Lapsen nätti opettaja
Olen siis eronnut (mies) ja neljäsluokkalaisen poikani opettajan kanssa ollaan tultu hyvin juttuun. Hän on opettanut poikaa yhden vuoden ja vastaa viesteihin aina saman päivän aikana ja käyttää paljon hymiöitä. voi tietysti olla että vaan työn puolesta ystävällinen. En ole tietenkään lähetellyt viestejä kesällä mutta jos nyt syksyllä keksisi taas tikusta asiaa. siis käsittääkseni ihan sinkku kyseessä eikä ole sormusta tai mitään. ja hän tuntee meidän perheen jo ja on hyvä opettaja ja pitää pojastakin. Että rohkenisiko pyytää kahville vai ahdistuisiko hän tuollaisesta?
Kommentit (246)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä kahdenkeskistä tapaamista lapseesi liittyen 🤔
tämä voisi toimia. Poika on ihan hyvä koululainen ja saa keskivertoja arvosanoja mutta lukemisen kanssa on vaikeaa kun sitä ei meinaa millään saada lukemaan mitään jos ei väkisin pakota. niin siitä voisi pyytää tapaamista. voisi vaikka viedä jotain pientä mukana kiitoksena palaverista ja katsoa sitten reagtiota
ap
Opettajat ei kelpuuta miestä, joka ei osaa kirjoittaa reaktiota oikein.
Ajattelin sanaa reagoida niin siksi vahingossa kirjoitin sen noin
ap
Vierailija kirjoitti:
Kun olet lapsesi asioissa tekemisissä open kanssa, voit pyytää vaikka kahville tms. Sillä se sitten selviää. Jostainhan ihmiset kumppaneita löytävät, miksei myös näin.
Jos sitten jutusta ei mitään tulekaan, eipä se maailmaa kaada. Lapsikin siirtyy muutaman vuoden kuluttua yläkouluun, joten ope jää taakse hänelläkin.
Niinpä. mutta jos luokka ehkä menee kuudennella johonkin leiri kouluun niin sinnehän voisi sitten mennä mukaan valvojaksi kun kuitenkin varmaan pyydetään vanhempiakin mukaan valvojiksi. siinä saisi sitten "tekosyyn" tutustua kahden kesken?
ap
Tuskin on opettajan ammattietiikan mukaista alkaa deittailemaan oppilaan vanhempaa. Odotat kunnes ei opeta enää lastasi, niin sitten ei ole enää ongelmaa sen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkä aika on erosta? Ehkä käsittelet sitä vielä ja takerrut ystävälliseen "tuttuun" ja turvalliseen naiseen(?) sen vuoksi? Kyllähän järki sanoo, että lasten opettajien kanssa ei pidä yrittää mitään. Kauhea sekasotku sellaisesta vaan seuraa.
hahahaha kauheita ennakkoluuloja meillä. xD Voihan tuo "nätti opettaja" olla tosiaan myös mies. Joku nätti miesope johon ap on ihastunut.
Voi hyvin olla, että olisikin kiinnostunut - toisaalta merkit täsmäävät myös ihan ns ammattiystävällisyyteen.
Olet toiminut hienovaraisesti, ja mielestäni voisit vielä tehdä muutaman peliliikkeen lisää. Kysymällähän se selviää, kyseisessä tilanteessa toki pitää olla erityisen hienovarainen (joku ehdotti koskettelua, ehdoton ei sellaiselle) . Miten sitten asiassa etenisi, onkin eri juttu. Koita päästä mahdollisimman paljon puheisiin, ja katso miltä vaikuttaa. Koita olla mahdollisimman neutraali tulkintojen suhteen, ettei toiveikkaana ylitulkitse mitään merkkejä.
Asutteko pienellä paikkakunnalla, voisitko selvittää jotakin kautta onko ope mahdollisesti parisuhteessa? Tai päätyä vapaa-ajalla samaan paikkaan?
Opettaja ei voi itse tehdä asemansa puolesta avausliikettä vaikka kiinnostunut olisikin (siis esim suoraan pyytää treffeille), joten sinun täytyy itse tehdä se.
Jos juttu ottaisikin tulta alleen, niin parin vuoden päästähän pojalla vaihtuukin yläasteelle mennessä opettaja - kaikki olisi ihan mahdollista :D
Vierailija kirjoitti:
Naisena sanon, että unohda!
Voisitko vähän avata että miksi?
ap
Voin. Naisena saa liiakseenkin iskuyrityksiä. Lisäksi hän on töissä! Silloin ei ole soveliasta mennä iskemään ketään. Jokaisella on työminä ja vapaa-aikaminä. Kuinka ahdistavaa on tulevaisuuden vanhempainillat. Todennäköisyys, että tunne on molemminpuolista on valitettavasti pieni
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on opettajan ammattietiikan mukaista alkaa deittailemaan oppilaan vanhempaa. Odotat kunnes ei opeta enää lastasi, niin sitten ei ole enää ongelmaa sen suhteen.
Olen itse ollut opettaja, nyt muissa töissä. En käsitä, mitä ammattieettistä ongelmaa olisi seurustella lapsen vanhemman kanssa.
Ei missään tapauksessa. Nainen lähettelee aina hymiöitä, jos tietää miehen olevan eronnut ja jotenkin naisen huolehtimisvietti saa ajattelemaan että parempi tsempata miestä ja olla ystävällinen ym. Ja siis toiset naiset kuten minä laitan yleensä melkein aina hymiön/hymiöitä.
Uskoakseni opettajat suhtautuvat työhönsä hyvin virkamiesmaisesti. Älä missään nimessä pilaa teidän hyvää yhteistyötä lapsen isänä ja opettajana treffiehdotuksiin. Eri asia on, jos tapaat hänet sattumalta jossain ja juttu alkaa luistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvin olla, että olisikin kiinnostunut - toisaalta merkit täsmäävät myös ihan ns ammattiystävällisyyteen.
Olet toiminut hienovaraisesti, ja mielestäni voisit vielä tehdä muutaman peliliikkeen lisää. Kysymällähän se selviää, kyseisessä tilanteessa toki pitää olla erityisen hienovarainen (joku ehdotti koskettelua, ehdoton ei sellaiselle) . Miten sitten asiassa etenisi, onkin eri juttu. Koita päästä mahdollisimman paljon puheisiin, ja katso miltä vaikuttaa. Koita olla mahdollisimman neutraali tulkintojen suhteen, ettei toiveikkaana ylitulkitse mitään merkkejä.
Asutteko pienellä paikkakunnalla, voisitko selvittää jotakin kautta onko ope mahdollisesti parisuhteessa? Tai päätyä vapaa-ajalla samaan paikkaan?
Opettaja ei voi itse tehdä asemansa puolesta avausliikettä vaikka kiinnostunut olisikin (siis esim suoraan pyytää treffeille), joten sinun täytyy itse tehdä se.
Jos juttu ottaisikin tulta alleen, niin parin vuoden päästähän pojalla vaihtuukin yläasteelle mennessä opettaja - kaikki olisi ihan mahdollista :D
hankalaa on se että tämä opettaja ei ilmeisesti ole missään facebookissa tai muualla niin en tiedä varmasti että onko sillä jo mies. Mutta ilmeisesti ei ole. ainakaan en ole kuullut että olisi ja tosiaan ei ole sormusta.
asutaan keskikokoisella paikkakunnalla.
Ja olen kyllä valmis odottamaan pari vuotta jos se siitä on kiinni. jos tosiaan vaikka yrittäisi sitten mennä sinne leiri kouluun mukaan
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on torvi märkänä.
Hänestä saisit puhua kyllä kunnioittavammin. helvetin hieno nainen ja opettaa poikaa hyvin.
ap
Ihanaa että tällaisia miehiä on. Voi kun joku ihastuisi minuunkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Voin. Naisena saa liiakseenkin iskuyrityksiä. Lisäksi hän on töissä! Silloin ei ole soveliasta mennä iskemään ketään. Jokaisella on työminä ja vapaa-aikaminä. Kuinka ahdistavaa on tulevaisuuden vanhempainillat. Todennäköisyys, että tunne on molemminpuolista on valitettavasti pieni
Mutta ainahan todennäköisyys sille, että jokin tutustumisyritys onnistuu, on pieni.
Hassua, että täällä voitaisiin tuon opettajan puolesta päättää, ettei häntä saa pyytää treffeille 😂
Selvitä ainakin opettajan seurustelustatus ennen kuin teet yhtään mitään. Mikäli siis suinkin pystyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
en tietenkään halua että hänelle tulee tästä ahdistusta. Mutta kun olen nyt vuoden seurannut miten kivasti hän hoitaa lapsia ja halaa niitä ja on lempeä ja sellainen hehkuva niin kaikkea vaan tuli mieleen
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile hipaista varovaisesti käsivarresta ja katso miten reagoi
En minä nyt iholle tunge mutta ovia olen pitänyt auki. aina se hymyilee ja kiittää
ap
Mäkin hymyilen ja kiitän, vaikka joku tuntematonkin pitäisi ovea. Haistatellako pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Ei missään tapauksessa. Nainen lähettelee aina hymiöitä, jos tietää miehen olevan eronnut ja jotenkin naisen huolehtimisvietti saa ajattelemaan että parempi tsempata miestä ja olla ystävällinen ym. Ja siis toiset naiset kuten minä laitan yleensä melkein aina hymiön/hymiöitä.
Uskoakseni opettajat suhtautuvat työhönsä hyvin virkamiesmaisesti. Älä missään nimessä pilaa teidän hyvää yhteistyötä lapsen isänä ja opettajana treffiehdotuksiin. Eri asia on, jos tapaat hänet sattumalta jossain ja juttu alkaa luistamaan.
Liian tiukkapipoista
Olen itse opettaja. En osaa nähdä täysin mahdottomaksi, että löytäisin kumppanin oppilaani vanhemmasta. Leikkimään en ryhtyisi, mutta jos vanhempi olisi oikeasti kiinnostava, antaisin mahdollisuuden. Suurta harkintaa ja tahdikkuutta noudattaen tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
en tietenkään halua että hänelle tulee tästä ahdistusta. Mutta kun olen nyt vuoden seurannut miten kivasti hän hoitaa lapsia ja halaa niitä ja on lempeä ja sellainen hehkuva niin kaikkea vaan tuli mieleen
ap
Ettet kuitenkin ole etsimässä uutta äitiä pojalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hankalaa on se että tämä opettaja ei ilmeisesti ole missään facebookissa tai muualla niin en tiedä varmasti että onko sillä jo mies. Mutta ilmeisesti ei ole. ainakaan en ole kuullut että olisi ja tosiaan ei ole sormusta.
asutaan keskikokoisella paikkakunnalla.
Ja olen kyllä valmis odottamaan pari vuotta jos se siitä on kiinni. jos tosiaan vaikka yrittäisi sitten mennä sinne leiri kouluun mukaan
ap
Opettajat ei seurustele miesten, jotka eivät osaa yhdyssanoja, kanssa.
Sillä on kotona jykevä laatikkoleuka jakamassa vuoteen. Älä lyö kiilaa.
Kun olet lapsesi asioissa tekemisissä open kanssa, voit pyytää vaikka kahville tms. Sillä se sitten selviää. Jostainhan ihmiset kumppaneita löytävät, miksei myös näin.
Jos sitten jutusta ei mitään tulekaan, eipä se maailmaa kaada. Lapsikin siirtyy muutaman vuoden kuluttua yläkouluun, joten ope jää taakse hänelläkin.