Haluan intiaani miesystävän, mistä
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Itse olin pienenä ihan lääpälläni viimeisen mohikaanin intiaaninäyttelijään..
Onhan noissa korkeissa poskipäissä etc. Oma viehätyksensä.
Ja viime mm-kisoissakin tuijotin jotenkin lumoutuneena sitä naista,joka oli native American.
..vaikka olen ihan heteronainen.
Suomessa olen tavannut ja puhunut yhden täällä asuvan intiaanin kanssa.
En tiedä mikä se korrekti termi on. Amerikan alkuperäisasukas?
Natiivi.
Vierailija kirjoitti:
Osan tunnistaa kyllä heti. Siis ulkonäöstä.
Kyllähän he Kanadassa/jenkeissä pääosin tietääkseni asustavat.
Esim. tuo urheilija, heti huomasi,että intiaaniverta, tosin heimoa (komanchi tms) en olisi tiennyt.
Kannattaa katsella pow wow -videoita. Siellä näkee herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin pienenä ihan lääpälläni viimeisen mohikaanin intiaaninäyttelijään..
Onhan noissa korkeissa poskipäissä etc. Oma viehätyksensä.
Ja viime mm-kisoissakin tuijotin jotenkin lumoutuneena sitä naista,joka oli native American.
..vaikka olen ihan heteronainen.
Suomessa olen tavannut ja puhunut yhden täällä asuvan intiaanin kanssa.
En tiedä mikä se korrekti termi on. Amerikan alkuperäisasukas?
Natiivi.
Mutta minkä maan? Natiivi ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko vaan vähäks mageeta, vai miksi sen nyt pitää olla intiaani tälläkertaa?
Koska olen ollut itsekin entisessä elämässä. Ap
Niin-niin. No niinpä tietysti.
22 % Amerikan 5.2 miljoonaisesta alkuperäiskansasta asuu reservaateissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://youtube.com/shorts/0TwiM-YUxQM?feature=share
Lääh puuuh.. toi oli ihana
Olethan mies, koska tuo on miehiin kallellaan.
En ole. Eikä väliä. En ole stalkannut tekemisiä.En oletakaan saavani tai edes oikeasti haluavani kenet tahansa, lol. Kaukaakin voi ihailla.
Olin pikkutyttö kun näin elokuvan ja ihastuin palavasti tuohon näyttelijään. Jopa exäni oli ihan suomalainen,mutta vähän sinnepäin näköinen,heh.
Mun nettitilaus ei ainakaan onnistunut. Jäi matkalle, joku vissiin varastai.
Suomalaiset ja Amerikan-Intiaanit tulee itse asiassa todella hyvin toimeen. Jostain ties mistä todella kaukaa historiallisesta syystä, Intiaaneilla ja Suomalaisilla on jokin outo yhteys ja vaikka harva Suomalainen tätä asiaa tiedostaa, Intiaanit taasen päinvastoin tiedostaa hyvinkin. Suomalaiset on ainoita länsimaalaisen tyyppisiä ihmisiä siis, joita Intiaanit ei vihaa. Päinvastoin. Pitävät meitä itsensä kaltaisina. Tuo on oikeasti todella hämmästyttävää. Eikä kukaan tiedä miksi se asia noin on.
Samoin on jo olemassa jopa jälkeläisiä. Oma heimonsa. Niitä kutsutaan "Findians".
Yhtenä suurena kulttuurillisena tekijänä on luonnon kunnioittaminen mutta on myös toinen asia... Sauna. Suomalaiset on saunakulttuurin ydinheimo. Tämä on myös se asia mistä intiaanit on tietoisia.
Vierailija kirjoitti:
Osan tunnistaa kyllä heti. Siis ulkonäöstä.
Kyllähän he Kanadassa/jenkeissä pääosin tietääkseni asustavat.
Esim. tuo urheilija, heti huomasi,että intiaaniverta, tosin heimoa (komanchi tms) en olisi tiennyt.
Oi kuinka kaunis nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://fi.pinterest.com/pin/210050770106381171/
Ai tollasen?
Uuuuh! Mulla alkoi kuola valumaan suupielistä 😋
Niinhän sillä Jammu Sedälläkin kuulemma alkoi tekemään kun näki kadulla pikkutyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko vaan vähäks mageeta, vai miksi sen nyt pitää olla intiaani tälläkertaa?
Koska olen ollut itsekin entisessä elämässä. Ap
Ei niitä oikeita intiaanimiehiä riitä kaikille valkolaisille jotka on mielestään olleet "inkkareita" "edellisessä elämässä" 😂
Suurin osa niistä sitä paitsi on ylipainoisia ja lyhyttukkaisia ja pukeutuvat kuin gangstaräppärit :/
Mä olin Tarzan edellisessä elämässäni. Apinamainen käytöksenikin todistaa sen, eläimelliset halut olisi myös.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ja Amerikan-Intiaanit tulee itse asiassa todella hyvin toimeen. Jostain ties mistä todella kaukaa historiallisesta syystä, Intiaaneilla ja Suomalaisilla on jokin outo yhteys ja vaikka harva Suomalainen tätä asiaa tiedostaa, Intiaanit taasen päinvastoin tiedostaa hyvinkin. Suomalaiset on ainoita länsimaalaisen tyyppisiä ihmisiä siis, joita Intiaanit ei vihaa. Päinvastoin. Pitävät meitä itsensä kaltaisina. Tuo on oikeasti todella hämmästyttävää. Eikä kukaan tiedä miksi se asia noin on.
Samoin on jo olemassa jopa jälkeläisiä. Oma heimonsa. Niitä kutsutaan "Findians".
Yhtenä suurena kulttuurillisena tekijänä on luonnon kunnioittaminen mutta on myös toinen asia... Sauna. Suomalaiset on saunakulttuurin ydinheimo. Tämä on myös se asia mistä intiaanit on tietoisia.
Ja paskat. Ennen vanhaan suomalaisilla on ollut luontoyhteys. Nykyisin harvemmalla on. Nykymetsästäjät eivät edes kunnioita luontoa tai saalista millään tavalla. Lisäksi modernia intiaania ei luontoyhteys tai saunominen kiinnosta. Aika aikansa kutakin. Suomalaisethan metsästivät hyvin pitkään ja asuivat verrattaen pitkään myös maakuopista. Intiaanit tasan viaavat tiettyä ihmistyyppiä "valkoinen", jollaisia myös suomalaisista suurin osa nykyään on. En nyt tarkoita ihonväriä.
Entiset rehelliset suoraselkäiset suomalaiset olivat täysin eri juttu kun nykypäivän ruodottomat intapeppuilijat.
Koskettaako ap:tä intiaanilasten kuolemat sisäoppilaitoksissa?
Onhan se mahdollista. Kerran näin perheen, jonka äiti oli suomalainen ja isä intiaani, pitkä tukka ja kaikkea. Lapset olivat hauskoja sekoituksia kummastakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja paskat. Ennen vanhaan suomalaisilla on ollut luontoyhteys. Nykyisin harvemmalla on. Nykymetsästäjät eivät edes kunnioita luontoa tai saalista millään tavalla. Lisäksi modernia intiaania ei luontoyhteys tai saunominen kiinnosta. Aika aikansa kutakin. Suomalaisethan metsästivät hyvin pitkään ja asuivat verrattaen pitkään myös maakuopista. Intiaanit tasan viaavat tiettyä ihmistyyppiä "valkoinen", jollaisia myös suomalaisista suurin osa nykyään on. En nyt tarkoita ihonväriä.
Entiset rehelliset suoraselkäiset suomalaiset olivat täysin eri juttu kun nykypäivän ruodottomat intapeppuilijat.
Se on totta, että ihmiset on nykyisin vähän hukassa. Suomalaiset kuin Intiaanitkin. Siksi varmaan molemmat heimot hukuttaa surunsa alkoholiin. Mutta nämä on vain tilapäisiä ryppyjä tuhansien vuosien perinnön keskellä. Ei se verestä katoa, vaikka pari hukattua sukupolvea tulisikin.
Sitäpaitsi, jos esimerkkinä käytetään Saunoja, niitä rakennetaan enemmän kuin koskaan. Siitähän on tullut oikea turismikohde. Kukoisti hetken aikaa ennen koronaa ihan uskomattomasti. Korona sotki asioita, mutta eiköhän se turismi taas palaudu takaisin. Kuitenkin, ulkomaalaiset kävi ihan oikeasti suomessa kokemassa maailmankuulua "finnish sauna experience" joka ei tarkoita kerrostalo-sähkösaunaa vaan aitoa puusaunaa järven rannalla. Usein jopa talvella, että pääsee lumeen pyörimään. Tai esimerkiksi helsingin löyly on hyvin suosittu.
Ei ole saunaperinne kuolemassa. Siitä itse asiassa tuli Unescon maailmanperintö "kulttuuri" kohde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on totta, että ihmiset on nykyisin vähän hukassa. Suomalaiset kuin Intiaanitkin. Siksi varmaan molemmat heimot hukuttaa surunsa alkoholiin. Mutta nämä on vain tilapäisiä ryppyjä tuhansien vuosien perinnön keskellä. Ei se verestä katoa, vaikka pari hukattua sukupolvea tulisikin.
Sitäpaitsi, jos esimerkkinä käytetään Saunoja, niitä rakennetaan enemmän kuin koskaan. Siitähän on tullut oikea turismikohde. Kukoisti hetken aikaa ennen koronaa ihan uskomattomasti. Korona sotki asioita, mutta eiköhän se turismi taas palaudu takaisin. Kuitenkin, ulkomaalaiset kävi ihan oikeasti suomessa kokemassa maailmankuulua "finnish sauna experience" joka ei tarkoita kerrostalo-sähkösaunaa vaan aitoa puusaunaa järven rannalla. Usein jopa talvella, että pääsee lumeen pyörimään. Tai esimerkiksi helsingin löyly on hyvin suosittu.
Ei ole saunaperinne kuolemassa. Siitä itse asiassa tuli Unescon maailmanperintö "kulttuuri" kohde.
Rivareihin ja kerrostaloihin ei enää rakenneta saunoja ja mökkien sijaan mennään ulkomaan matkoille. AV:n äänestyksessäkin todettiin, että kukaan ei enää sauno. Kiva jos on hetken huuma ulkomaalaisille turisteille. Ulkomaillehan tilataan paljon virolaisia jne. saunoja. Ei todellakaan suomalaisia saunoja. Saunakulttuuria löytyy eri muodoissaan useista maista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(valkoiset) Äämericcäläiset rracastavat kerdoa kuinka huippuja saunat ovat. Sitten aina selviää, että heidän "saunansa" on joku höyryhuone tai muu hökötys, jolla ei ole mitään tekemistä suomalaisen saunan kanssa. Ai sä oot Suomesta? Mullakin on sauna!!!! Sitten se on joku 40 astetta, höyryä täynnä, eikä kiuasta ensinkään :D
Vierailija kirjoitti:
Etelä-, tai Väli- Amerikasta myös !
Etelä amerkikkalaisia löyty Ruotsista. Mutta 70-luvulla avioitunet inkat ja mutta heidän lapset jo 40-50v. He esim. jo naimisissa valtaväestön kanssa, Ei muuta kun lähdet Kanada, Chile, Peru jne. Onnea matkaan.
Minä en ole katsonut.