39 kirjoitti:
Minä pidän siksi kun täällä käy yllättävän paljon varkaita.
Kaikki kelpaa kukkaruukuista puutarhatonttuihin ja postilaatikon sisältöihin.Ulkovalojen avulla valvontakamerat saavat parempia kuvia yöllisistä vieraista.
Liiketunnistemella syttyvät ovat tehokkaampia karkottajia. Ihan turha pitää päällä jatkuvasti.
Minulla on sellaiset liiketunnistemella syttyvät ulkovalot, jotka rämähtävät päälle ja samalla kukko kiekuu julmetusti (se myös liiketunnistimella). Asun maaseudulla.
Mistä tilasit kukon?
En tilannut vaan ostin ihan tavallisesta rautakaupasta Saksassa. Siellä oli koiria myös. Kukko on tavallisen kukon kokoinen, ehkä vähän pienempi, sellainen kirjava kukko.
Tutkimus: Turhien yövalojen sammuttaminen säästäisi massoittain uhanalaisia hyönteisiä
Kaupungissa ei nyt muutenkaan ole niin paljon hyönteisiä. Maaseudun omakoti- ja mökkipihoilla tuo hyönteistuho on pahin.
Katsokaapa huviksenne kuinka paljon yöperhosia ym. ne teidän valot houkuttaa.
En ole kyllä itse huomannut mitään maalaiset vs kaupunkilaiset -käytöseroa tuossa. Itse olen kotoisin maalta, jossa enimmäkseen oli "oman kylän väkeä" ja osalla oli tapana pitää ulkovaloja päällä öisin, osalla taas ei, kai se on aikalailla makuasia ja riippuu siitä mihin on tottunut.
No onpa ollut kummallinen liiketunnistin. Meillä ei reagoi edes kissaan. Vain kauris ja sitä isommat saa sen syttymään.