Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Miljonääriäiti haki tuhansia euroja elatusapua isä joutuu kuittaamaan maksut pankkilainalla

Vierailija
13.08.2022 |

Käräjäoikeus katsoi äidin varallisuuden olevan miljoonia euroja. Kahden lapsen isä määrättiin maksamaan elatusmaksuja takautuvasti.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3caee8c9-8882-4a68-b3fd-4ee10178079b

Mitä ajatuksia herättää? Mielestäni on oikein, että isä joutuu maksamaan elatusmaksuja, mutta on myös oikein että ne on kohtuullistettu verrattuna äidin vaatimuksiin ja päätöksessä on otettu huomioon, että opiskeleva miljonääriäiti itse tekee sen päätöksen, että opiskelijana "elää vähemmällä" jos ei halua omaisuudesta luopua eikä se ole peruste vaatia viisi kertaa vähemmän varakkaalta isältä suurempia maksuja.

Kommentit (277)

Vierailija
61/277 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ilmeisesti ole olleet naimisissa, sillä silloin erotessa, ilman avioehtoa äiti olisi ollut velvollinen maksamaan tasinkoa isälle huomattavia summia, miljonäärinä jopa miljoonia. Se siitä golddiggeristä. Toinen kohta, joka osuu silmään, on maininta, että eron yhteydessä ovat tehneet sopimuksen, että isän ei tarvitse maksaa elatusmaksuja. Äiti todennäköisesti saanut tällä sopimuksella lapset pääasiassa itselleen ja samoin lapsilisät. Nyt tällä sopimuksella ei sitten ollutkaan arvoa vaan äiti halusi takautuvasti melkoiset summat itselleen. Aika nuuka miljonääri.

Eihän kukaan golddiggeri voi pakottaa kumppaniaan naimisiin :D

Eiköhän mies ollut työssäkäymätön siipeilijä eron tullessa ja työllistynyt jossain vaiheessa sopimuksen teon jälkeen. Äiti taas ollut työssäkäyvä, joka luonnollisesti haluaa sopimusta muutettavan, kun itse alkaa opiskelijaksi, kun tilanne on täysin erilainen kuin sopimusta tehdessä.

Vierailija
62/277 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsen isä maksaa 85€/kk niin me veronmaksajat maksamme tuon luuseri-isän lapsen elättämisen ja hän käy joka kuukausi muiden kukkarolla.

Jokaisella lapsella on lakiin perustuva oikeus saada etävanhemmalta vähintäin sen 170€ ja risat elatusta. Jos etävanhempi ei siihen pysty, se maksetaan verovaroista.

Jos tulot ovat niin pienet, ettei elatusmaksuun ole varaa niin sitten ei ole. Voithan alkaa kampanjoida isompien palkkojen puolesta. Mutta niin se nyt vaan menee, että pienituloiset maksavat vähemmän, ja lastenvalvojilla on tarkka laskentakaava, jonka mukaan elatuskykyä arvioidaan. Jos laskelmien mukaan elatuskykyä ei ole, niin sitten ei ole.

No mutta, miten luulet näiden yh-äitien sitten pärjäävän ja elättävän lapset. Moni on vielä pienipalkkaisessa työssä.

Esim Ystäväni, jonka palkka on verojen jälkeen n. 1400€ ja 2 lukiolaista lasta, jotka eivät saa enää elareita ja lapsilisiä, vaan opintorahan vajaa satasen ja tähän saakka maksanut kaiken ja jo lasten lukio on maksanut useamman tonnin/lapsi. Asuu vuokra-asunnossa, eikä saa kuin pienen asumistuen.

Ja vastaavia yh-äitejä on Suomi pullollaan ja pystyvät elättämään lapsensa, mutta mies ei tähän pysty. Ei edes satasen elareihin. Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/277 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän miehet eivät edes välitä maineistaan ja tulee vielä julkisuuteen inisemään ja millaisen kuvan antaa itsestään.

Isäni oli juoppo ja kaupungilla töissä, mutta oli tarkka maineistaan. Joka palkkapäivä tavattiin isän kanssa, jossakin kahvilassa ja antoi kirjekuoren ja pyysi antamaan sen äidille. Rahaa oli yleensä 1000mk tai 500mk. Joskus juteltiin äidin kanssa ja kertoi niihin aikoihin hän palkkansa olleen reilut 5000mk, mutta isälle maine oli tärkeä. Antoi jopa äitinsä perinnön kokonaisuudessaan minulle, jotta voin opiskella. Hyvä muisto isästä, vaikka viinaan kuoli.

Millaisen muiston tämän päivän lapset saa isästään? Luulen, ettei kummoinen.

Vierailija
64/277 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo mies pilaa kaikkien isien maineen, kun suurin osa miehistä haluaa olla tasavertainen vanhempi ja maksaa puolet lapsen kuluista.

On pyöristyttävää, jos joku työssäkäyvä mies maksaa lapsen elatuksesta 85€/kk, kun monet esim. isoisät antavat vastaavan summan lastenlapsilleen karkkirahoiksi pienestä eläkkeestään. Mutta lapsen isä ei tähän pysty, vaikka on harrastanut isojen poikien juttuja ja tuloksena lapsi.

Vierailija
65/277 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomessa lääkärikin saa korotetut lapsilisät yksinhuoltajana, mutta 4 hengen perhe jonka yhteistulot 2400, ei saa.

Vierailija
66/277 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puoliso saa 1700 netto, itse työmarkkinatukea 680 ja lapsilisää 2 lapsesta 200 eli tulot yhteensä 2580.

Hyvätuloinen lääkäri saa korotetut lapsilisät kelalta yksinhuoltajana, kun köyhä perhe ei.

Vierailija
67/277 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä puoliso saa 1700 netto, itse työmarkkinatukea 680 ja lapsilisää 2 lapsesta 200 eli tulot yhteensä 2580.

Hyvätuloinen lääkäri saa korotetut lapsilisät kelalta yksinhuoltajana, kun köyhä perhe ei.

Moni yksinhuoltaja saa Suomessa enemmän rahaa kuin perhe, missä äiti ja isä.

Kela maksaa korotetun lapsilisän lisäksi elatustukea 150 euroa / 1 lapsi, jos isä ei maksa elareita ja nuo saa palkan lisäksi yksinhuoltajana.

No, olen päättänyt etten osallistu eläkkeellä olevien sukulaisten hoitoon tässä eriarvoidessa yhteiskunnassamme eli kustannukset hoidosta jää valtiolle.

Vierailija
68/277 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on täysin mahdollista sinullekin. Opiskelet vaan lääkäriksi ja otat eron miehestäsi. Pääset kateudestasi.

Vierailija
69/277 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteishuoltajuus, jos lapset on jo puolet ajasta isän luona, ei elatusmaksuja pitäisi periä ollenkaan. Eikös tuo äiti saa korotetun lapsilisänkin, jos hänet on katsottu lähihuoltajaksi, vai miten se menee? 

Vanhemmilla tässä tapauksessa oli yhteishuolto, kuten lähes aina lapsen vanhemmilla on. Lapset asuivat pääsääntöisesti äidin luona, ei puolta ajasta isän luona. Tietenkin isä on velvollinen osallistumaan lastensa elatukseen ja 85 euroa kuussa/lapsi on tosi pieni elari.

Tosi pieni raha äidille, luultavasti aika iso isälle. Minusta isän ei pitäisi maksaa mitään, kun nainen on miljonääri. Tuntuu vain pottuilulta äidin puolelta. On ihmisiä, joiden suurin päämäärä on hankaloittaa exän elämää eron jälkeen. Näitä on niin miehiä kuin naisia.

N55

Vierailija
70/277 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa korotetun lapsilisän lisäksi elatustukea 150 euroa / 1 lapsi, jos isä ei maksa elareita ja nuo saa palkan lisäksi yksinhuoltajana.

No, olen päättänyt etten osallistu eläkkeellä olevien sukulaisten hoitoon tässä eriarvoidessa yhteiskunnassamme eli kustannukset hoidosta jää valtiolle.

Eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta.

Ja juu, terveisiä sairaalaan, me omaiset emme osallistu sosiaaliohjaajan palaveriin, että sinne vaan maksulliset palvelut eläkeläisille, toivottavasti palveluita riittää kaikille ettei joku jää ilman 😂

Vierailija
71/277 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta.

Ja juu, terveisiä sairaalaan, me omaiset emme osallistu sosiaaliohjaajan palaveriin, että sinne vaan maksulliset palvelut eläkeläisille, toivottavasti palveluita riittää kaikille ettei joku jää ilman 😂

Ei kiinnosta tippaakaan, jos eläkeläisiä makaa paskavaipoissa kotona eikä kukaan auta.

Vierailija
72/277 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi, edellinen hallitus leikkasi ansiosidonnaisesta 100 päivää pois eikä omaiset voi ostaa kallista bensaa. Tietää hommia sosiaaliohjaajille järjestää eläkeläisten palveluita lisää.

Vierailija
73/277 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi voi, edellinen hallitus leikkasi ansiosidonnaisesta 100 päivää pois eikä omaiset voi ostaa kallista bensaa. Tietää hommia sosiaaliohjaajille järjestää eläkeläisten palveluita lisää.

Tosi fiksu hallitus, työttömät voi katsoa telkkaria kotona ja kodinhoitajat autoilee.

Autot vaan pois työikäisiltä.

Hoitajat on myös kelataksia sairaalan aulassa vastassa, kun eläkeläinen ei muuten löydä sinne verikokeisiin.

Vierailija
74/277 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi fiksu hallitus, työttömät voi katsoa telkkaria kotona ja kodinhoitajat autoilee.

Autot vaan pois työikäisiltä.

Hoitajat on myös kelataksia sairaalan aulassa vastassa, kun eläkeläinen ei muuten löydä sinne verikokeisiin.

Ihanaa, kun edellinen hallitus ansiosidonnaisen leikkauksella pelasi omaiset eläkeläisten hoidosta pois.

Kuka tekee jutun sairaalassa yksinäisistä rollaattori mummuista. Omainen voi katsoa Emmerdalen päiväversiota kotona sillä aikaa.

Vierailija
75/277 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja päälle saat 200€ lapsilisät eli tulonne on 2780€, kyllä tuolla rahalla pitäisi elättää kaksi lasta.

Jos olisit yh, tuki 680€, lapsilisät 200€, yksinhuoltajakorotus 2 x 60=120€ + elarit 2 x160

Niin sinun pitäisi yh pärjätä 1300€ ja elättää 2 lasta ja elää ruhtinallista yh-äidin elämää,

Nyt perheesi tulot ovat kuitenkin 1500€/kk suuremmat, kun kuukausitulot 2780€.

Kannattaa ryhtyä yh.

Vierailija
76/277 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en osta ainuttakaan linja-autolippua jonkun eläkeläisen takia, koska ansiosidonnaista leikattiin.

Sosiaaliohjaajille kyllä kiirettä pukkaa.

Vierailija
77/277 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajakorotus lapsilisissä on 60€/kk jolla kompensoidaan ylimääräisiä kuluja, mitä aiheutuu lapsesta kahden kodin välillä esim matkat, ylim. vaatteet, hammasharjat jne.

Ja Kela maksaa lapselle elatusmaksua 160€, jos etä vanhempi ei kykene, muuten maksaa itse ja Sinun tapauksessa mies tuo perheen talouteen 1700€, joka on yli kymmenkertainen määrä, kuin jos olisit yh.

Vierailija
78/277 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja päälle saat 200€ lapsilisät eli tulonne on 2780€, kyllä tuolla rahalla pitäisi elättää kaksi lasta.

Jos olisit yh, tuki 680€, lapsilisät 200€, yksinhuoltajakorotus 2 x 60=120€ + elarit 2 x160

Niin sinun pitäisi yh pärjätä 1300€ ja elättää 2 lasta ja elää ruhtinallista yh-äidin elämää,

Kannattaa ryhtyä yh.

Tuossa on kyllä jo lapsilisät mukana tuossa 2580 ja toinen tekee 40 tuntia viikossa vuorotyötä kaupassa, paljon iltaa ja joka toinen viikonloppu töissä.

Osa yksinhuoltajista saa 3000 netto ja siihen kelarahat 3 lapsesta 1000 euroa lisää eli 4000 netto. Ilmankos yksinhuoltaja hoitajia asuu isoissa omistusasunnoissa 5h + k ja on oma auto, koira ja polttaa tupakkaa, lapsetkin polttaa. Voin vaikka heti näyttää missä tuo hoitaja asuu.

Perheet asuu sen sijaan vuokralla.

Vierailija
79/277 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ryhtyä yh.

Tuossa on kyllä jo lapsilisät mukana tuossa 2580 ja toinen tekee 40 tuntia viikossa vuorotyötä kaupassa, paljon iltaa ja joka toinen viikonloppu töissä.

Osa yksinhuoltajista saa 3000 netto ja siihen kelarahat 3 lapsesta 1000 euroa lisää eli 4000 netto. Ilmankos yksinhuoltaja hoitajia asuu isoissa omistusasunnoissa 5h + k ja on oma auto, koira ja polttaa tupakkaa, lapsetkin polttaa. Voin vaikka heti näyttää missä tuo hoitaja asuu.

Pitäisikö mielestäsi tuon yksinhuoltajan siis lopettaa töissä käyminen vai mitä tarkoitat? Jos kyseisellä hoitajalla olisi rinnallaan sinun miehesi, heidän yhteenlasketut tulonsa olisi noin viisi tonnia.

Entä jos itse opiskelisit hoitajaksi, jos lääkäriksi ei rahkeet riitä. Silloin sinäkin voisit päästä kolmen tonnin tuloihin ja yhdessä miehesi kanssa lähes viiden. Olisko mitään? Sä olet nyt vuosia tätä omaa tilannettasi jakanut täällä, ja yhä edelleen sun tulot on työmarkkinatuki.

Vierailija
80/277 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ryhtyä yh.

Pitäisikö mielestäsi tuon yksinhuoltajan siis lopettaa töissä käyminen vai mitä tarkoitat? Jos kyseisellä hoitajalla olisi rinnallaan sinun miehesi, heidän yhteenlasketut tulonsa olisi noin viisi tonnia.

Entä jos itse opiskelisit hoitajaksi, jos lääkäriksi ei rahkeet riitä. Silloin sinäkin voisit päästä kolmen tonnin tuloihin ja yhdessä miehesi kanssa lähes viiden. Olisko mitään? Sä olet nyt vuosia tätä omaa tilannettasi jakanut täällä, ja yhä edelleen sun tulot on työmarkkinatuki.

Olen koulutukseltani Tradenomi ja voi terveuden puolesta tehdä vain toimistotöitä.

Julkisella siivooja siirretään koulusihteeriksi, kun on 50 - vuotiaana terveysvaivaa.