Haluan intiaani miesystävän, mistä
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne reservaatit ole suljettuja alueita aika pitkälti?
Eivät ole, mutta jotkut heimot eivät välitä turisteista. Kannattaa ottaa etukäteen selvää pystyykö vierailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanadalaiskoulun pihasta löytyi 751 ihmisen hauta.sisäoppilaitoksista johtanut roomalaiskatolilainen kirkko ei ole vieläkään virallisesti pahoitellut julkisuuteen tulleita hirmutekoja.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f601c0c1-70e7-4818-b81e-837ecc363a9f
Järkyttäviä kohtaloita ja se niistä uskonnoista.
Tätähän uskonnot pohjimmiltaan ovat. Tuhoa ja kärsimystä.
Silti joistain intiaaneista tuli uskovaisia. Sitä on vaikeaa ymmärtää.
Täällä myös yksi intiaanihullu nainen. Katselen tiktokista ja instasta pow-wow-videoita. Se laulu ja rummutus saa ihon kananlihalle. Tansssijat on upeita.
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös yksi intiaanihullu nainen. Katselen tiktokista ja instasta pow-wow-videoita. Se laulu ja rummutus saa ihon kananlihalle. Tansssijat on upeita.
Olen käynyt pow-wow -tapahtumassa pari kertaa.
Mulle kelpais poroisäntä pohjosesta.. Tai no ei tarvis olla edes omia poroja, kunhan asuisi Lapissa, mä tykkään talvesta niin paljon että kesä sais olla tosi lyhyt. Tykkään muutenkin oikeasta mökkielämästä ja luonnosta. Eläkeläisellä on aikaa nauttia elämästä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ja Amerikan-Intiaanit tulee itse asiassa todella hyvin toimeen. Jostain ties mistä todella kaukaa historiallisesta syystä, Intiaaneilla ja Suomalaisilla on jokin outo yhteys ja vaikka harva Suomalainen tätä asiaa tiedostaa, Intiaanit taasen päinvastoin tiedostaa hyvinkin. Suomalaiset on ainoita länsimaalaisen tyyppisiä ihmisiä siis, joita Intiaanit ei vihaa. Päinvastoin. Pitävät meitä itsensä kaltaisina. Tuo on oikeasti todella hämmästyttävää. Eikä kukaan tiedä miksi se asia noin on.
Samoin on jo olemassa jopa jälkeläisiä. Oma heimonsa. Niitä kutsutaan "Findians".
Yhtenä suurena kulttuurillisena tekijänä on luonnon kunnioittaminen mutta on myös toinen asia... Sauna. Suomalaiset on saunakulttuurin ydinheimo. Tämä on myös se asia mistä intiaanit on tietoisia.
Ja paskat. Ennen vanhaan suomalaisilla on ollut luontoyhteys. Nykyisin harvemmalla on. Nykymetsästäjät eivät edes kunnioita luontoa tai saalista millään tavalla. Lisäksi modernia intiaania ei luontoyhteys tai saunominen kiinnosta. Aika aikansa kutakin. Suomalaisethan metsästivät hyvin pitkään ja asuivat verrattaen pitkään myös maakuopista. Intiaanit tasan viaavat tiettyä ihmistyyppiä "valkoinen", jollaisia myös suomalaisista suurin osa nykyään on. En nyt tarkoita ihonväriä.
Entiset rehelliset suoraselkäiset suomalaiset olivat täysin eri juttu kun nykypäivän ruodottomat intapeppuilijat.
Se on totta, että ihmiset on nykyisin vähän hukassa. Suomalaiset kuin Intiaanitkin. Siksi varmaan molemmat heimot hukuttaa surunsa alkoholiin. Mutta nämä on vain tilapäisiä ryppyjä tuhansien vuosien perinnön keskellä. Ei se verestä katoa, vaikka pari hukattua sukupolvea tulisikin.
Sitäpaitsi, jos esimerkkinä käytetään Saunoja, niitä rakennetaan enemmän kuin koskaan. Siitähän on tullut oikea turismikohde. Kukoisti hetken aikaa ennen koronaa ihan uskomattomasti. Korona sotki asioita, mutta eiköhän se turismi taas palaudu takaisin. Kuitenkin, ulkomaalaiset kävi ihan oikeasti suomessa kokemassa maailmankuulua "finnish sauna experience" joka ei tarkoita kerrostalo-sähkösaunaa vaan aitoa puusaunaa järven rannalla. Usein jopa talvella, että pääsee lumeen pyörimään. Tai esimerkiksi helsingin löyly on hyvin suosittu.
Ei ole saunaperinne kuolemassa. Siitä itse asiassa tuli Unescon maailmanperintö "kulttuuri" kohde.
(valkoiset) Äämericcäläiset rracastavat kerdoa kuinka huippuja saunat ovat. Sitten aina selviää, että heidän "saunansa" on joku höyryhuone tai muu hökötys, jolla ei ole mitään tekemistä suomalaisen saunan kanssa. Ai sä oot Suomesta? Mullakin on sauna!!!! Sitten se on joku 40 astetta, höyryä täynnä, eikä kiuasta ensinkään :D
Sen vuoksi ne tänne tuleekin kokemaan sen oikean saunakokemuksen :D Mutta ei ne löylyä pelkää. Eikä edes sitä lumessa pyörimistä. Ne pelkää ja ihmettelee ihan toista asiaa. Alastomuutta. Vaikka kukaan ei tietysti pakota heitä olemaan alasti, he kokevat silti olonsa epämukavaksi jos ne Suomalaiset on alasti.
Siihen on ihan syynsäkin miksi Harvian osakekurssi raketoi.
Ja kuten jo kirjoitin, ne Intiaanit ei vihaa suomalaisia. Kaikkia muita "valkolaisia" kylläkin, mutta jostain syystä, ei Suomalaisia. Ollaan poikkeus.
Älä levitä väärää tietoa. Intiaanit tekevät yhteistyötä saamelaisten kanssa ja vihaavat kyllä kaikkia, jotka ovat alkuperäiskansojen "maille" menneet. Olkoonkin, että Suomessa oli eri tilanne kuin Amerikassa. Lisäksi jos juttelet ääri-intiaanien kanssa vrt. ääripuslimit, niin riittää, että olet valkoinen. Olet syyllistynyt kaikkiin valkoisen miehen tekoihin, vaikka Suomi ja suomalaiset ovat käkkineet perunapelloillaan silloin kun jotkut muut eurooppalaiset menivät valloittamaan Amerikkaa ja ottamaan ilmoja intiaaneista. Valkoisuusviha on aika syvällä myös joissain paikallisissa reservaattien kouluissa. Siellä lähinnä opetetaan vihaamaan valkoisia. Tosin nykynuoriso intiaaneissa on "suvaitsevaisempaa" valkoisia kohtaan. Ei ole mitään kaikkia suomalaisia koskevaa Suomiaudienssia.
Ei ole mitään tietoa kuka on mennyt kenenkin maalle Suomessa. Itse olen sitä mieltä, että suomalaiset ja saamelaiset ovat vain toisistaan eriytynyttä samaa kansaa alunperin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne reservaatit ole suljettuja alueita aika pitkälti?
Joo, siellä on sininen biisoni portilla vahdisa, että kukaan mamma ei hiivi intiaanien tiipiihin yöllä ja varasta heidän miehiään. Intiaanimiehillä on kymmenennessä varpaanvälissä varashälytin, joka piippaa portilla jos sen on piilottanut hameensa alle viedäkseen kotiin. Porttivahti ilmoittaa savumerkeillä varkausyritykestä päällikölle ja päällikkö ratsastaa portille kertoakseen tuomion varkaalle.
Sitten mamma palvataan toteemipaalun juurella, kestää hetken, että kaikki rasva tirisee irti.
Onkohan se palstan latinomies intiaani? Suomestakin saattaa löytyä muutama
Vierailija kirjoitti:
Niillä on alkoholin kanssa ongelmia yleensä.
sama kuin eskimoilla...mutta E-Amerikasta saat niin monta inkkaria kuin vain haluat ja rahasi riittävät...
Minä olen heistä kiinnostunut vain salaa ja kaukaa, etten vain syyllistyisi kulttuuriseen omimiseen tai mihinkään muuhunkaan väärinymmärtämiseen. 😌