Olipas ankea menu Harlinin Cocon ristiäisissä!
Kalasoppaa, ja lohta, britakakku, keksit ja namia.
Itse kala-allergikkona olisin jäänyt nälkäiseksi.
Kommentit (117)
Olisi kiva tietää mitä kommentoijat ovat itse tarjonneet ristiäisissä koska eihän ristiäisissä useimmiten tarjota kuin pientä suolaista ja makeaa.? Minusta toi lohikeitto ja britakakku on mainio idea.. ja tottakai shamppanjaa voi tarjota..vain suomalainen oudoksuu alkoholin tarjoilua koska mieltää sen heti ryypiskelyksi. Tuskin kukaan humaltusmielessä siemailee shamppanjaa.
Vierailija kirjoitti:
Synnytyikö ne lapsen Suomessa?
ei
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/johanna-harlin-kertoo-synnytyksesta…
Vierailija kirjoitti:
Odotin, että olisi ollut jotain coctail-paloja, sushia tms. Todella simppeli oli menu kyllä.
Soppa oli parempi vaihtoehto - sushin olisin jättänyt väliin.
Eikä ristiäiset ole mitkään ruokahäät.
Meidän perheessä oli voileipäkakkua suolaisena palana sekä täytekakkua, pullaa ja pikkuleipiä. Kaikki sen kahvin yhteydessä. Taatusti toivottiin, että vieraat eivät jää asumaan, kun vauvanhoitokiireet taas alkaa.
Niin no ei sitä menua sua ajatellen tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotin, että olisi ollut jotain coctail-paloja, sushia tms. Todella simppeli oli menu kyllä.
Soppa oli parempi vaihtoehto - sushin olisin jättänyt väliin.
Eikä ristiäiset ole mitkään ruokahäät.
Meidän perheessä oli voileipäkakkua suolaisena palana sekä täytekakkua, pullaa ja pikkuleipiä. Kaikki sen kahvin yhteydessä. Taatusti toivottiin, että vieraat eivät jää asumaan, kun vauvanhoitokiireet taas alkaa.
Tämän teidän menu on hyvä-pelkkä kalakeitto ei.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää mitä kommentoijat ovat itse tarjonneet ristiäisissä koska eihän ristiäisissä useimmiten tarjota kuin pientä suolaista ja makeaa.? Minusta toi lohikeitto ja britakakku on mainio idea.. ja tottakai shamppanjaa voi tarjota..vain suomalainen oudoksuu alkoholin tarjoilua koska mieltää sen heti ryypiskelyksi. Tuskin kukaan humaltusmielessä siemailee shamppanjaa.
Täysin samaa mieltä. Minusta myös tuo lohikeitto ja britakakku on hieno idea ristiäisiin. Enkä todellakaan mieltänyt minäkään shamppaajaa ryyppäämiseksi. Kyllä täällä on taas pöllöä porukkaa kommentoimassa
Olet vain kademieli kun sinua ei sinne ristiäisiin kutsuttu.
oikein hyviä voileipäkakkuja ja upea manskikkakakku.
vielä voileivät päälle jossa sitten kalaa.
käyhät tarjoilut.
mutta skumppaa ei oltu unohdettu.
ettei itkupillillä tule itku ja paha mieli.
huusiko huutaja omg ihanaa kuultttaaa.
Meillä oli:
SUOLAISET TARJOTTAVAT
kahden ravun voileipäkakku
lohivoileipäkakku
Välimerellinen kasvisvoileipäkakku
Kotimaista kananpoikaa yrttimarinoituna
Kasvispiirakka
juustopiirakkaa prosciutto-versosalaatilla.
parmesankeksit
Salaattibuffet ruokaisilla täytevaihtoehdoilla
MAKEAT
Teemaan sopiva täytekakku, meidän toiveiden mukaan tehty
Jalkapohjan muotoisen keksit, joissa lapsen nimi
Mini Mud Cake & vaniljavaahtoa
Mansikka-pannacotta
Kultaaaaa, lohisoppaa, ihanaa. Voi, kulta, en kestä miten ihanaaaa
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lapsia enkä kuulu kirkkoon. Ristiäisvieraana olen saanut kahvia ja suolaista ja makeaa tarjoilua sen kanssa.
Minua huvittaa allergioista valittaminen. En tee vegaanista, gluteenitonta, kosher-ruokavaliota noudattavaa ja vähähiilarista menua, jos kutsun oman lähipiirin juhliin. Tiedän voiko heille tarjota kalaa. Olin juuri sukujuhlissa joissa oli isäntäväen savustamaa kalaa ja kaikille maistui. Pidetäänhän sitä rapujuhliakin.
Hernekeitto olisi ollut parempi, menisi kaikille allergisillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä menun näkee?
Tossa alussa se oli jo lueteltu:
Shamppanjaa
Vihersalaatti
Lohikeitto, leipä ja leviteBritakakku
Keksit
Karkkibuffa
Minulle olisi passannut oikein hyvin. Jälkiruuaksi olisin kuitenkin valinnut jonkun suklaa- tai mansikkakakun.
Milloin ristiäiset ovat muuttuneet ruokajuhlaksi. Viimeksi olin ristiäisissä kolmekymmentä vuotta sitten, ja silloin ne olivat juhlava tapahtuma kirkossa. En muista, liittyikö siihen ruokaa tai ainakaan nälän tunteen poistamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä coco?!
Meidän koira!
Meidän myös!
Ristiäisiin on kuulunut ja kuuluu yhä perinteinen kahvipöytä. Eli kahvia, teetä, suolaista ja makeaa pari-kolme sorttia kutakin.
Pohjoismaisessa kahvikulttuurissa pelkän kahvin juonti ei kuitenkaan yleensä riitä, vaan perinteisesti kahvin kanssa tarjotaan kahvileipää (ruots. fikabröd) eli pullaa, viinereitä, kakkuja, keksejä tai pikkuleipiä. Ruokaisampi kahvitarjoilu syntyy suolaisista leivonnaisista, kuten karjalanpiirakoista, pasteijoista, voileivistä tai voileipäkakusta.
kahvipöydän runsaudessa perinteinen minimitavoite on kolme erilaista leivonnaista, jos kestitetään vieraita. Arkisessa kahvipöydässä riittää 12 lajia. Juhlapöydäksi edellytettiin katettavaksi niin sanottu seitsemän sortin kahvipöytä. Yksi niistä on perinteisesti tavallinen viipaloitu pitkopulla, joka kahvietiketin mukaan tulee nauttia aina ennen hienompia leivonnaisia; tästä on syntynyt nimitys pakkopulla, jota käytetään kielikuvana myös muusta välttämättömästä, joka on vain tehtävä pois.[4][5]
Kahvin ohella on kohteliasta tarjoilla halukkaille vaihtoehtona teetä. Lapsille tarjoillaan yleensä mehuja tai virvoitusjuomia.
Ja vanukkaita jälkkäriksi.