Millaista vauhtia te yleensä kävelette?
Katselin asuntoilmoitusta jossa oli merkattu etäisyyksiä kauppoihin, bussipysäkeille jne. Ilmoituksessa oli 750 metriä kävellen 10 minuuttia ja 1.7 kilometriä 22 minuuttia. Eihän tuollaisia aikoja noihin matkoihin mene ellei liiku rollaattorin kanssa.
Kommentit (30)
Saa aika hitaasti kävellä tosiaan jos 1,7 kilsaa vie yli 20 minuuttia. Itse kävelen kilometrin noin kahdeksaan minuuttiin.
Kävein just 750 metriä lähikauppaan, kesti 10 minuutissa ja kauppakeskukseen matkaa 1,5 km ja menee 20 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
noin 10-11min/ 1km
Suunnilleen sama täälläkin.
No jos se aika on mitattu samalla kun on kusetettu koiraa.
Omasta mielestäni sopivaa. Kaikkien muiden mielestä liian kovaa...
Riippuu lämpötilasta. Kesällä joutuu kävelemään hitaammin.
Vierailija kirjoitti:
Kävein just 750 metriä lähikauppaan, kesti 10 minuutissa ja kauppakeskukseen matkaa 1,5 km ja menee 20 minuuttia.
Oletko iäkkäämpi jo?
Jos matkalla on vaikkapa liikennevaloja?
Mun työmatka on 1,5 km ja kävelen sen 15 minuutissa.
Jos sen matka-ajan on mitannut joku läski.
En ole mitannut kävelyaikaani, mutta kävelen hitaasti. Tykkään katsella ja miettiä rauhassa asioita kävellessäni.
Tuossa on varmaan otettu huomioon se, että aikaa kuluu myös kadunylityksiin ja liikennevaloihin. On ihan eri juttu kävellä esteetöntä ulkoilureittiä kuin kävellä kadulla, jossa joutuu varomaan muuta liikennettä.
Itselläni rauhallinen kävely esteettömällä reitillä on 6 km/h ja reipas kuntoilulenkki 6,5-7 km/h. Mutta jos kävelen kaupungin keskustassa 700 m, niin kyllä siihen menee helposti 10 minuuttia muun liikenteen takia.
Minä kävelen kilometrin noin 12 minutissa. Tuossa vauhdissa ei hule hiki. Juoksumatolla ja lenkill kävrlen nopeammin, noin 10 minutissa kilometrin. Eli 6km tunnissa.
6km/h eli kilsa kymmenessä minuutissa. Koiran kanssa voi mennä puolikin tuntia siihen kilometriin, jos toteutetaan haistelurauhaa :P
Nää ajat on laitettu siten, että lukijat voivat omahyväisinä ymmärtää olevansa parempia kuin tavan tallaajat.
Vierailija kirjoitti:
Mittarin mukaan 6 km/h.
M. 66
Se on siitä näppärä vauhti, että se on tasan 100 metriä minuutissa.
Oma, reipas, viileän päivän kävelytahtini on hieman yli 7 km/h. Sillä menee kilometri noin 8 minuuttiin ja kahden kilometrin työmatka juuri yli vartin.
Vierailija kirjoitti:
Katkokävely, lyllertäminen vai rollaattori?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mittarin mukaan 6 km/h.
M. 66
Se on siitä näppärä vauhti, että se on tasan 100 metriä minuutissa.
Oma, reipas, viileän päivän kävelytahtini on hieman yli 7 km/h. Sillä menee kilometri noin 8 minuuttiin ja kahden kilometrin työmatka juuri yli vartin.
Mulla on standardilenkillä mäkiä välissä, hidastanee hieman keskivauhtia.
Mutta tuo on koettu nyt kolmisen vuotta.
T Sama M 66
noin 10-11min/ 1km